Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Trolik, villamosok, menetrend, költségvetés: vendégünk volt Tóth István Tibor és Dózsa Gábor

Szeged – Online interjúra hívtuk az SZKT jelenlegi vezetőjét, Tóth István Tibort, és elődjét, Dózsa Gábort. Mindketten elfogadták a meghívást és több mint másfél órán át állták a sarat.

"Afterparti": mindkét vendégünk megígérte, hogy a kommentekben feltett, meg nem válaszolt kérdésekre írásban válaszol nekünk. Amint megérkezik Tóth István Tibor és Dózsa Gábor emailje a válaszokkal, akkor azokat is megjelentetjük.

* * *

Online interjúnk véget ért, köszönjük a kérdéseket!
TIT:
Köszönöm az érdeklődést, a kérdéseket!
DG: Örülök, hogy itt lehettem, utazzanak minél többen az SZKT-vel!

Besenyő Pista bácsi: A Belváros frekventált zöld zónáiban miért nem lehet használni a negyed órás szelvényt? Tegyük fel ha valakinek 5-10 perces dolga van, miért kényszerítik egy drágább megoldásra?
TIT: Önkormányzati hatáskör a területhasznosításnak a szabályozása.
DG: SMS-eses parkolásban lehet negyedórás jegyet venni.
TIT: A 2010 XLVI-XLVII-es törvények is meghatározzák ezt: papír alapú, negyed órás jegy nem létezik azóta. A törvényalkotók nem kérdeztek meg minket erről...

Vendégünk volt Tóth István Tibor és Dózsa Gábor. Fotó: Frank Yvette (galéria)

barbara: Önök szerint a járműgyártás milyen kockázatot rejt magában? És eddig az SZKT miért próbálkozott ilyenekkel, és most miért nem?
DG: Az SZKT-nak 2003-ban meg kellett határoznia, hogy miként fejleszti az elavult infrastruktúrát és járműparkot. Tekintettel arra, hogy a cégnek mindig korlátozott anyagi forrásai voltak költségtakarékos megoldást kellett találni. A saját járműgyártást és -modernizálást mint lehetőséget már az igazgatói pályzatomban is leírtam annak idején, illetve 2003-ban a bizottságok előtt meghallgatásomkor kifejtettem. Most is azt vallom, hogy ez egy nagyon speciális terület, ahol lehetőség van a piaci árnál olcsóbban, világszínvonalú járműveket gyártani és ezzel munkát adni a szegedieknek, jobban kihasználni az ingadozó kapacitásokat, jövőképet adni a dolgozóknak és növelni a cég hazai és nemzetközi elismertségét. A járműgyártáshoz nem vettünk föl plusz embereket, ezeket a munkákat a kapacitások jobb kihasználásával tudtuk elvégezni.
TIT: A járműgyártás arra szakosodott cégek tevékenysége. Kockázata a fejlesztési költségektől a későbbi lehetséges reklamációs költségektől, illetve az alkatrészellátás biztosításán keresztül mindenképpen nem egy közszolgáltatást végző, közpénzekből, támogatásból működő, egyébként fő profiljában közösségi közlekedést végző cég által vállalható tényező. Ezzel kapcsolatban az 1370/2007-es EK-rendelet is megadja az irányelvet és az új személyszállítási törvényben egyértelműen ezt kell betartani. E szerint az ilyen jellegű közszolgáltatást végző cégek nem foglalkozhatnak kockázati tevékenységgel. Emiatt sem foglalkozhatunk egyébként ezzel. Ugyanakkor az, hogy az elmúlt időben nem volt lehetőség az ilyen típusú fejleszétseknek, a meglévő járműpark látta kárát. A meglévő létszámot a járművek amortizációjával arányos felújításával így is foglalkoztatni tudjuk teljes munkaidőben.

zsolt1303: Tóth úr! Mi motiválta, amikor elfogadta a felkérést az SZKT vezetésre?
TIT: Voltam már itt, ebben a pozícióban is, és tisztában is voltam a feladat súlyával. Meggyőződésem volt, hogy hasznos tudok lenni Szeged városának, illetve magának a társaságnak.

