Délmagyar logó

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos -2°C | 7°C Még több cikk.

Töltött káposzta kókuszzsírral, dióval

Szeged - Nem feltétlenül egészségtelen a karácsonyi menü, ha a mennyiség helyett a minőségre figyelünk, és kicserélünk néhány alapanyagot. A lényeg a mértékletesség.
– A töltött káposztába állati helyett növényi zsírokat használjunk. A kókuszzsír például színtelen, szagtalan zsír, és könnyebben emészthető. A rizst magasabb rosttartalmú barna rizsre ildomos cserélni, a hagyományos konyhasó helyett pedig Himalája- vagy tengeri só használata ajánlott. Egyébként hús nélkül is meg lehet főzni, dióval vagy gabonakolbásszal töltött káposztát is készíthetünk – magyarázta Szabóné Papp Emőke, amikor arra kértük, egy hagyományos karácsonyi ételsort elemezve mondja el, hogyan lehet azt egészségesebbé tenni. A szegedi fiatalasszony Fittanyuka néven 2008 óta blogot ír, amely hobbiként indult, de hivatás lett belőle. Előbb süteményeket, tortákat sütött megrendelésre, mára pedig egészséges előfizetéses ebédmenüt is készít.

A karácsonyi ételsorban a társítás is fontos. A halászlét például, ami nem egy egészségtelen étel, együk magában, ne fehér kenyérrel.

Nem mindegy miből és hogyan készül a töltött káposzta. Fotó: Frank Yvette
Nem mindegy miből és hogyan készül a töltött káposzta. Fotó: Frank Yvette

– A bejgliben lévő fehér lisztet tönkölyliszttel, a cukrot pedig mézzel, nyírfa- vagy barna nádcukorral lehet helyettesíteni. Élesztőből is minél kevesebbet használjunk. Omlós tésztával is elkészíthető az édesség, akkor margarin helyett egészségesebb választás a kókusz- vagy pálmazsír – mondta a szakember.

Arra a kérdésünkre, hogy ezek az alapanyagok mennyivel költségesebbek, mint hagyományos megfelelőik, Szabóné azt mondta, valamivel drágábbak, de a jó közérzet, egészség megér ennyit. – A gyógyszerek sem olcsók – utalt az egészségkárosító élelmiszerek hatására. A szegedi blogger hangsúlyozta, a minőségi, nem a mennyiségi táplálkozás a fontos. – Ne kalória-, hanem tápanyagdús legyen – mondta.
Bakosné Kopasz Szilvia dietetikus osztja ezt a véleményt: a karácsonyi menü nem szükségszerűen egészségtelen, de a hozzávalók mellett az is fontos, hogyan van elkészítve.

A rántott halat bő olajban sütés helyett lehet főzni diétásan, alufóliában, vagy grillezve, párolt zöldségekkel.

– Igaz, nem ugyanolyan az íze, mint a rántott halnak, nem keletkezik rajta pörzsanyag, viszont sokkal egészségesebb. Hiába egészséges a hal, ha a sok zsiradékkal tönkre tesszük – magyarázta a szakértő.
A káposzta nagyon jó vitaminforrás, a töltelékhez pedig soványabb húsból ajánlatos választani. A tartármártásban a tejfölt alacsonyabb zsírtartalmú joghurttal célszerű helyettesíteni. – Mindenből ehetünk, de ne sokat. A mértékletesség a lényeg – tette hozzá.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiégett egy Volkswagen Jetta Makkosházon

Szerencse, hogy nem történt komolyabb tragédia, ugyanis az autó egy zsúfolt parkolóban égett ki, gyakorlatilag szinte teljesen. Tovább olvasom