Délmagyar logó

2016. 08. 27. szombat - Gáspár 15°C | 28°C

Tömegszerencsétlenség az M43-ason: 14-en haltak meg Rákóczitelepnél - hasmenése lehetett a kamionsofőrnek?

Rákóczitelep - Tizennégy halott, egy életveszélyes és egy súlyos sérült az M43-as autópályán a Rákóczitelepi lehajtónál. A helyszínen volt olyan tűzoltó, aki Csongrád megye legszörnyűbb balesetének nevezte a tragédiát.
14:30 A jövő hét elejéig Romániába szállítják az M43-ason történt baleset valamennyi áldozatát

A jövő hét elejéig az M43-as autópályán hétfőre virradóra történt tömegszerencsétlenség valamennyi áldozatának holttestét Romániába szállítják - közölte Razvan Paul Ciolca, a szegedi román főkonzulátus másodtitkára szerdán az MTI-vel.

A főkonzultus állandó kapcsolatban van a rendőrséggel és a Szegedi Tudományegyetem igazságügyi szakértői vizsgálatokat végző munkatársaival, és segítséget nyújt a hozzátartozóknak a tizennégy holttest hazaszállításában - mondta a diplomata.

Az áldozatok azonosítása és a szakértői vizsgálatok már befejeződtek, ezért a konzulátus felvette a kapcsolatot a szállítást végző cégekkel. Előreláthatólag jövő hétfőre vagy keddre valamennyi holttestet hazaszállítják Romániába - tudatta a másodtitkár.

21:22 A balesetet okozó kamionsofőr egy nappal a tragédia előtt az aradi kórházban volt kivizsgáláson, innen indult Németországba. A férfi egy nappal a baleset előtt az aradi kórházban járt kivizsgáláson, ahol gyomorbántalmakra és hasmenésre panaszkodott. Az orvosok kérték, hogy maradjon bent kivizsgáláson, de a sofőr ezt megtagadta, és éjjel elindult a németországi fuvarra. A férfi gyógyszert kapott Aradon, ami könnyen álmosságot okozhatott, ez pedig könnyen vezethetett a tömegbalesethez.

Tömegbaleset az M43-ason: a romeltakarítás képei. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

14:16 Bár sikerült külső rögzítést helyezni a medencéjére és ellátni a combcsont törését, még mindig nem stabilizálódott az állapota az M43-ason hétfőre virradó éjszaka történt baleset súlyosabbik sérültjének - közölte a Szegedi Tudományegyetem Traumatológiai Klinikájának igazgatóhelyettese kedden.

Varga Endre elmondta: a baleset egyetlen túlélőjének emellett veseműködési problémái is vannak, állapota továbbra is életveszélyes. A román kamionsofőr combcsonttörését hétfőn megműtötték, állapota stabil - tette hozzá.

10:57 Az M43-ason történt tömegszerencsétlenség valamennyi áldozatát sikerült azonosítani. A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság együttműködve a Temes Megyei Rendőr-főfelügyelőséggel, Románia belügyi attaséjával és szegedi főkonzuljával azonosította az M43-ason történt tömegszerencsétlenség valamennyi áldozatát.

Az elsődleges hírekkel ellentétben a balesetben két gyermek halt meg, egy testvérpár (6 éves kislány, 8 éves kisfiú). A tragédia túlélője a testvérpár édesapja.

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt szakértők bevonásával nyomoz.

15:42 Szenti Szabolcs rendőrségi szóvivő közölte a delmagyar.hu-val, megerősíti azokat a romániai sajtóhíreket, amelyek szerint a műszaki engedélyben megengedett 9 fő (8+1 fő) helyett 15-en ültek a kisbuszban.

Tömegbaleset az M43-ason: a romeltakarítás képei. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

14:40 Őrizetbe vette a rendőrség a román kamion sofőrjét.

Halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozása vétség megalapozott gyanúja miatt őrizetbe vette a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság az M43-as autópályán történt baleset 31 éves aradi okozóját. A 31 éves aradi férfi a megalapozott gyanú szerint Makó felől Szeged felé haladt az M43-as autópályán, amikor eddig tisztázatlan körülmények között elveszítette az uralmát a járműve felett és átszakítva a szalagkorlátot egy Szeged felől közlekedő román Mercedes Sprinternek ütközött.

12:35 Borzasztó nagy, sajnos szó szerint halotti csönd.

A Rákóczitelepi lehajtó előtti mindenki némán dolgozik. Ottjártunkkor a balesetet okozó kamion már a "lábán" állt, az Állami Autópálya-kezelő munkatársai a sztráda menti árokban szedték össze a baleset törmelékeit. A falécek súlyos, ütemes koppanása adott ritmust a munkájuknak.

