Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Több száz károsultja lehet megyénkben az Il Ferro-ügynek

Megyénkben is több száz károsultja lehet a pilótajáték-gyanús reklámautós ügynek. Az Il Ferro-botrány egyik szegedi károsultja február óta nem kapott pénzt, ezáltal regisztrációs díjának egy részét elbukta.
Csongrád megyében is több száz károsultja lehet a pilótajáték-gyanús reklámautós ügynek. Az Il Ferro-botrány lapunknak név nélkül nyilatkozó szegedi károsultja február óta nem kapott pénzt, ezáltal regisztrációs díjának egy részét elbukta.

A megyében is futnak még az Il Ferro Kft. közvetítésével felmatricázott autók, de a szolgáltatásért már február óta nem kaptak pénzt. Az országban 8 ezer „ilferrós" ügyfélről, Csongrádban több százról beszélnek, de nem látni, hol a sor vége. Hiszen az Il Ferro bebukása után másik két matricás autós cég, a Hírautó, valamint a Mobil Reklám Hungária Kft. is lehúzta a redőnyt és munkatársainak bottal üthetik a nyomát.

A szegedi Sz. S. – aki nem vállalta teljes nevét lapunkban – elmondta, hogyan működött a rendszer, amíg működött. Ő 2006 októberében kötött szerződést az Il Ferróval annak Szegedhez legközelebbi, szolnoki irodájában. Ott felmatricázták az autóját: azt vállalta, hogy használt járművével minden héten hétfőtől péntekig 880 kilométert tesz meg, cserébe havi bruttó 50 ezer forintot kap. (Aki új autót vásárolt, általában az Il Ferro által megjelölt márkakereskedőtől hozhatta el a kocsit, és általában többet fizetett érte, mint másutt. Ebből a cég jutalékot kapott.) Sz. S. regisztrációs díjként 180 ezer forintot fizetett kétéves szerződése aláírásakor, tudomása szerint az ötéves szerződést vállalók 333 ezer forintot tettek le.

Piramis?

A reklámautós cégek 2004 körül jelentek meg Magyarországon. Szolgáltatásuknak az volt a lényege, hogy egy kocsi törlesztőrészletének átvállalását, vagy havi fix jövedelmet kínáltak az autósoknak, amennyiben azok új, avagy használt járművükön hirdetéseket helyeznek el. Használt autó után 30-50, új kocsi esetében a törlesztőrészlet 40-50 ezer forintos átvállalását ígérték az ügyfeleknek. A rendszerbe belépőktől 170-340 ezer forintot kértek a feltételektől függően. Ez ad okot arra a gyanúra, hogy piramist építő pilótajátékról lehetett szó. Elegendő reklámbevétel híján – szakértők kétlik, hogy a hirdetőktől milliókat lehetett volna elkérni – ugyanis mindig az új belépők fizetik meg régi ügyfelek havi díját. A rendszer akkor omlik össze, amikor már nincsenek új belépők.

A szegedi autós szerint a rendszer februárig működött, minden hónapban egyszer Szolnokra utazott, ahol lefényképezték a kilométerórát, valamint az autót, és ő készpénzben felvette a járandóságát. Tudta, hogy adóköteles jövedelemre tesz szert, s a cég el is küldte az adóigazolást januárban. Ezt azért tette hozzá, mert az APEH most vizsgálódik, hogy a károsultak vajon bevallották-e a jövedelmüket. Sz. S.-nek tehát februárban már nem fizettek, átutalást ígértek, persze pénz azóta sem érkezett a számlájára. Mivel három hónapra megkapta a pénzét, a nettó 40 ezret, „csak" 60-at bukott. Nem tehet mást, feljelentést tesz sok ezred magával a cég ellen.

Az új autót vásárlók, valamint a használt autósok egyaránt a regisztrációs díj egy részét bukták el. Az „új autósok" helyzete rosszabb, mert annak tudatában mentek bele a vételbe, hogy nem lesz gondjuk a törlesztőrészlettel. Megkérdeztük Anderle Ádámot, a Lombard Lízing Zrt. vezérigazgató-helyettesét, van-e reklámautós ügyfelük. A vezető elmondta, ha van is, nem tudnak róla, mivel a cégek azt tanácsolták ügyfeleiknek, hogy titkolják el. A Lombard munkatársai az utóbbi időkben a lízingszerződés aláírásakor már rákérdeztek, hogy reklámautóról van-e szó.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A front éreztette hatását a szegedi közgyűlésen

A hirtelen jött meleg rányomta bélyegét tegnap a szegedi városi közgyűlésre, mert bár voltak… Tovább olvasom