Délmagyar logó

2018. 09. 23. vasárnap - Tekla 11°C | 22°C Még több cikk.

Troli váltja a 10-es buszt

Szeged - Szeged megszokott 10-es buszjáratán trolibusz viszi majd az utasokat, ha jövőre megérkeznek a vadonatúj járművek. Megszűnik a megálló a Novotelnél és a Honvéd téri végállomása is – lesz viszont 5 új megállója a klinikák és iskolák felé.

Troli váltja fel az egyik legrégebbi és legforgalmasabb buszjáratot Szegeden, a 10-es számút. A buszközlekedés a tarjáni lakóteleppel egyidős, nagyjából negyvenéves. Naponta közel 7000-en szállnak fel rá, ezzel második a 11 ezer utast szállító 2-es busz mögött. Több helyen látni, hogy a 10-es útvonalát kötött pályásra alakítják. A szegedi elektromos tömegközlekedési nagyprojektnek ez a trolivonal is része, a napokban a Szilléri sugárúton állították a felsővezeték-tartó oszlopokat. A munka nyárra elkészül felsővezetékekkel, trafóállomásokkal együtt. 

A nagyobb mérethez kattintson a képre
A Tarjánt és a klinikát köti majd össze - üt új megállóval.
(A nagyobb mérethez kattintson a képre)

A hosszú 10-es vonal 4500 méteresre bővül. A 10-es troli tarjáni végállomása változatlanul a Víztorony téren lesz; onnan a nagykörútig az eddig megszokott útvonalon jár. Változik viszont, hogy a nagykörútról nem a József Attila sugárútra, hanem a Csongrádi sugárútra kanyarodik le a belváros felé. Ez azt jelenti, hogy egy megállója megszűnik: a Novotelnél. A Csongrádi sugárúton a 10-es rácsatlakozik a 8-as troli vonalára, és a Szent István téren keresztül megy ki a Tisza Lajos körútra.

8-as tavasszal

  A 8-as trolivonal bővítését és a 10-es trolivonal kiépítését több trafóállomással együtt – a Szeged SV Konzorcium végzi 3 milliárd forint értékben. Tagjai: a Siemens Zrt. és a VIV Zrt. A 8-as troli a tervek szerint tavasszal váltja fel a mostani trolipótló járatokat.

Megírtuk: a 8-as troli vonala is bővül. Így tehát a 8-as és a 10-es troli a Dugonics tér után egy hurkot ír le, és a klinikákat megkerülve fordul meg. Öt megállóban áll meg. A Tisza Lajos körúton a Honvéd téri templomnál és a Gödör étterem előtt, a Semmelweis utcában lesz a végállomása, onnan a Markovits és a Vitéz utcán át megy el a Szentháromság utcára, a Ságvári-gimnáziumhoz, és visszakanyarodva a Tisza Lajos körútra megáll az Assam teaháznál. Lényeges változás lesz tehát, hogy megszűnik a 10-es közismert Honvéd téri végállomása, helyette a kiskörúti megállóban lehet felszállni.

Miért és mikortól?

Mi az értelme, hogy trolira cserélik a buszt? – A környezet védelme – tudtuk meg Tapasztó Sándortól, a nagyprojektet irányító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatójától. Mikortól jár tényleg troli a buszok helyett? Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta: ha megérkezik a nagyprojektben vásárolt 10 vadonatúj trolibusz, amikre most hirdették meg a beszerzési tendert. Azaz a tervek szerint jövő év közepétől.

Olvasóink írták

  • 19. geza 2010. február 17. 13:56
    „#14 a rádióaktív az aki telefonálgat a rádióba. Amire Ön/Te gondolt(ál) az a radio aktivitás”
  • 18. Szögedi 2010. február 17. 12:00
    „Jöjjenek a trolik ok. Csak könyörgöm ne zöld legyen!!! Ki találta ki ezt? A troli az nekem meg még jó pár ezer embernek piros!!!”
  • 17. Yossarian 2010. február 16. 22:24
    „jövő év közepétől? vagy sohanapján. ha úgy mmenek majd a dolgok, mint a villamosprojektel, akkor ez is csak egy nagy blama lesz.”
  • 16. E! 2010. február 16. 19:04
    „Na, látom, már ki lett javítva a tegnapi D1T1 fiomság: "Naponta közel 7000-en szállnak fel rá, ezzel második a 11 ezer utast szállító 2-es busz mögött." Igen, így más stimmol :)”
  • 15. ifj. Nagy Gábor 2010. február 16. 11:21
    „flexsnake,

    a felsoroltaknál csak az jobb nekünk, szegedieknek, hogy itt a belvárosban rontja a levegőt a busz. ;-)”
  • 14. flexsnake 2010. február 15. 19:31
    „jövő év közepe :D Azé ke troli me az jó a környezetnek, me ocsó árammal megy amiért pakson rádióaktív hulladékot gyártanak. Ami jó a környezetnek, oszt el is tudjuk raktározni amíg sugárzik kb 500évig. Me az is jó a környezetnek.”
  • 13. ferdzso 2010. február 15. 17:10
    „Hát, ha ez is olyan gyors "meló" lesz, mint a mostani "tragikus :1-es" felújítás, akkor még sok gázolaj fog füstté válni Szeged felett, a meglévő 10-es járatok kipufogóiból!”
  • 12. szunyi 2010. február 15. 13:43
    „11. hozzászólás oszama