Műanyag flakonok, két-három takaró, egy műanyag vödör, mindez egy kupacban – ennyi maradt a helyszínen a Mercedes kisbuszból. Valószínűleg a szántóföldön álló kamiont és a pótkocsiját sem lesz érdemes megjavítani: a teherautót egy traktor fogja majd kivontatni a közeli tanyáig, ahonnan a műszaki mentők speciális kamionja húzza majd be Szegedre a rendőrségi raktárba.

Tömegbaleset az M43-ason: a romeltakarítás képei. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Krétarajz jelzi, ahol a kamion átszakította az útpályákat elválasztó szalagkorlátot: gyakorlatilag ezek az egyedüli fehér vonalak a helyszínen. A felboruló és az árokba csúszó kamionból jelentős mennyiségű üzemanyag folyt az aszfaltra feketévé festve azt.

Ahol a járművek lezuhantak a pályáról ott eltűnt a korlát, a kiszakadó tartóoszlopok is jelentős mennyiségű földet téptek ki magukkal.

Tömegbaleset az M43-ason

Tévéstábok váltják egymást, az egyik temesvári csapat idegességében és a nagy kapkodásban még a romániai Nagylakon benzint tankolt a dízelüzemű stábautójukba: csoda, hogyan jutottak el idáig.

A műszaki mentés egy óra körül véget érhet, onnantól újra szabad lesz Makó felé is az autópálya.

9:35 A Temes Megyei Rendőr-főfelügyelőség négy munkatársával közösen megkezdődött az M43-as autópályán történt éjszakai tömegbaleset tizennégy áldozatának azonosítása - közölte a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője hétfőn reggel.

14 halott az M43-ason. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Szenti Szabolcs elmondta: a román rendőrök reggel nyolc órára érkeztek Szegedre. Egyelőre az áldozatok csomagjait ellenőrzik, és a személyes iratok alapján próbálják kideríteni személyazonosságukat, majd a patológián azonosítják az áldozatokat. A patológián jelenleg az elhalálozási okokat vizsgálják - tette hozzá a szóvivő.

Korábban írtuk

Makó irányába tartott az a Mercedes Sprinter típusú minibusz, amely hétfő hajnalban a Rákóczitelepi lehajtó előtt frontálisan ütközött egy román rendszámú kamionnal. A Budapest felé haladó kamion eddig tisztázatlan okok miatt az autópálya szalagkorlátját átszakítva áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol ütközött a kisbusszal. A helyszínre érkező tűzoltók, több mint egy órán keresztül szabadították ki a roncsokból a holttesteket. A tizennégy elhunyt mellett egy utast életveszélyes sérülésekkel szállítottak kórházba, a kamion sofőrje súlyos sérüléseket szenvedett.

14 halott az M43-ason. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Az autópályát Makó irányába teljes szélességében lezárták: a forgalmat a sztráda vásárhelyi csomópontjánál leterelik, és csak a Tisza túloldalán, a maroslelei csomópontnál engedik vissza.

A rendőrséget egy másik, szintén Budapest irányába haladó kamionos értesítette, aki a szerencsétlenül járt kamionos mögött haladt.

14 halott az M43-ason. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Szenti Szabolcs rendőrségi szóvivő elmondta: Németországba tartott, faanyagot szállított a balesetet okozó román kamion.

Gázolajszag és roncsok fogadták a nagy erőkkel a helyszínre érkező tűzoltóautókat, mentőket. Az Arges megyei mikrobusz Valenciaból Bukarestbe tartott.

A szörnyű balesetben négy nő és három gyermek is meghalt. Az összetört Mercedes kisbusz roncsát hajnali 3 órakor egy Szegedről érkező daruval emelték az úttestre, további áldozatok után kutatva.

14 halott az M43-ason. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Az elhunytakat az árok szélére helyezték, volt olyan tűzoltó aki Csongrád megye legszörnyűbb balesetének nevezte a tragédiát.

A kamionsofőr ellen halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt büntetőeljárást kezdeményez a rendőrség. A helyszínre nagy erőkkel vonultak ki a tűzoltók: három gépjárművel, egy műszaki mentő egységgel és egy műszaki mentő konténerrel, a mentők négy kocsival érkeztek.

A holttesteket és a kisbusz roncsát még hajnalban elszállították, a kamion műszaki mentése miatt azonban Szenti szerint valószínűleg csak délutánra állhat helyre a forgalom a Makó felé vezető pályatesten. Először ugyanis a faanyagot át kell egy másik kamionba pakolni, ezután tudják csak a tűzoltók egy daru segítségével kiemelni a balesetes járművet az árokból.