Szűcs Tibor: Mindkettőjük válaszára számítok: Önök mivel közlekednek Szegeden?
DG: Nyolcvan százalékban villamossal, trolibusszal, autóbusszal közlekedem. Ide is a 212-es pályaszámú, 4-es villamossal jöttem. Örömömre szolgált, hogy nem késett, viszont az utastájékoztatója nem működött...
TIT: A gyors reagálás és a mobilitás miatt többnyire autózom. A család viszont előszeretettel használja a közösségi közlekedést.

Vendégünk volt Tóth István Tibor és Dózsa Gábor. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Szegedi polgár: Tóth Istvántól kérdezném: Ön azt nyilatkozta, hogy elődje egy milliárdot költött el feleslegesen, ami most megoldhatná az SZKT pénzügyi problémáit. Mire gondol pontosan?
TIT: A két saját építésű villamos, az ARC trolibusz, a Hubner-csuklók, egyéb fejlesztési irányvonalak, kiállítások, utazások áés olyan beruházások, amelyeket én nem kezdeményeztem volna.
DG: Az idei költségvetési vita után senki nem gondolja komolyan, hogy bármilyen nyereséget vagy megtakarítást az önkormányzat az SZKT-nál hagyott volna. Ez az összeg, amely véleményem szerint nem volt felesleges kiadás, a jelenlegi problémákat nem oldhatná meg. Egyébként a jelenlegi vezetés próbáljon saját bevételt realizálni, ne az előzőleg megtermelt bevételt és nyereséget akarja elkölteni.
TIT: 2011-ben az előrelátható 500 millió forint környéki bevételkiesésből és többletköltségből származó gondot jelentős részben a többletbevételekkel tudtuk kompenzálni, amellett, hogy több mint 200 millió forintnyi költségcsökkentést is eszközöltünk. És sajnos, mivel valóban nem állt rendelkezésünkre az előző vezetéstől megtakarítás, ezért ez tényleg nem tudjuk használni.

autószerelő: Tisztelt Tóth István Tibor Úr! Igaz-e, hogy Ön a szegedi trolibusz tender kapcsán személyesen képviselte hivatalos tárgyaláson az Andrej Schleining tulajdonában lévő LENBIZ Ipari és Kereskedelmi Kft-t?
TIT: Nem igaz. Schleining úr szakértőként vitt magával a megbeszélésre. Részben ennek köszönhető, hogy nem tett ajánlatot a pályázaton.

Vendégünk volt Tóth István Tibor és Dózsa Gábor. Fotó: Frank Yvette (galéria)


pisti: Mindkét vezérigazgatótól kérdezem, hogy írják le, hogyan alakult konkrétan az ő idejükben (évenként) a cég gazdálkodása. Azaz mennyi volt az egyes években az önkormányzati támogatás illetve a nyereség/veszteség.
TIT: Készültem egy ábrával, annyi technikai szünetet kérek, amíg megjelenik.

Üzemi szintű bevételek összetétele 1996-2011. évben
Üzemi szintű bevételek összetétele 1996-2011. évben - Nagyítható grafikon!


