Délmagyar logó

2018. 01. 16. kedd - Gusztáv -4°C | 4°C Még több cikk.

Többszintes buszportot épít Szegeden a Tisza Volán Rt.

A Tisza Volán Rt. társberuházókkal olyan többszintes buszportot szeretne építeni a Vásárhelyi Pál és a Bakay Nándor utca sarkán, amely nemcsak úgynevezett személyszállítási logisztikai, hanem kereskedelmi- és szolgáltatóközpont is lenne. Az új buszállomás alaposan átrajzolja Szeged tömegközlekedését.
Ilyen lesz a buszport főépülete. Látványterv a Tisza Volán Rt.-től
Legkorábban 2006 őszén vagy 2007 tavaszán kezdődhet el az új szegedi helyközi és távolsági buszpályaudvar, vagyis buszport építése a Tisza Volán Rt. tulajdonában lévő 3,3 hektáron, a Vásárhelyi Pál és a Bakay Nándor utca sarkán – nyilatkozta lapunknak Szeri István, a közlekedési társaság vezérigazgatója. A cég jogerős elvi építési és környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. Ennek azért van óriási jelentősége, mivel hosszú ideig nem sikerült megkapnia a projekthez a szükséges hatósági támogatást.

A Mars téri autóbusz-állomást mára kinőtte a Tisza Volán, miközben még mindig naponta csúcsra járatja: a város szívét érintő, induló és érkező járatok száma a nemzetköziekkel együtt elérte a kétezret, és itt áll meg 130 trolijárat is. Ha úgy számolunk, hogy egy 50 férőhelyes buszra csak 25-en szállnak fel, akkor is mintegy 50 ezer ember fordul meg a téren. Amikor 1965-ben átadták a létesítményt, napi 200 járatra tervezték – mára több mint tízszeresére nőtt a forgalom.

Szeri István vezérigazgató a döntéskor azt is mérlegelte, hogy a világ nagyvárosaiban nem mindenütt viszik ki a külvárosba az autóbusz-pályaudvart: ha van rá lehetőség, a belvárosokban fejlesztenek. Szegeden azonban erre nincs mód, a piac újjáépítése miatt lehetőségként már csak a kiköltözés maradt, miközben maga a Mars tér decentrumként továbbra is fogadja a helyi és helyközi buszokat.

Az új, többszintes buszport – két föld alatti és három földfelszín feletti szinttel – megépítése indokolt, ugyanakkor nagy levegőt kell venni hozzá. A teljes beruházás becsült összege – még úgy is, hogy a telek a Volán tulajdona – 12 milliárd forint. Ezért társberuházókkal tárgyalnak, a tíz érdeklődő közül néggyel már túljutottak a szükséges egyeztetéseken.
A leendő buszporton 38 állásos fedett pályaudvart építenek a helyi, helyközi, távolsági és nemzetközi járatok számára. Emellett a társberuházókkal kereskedelmi és szolgáltatóközpontot is létrehoznak, valamint vendéglők, irodák, szabadidős szolgáltatások betelepítésére nyílik lehetőség. Az épület alapterülete több mint 77 ezer négyzetméter, amelyből 35 ezer bérbe adható. Az autóbusz pályaudvar kilencezer négyzetmétert foglal majd el, a parkolóhelyek száma több mint ezer.

A Tisza Volán Rt. a buszport felépítése után számol a helyi tömegközlekedési hálózat átalakításával: annak súlypontja ugyanis a második körútról a harmadikra kerül át. Egyes autóbuszvonalakat lerövidítenek, másokat meghosszabbítanak, s szükség lesz közvetlen belvárosi „közlekedési kapcsolatokra" is. Nem kerülhető el a Bakay Nándor utca körforgalmon túli szélesítése, valamint a Vásárhelyi Pál utca „négysávúsítása" sem.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gaált fegyelmivel bocsátották el

Fegyelmi terhe mellett elbocsátották tegnap a szegedi rendelőintézetből Gaál Istvánt, az intézmény… Tovább olvasom