Délmagyar logó

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 4°C | 20°C Még több cikk.

Tömegelnek a honosítást kérők a megyei anyakönyvvezetőknél

Szeged - Csak hónapokkal későbbi időpontot tudnak adni a hivatalok Romániában és Szerbiában a magyar állampolgárságot igénylőknek, ezért sokan Magyarországra jönnek ügyet intézni.
Tegnap egy egész busznyi ügyfél érkezett Csongrád megyébe, szegedi és makói anyakönyvvezetőkhöz. A kérvényezők azt mondják: itt kedvesek az ügyintézők, jól képzettek és gyorsan dolgoznak.

Délmagyarország / Délvilág hírek Részletek a Délmagyarország és a Dévilág csütörtöki számában. Fizessen elő a napilapra!

Olvasóink írták

53 hozzászólás
  • 53. queenmargareth 2011. január 29. 20:43
    „43. hozzászólás crowhorse 2011.01.27. 17:51
    Ez nem kétszínűség! Rám egyáltalán soha nem mondták és mondható!Az, hogy nem értek egyet ezzel, nem jelenti azt hogy imádom, vagy utálom, vagy semleges vagyok a zsidókkal szemben! ÁLTALÁNOSAN! TÖBB NÉPÍRTÁSRÓL ÍRTAM! Meg sem említettem, én csak a NÉPÍRTÁS ellen vagyok
    Olvasd vissza és írd le, mit nem értettél!

    Amúgy kikérem ezt a megjegyzést magamnak. Nem szoktam személyeskedni SEM!”
  • 52. pistike27 2011. január 29. 13:10
    „magyarrock 1 remélem igazad van és lesz a Fidesszt az igazság utján segiti a Jobbik is . sok sikert!!! a jobbik nem terorista nem fasiszta hanem hazaszerető magyar mozgalom,a komcsik titulálják ellenségnek !!! elsősorban azért mert kimondják az igazat néha igaz tévednek de felszóllalnak . az nemtéved aki semit nem mond nem dolgozik csak mindent elfogad amit a vezetők mondanak . kikel mondani a véleményt állást kell foglalni a tévedést pedig kijavitani helyes mederbe terelni mindig közösen a közös mindanyiunk ügyét. mindanyiunk és a magyar haza érdekében nem pedig a talpnyalók táborát gyarapitani, nemszabad félni az igaz magyarnak külfőldön hagyott testvéreitől. hiszem azt hogy a Fides minimum a következő 3 népszavazáson is még megfogja tartani hatalmát, ők minket nem megvásároltak hanem emberszámba vettek Sólyom Lászlóval és Schmitt Pállal együtt ezt a tőrténelem is elfogja nekik ismerni az MSZP vezetősége pedig végleg megbukott, ők csak élvezhetik amit eddig a nép hátán össze gyüjtöttek ez a végkielégitésük, hangzatos beszédeik közönséges népámitás erről is az utókor fog reális vélemény alkotni nem a " Dominikánusok " ne értsd vallási értelemben mert az Ur az szent.”
  • 51. saturnus 2011. január 28. 09:39
    „pistike.-Gyurcsány legalább elismerte öszödi beszédében,hogy hazudtunk éjje hazudtunk nappal.El...uk nemkicsit nagyon. Ő legalább kemény önritikát vallott. De az összes fideszes meg kerszténydemokrata felhördűlt,hogy ők nem hazudtak sosem.Ugyan már tudjuk a politika az társadalmi kurvaság. Ők is loptak rendesen simicska vezérletével,most is kolontárra orbán kőbányájából kell hordani a követ mint annak idején minden mol kútnál kötelező volt szákos kiszerelésben a zúzott orbán kőbányájából szállított kerti követ árúlni. Azt hiszed hülyék vagyunk. Le fog vitézleni ez a banda is ötven év múlva másképp fogják megítélni őket,de lehet hogy ez év tavasza lessz a sírba kerülésük mert már nincs pénz a 27pontos akció terv be fuccsolt. Hát a vak is látja annak idején nyolc éven keresztűl azt hajtogatták ne vegyék el az emberektől a pénzt,mos ők a háromszorossát veszik el.”
  • 50. saturnus 2011. január 28. 09:27
    „Az nem probléma fili-busz,hogy valamilyen formában támogatják a kűlhoni magyarokat az a FŐ probléma miszerint idehaza az ithoni polgárokat arányiban sosem támogatták meg úgy mint a kűlhoniakat. Diszkriminatív támogatást adnak a kűlhoniaknak míg az ittteniektől csak elvesznek ez az aránytalanság az igaztalan. Szavazatokat vásárol ov ez a lényeg a többi az mellé beszélés.”
  • 49. magyarock1 2011. január 27. 21:32
    „Buksi nem kell elkeseredni, mert a magyarországi magyaroknak csak a fele gondolkodik ilyen visszataszítóan, a másik fele normális, nem élősködőknek, hanem testvérnek tekinti a határon túliakat. De azt is tudnod kell, hogy Magyarországot nem magyarok vezetik, csak a nevük magyar, és minden eszközzel akadályozzák a magyarság egyesülését. De ez sem fog örökké tartani....”
  • 48. Buksi 2011. január 27. 21:00
    „Én egy visszavándorolt magyar vagyok, aki 5-6 éve kapta meg az állampolgárságot, és ma már azt mondom, hogy ha valaki a határon túlról szerencsét akar(na) probálni, akkor szerintem nem Magyarország a legjobb hely erre.
    Itt nem szeretnek minket, mert a Magyar magyar szemében mi szerbek, románok...vagyunk. Nem nemzettársak, magyarok..., hanem egy tumor amit legjobb volna eltávolitani. Csak kérdezem én ki a magyar? Aki itt összevissza irogat, löki a süketségeket, vagy azok az emberek akik életében magyarnak lenni egy kicsit többet jelent a puszta léttöl, akiknél a vigadozás vagy a sajnálkozás mindég egy ´ Kossuth Lajos azt üzente.......´ vagy hasonló nótákkal fejezödik be!!! Ezt soha nem fogjátok megérteni ti akiket az orosz csizma a sárba tiport, akik mindig is hajlkandóak voltak nemzettársukat egy kanál vizbe megfojtani....”
  • 47. fili-busz 2011. január 27. 20:29
    „38. hozzászólás saturnus 2011.01.27. 12:08

