Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 10. 26. vasárnap - Dömötör

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Tram Train: még képlékenyek a tervek

Tram Train: még képlékenyek a tervek

Szeged - Hol jár majd a Szegedet Vásárhellyel és a Szegedet Makóval összekötő Tram Train? Villamos vagy vonat viszi az utasokat? A terveket a következő két évben pontosítják.

Dombai Tünde - Délvilág napilap - 2011.03.11. 12:31
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
Városokat összekötő öszvér villamos- és vasúti közlekedés, vagyis Tram Train megtervezéséről állapodott meg hivatalosan egy hete Botka László szegedi és Lázár János vásárhelyi polgármester. A közös projektet Vásárhely készíti elő, erre 165 millió forintos uniós támogatást nyert a város. A részletekről Botka László lapunk kérdésére elmondta: a következő uniós költségvetésben, vagyis 2014 és 2020 között a környezetbarát, gyors kötöttpályás és vasúti közlekedés elsőbbséget élvez, tehát lesz rá forrás. Ezért kell a tanulmányokat, terveket a következő években elkészíteni. Felidézte: Lázár János szerint 2014 előtt is van esély a megépítés 8–10 milliárd forintos költségéhez támogatást pályázni, mert van olyan pályázati keret, ahol maradék pénzek igényelhetők.

Szeged a vásárhelyi vonallal párhuzamosan pályázott a Szeged–Makó vonal terveinek elkészítésére, erre 143 millió forintot nyert. A városok összekötését az indokolja, hogy mindkét irányban nagyjából 4-5 ezer ember ingázik naponta, fele tömegközlekedéssel, fele autóval. A Szeged–Makó vonal nagy beruházást igényel – ez a déli Tisza-híd –, ezért ez a vonal 16–20 milliárdból épülne meg 2018–2020-ra.

Villamossínről vasúti sínre. Fotó: Frank Yvette
Villamossínről vasúti sínre.
Fotó: Frank Yvette

A tervek képlékenyek még. A három éve Szegeden készült elővárosi közlekedési koncepcióból kiolvasható, hogy a Szeged–Vásárhely vonalon a Tram Train végállomása az Indóház téren lehet. Az 1-es vonalán megy végig, de az Izabella híd alatti kanyarban nem a Rókusi pályaudvar épülete elé, hanem mögé kanyarodik, rá a vasútvonalra. A MÁV vonalán halad a vásárhelyi Népkert állomásig. Onnan az egyik lehetséges variáció szerint az Ady Endre út–Kossuth tér–Andrássy utca–Bajcsy-Zsilinszky utca irányában tér vissza a vasútvonalra. Pontos nyomvonalról, menetrendről, remízről, tarifarendszerről ezután egyeztetnek. A tervek szerint a szerelvények 30 perc alatt teszik meg a 26 kilométert.

A Szeged–Makó 30 kilométeres Tram Train-vonalának is az Indóház téri villamos-végállomás lenne a kiindulópontja. A szerelvény az egyik elképzelés szerint a kőlyukon át hagyná el a teret és kanyarodna a déli Tisza-hídra az Oldal utca folytatásában. A vasútvonalon futna Makóig, ahol nem épülne villamosvágány. A vasútállomásról pedig tovább haladnának a szerelvények egészen Makó-Újvásártér megállóhelyig

Öszvér járművek

Mivel vasúti és villamosvonalon is közlekednek, mindkettő követelményeinek meg kell, hogy feleljenek a járművek. Villamosra jellemző tulajdonságuk lesz például, hogy 30 méter hosszúak, áramszedővel mennek városon belül, nincs mozdonyuk, boldogulnak szűk utcákban és kanyarokban, kicsi a féktávolságuk. Vasúti jellemző lesz, hogy városok között dízelmotor hajtja őket, 100 kilométeres óránkénti sebességre is képesek, erősebb a vázuk, több bennük az ülőhely, és kerékpárt is szállítanak.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

123456 következő >> végére >>> 59 hozzászólás
Moderálásra küldöm 59. ott_lakó 2012.06.02. 16:41

milyen típus melyik gyár építené a gépeket?

Moderálásra küldöm 58. Maros13O 2011.11.16. 09:21

Micsoda b@romság.. Városon belül felsővezeték, városon kívül dízel motor.. Tehát van elvileg mindenre kessh de arra már nincs hogy a madzagot kihúzzák vásárhelyig, makóig.. Nevetséges az egész be ruházás..

Moderálásra küldöm 57. Falcao 2011.03.16. 13:16

Unokáink sem fogják látni.

Moderálásra küldöm 56. totya66 2011.03.14. 10:34

Szerintem meg lesz ebből valami, tessék odafigyelni a dátumokra, és elgondolkozni mikor is lesz a következő választás?
Vásárhely meg ugyis olyan város lesz amit a Császár helytartója mutogatni akar a vendégeinek, "látjátok ez a városom,.... azok meg a rabszolgáim".

Moderálásra küldöm 55. newdog 2011.03.13. 12:54

Szerintem sem lesz ebből semmi. Amikor Vásárhely utcáit és kerékpárútjait pénzhiány miatt nem tudják megszabadítani a hótól, nem biztos, hogy ez lesz a legfontosabb lépés. Ha igen, az a városvezetést minősíti, s az országot is.

Lehet jó lenne, de csak akkor, ha már másra nem lesz szükség. (soha nem lesz ilyen) Addig viszont olyan olcsó, hogy megérje, úgy sem lesz. Az első 1-2 hónap tumultus, amíg mindenki kipróbálja hogy milyen, de kb. ennyi. Ezért kár ennyi pénzt belefeccelni. Inkább emeljék a fizukat uniós szintre, vagy legalább az infláció növekedésével arányosan!

Moderálásra küldöm 54. bánki 2011.03.13. 11:53

Baromság és lóvé lenyúlás !

Moderálásra küldöm 53. Cheguevara 2011.03.13. 10:00

2020-ban utazhatok először a Tram Trainnel? 2020-ban Hódmezővásárhely már falu lesz, a nagy számú kitelepülésektől illetve a munkahelyek, fiatalok és gyermekvállalók hiányától. 2020-ban már semmi élet nem lesz Vásárhelyen csak Lézer Janó fog fel alá autókázni luxus autójával Vásárhely utcáin, majd költözik fel ő is Budapestre.

Moderálásra küldöm 52. UtólagKapitány 2011.03.13. 09:54

Még képlékenyek, aztán majd el is csordogálnak... a milliók...

Moderálásra küldöm 51. Lugas6 2011.03.13. 00:30

A vasúti híd által megnövekvő forgalom pedig látható közelbe hozná, a vasútvonal kétvágányúsítását Szeged és Kiskunfélegyháza között. A nemzetközi vasút pedig előbb utóbb a gyorsvasútat is kikényszerítené. Nem volna rossz egy-másfél óra alatt Budapestre eljutni....

Moderálásra küldöm 50. Lugas6 2011.03.13. 00:25

A vasúti híd már csak azért is jó lenne, mert akkor a kamionokat nem Kiskundorozsmán pakolnák ki, és így ez a maradék kamioncsorda sem Szegeden-Dorozsmán püfögne keresztül.


59 hozzászólás123456 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...