TIT: Ha a 2008-2011-es időszakot nézem, az önkormányzati támogatás 2008-ban 519 millió 968 ezer, 2009-ben 532 millió, 2010-ben 557 millió, 2011-ben 488 millió 370 ezer forint volt úgy, hogy kétszer kellett kérnem a Toldi utcai értékesített parkolóhelyek bevételét támogatás formájában adják oda az SZKT-nak. Emellett a másik nagy érvágás a parkolási bevételek folyamatos csökkenése, mely a 2008-as 930 millióról 2011-re 810 millióra csökkent a parkolóhelyek számának a csökkentése, illetve jogszabályi módosulások miatt. Ez a két legfőbb befolyásoló elem egyébként.
DG: 2011-ben decemberben még volt egy 32 milliós póttámogatás, illetve 80 millió forint bevétel volt abból, hogy az önkormányzat által beapportált vasanyagot eladta a cég. A nagyprojekt hatástanulmánya alapján a teljes városi bevétel 42 százalékát kellene, hogy megkapja az SZKT, amely körülbelül 250 milliós többletbevételt jelentene. Ezenkívül éves szinten 200 millió forint bevételünk volt külső munkákból.
TIT: A bevételmegosztás arányának módosításával az önkormányzat áfaköteles térítésének mértéke növekedne a Tisza Volán felé, amiből az áfát már nem tudja visszaigényelni az önkormányzat. Tavaly ez százmilliós kiadást jelentett. Az alapprobléma továbbra is az, hogy a városi szintű bevételek nem fedezik a kiadásokat. Egyébként külső munkában 2011-ben 297 millió forint jelentkezett, ez sajnos az idén nem lesz.

Vendégünk volt Tóth István Tibor és Dózsa Gábor. Fotó: Frank Yvette (galéria)


Gulyás Csaba: A Fő fasoron lakom eddig a 2 buszjeggyel eljutottam a Rókusi körúti Tesco áruházba oda vissza... Lassan taxival is olcsóbb menni...
TIT: Két lehetőség van: a már említett értékesítési rendszer fejlesztése, időzónás rendszerrel javítani. Adott pillanatban a nagyprojektnek megfelelő módosítások miatt költségcsökkentőként alkalmazhatja a napijegyet is, amely egy napon korlátlan utazást tesz lehetővé, három vonaljegy áráért.
DG: Ezért is értelmetlen, amikor a különböző városok jegyeit hasonlítjuk össze... Sokkal többen vannak, akik a Rókusi körútról utaznak a belvárosba, vagy az állomásra, mint akik Újszegedről a Rókusi körúti Tescóba. Olyan módosítás sosem lesz, ami mindenkinek jó lesz, a cél mindig, hogy a többségnek legyen a lehető legjobb.

sofőr: Miért volt szükség arra, hogy a PESA villamosokba cseh hajtásrendszer és cseh ajtók kerüljenek?
DG: Az, hogy milyen járművet ajánl az ajánlattevő, illetve, milyen berendezéseket szerel abba, az az ajánlattevő hatásköre. Annak, hogy ugyanolyan elektromos rendszer és ajtók kerültek a PESA villamosokba, mint amilyen a Szegeden futó villamosok és trolibuszok többségében található, örülünk, hiszen ez nagy mértékben könnyíti az alkatrészellátást és kisebb raktárkészletet igényel.
TIT: A PESA villamosokra felszerelt hajtáskonténerben nincs csereszabatos elem a többi villamos hajtáskonténerével. Egyébként pedig kétszáz eredeti konstrukció fut Lengyelországban, amelyekkel üzemeltetési és karbantartási tapasztalok és megfelelő alkatrész-utánpótlás áll rendelkezésre, nem beszélve a 10-15 év múlva esedékes modernizálási lehetőségekről, és azok költségeiről. Az eredeti lengyel hajtáskonténer gyárilag részleges önjáróképességgel is felruházta a villamost.
DG: Az SZKT ezt nem kérte, ezért nincs a szegedi PESÁ-kban.

Vendégünk volt Tóth István Tibor és Dózsa Gábor. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Bálint Gábor: Állítólag április 10-től ismét változik a helyi menetrendje, ahogyan az kiszivárgott Kalmár Ferenc és Tóth István Tibor határozatából. Tóth István Tibor az SZKT igazgatójától kérdezném, hogy változik, ha igaz?
TIT: Valóban megváltozik a menetrend - közgyűlési határozat alapján. Ennek oka a városi szintű finanszírozhatóságának javítása, a keretek csökkentése. Korlátjai pedig a szolgáltatói szerződések által megszabott feltételek. Gyakorlatilag minden buszvonalat érint, de a részletes kifejtéshez most itt sem időnk, sem lehetőségünk nincs. Az önkormányzat honlapján a részletes előterjesztés elérhető.

