Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 8°C

Turisták özönlötték el az áruházat: csaknem egyórás várakozás a pénztárnál

Szeged - Maratoni sorban állás volt a szegedi, Rókusi körúti Tesco Extra pénztárainál.
"Este olyan dolog történt velem, amit nem tudok szó nélkül hagyni" - írta levelében olvasónk kedden. Utánajártunk, mi okozhatta a maratoni sorban állást a szegedi, Rókusi körúti Tesco Extra pénztárainál.

- Egyszerű sorban állásnak indult, de percek alatt annyi ember akart a pénztárhoz menni, hogy az a négy vagy öt pénztáros nem győzte, akik éppen dolgoztak. Az önkiszolgálókhoz is hömpölygött a tömeg. A türelmesebbek - ha már 30 percet vártak - nem merték megkockáztatni, hogy kiállnak a sorból, mert a dolgozók nem mondták, nyitnak-e új kasszát, vagy ha átáll másikhoz, nem volt semmilyen biztosíték arra, hogy nem dupla annyit kell esetleg még sorakozni - fogalmazta meg a kedd esti bevásárlás hosszúra nyúlt történetét olvasónk, Szeghalmi Zoltánné.



Mint írta, fél nyolckor állt be a sorba a kasszánál, és 55 perc múlva pakolta be a megvásárolt árukat a kosarába. - Szívesen feltenném a kérdést az ottani vezetőknek: volt-e ebben az időpontban egy kompetens személy, aki kinyittat még több pénztárt, mert ugye a vevő a legfontosabb - fűzte hozzá soraihoz.

- A Tesco áruházak fel vannak készülve a vásárlói forgalom változásaira, de az adott napon a szegedi áruházunkban egy előre nem tervezhető esemény következtében növekedett meg jelentős mértékben a vásárlói létszám - közölte megkeresésünkre Szabó Anita, a Tesco-Global Áruházak Zrt. külső kommunikációs szakértője.

- A vásárló által említett napon és időpontban a szegedi extra hipermarket parkolójába egyszerre négy turistabusz is érkezett, ami az áruháznak körülbelül 120-140 kis kosaras plusz vásárlást jelentett. Ezen felül a hirtelen beköszöntött kánikula következtében a délutáni, 15 és 18 óra közötti, szokásos vásárlószám is átcsoportosult az esti és késő esti órákra. A Tesco áruházak dolgozói lehetőségükhöz mérten arra törekszenek, hogy ha két vásárlónál több várakozik a pénztárak előtti sorokban, újabb kasszákat nyissanak meg. A vállalat megérti a sorokban várakozó vásárlók problémáját, így az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kéri - zárta közleményét Szabó Anita.

Olvasóink írták

125 hozzászólás
  • 125. p79 2012. július 06. 22:16
    „Picim??? Ez kezd nevetségessé válni. :-) Tudod mit? A világ mozgatórugójára tett célzásod lényegét nem értem (biztosan, mert szakbarbár vagyok), de legyen igazad. Holnaptól fogva pedig mindenki lefekszik a földre; hogy beléjük törölhesd a lábod, ha kimész az utcára. Mindent a vásárlóért. Este meg imába foglalják a neved, amiért a nagy Herli betért hozzájuk egy doboz value tejért. Hisz´ ez így természetes...”
  • 124. Herli 2012. július 06. 21:59
    „124. p79 2012.07.06. 21:15 figyú picim,
    "MERCATOR MOVET MUNDI" A keresked? mozgatja a világot. És ez így is marad, ha tetszik ez neked, ha nem.
    Szakbarbár mindenütt van, aki azt hiszi ért hozzá. Pedig ez nem igaz. Konyec.”
  • 123. p79 2012. július 06. 21:15
    „Hogy semmi közöm hozzá? Még szerencse, hogy Neked viszont annál inkább... A kereslet-kínálat viszonyáról meg annyit, hogy a sok hőbörgő, - így gyanítom, Szeghalmi Zoltánné is - a hatalmas csalódás ellenére továbbra is a Tesco egyik törzsvásárlója marad. Milyen érdekes ellentmondás ez, nem?