    1/"...filibusz meglásd elveszik előlled a munkát mert előszőr őket kell támogatni..."
    Nem veszik el. Mert még 2009-ben munkanélkül maradtam,amikor ők még sehol nem voltak.
    Nem síránkoztam,nem rinyáltam, nem kuncsorogtam segélyért, hanem kimentem külföldre dolgozni.
    Az ottani (hozzád hasonlók) biztosan utáltak is ezért.
    Mellesleg azzal a 200 ezer körüli magyarral mi legyen,akik külföldön dolgoznak és elveszik a külföldiek elől a munkát? (Utáljuk őket? Vagy mi legyen velük?)
    A mai globalizált világban az kap munkát, aki legjobban el tudja azt végezni .
    És itt visszakanyarodnék a felvetésedhez.
    Az állami munkahelyeket tudjuk, hogyan lehet megszerezni.Tehát itt a határontúliak biztosan nem nyerők.
    A versenyszférában meg csak a legjobbaknak van hely.
    Talán ezért is félsz tőlük?
    Mo hosszútávon, csak akkor maradhat fenn, ha a megfelel a globalizációs kihívásoknak, értsd a legjobb teljesítményt nyújtja és erre csak a legjobbak képesek.
    De ne feledd, hogy Mo lakossága egyre fogy, a segílykéből élők meg egyre szaporodnak.

    Valakinek meg kell majd termelni ezt is, meg a te nyögdíjadat is!
    (Ugyanis nem 60 évesek fognak átjönni, hanem a munkaképes lakosság)
    A "pihenésként munkhelyre való bejárásnak" pedig vége.Az elmúlt 50 éveben pedig volt rá példa bőven.
    2010-ben 1100 orvos kért külföldre távozási engedélyt (és ez növekvő tendenciát mutat)
    Gondolj arra, ha majd az azerbajdzsáni vagy a tuszi orvosnak próbálod elmagyarázni a problémádat.Milyen jó is lesz az?!

    2/"...elveszik előlled a kenyeret mert őket kell támogatni..."