Morzsi: Dózsa úr! Volt-e sejtése, arról, hogy le fogja váltani az új képviselő-testület? Tudott volna tenni azért, hogy a trolibeszerzés visszavonhatatlanul elinduljon?
DG: A mai viszonyok között egy önkormányzati cégvezető minden nap várhatja, hogy leváltják, így természetesen én is számítottam rá. Azt azért feltételeztem, hogy kivárják még azt a néhány hónapot, amíg lejár a mandátumom, és pályázta útján töltik be Szeged legnagyobb önkormányzati cégének vezetését. Úgy érzem, mindent megtettem a szerződés szállító részéről aláírásra került, a támogató hatóság jóváhagyta. Arról nem tehetek, hogy a cég ügyvezetése a beszerzéssel kapcsolatban másképp döntött.

Kormi: Dózsa Gábor úrtól kérdezném. Nem gondolja-e,hogy az ön regnálása alatti saját járműgyártás/fejlesztés mégis meghaladta a társaság anyagi erejét?
DG: Akkor vállaltuk volna túl magunkat, ha veszteséges éveket zártunk volna, de az SZKT minden éve nyereséges volt. Összességében 2,5 milliárd forintot fordítottunk fejlesztésre. Eközben a hitelállományunk 2011-re töredékére csökkent. Nem érzem úgy, hogy meghaladta volna a társaság erejét a járműgyártás/fejlesztés. Annál is inkább, mert a fennálló állapotok miatt a fejlesztésekre szükség volt.

Bogos: Az elmúlt nyolc év alatt tervek születtek az elektromos tömegközlekedés megújítására, amelyek nagy része meg is valósult, Tóth úrtól kérdezném: milyen fejlesztések várhatók még?
TIT: Ha sikerül a nagyprojekt befejezésével annak az eredményeit hasznosítani és sikerül megoldani a városi szintű finanszírozás kérdését, illetve nyílhat esetleg új fejlesztési forrás, akkor mindenképpen foglalkozni kell a jegy- és bérletértékesítéssel, illetve a járműpark további megújításával. Valamint a nagyprojektből kimaradt részek felújításával: 4-es vonal a Dugonics tértől Kecskésig, 3F, a Vadasparkon túl, a trolivonalak felsővezetékeinek egyes szakaszai. Mindez csak akkor valósulhat meg, ha lesz rá forrás. A jelenleg nagyprojekt amortizációs alapot nem képez.

Ádám: 1. Mikortól jár végre a 10 troli? 2. Mi van a Szegeden gyártás alatt lévő villamossal? 3. Miért nem a József Attila sugárútig jár a 2 villamos?
TIT: A 10-es trolibusz akkor indul el, amikor a finanszírozó hatóság eldönti, megvásárolhatók-e a járművek. A mostani járműállománnyal részlegesen ki tudnánk szolgálni a vonalat. Ugyanakkor gyanítom, a lakosság jelentős része nem tudja, merre is megy majd a 10-es trolibusz. Illetve biztos vagyok benne, hogy nem tudják, mennyibe fog kerülni a városnak és az SZKT-nak. A gyártás alatt lévő villamosról: nem volt, nincs és tartok tőle, jó ideig még nem is lesz keret a befejezésére. A 2-es villamossal kapcsolatban átadnám a lehetőséget Dózsa Gábornak, nem voltam érintett a tervezésben.
DG: A 2-es villamosról: a hatástanulmányban, amely a projekt tervezését megelőzte megvizsgáltuk a 2-es villamos 4-es villamosba történő bekötésének, Tarján Víztorony téri végállomásának, illetve az Etelka sorig történő elvitelét is. A projektnek időben és költségben határt kellett szabni, ezért az a döntés született, hogy csak a Csongrádi sugárútig történik meg első fázisban a kiépítés és későbbi projektek keretében hosszabbítjuk meg a 2-es vonalat. Természetesen a költség-haszon elemzés nemcsak a projektköltségekkel, hanem a megvalósítás utáni üzemeltetési költségekkel is számolt, így tételesen meghatározta, hogy az egyes fejlesztések milyen üzemeltetési többletköltséggel járnak és azt miből fogjuk fedezni. Ez uniós előírás is volt.