Reggel megindult a forgalom az M43-as autópályán Makó irányába is, azonban a műszaki mentés ideje alatt még többször teljes útlezárásra kell számítani.

Olvasóink írták

199 hozzászólás
  • 199. nelek 2011. november 03. 12:08
    „201. deszkás 2011.11.03. 11:00,

    Itt van a kutya elásva. Ha a céget büntetnék nagyon, akkor talán nem kényszerítenék a söfőrjeiket csalásra. Ez nem csak a kamionosokra igaz, hanem a 3.5t alatti furgonokra, amelyek 120km/h -körül mennek néha lakott területen is, mert ha nem, nem teljesítik azt amit kiszabnak nekik.

    Jelenleg a román nem manipuláló sofőrök, mivel kevesebbet teljesítenek, elveszthetik az állásukat, ezért aztán manipulálnak. Amíg a fuvaros cég nem szív nagyot emiatt ez így is fog maradni.”
  • 198. deszkás 2011. november 03. 11:00
    „KLJ_54!Akkor jól sejtem ezért a pokol tornáca a jogkövető autósoknak is(!) a magyar közút? Merthogy egyetlen kamiont se(?) foglaltak le a tachográf manipulásáért? Elfogadhatatlannak tartom ugyanakkor azt a magyarázatot hogy nyomásra cselekedte. Pontosan azért mert tudott róla!”
  • 197. Ganxta 2011. november 02. 22:23
    „198. CID 2011.11.02. 20:21

    Természetesen vettek autópályamatricát. Mert ugye az M43-ra is kell. Ugye?
    Gondolkozz ember. Nagyjából 5 óra alatt átszelik az országot. Addig persze rengeteg kameráskocsi (amit szinte csak az M5-ösön látok, mert az nem állami és érdekli őket a bevétel...) készít róluk felvételeket és küldi a bírságcsekket Arges megyébe vagy hova a picsába. Te biztos tudod, mert valószínüleg te kézbesíted személyesen.
    Ha nem vetted észre, az eredeti komment értelme az volt, hogy országunkat 3-5 óra alatt autópályán át lehet szelni keresztbe-kasul. Ez alatt szinte rendőrrel sem találkozol, nemhogy valamilyen kontrollal. Hidd el sokszor járom meg a Hegyeshalom-Szeged, Letenye-Szeged, Záhony(Nyíregyháza)-Szeged távot kizárólag autópályán, mert magam is abban a hitben ringatom, hogy az autópálya gyors és biztonságos, de néha lúdbőrös a hátam attól amit látok. És hidd el sokszor telefonálok a rendőröknek, hogy mindannyiunk biztonsága jobb legyen, de tisztelet a kivételnek, nem sokat tudnak tenni ők sem. Viszont az érdekes, hogy tőlünk nyugatabbra a közlekedési morál is gyökeresen megváltozik és a tőlünk keletebbről érkező (meg a magyar) kamionsofőrök Hegyeshalom után az első parkolóban kiveszik a pihenőidőt. Mert az osztrák, német rendőr mögött ott áll a törvény és nem félnek alkalmazni sem.”
  • 196. alfoldi 2011. november 02. 20:30
    „http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/146971
    ?”
  • 195. CID 2011. november 02. 20:21
    „196. Ganxta 2011.11.02. 19:52

    Nézd te nagyon ostoba. Ha tizen ixen ültek egy 9 személyes buszban, akkor feltételezem, hogy nem a legfontosabb szempont volt a gyors hazajutás, mindinkább a költséghatékony. És ehhez nem kell felmenni a magyar autópályákra.”
  • 194. klj_54 2011. november 02. 20:15
    „No még egyszer!
    A szalagkorlát szerepe az, hogy felébredjen az aki menet közben elelván annak csúszik.
    Megfizethetetlen lenne az a korlát, mely képes lenne egy kamiont de akár egy kispolákot is megfogni.
    Még az Andorrai 2400 méter magasan vezetett hegyi szerpentinen sincs olyan!”
  • 193. Ganxta 2011. november 02. 19:52
    „190. CID 2011.11.02. 16:53

    Meghajolok hatalmas tudásod előtt. Igazad van, hogy is képzelhettem, hogy Letenyénél belépnek az országba emberek és az M7-M0-M5-M43 útvonalon hagyják el országunkat. Ez teljességgel elképzelhetetlen.
    Azért majd amikor az M7-esen állsz a dugóban, olasz, spanyol és portugál rendszámú autókkal körülvéve, akkor vedd elő nyugodtan a magyar-román zsebszótárt és csencselj velük egy kicsit. ;-) Teeeeeeeeeeeeeeeeee nagyon hülye.”
  • 192. CID 2011. november 02. 19:10
    „193. B.b.c 2011.11.02. 18:04