    Ami meg a furcsa szemléleted illeti az emberekhez való hozzáállásodról, idéznék Neked az 1930-as Új idők illemkódexéből, ahol a szolgálókról esik szó: "Művelt ember cselédjétől a legpontosabb udvariasságot követeli meg, de jó példával ő maga jár elől. Mindent kér és mindent megköszön."
    Bár Te 82 év elteltével még mindig a szolgarendszerben gondolkodsz, ezt a fajta viselkedésmódot mégsem tudtad elsajátítani, így aztán hiába puffogtatod a közgazdaságtan elméleteid...”
  • 122. Herli 2012. július 06. 18:49
    „121. p79 2012.07.06. 15:28 >> figyú...
    A kereskedelmi etika tanára lehetnél, ha ott tanítanál, de előbb a kereslet-kínálat valamint a keresztrugalmasság kérdését kellene tisztázni az eredményesség függvényében, mert e nélkül az egész halott vállalkozás. Kereskedői ősi mondás: - ha a kecskét megakarod fejni, le kell hajolni. Fogalmad sincs a kereskedelmi szakmáról. Maradjunk ennyiben.”
  • 121. IncontinentiaButtocks 2012. július 06. 18:12
    „116. macs 2012.07.06. 12:04
    Nem hibáztattam az üzletet. Tényállást közöltem. Ha ez érdekes, örülök neki.;-)”
  • 120. p79 2012. július 06. 15:28
    „Téged meg nem Szeghalmi Zoltánnénak hívnak véletlenül? :-))) Egyébként tévedsz, nincs közöm a Tescohoz. :-) Amúgy sem az áruházat akarom védeni, csak tudod, ott is emberek dolgoznak, és bármennyire is furcsa, őket is néha emberszámba lehet venni. A primitívség pedig ott kezdődik, amit Te írsz. Ez ugyanis a tipikus, fölényeskedő, bunkó vásárló hozzáállása, aki még köszönésre sem méltatja a másikat! Elvárja hogy körberajongják, lásd: "hajoljon le a pénzéért". Tudod, ha nincs az a szemét multi, akkor már eleve buktad, hogy akciósan vegyél bármiféle moslékot.
    Ha nincsen raktáros, aki bevételezze a moslékot, akkor az eleve be sem érkezik az áruházba. Ha nincsen a Te kedvedben járó eladó, aki feltöltse az árukészletet, akkor meg sem tudod venni az újságban felkínált moslékot.
    Ha nincsen pénztáros, akibe beletörölheted a lábad, akkor haza sem tudod vinni a moslékot. És a végén szépen éhenhalsz. :-) Érted a lényeget?
    De a legjobb példa, amikor egy a Te színvonaladon mozgó nyugdíjas néni üvöltözött a Lidl-ben egy pénztáros lánnyal, majd megjegyezte neki: "maga belőlem él!". Nem tudom, hogy az a néni egyébként honnan is kapja a nyugdíját? Csak nem épp egy Lidl dolgozó után befizetett nyugdíj-járulékból? Szóval hagyjuk már, hogy ki kiért van.
    Az egy alap követelmény a kereskedelemben, hogy a vásárló tisztességes kiszolgálásban részesüljön, és megkapa a kellő tiszteletet. De ez oda-vissza kellene működjön! Csak tudod, az már intelligencia kérdése, hogy nem nézzük az eladót rongydarabnak. De Neked ezt nehéz lenne elmagyarázni...”
  • 119. Herli 2012. július 06. 14:15
    „119. p79 2012.07.06. 12:23 Ez primitív állásfoglalás az áruházból.
    Alapvető dolog és elvárás, hogy az eladó járjon a vevők kegyében, szolgálja azt ki, hajoljon le a pénzéért, mert abból él. Ha nem tudja gyorsan ezt tenni, el kell hagynia ezt a pályát alkalmatlanság címén.”
  • 118. p79 2012. július 06. 12:23
    „Amikor meg beültetnek 20 embert a kasszákba, akkor meg azon megy a hiszti, hogy holtidőben nem csinálnak a pénztárosok semmit, közben meg az árukészlet nincs kitöltve. Az ilyen feljelentgetős, újságba beírogatós, "én vagyok az atyaúristen" típusú vásárlóknak képtelenség megfelelni. Egyébiránt a 2 nagy Tescóban van önkiszolgáló kassza, csak annyira spóraagyúak az emberek, hogy azt sem tudják, hogy az miért lett megnyitva.
    A cél ugyanis az lenne, hogy aki 2 kiflit meg egy doboz tejet akar venni, annak ne kelljen kivárnia a sorbanálló nagybevásárlókat! De mint ahogyan más sem, Magyarországon ez sem működik.
    Beállnak az önkiszolgálóba a megpakolt kocsikkal, és ott szerencsétlenkednek negyed óráig, mire sikerül minden cikket beolvasni. Mert ugye még a pólót, nadrágot is "ott kell" lehúzni...csak arra nem gondol a butaeszű, hogy a mágneses érzékelőt ő nem fogja tudni eltávolítani. Így aztán hívni kell segítségül egy ott dolgozót, pláne ha még az étkezési utalványt is ott akarja beváltatni. Igaz, hogy miközben ő negyed óráig ott bénázott, addig egy normál kasszánál is sorra került volna; és közben 10 kosaras vásárló végzett volna az ő általa elfolglalt önkiszolgálóban, na de sebaj. Elvégre "mindent a vevőért"...ami ugye egy alap elvárás, csakhogy ehhez megfelelő intelligenciának kellene társulnia ugyanúgy a vásárlók, mint ahogy az eladók részéről is.”
  • 117. Nicky8404 2012. július 06. 12:23
    „Jé! Előttem valahogy sosem ketten várakoznak, hanem sokkal többen! Még az önkiszolgálónál is.
    Ez a "két fő esetén újabb pénztárt nyitnak" nagyon nagy túlzás...”
  • 116. Clementina 2012. július 06. 12:13
    „113. Egyszercsak 2012.07.06. 10:00
    A legtöbb diák ilyenkor nyári munka miatt dolgozik különböző cégeknél, nem pedig gyakorlaton vannak.