Dózsa Gábor: Köszönöm a meghívást, köszöntök én is mindenkit! Kezdhetjük az interjút!

Tóth István Tibor: Üdvözlöm az olvasókat! Köszönöm a kérdéseket!

Megérkezett a szerkesztőségbe Tóth István Tibor és Dózsa Gábor.

Köszöntünk mindenkit, aki velünk tart a ma délelőtti online interjún! A vendégek, Tóth István Tibor jelenlegi és Dózsa Gábor korábbi SZKT-igazgató fél tízre várható szerkesztőségünkbe. Amint megérkeznek, kezdődik is az interjú.

Nagyon sokan kérdeztek, érdeklődtek a közlekedési vállalattal kapcsolatban. Szinte biztos, hogy az előzetesen tervezett egy órás-másfél órás keretbe nem fog minden kérdés beleférni. Nagyon sokan kérdezték ugyanazt, vagy hasonlót, ezért kérjük, nézzék el, ha nem mindenkinek jelenik meg a neve a kérdéseknél.


Korábban írtuk:
Siker, pénz, csillogás a Dózsa-érában, adósságok, a megszűnés veszélye a Tóth-korszakban. Mi történt, történhetett, hiszen „csak" egy igazgatóváltás történt a választások után. Mi a véleményük például a menetrendváltásról? Elégedettek az új villamosokkal? Érdekli, mikor jár trolibusz a 10-esen? Várjuk észrevételeiket! Kérdezzenek a közlekedési szakemberektől!

Olvasóink írták

77 hozzászólás
  • 77. újratöltve 2012. március 30. 13:32
    „Ez a Tóth egy igazi fitymaszos! Pontosan úgy beszél mellé, mint a szájtátó!”
  • 76. ifj. Nagy Gábor 2012. március 30. 10:06
    „69. klj-54
    "Amikor áll a villanyos a pályán mint a cövek és nem lehet leszállni ez egy mentálisan sérült beteg ember számára arról szól, hogy ő túsz!"

    Ilyen eset akkor sokszor előfordulhat, mert piros lámpánál is ugyanez van. Vagy hogy a buszra gondoljunk, mondjuk dugóban...”
  • 75. igazságkereső 2012. március 29. 19:43
    „Ez mind nagyon szép, most már csak arra van szükség, hogy az SZKT és a Tisza Volán az utasbarát szemléletet helyezze előtérbe és ne tegyen úgy egyik közlekedési szolgáltató cég sem, ,mintha szombaton és vasárnap nem utaznának a szegedi polgárok! Ugyanakkor kívánatos volna az is, hogy néhány autóbusz vezetőjének és néhány trolibusz vezetőjének az IQ szintje nagyobb legyen a cipője méreténél, mert egyik-másik vezető intelligenciaszintje olyan, mintha most jött volna el a tehén farától! Az utasok többségének ez jogos elvárása lenne, bízom abban, hogy a személyforgalmi üzletág vezetők erre is jobban oda fognak figyelni! A 370.-ft-os menetjegy, a 6 ezer forint fölötti bérletár mellett ezt már jogosan várja el az utazóközönség! Nem ártana a megjelenésre is adni, egy magára valamit is adó cég vezetői erre gondosan oda szoktak figyelni! Reménykedjünk, hogy elindul egyfajta fejlősé szakasz a két cégnél abban az irányban is, hogy az utas leszállási szándékát nem fogják késleltetni, mert az ,hogy ki van írva az ajtókra, hogy késleltetve nyílnak, attól az még nem európai és nem uniós trend! Hátha "felébrednek" végre az illetékesek és modernizálják az utazási feltételeket, személyi mozgásszabadságuk feltételeit nem korlátozzák a jövőben!”
  • 74. klj-54 2012. március 29. 11:39
    „>71. Lucia 2012.03.28. 21:44
    >
    >Ostoba! ...
    Örvendek én meg Laci vagyok:)”
  • 73. Queenmargareth 2012. március 29. 11:25
    „Dózsa Gábor lelkiismeretesen mindent átnézett velem, mikor megjöttek a közlekedési eszközök.”
  • 72. szpalika 2012. március 28. 22:08
    „67-re:

    érdekes a bevételi grafikon, főleg, ha mellétesszük, hogy az alaptevékenydég bevétele sorban meg kellene jelennie a plusz 250 millió ft-nak, mert ez származik a bevétel megosztásból.
    A 2010-es év még nagyrészt az előző vezetésé volt, és már ott csökkent az össz bevétel. Az önkormányzati direkt támogatás 70 millió ft-tal csökkent 2011-re. A parkolási bevételek csökkentek jelentősen. A kérdés: a bevételek mellé hozzátéve az elvégzett saját munkát a felújításokban, járművekben, ott elég jelentős összegű aktivált teljesítmények voltak. Ez is csökkent tavaly. (A két részben alacsonypadlós villamos befejezésével az aktivált teljesítmény gondolom növelhető)”
  • 71. Lucia 2012. március 28. 21:44
    „69.
    Ostoba! ...”
  • 70. atomboy 2012. március 28. 21:22
    „69. klj-54
    Aha... es hol? En csak egyszer tapasztaltam "tuszejtest", amikor egy autos parkolt Kelemen utcaban, epp az a megallo elott, ahol akartam leszallni.”
  • 69. klj-54 2012. március 28. 17:41
    „@atomboy :
    Amikor áll a villanyos a pályán mint a cövek és nem lehet leszállni ez egy mentálisan sérült beteg ember számára arról szól, hogy ő túsz!

    Nem én vagyok a paranoiás én csak ingerült vagyok, ha hozzá nem értőket látok bizonyos beosztásokban!
    Semmilyen kifogást nem tudok elfogadni a forgalmi gyakorlatom miatt!
    Jelen helyzetben a hozzá nem értő, feladatát ellátni nem képes forgalmista és főnökei esetét látom.
    Én barátnőm így szeretem ebben az állapotában!
    Pont annyi joga van neki is villamosra szállni, ha már a 83-as buszt engedélyem és megkérdezésem nélkül kivonta az impotens város vezetés. Az állmásról pedig vagy bárhonnan a villanyos lett az egyetlen lehetőség.”
  • 68. Lucia 2012. március 28. 17:32
    „A legnagyobb baj az - ezt egyik igazgató sem mondta -, hogy az utasok nem fizetik meg a jegy- és bérletárakat!”
  • 67. TUTI 2012. március 28. 17:31
    „Az adatokból nyilvánvaló, a tendenciákat figyelmbevéve, hogy tartósan csökkeno
    bevételekre kell számitani! Milyen lépésekre kell felkészülnie a cégnek? Pl. lesznek-e
    elbocsátások? Milyen más lépésekre kényszerülhet rá a cég?
    Vészforgatókönyv van-e? (Nem árt az, lsd Malév..)

    Most, hogy kiderült TIT-nek igaza volt korábban, csökkenek az SZKT bevételek, de az
    önkormányzati támogatás is, vki bocsánatot fog kérni? Vagy tul magasan van az
    Olümposz, emberek hangja addig nem ér fel?”
  • 66. atomboy 2012. március 28. 15:33
    „Meg mindig nem ertem klj-54 irasat... hol van a tuszejtes? A TEK azonnal idejonne.”
  • 65. ifj. Nagy Gábor 2012. március 28. 15:09
    „60. klj-54
    "Helyén kezelték?
    Majd akkor mondd ha rendőrt fogok hívni mert a barátnőmhöz mentő kell!"