    Nem, nem ugyanaz a műanyag szalag. Azért nem mert ha a paraszt úgy gondolja, akkor azon átmegy anélkül hogy a kocsinak bármi baja is esne, ezen, a fém bizbaszon meg nem. Azért azt ne várjuk már el, hogy a korlát ellenálljon egy 50 tonnás, 90 km/h-val közlekedő járműnek. Azért, kíváncsi lenné, mire akartok kilyukadni ezzel a miért nem fogta meg a szalagkorlát a kamiont dumával ?”
  • 191. ValakiaSOKKözül 2011. november 02. 18:31
    „Nem vagyok szakértő, de azért a pálya ezen szakasza biztonságilag megkérdőjelezhető.
    Hosszú, nyújtott jobbos kanyar van. Középen aszfaltozott rész a vízelvezetésre, valamint látszólag is gyenge, egysoros, alacsony! védőkorlát....A korlát jó pár méteren keresztül le van hajolva, így látszik, hogy nem hirtelen szakította át, hanem folyamatosan, több méteren keresztül szép lassan letaposta a korlátot a kamion..... A korlát szerepe lenne, hogy irányt változtasson és visszaterelje a roncsot a pályára...főleg egy hosszú nyújtott kanyarban....”
  • 190. B.b.c 2011. november 02. 18:04
    „151.X.Y.!
    Nem értek egyet. Nem a kamion helyzete a mérvadó a merőlegesség tekintetében, hanem a mozgásának iránya.
    Jelen esetben a kamion áthempergett a szalagkorláton. A haladási irányát a "bebicskázás" és az ütközés valóban megváltoztatta, de messze nem merőlegesen ütközött a korlátnak, az fizikailag lehetetlen. Továbbra is felteszem a kérdést, hogy ha az ilyen eseteket nem védi ki akkor mi a szerepe az elválasztó korlátnak? Csak a személykocsit fogja meg? Esetleg még a kis teherkocsit? Mire van méretezve? Szerintem majdnem csak optikai elválasztásra. Arra meg a műa. szalag is jó! A megfelelően erős korlát az építés összköltségéhez viszonyítva állítom, hogy elenyésző lenne.”
  • 189. ValakiaSOKKözül 2011. november 02. 17:55
    „idézet egy másik fórumról....

    "....Hozzászólt: gezahofi / Hétf?, 2011. október 31., 19.28
    A rádióban (rromán) olyan finoman fogalmaztak amikor a vétkes román teherautó vezetőjét azzal vádolták, hogy ...nem tartotta be a nemzetközi teherszállitásra érvényes jogszabájokat...ami kb annyit jelent, hogy nem tartotta be a kötelező pihenőidőt. Ezért, legalábbis a törvény szerint minimum 9 ember haláláért ő felelős. Az meg nyilván csak szempont kérdése hogy a maradék 5 ember kinek a lelkén szárad, a busz vezetőén, aki engedte felszállni a megengedett létszámon felülieket vagy a teherautó vezetőé, aki okozta a balesetet. Ha úgy vesszük, mindegyik felel érte. Szomorú dolog, béke poraikra, a családjuknak pedig vigasztalást....."”
  • 188. ValakiaSOKKözül 2011. november 02. 17:52
    „oké, hogy felelős lesz a kamionos fiú....
    de azért tudjuk azt is (sejtjük), hogy milyen nyomás van a munkavállalón a munkaadókat tekintve.
    ...”
  • 187. CID 2011. november 02. 16:53
    „188. Ganxta 2011.11.02. 13:50
    Milyen Letenyénél teeeeeeeeeeeeeeeeeee ? Gondolod, ha ott jönnek be, felmennek az autópályára ?”
  • 186. klj_54 2011. november 02. 16:04
    „188. Ganxta 2011.11.02. 13:50
    A felindultság sok esetben felületes olvasást okoz, ez is indokolhatja azt, hogy elsiklottál felette.
    Ilyenkor örülök annak, hogy én már nem vezetek!
    Álmodom a nehézségekről a sok pitiáner próbálkozásról és a sok szép helyről, melyet bejártam.
    De kénytelen voltam végig élni azt a borzalmat, ahogy a Kamionos Úr-ból (kint!) egy mezei Crew (szolga!) lettünk. Holland az egyetlen ahol kofival vártak, máshol se köszönés se semmi:(
    Nem panaszkodni akartam, inkább hálát adni Szent Kristófnak aki hálás útitársam volt 34 évig!”
  • 185. Ganxta 2011. november 02. 13:50
    „187. klj_54 2011.11.02. 12:54

