Délmagyar logó

2017. 11. 25. szombat - Katalin 3°C | 12°C Még több cikk.

Traviata – luxuskégliben

Szeged - Kentaur modern luxuslakást idéző díszletében Juronics Tamás állította színpadra az operafesztivál szegedi versenyprodukcióját, a Traviatát. A népszerű Verdi-operát Pál Tamás vezényletével ma és holnap láthatja a közönség a nagyszínházban.

– Igazából nem „modernizáltuk" a darabot, pusztán mai térbe, mai közegbe helyeztük. Az emberi viszonyokat, karaktereket ugyanúgy bemutatjuk, és nagyon is realista játékmódot igyekeztünk kialakítani. Az volt a célom, hogy a zenéből és a szövegből inspirációt merítve a történetet igazzá, ma is átélhetővé tegyem. Erre a legkevésbé hatékony eszköz az elidegenítés – hangsúlyozza a szegedi versenyprodukció rendezője, Juronics Tamás, aki azt reméli, a tévéközvetítés révén sok országban, sokan látják majd az előadást. A nemzetközi figyelem jó a társulatnak, a döntős énekeseknek is. A Kossuth-díjas táncos-koreográfus abban is bízik, esetleg máshol is rendezhet majd operát. – A Traviata története ma különösen aktuális, hiszen a megélhetés kényszere sok mindent elfogadottabbá tesz, mint korábban. Sok fiatal ma azt hiszi, bármit megtehet azért, hogy jobban éljen. Dumas és Verdi kérdései ma is érvényesek: melyik a tisztességesebb, egy zárt világban, biztonságban, tisztességben felnőni és érvényesülni, vagy megjárni a poklot, elbukni – és a saját tapasztalatokon át eljutni a megtisztuláshoz. A Traviatát gyakran elrontják azzal, hogy modernizálják, elviszik az absztrakció irányába. Mi nem ezt az utat választottuk, ezért bízom benne, hogy katartikus és szerethető lesz az előadásunk.

Balczó Péter (Alfredo) és Maria Pakhar (Violetta) a szegedi Traviatában. Fotó: Veréb Simon
Balczó Péter (Alfredo) és Maria Pakhar (Violetta) a szegedi Traviatában.
Fotó: Veréb Simon

A kivételes tehetségű orosz szoprán, a moszkvai Sztanyiszlavszkij színház szólistája, Maria Pakhar alakítja Violettát, akinek az egész társulat szurkol; jók az esélyei akár a végső győzelemre is. Jekatyerinburgban zongorista és operaénekesi diplomát is szerzett, majd Moszkvában Galina Visnyevszkajánál tanult. A Bolsoj és a tbiliszi operaház vendégművésze.
Alfredót Balczó Péter alakítja, aki előbb hegedülni, majd énekelni tanult. 2006-tól lép fel a debreceni Csokonai Színházban, 2009-ben diplomázott a Debreceni Egyetem magánének szakán. Tavaly is eljutott a döntőbe: Ravel Pásztoróra című operájában énekelt. A szegedi Csárdáskirálynőben is sikerrel mutatkozott be.

Georges Germont szerepében Sergio Forestit láthatja a közönség; az olasz baritonista zongora, opera és kamarazene szakon végzett. Specialitása a barokk zene, különösen Händel és Vivaldi. Fellépett
a Milánói Scalában, a Berlini és a Müncheni Staatsoperben, a madridi Teatro Realban. Több nemzetközi verseny győztese.

Közönségtalálkozó a REÖK-ben

Az Armel Operaverseny és Fesztivál közönségtalálkozó-sorozatában ma 16 órától a Traviata rendezőjével, Juronics Tamással és az Alfredo szerepében bemutatkozó tenoristával, Balczó Péterrel beszélgetnek a REÖK-ben. A belépés ingyenes.

Olvasóink írták

  • 4. zoltanszabo 2010. november 15. 10:54
    „Láttam az előadást.Brutális volt.Mellbe vágó! Én a klasszikus régi felfogású előadásokat jobban szeretem.De régi formájában láttam több országban,több színházban kb vagy 20 szor.Érdekes volt de nem nézném meg még egyszer.”
  • 3. zebegény 2010. november 10. 14:36
    „hb, a szarról nekem más elképzeléseim vannak. Ha csillivilli kosztümöket és parókákat szeretnél látni, akkor menj el a MÁO-s Traviata-ra, Pesten még mindig a régi nézhetetlen rendezés megy...”
  • 2. hb 2010. november 09. 23:25
    „kxxxx szar volt!!!!”
  • 1. zoltanszabo 2010. november 09. 09:36
    „Én ma este nézem meg mert a kedvenc operám.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Balesetveszélyek a Kálvária felújításának környékén

Munkavédelmi szempontból elemeztük a Kálvária felújításának a környékét. Riport, videó, galéria az ott tapasztaltakról. Tovább olvasom