    A tömegközlekedés arra lett kitalálva, hogy bérlettel használd.
    Heti, havi vagy napi.
    Velem is előrordult, hogy focimeccsen kiment a hüvelykujjam és nem mertem vezetni.
    Bérlet nem volt, átsétáltam a Kisstadionból az Újklinikára, ahol helyrerántották (már a röntgen elödt beadta a doki a fájdalomcsillítót, hogy gyorsabban végezzünk) utána irány a 20-as busz, megvettem a jegyet (kicsit nehezen mert az egyik kezem nem müködött), de erre nem sajnáltam a pénzt, mert a taxi jóval drágább lett volna.
    Slusz poén, hogy a nagyon rendes buszsofőr, még előre is szólt volna a 21-nek, hogy a Csap utcánál várjon meg.”
  • 11. oszama 2010. február 15. 13:32
    „Szögedi 2010.02.15. 11:30
    "Tanuljunk meg átszállni "
    ahány járatot használsz annyi jegyet kell lyukasztanod.
    Petőfi telep - Klinika oda-vissza 4 jegy csak azért mer törött a lábad és nem tudsz kerékpárral menni. Ez nem hasonlít az utasbarát tömegközlekedéshez.”
  • 10. Zsoltee0716 2010. február 15. 12:49
    „Újabb kiegészítés!
    "Ez azt jelenti, hogy egy megállója megszűnik: a Novotelnél." Inkább mondjuk azt, hogy kettő(Lenygyel utca)!

    Nem azért, de vissza felé nem ohajt ez a troli megállni a Gál utcánál?

    Amit ti József Attila sgt-nak írtok az Sándor utca!És vissza felé? Csongrádi sgt. utat(nagykörúton aladva) elhagyva ott is kell/van megálló!
    Nem csak a 10-es fog megszűni, hanem majd a 2, 83, 83A. Hogy onnan Makkosról, majd csak a 9-essel lehet a belvárosba jutni, átszállással SZTK. stb stb.
    De majd Alsóváros kap egy új járatott(Hattyas sor, Vadkerti tér)/vagy egy meghosszabitott járatott(talán 11-est).
    Bár mondjuk olyan kellene, ami értinti a Mars tér-Bartók tér-SZTK.”
  • 9. reagens 2010. február 15. 11:41
    „Re: 1. hozzászólás Alsóváros 2010.02.15. 10:32

    Nem akkora durranás ez mint a holdutazás, szóval szerintem bárki befejezi utána.
    Nem köll ehhöz a Botka géniusza. :))

    Csak ne ilyenökkel töltse minden idejét, hanem azzal foglalkozzon, hogy hogy éljenek jobban a szegediek!

    Gazdaságilag javuljon a helyzetünk, jól fizető munkahelyeink lögyenek, ne csórósan szömlesütve kullogjonak az utcán!”
  • 8. Szögedi 2010. február 15. 11:32
    „Pontosítás: Ha a belvárosba akarunk menni akkor ott a 10es troli.”
  • 7. Szögedi 2010. február 15. 11:30
    „Jó rendben van. De akkor szünjön meg a 20as is semmi szükség rá. Vagy legalábbis csak a csillag térig jöjjön és onnan fel lehet szállni a 10es trolira és a 9es trolira is, ennél több alternatíva nem kell a belváros felé.
    Ha nem a történelmi belvárosba akar menni a Petőfi telepi hanem a Mars térre vagy a pályaudvarra akkor továbbra is ott a 21es. Ennek így volna értelme. Aki meg azt a bizonyos Novotel-i megállót akarja érinteni mondjuk a Radnótiba jár annak meg ott a villamos és a 9es troli nem kell több.De a 11-est is vitatnám hogy arra mennyi szükség lenne. Hiszen a Csillag térről ott a 21es ha Pályaudvarra akarunk menni. Ha belvárosba ott a 11es. Ha a Nagykörút környékéről a Mars térre akkor ott a 73as. Esteleg sűríteni ezeket a járatokat.
    Át kellene gondolni. Tanuljunk meg átszállni Tarjánból is ne csak pl. Újszeged felé. És akkor kimennének teljesen a 20 as 11 es buszok. És akkor tényleg van értelme a Trolinak, annak kéne baromi sűrűn járnia.
    Lehet gondolkozni :-) Talán érdemes”
  • 6. Busdriver 2010. február 15. 11:12
    „A magam részéről remélem, hogy dugába dől a trolitender, és mihamarabb pofára esnek.. :)”
  • 5. Gazficko 2010. február 15. 11:01
    „" Naponta közel 7000-en szállnak fel rá, ezzel második az 5800 utast szállító 2-es busz mögött." Igen ennél a mondatnál én is megakadtam

    Tessék javítani. Nincs senki a DM-nél aki átnézze és javítsa a hibákat???”
  • 4. KolompárRómeó 2010. február 15. 10:58
    „2. hozzászólás JoGabor 2010.02.15. 10:34

    :D

    Most azt tudtuk meg, hogy ő a második, a 2-es busz a harmadik, csak azt nem tudjuk, ki az első!”
  • 3. Lenry 2010. február 15. 10:35
    „#1: nem kéne megakadnia. legalábbis én nagyon nem örülnék neki. meg szerintem az EU sem, akik mindezt fizetik”
  • 2. JoGabor 2010. február 15. 10:34
    „"Naponta közel 7000-en szállnak fel rá, ezzel második az 5800 utast szállító 2-es busz mögött."
    Na, akkor még egyszer.
    Hogy is van ez?”
  • 1. Alsóváros 2010. február 15. 10:32
    „Kíváncsi vagyok, mi lesz ezekkel a nagy-projektekkel, ha majd a polgármesternek mennie kell, és jön helyette a mostani ellenzék? Reméljük nekünk nem lesz "nemzeti gödrünk", mint Pestnek.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közgazdászbál a TIK-ben

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara szombaton immáron kilencedszer rendezte meg a… Tovább olvasom