    Ezzel a mondatoddal cáfolod az előzőt. Ha dolgoznak, akkor nem kapnak segélyt. Ha meg kapnak segélyt,akkor meg nem veszik el előled munkát, lévén, hogy munkanélüliek.

    De pontosan miben kell támogatni őket?
    Arra az 1-2 milliárd Ft-ra gondolsz,amit évente a határontúliak kapnak.
    Ez igaz.
    De haszna is van az országnak belőlük.Ha már ilyen kicsinyesek vagyunk.

    És azzal az ezer milliárddal mi lesz, "amit itt valaki már kiszámolt", amit segílyre és károkozásra költünk ÉVENTE!?
    Gondolj a 2500 Ft-ért eladott gázcsapra,aminek 45 milliós kár lett a vége.

    Egyébként mennyi pénzt költ ma, Mo különböző külföldi segélyekre?
    (Biztosan meglepődnél, ha tudnád)

    3/"...te leszel hajléktalan a saját országodban..."
    Pontosan mire gondolsz?
    Mert ez a mondat, nekem egy hablaty csak!
    Szerintem nem ezért leszel hajléktalan, hanem a bankok miatt.
    De gondolom, ezt azért nem akarod a határontúliak nyakába varrni?

    "...már követelik a gyest meg a gyedet.."

    A hangulatkeltőknek és rinyálóknak:
    Idézet:
    "...A családok támogatásáról szóló törvény szerint az ellátásokra - köztük a gyermekgondozási segélyre jogosultság - megszerzéséhez magyarországi lakóhelyre van szükség - olvasható a nemzetpolitikai államtitkárság közleményében..."

    http://www.fn.hu/belfold/20110127/magyar_lakhely_kell_gyermekellatashoz/

    És ismételném önmagam:

    "...Egyébként elég sok határontúli dolgozik ebben az országban.
    Nem kevesen felsőfokú végzettséggel, amit nem Mo.on szerzett.
    Ezt Mo ajándékba kapta.
    Ezek annak idején nem kaptak mo-i GYEST, mégis belölük (is) profitál az ország.
    Az átjött szellemi és valós tőkéről nem is beszélve..."
    Ha egyáltalán érted mire gondolok!?

    4/"...többet kaptak a külhoni magyarok ettől az országtól mint én aki ittszülettem és itt dolgoztam ötven évet...."

    Konkrét számokat kérünk!
    Addig csak egyéni sérelmekként hangzanak ezek a szavak!

    5/"...Mikor elhúzták a koncot a szád elől és azoknak a szolgája leszel..."

    Akkor most gondolom a határontúli bankokról beszélsz ugye?

    6/"... mert az itteniek elől vették el a munkalehetőséget..."

    Lásd az 1/ pontot!

    7/"... mig az ittenieket hírűl sem támogatták az iskkolázással mint őket..."

    Pontos számokat kérünk!
    Addig csak egyéni sérelemként hangzik.
    Egyébként már írtam:
    Évi 20 ezret kapnak a határontúliak, mert magyar iskolába íratják a gyerekek.
    De nem mindenki.
    Ezt azért tudom, mert vannak tanár ismerőseim odaát és ők nem is hallottak erről a támogatásról, hogy a diákok kapnák.
    Tehát 800 diák biztosan nem kapja.
    Te esetleg fel tudsz hozni valami konkrétumot, hogy hányan, kik?

    De ha neked ez fáj a legjobban...hááááááát lelked rajta.
    Ők még ugyanis hazájuknak tekintik Magyarországot...”
  • 46. Tömeg 2011. január 27. 18:59
    „Tömegelnek.
    Ez valami új szó?
    Talán a tolonganak szó jobban passzolna.
    Nem tudom hogy a Lőrince Lajos él e még?
    De ha már esetleg nem, most biztosan forog a sírjában!”
  • 45. crowhorse 2011. január 27. 17:54
    „Ajánlom mindenki figyelmébe a Háború a Nemzet ellen című dokumentumfilmet.
    Tanulságos bármely politikai beállítottságú ember nézze meg,elvégre a számok magukért beszélnek.”
  • 44. crowhorse 2011. január 27. 17:53
    „A cikk írónak jelzem,hogy ez a "tömegelnek" finoman fogalmazva is magyartalan (Arról nem beszélve,hogy a helyesíró progi is felsírt a láttán)”
  • 43. crowhorse 2011. január 27. 17:51
    „queenmargareth kedves... Mintha a holokauszt cikknél kissé más lett volna a retorikád.
    Na ezt nevezik kétszínűségnek azaz hiteltelen a véleményed.”
  • 42. Durumó 2011. január 27. 15:29
    „pistike27!