    Külön köszönöm, hogy a kedvemért mégegyszer leírtad. Amennyiben Ausztria felől érkeztek, természetesen igazad van.
    Ha pedig Letenyénél léptek be, akkor nincs. LFS. ;-)”
  • 184. klj_54 2011. november 02. 12:54
    „186. Ganxta 2011.11.02. 12:03
    Külön a Te kedvedért leírom még egyszer azt, amit már többen leírtak:
    50 Km/óra sebességkorlátozás fogadja a személyautó/autóbusz sávban érkezőket!
    A lőtéri kiskutya sem állítja meg a belépő oldalon Ausztria felől érkezőt., erről (is) szól a schengeni tagságunk!”
  • 183. Ganxta 2011. november 02. 12:03
    „Nem tudom írta-e már valaki, de az illetékesek helyében vizsgálnám annak a határőrnek (rendőr) a felelősségét, aki az országba való belépéskor továbbengedte a 9+1 személyes kisbuszt 15 fővel. Ha tudott róla, akkor azért bűnös (megvesztegetés), ha nem, akkor meg azért (mulasztás).
    Persze ez nem oldja meg az esetet, de a tapasztalatok alapján nagyíven xarnak erre is a határon.
    A múltkor pl. mentem Makóra az M43-on, a rendőrök bent álltak a Szeged pihenőben, pár kilóméterrel lejjebb Makó felé, két spanyol rendszámú szakadt Ducató egymást vontatta a pályán 110-el, egy rossz kócmadzagon. Szóltam is egyből az autópályarendőröknek, hogy ugyanmár küldjék ki a két kollégát (akik előtt el kellett haladniuk) intézkedni. Szóval ennyit a rendőrökről, tisztelet a kivételnek.”
  • 182. klj_54 2011. november 02. 10:06
    „184. deszkás 2011.11.01. 20:53
    Amióta él az 561/2006 EK rendelet (Ami leváltotta az AETR-t) és ugye jogharmonizáció van, nos azóta bizony le kell foglalni az ilyen eszközt!
    Elrettentő bírság megfizetése és a menetíró szakszerű javítás után lehetne elvinni a kamiont.
    Már nem jár a "Fuvarlevél", de abban le van írva a tarifa, attól függően, hogy mihez nyúltak.
    Ha komolyan venné a hatóság - mert magasról tesz rá! - akkor olyan bírságot kellene kirónia, amelyik eléri a jármű árát!
    És pont ez a cél, az elrettentés!
    Mert az így megbukott kamion elveszti a "közösségi fuvarozási engedély"-ét is, amit nem kap vissza!
    De abszurdisztánban 50EUR a CMR-be oszt ha többen vannak kettőnél akkor esetleg 100 lesz a vége!
    Próbálná ezt valaki a Guardia Civillel vagy a BAG-val eljátszani...”
  • 181. deszkás 2011. november 01. 20:53
    „Csak halkan kérdezem: a tachográf buzerálásért miért nem lehet lefoglalni magát a kamiont!? Mert ez hamisitás. És akkor ugrálhat a tulajdonos az égig mert nem (csak) a vezetőt csesztetik.Jól irta itt alább valaki: maguk a mi hatóságaink is ludasok mert tudnak róla csak éppen miért miért nem nem tudnak mit kezdeni velük. A lefoglaláson kérem nem hőzöngeni mert egy csik cigarettért foglaltak le magyar rendszámú 3 éves autót is. Az meg hogy az autópályáinkon csak tessék lássék rendszámfelismerőink vannak az meg szégyen.”
  • 180. SunCityZs 2011. november 01. 20:11
    „Nekem anno volt egy kapcsoló a műszerfal alatt, ami kikapcsolta a tachográfot. A főnök szava járása ez volt: Nem érsz oda? Tudod, hol a kapcsoló! Na mikor a kollégámat elkapták kikapcsolva, akkor ő tagadta, hogy tud a cuccról... Kérdem én, ki is az igazi felelős, ha a kamionosok sokat vezetnek? Más választásuk nincs...”
199 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csuja Imre bábszínészként is bizonyított

Csoki az Üvegtigrisből – ez az a figura, amelyet leginkább kötnek a nézők Csuja Imréhez. Kevesebben tudják, hogy a színész szívesen mond verset. Tovább olvasom