    Akkor talán mentőt hívj, ne rendőrt... amúgy meg szunyi leírta a megoldást.”
  • 64. szentmihályi 2012. március 28. 14:17
    „54es és 56os hozzászólók:

    Ebben bízok én is hogy válaszolnak utólagosan a fel nem tett kérdésekre.”
  • 63. szunyi 2012. március 28. 14:07
    „57.klj-54

    Hát az biztos, hogy tuszok nem voltunk.
    Visszaemlékezvem gyerekoromra kedvenc szorakozásom volt, hogy a Bengálik ajtaját, melyek nem zárodtak be menet közbe helyrerugni.

    Mai fiatalnak elképzelhetetlen, hogy a villamos ajtaja nyitva volt és úgy indult el?

    Az hogy valami elromlik egy bejáratos villamosnál az természetes. Lásd Combino pedig az egyik legnevesebb villamos építő cég csinálta. Ezek a hibákat folyamatosan javítják és kb 1 év múlva kinövi a gyermekbetegségeket.

    Ha a barátnőd rosszul van és mentő kell neki, akkor meg ott a vésznyitó, üsd ki az üveget.”
  • 62. macs 2012. március 28. 14:01
    „TIT "Egyébként külső munkában 2011-ben 297 millió forint jelentkezett, ez sajnos az idén nem lesz."
    Miért? Nincs semmilyen lehetőség, vagy jött házhoz a megrendelés?
    TIT "És sajnos, mivel valóban nem állt rendelkezésünkre az előző vezetéstől megtakarítás, ezért ez tényleg nem tudjuk használni."
    Egy cég működését nem lehet az előző évek megtakarításának felélésére alapozni, vagy tévedek?”
  • 61. macs 2012. március 28. 13:50
    „59. lippe_kriszta,
    mi történt, ami miatt nem tudsz leszakadni a témáról?”
  • 60. klj-54 2012. március 28. 13:04
    „@ifj. Nagy Gábor
    Helyén kezelték?
    Majd akkor mondd ha rendőrt fogok hívni mert a barátnőmhöz mentő kell!
    (Ide nem írom le az okokat, de nem hobbiból reklamálok, okkal!)
    Miért nézed le a mezei polgárt?
    Miért írsz olyan butaságokat melyeknek közük nincs a kérdésemhez?
    Ha politikus vagy, akkor mindent értek!”
  • 59. lippe_kriszta 2012. március 28. 12:33
    „tudnának az ott dolgozók mesélni arról, hogy éppen 5 km per órával mekkora kárt okozott a józan vezetésével a Pucz utcai telephelyen mindkét járműben a kommunista törpe!!!!!!!!!!!!!!!
    és szondát sem fújt, mert nem volt gyanú. a beosztottjai nem állapították meg a gyanút. vicces. mennyibe került ez a két javítás drdózsag???”
  • 58. ifj. Nagy Gábor 2012. március 28. 12:20
    „57. klj-54
    "Kérdésem feltettem, választ nem kaptam!"

    Talán mert ezzel a helyén kezelték...?

    "A kérdésem lényege:
    Mikor érjük el a hetvenes évek színvonalát a kettes villamosnál, amikor is nem voltak túszok az utasok?
    Mivel nem kaptam választ vélelmezem, hogy az SZKT vezetője nem tudja mi a megoldás!"

    Ami azt illeti, vasúti utazás során álltunk már 5-10 percet a nyílt pályán vagy valamelyik állomás bejárati jelzője előtt, de nem kezdtem el a falat kaparni, hogy én most túsz vagyok. A túsz amúgy is kicsit mást jelent...

    A kérdésedre természetesen van megoldás, vissza a bengáli korszak _előtti_ villamosokat, amikor még ajtaja sem volt a villamosoknak.”
77 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sorsjegyesek: kikaparják a szerencsét

Egyre népszerűbbek a kaparós sorsjegyek Szegeden is, ahol az elmúlt napokban milliókat nyertek a szerencsések. Tovább olvasom