    Igazad van!

    Most nem fognak neked fröcsögni, mert kimennek tüntetni, hogy legyen újra csak olyan médium, amely nem buktatja le a "talpig becsületes" KORRUPT üzelmeiket.”
  • 41. pistike27 2011. január 27. 14:56
    „CID, mindenkinek neked is de nekem is van és lesz továbra is véleményünk majd 100 év mulva fog erről a törtlnelem reális feolmérést végezni és reális értékelést adni annyi biztos,hogy Rákosi és Szálaszi között nemlesz könnyü az értékelés meghozatala nemtudom melyiket fogja az utokor nagyobb hazaárulónak tekinteni. de abban biztos vagyok , hogy Orbán Viktor a magyar tőrténelem pozitiv alakja lesz, és azt is tudom, hogy a ketős állampolgárság ellenzőit a tőrténelem már 50 év mulva is elfogja itélni. nem a te és ti érdemeitek, hogy ma az ugynevezett anyaórszágban éltek igy határoztak az akkori nagyhatalmak, hiába folyt nagyapáink vagy apáink vére a frontokon ha csak nemvoltak katonaszökevények , ők sokan és utüdaik más országokhoz lettek erőszakkal csatolva. kérdem mit teszel te és a hozzádhasonlók az ő hazatérésükért - semit szégyeljék az ilyenek magukat a magyar nemzet előtt. irod maradjak ahol vagyok ez azt jelenti hogy minden külfőldon élő nemzettársadról ez a véleményed nekem nem én harcolok az ő jogaikért emberi szabadságukért továbra is!!! mellékesen, hogy tutodra adjam én kettős állampolgár vagyok régóta lehet hogy te még akkor babakocsiban éltél,nincs senkinek letagadni joga a külföldön élő nemzettársait ezt Gyurcsány és környezete tette ezért örökre elkell távózniuk a politikai életből. a magyar történelem az árulókat mindig megbélyegezte. mit adott Gyurcsány kormány a nemzetnek ? nagy adóságot, lemaradást és msghosszabitotta a komcsik pályafutását a dolgozok kizsákmányolását de erről is a történelem fog reális képet adni, vigyáznunk kell hogy utódaink ne szégyenkezzenek miuattunk.Orbánnak évek kellenek , hogy az országot rendbe hezza de elkezdte - minden kezdet nehéz !!!”
  • 40. Agyalapi 2011. január 27. 13:15
    „Tudjátok, hogy du. 4-kor tüntetés lesz a Dugó téren a sajtószabadságért?”
  • 39. queenmargareth 2011. január 27. 12:15
    „27. hozzászólás magyarock1 2011.01.26. 21:19

    Borzasztóan sajnállak. Ezt nálam úgy nevezik: a narancssárga köd.
    Most biztosan kiengedett a fejedből egy kicsi, mert megnyitották a csapot:)
    AZ ORSZÁGOT MÁR AZ ELSŐ KORMÁNY CSÍPŐBŐL ELADTA! CSAK A ZSIDÓKRÓL SZÓLT MINDEN! VOLT EGY MINISZTERELNÖKÜNK AKI A SAJÁT SÉRELMEI MIATT LETT AZ, MIKÖZBEN TUDTA MEGHAL.NYALHATTUK AZ EMLÉKBÉLYEGET!
    A FIDESZ VOLT MÁR HATALMON, AKKOR ÉS MOST IS!!! SEMMIT NEM TETT A KISEMBEREKÉRT!!!
    Jöhetsz a Székelyhimnusszal. Ott tartunk, hogy már minden kis faluban fel kellett állítani Székelykaput! Gondolom, Te is sűrűn jársz a Vértóra emiatt: hazafi!
    EDDIG MINDEN KORMÁNY MINDENT ELSZÚRT ÉS SAJNOS EZ FOLYTATÓDIK!
    <moderálva>”
  • 38. saturnus 2011. január 27. 12:08
    „36./filibusz meglásd elveszik előlled a munkát mert előszőr őket kell támogatni,elveszik előlled a kenyeret mert őket kell támogatni,te leszel hajléktalan a saját országodban ,már követelik a gyest meg a gyedet, többet kaptak a külhoni magyarok ettől az országtól mint én aki ittszülettem és itt dolgoztam ötven évet.Mikor elhúzták a koncot a szád elől és azoknak a szolgája leszel mert az itteniek elől vették el a munkalehetőséget mig az ittenieket hírűl sem támogatták az iskkolázással mint őket.”
  • 37. fili-busz 2011. január 27. 10:59
    „35. hozzászólás CID 2011.01.27. 08:59

    "Segíly, szavazati jog megvon."

    EGYETÉRTEK!”
  • 36. fili-busz 2011. január 27. 10:57
    „33. hozzászólás saturnus 2011.01.27. 06:31

    Néhány pontosítás:

    ´...már kapják az iskoláztatási támogatást havi húsz ezret..."

    Ez igen csak "mellébeszélés"
    Nem havi, hanen csak évi 20 ezret.Az azért nem mindegy!
    Tudtommal nem a mostani kormány szavazta meg.

    "... De már követelik a gyest meg a gyedet..."

    Én is követelem Amerikától a segélyt, de eddig még nem adták meg.
    Ha megadják, szólok-
    Egyébként elég sok határontúli dolgozik ebben az országban.
    Nem kevesen felsőfokú végzettséggel, amit nem Mo.on szerzett.
    Ezt Mo ajándékba kapta.
    Ezek annak idején nem kaptak mo-i GYEST, mégis belölük (is) profitál az ország.
    Az átjött szellemi és valós tőkéről nem is beszélve.

    "... megkapják az ingyenes orvosi ellátást..."
    Csak az kap,aki fizeti a TB-t.

    "Eddig kinti magyarokat támogaták pár év alatt lkáshoz,házhoz,autóhoz jutottak mindenkenek van kellő példa a környékében..."

    Konkrét példa?
    Hány ilyen esetről tudsz, amiből álatalánosítani lehet?
    100 netán 500 vagy 1000?

    Egyébként szánalmas, ahogy marakodtok a koncon.”
  • 35. CID 2011. január 27. 08:59
    „30. hozzászólás fili-busz 2011.01.26. 22:58

    Segíly, szavazati jog megvon.

    Bár ez elég kivitelezhetetlenek tűnik :), viszont, ha lehet ne gyarapítsuk már azt az 1 milliót.”
  • 34. CID 2011. január 27. 08:57
    „pistike : Te nagyon el vagy tájolva :) Még, hogy nem lehetett Gyúrcsányozni ? Hol voltál te két-három éve ? Itt vonultak a levitézlet ÁVH-sok, a Kárász utcán GYURCSÁNY takarodj kiáltásokkal. Nem emlékszek, hogy egyet is bevittek volna.
    Abban meg biztos vagyok, hogy vityus és sleppje tudja mit csinál. Sütögetik a kis pecsenyéjüket, de hogy ez a nagy átlagnak, így nekem jó lesz e abban nagyon nem vagyok biztos, s szerintem ezt sokan így gondolják. Nekem ez a tény nem okozott túl nagy csalódást, de sok szűk látókörű fidesz funnak igen. Szóval, szerezni kell új szavazóbázist.
    Emlékeim szerint anno ezzel a kettős állampolgársággal csak gesztust akartak gyakorolni, most meg már jönnek a követelések.....

    Tőlem aztán lehet az illető hottentotta is, letelepszik, dolgozik, adózik, ezután várjon el bármit, s ezután szavazgasson az én jövőm kontójára.
    Semmi bajom veled pistike, de folytasd úgy és ott az életedet, ahol eddig tetted, és nem pofáz bele, hogy én mit írok, és pláne mi a véleményem, s hidd el jól megleszünk :)”
53 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Biogázerőmű épül Szegeden

Szeged - Németországban több mint 4000 biogázerőmű működik, Magyarországon csak néhány tucat.… Tovább olvasom