    Én személy szerint tegnapi nap folyamán jártam a Tescoban és mivel csak ekkor jutott időm este 9 óra felé mentem el vásárolni és megdöbbentő volt számomra az, hogy annyian voltak mint általában úgymond csúcsidőben és a bemondóban folyamatosan az ment, hogy xy kérjük fáradjon az x kasszába. Én nem akarom védeni a Tescot, de ha valaki megnézi rendesen hányan vannak egy műszakban rendes dolgozok és diákok akkor megfogja látni, hogy nem is olyan könnyű összehozni azt, hogy ne legyen nagy sor, főleg ha azt akarják, hogy a vevők ne állandóan azért nyaggassák őket, hogy ez elfogyott, az elfogyott, mert vagy az árufeltöltők is kasszákba ülnek, hogy ne legyen sor és sok termék így csak a raktárban pihen miközben a polcon nincs kint egy se. Vagy végzik azt a munkát ami eredetileg rájuk bízva és akkor van kint árú, de sor is van a kasszáknál....”
  • 115. macs 2012. július 06. 12:04
    „94. IncontinentiaButtocks,
    érdekes a hozzáállásod! Azért mert nem tudsz ellenállni a csábításnak, miért az üzletet hibáztatod?

    Most, hogy megy a pénztárosok szidalmazása, figyelni kezdtem. Bármilyen gyorsan húzzák is le a termékeket, a kedves vásárló komótosan pakol. Aztán higgadtan keresgéli a kártyát, az étkezési jegyet, pénzt.
    A múltkor pl. azért állt a sor, mert a kedves vevő csigalassúsággal rakta el az árút, és addig míg ő el nem ment, a következő vásárlónak várnia kellett.
    Vagy a Tesco egyik önkiszolgáló pénztáránál, miután a kedves vevő fizetett, úgy pakolta el a holmit, hogy tételesen ellenőrizte a blokkot, és nagyon megfontoltan szortírozva rakta a szatyraiba.
    Biztos, hogy mindig a pénztáros a hibás?”
  • 114. lukrecia 2012. július 06. 11:25
    „Ismet csak nevetek a civakodasotokon. Siesta idoben feljottem a tengerrol , nagyon eget a nap. Beleolvasom kedvenc ujsagom forumaba, es hozzatok a formatok ismet:))
    Egy elvtars irta le a tenyeket par kommenttel elorebb. Ilyenkor vannak a szabadsagolasok. A vezets idoben atcsoportosithatta volna esszeruen az irodai alkalmazottakat kis penztari tevekenysegre . Egy jo kereskedo mottoja ugyanis -- Mindent a vevoert----tehat nem varakoztatom a vevoimet. Egy embernek csak azert kellene felelnie , hogy a penztarakat minden forgalomhoz azonnal rugalmasan idozitse. Hiszen minden pillanatban mas a forgalom nagysaga. A Lidl ben meg az tukor mogotti beszelgeteseket kellene a biztonsagi orokkel a felere csokkenteni penztaroseknak.”
  • 113. p79 2012. július 06. 10:05
    „Utálom az olyan embereket, akiknek ha valami nyűgjük van, rohannak a sajtóhoz, meg keresik a felelősöket!
    Szépen le kellett volna rakni a kosarat, és otthagyni az áruházat. Mi ebben olyan bonyolult?
    Inkább szidják a multikat agyba-főbe, de azért továbbra is oda járnak vásárolni...és persze soha
    nem emberi időben, hanem este 8-kor, a strandolás, vagy épp az egész napos panel lakásban történő heverészés után. És persze még el is várják, hogy körbe legyen nyalva a hátsójuk. El tudom képzelni, hogy mik lehettek azok a "baromi fontos árucikkek", amiket aznap este halaszthatatlanul meg kellett vásárolni. Szánalmas...”
  • 112. Egyszercsak 2012. július 06. 10:00
    „111. breki123 2012.07.06. 09:18
    Igazad van, Ők is csak emberek, nehéz egész nap mosolyogni.
    A kérdés inkább az, hogy a további x számú kassza csak dísznek van kitéve?

    112. Qllancs 2012.07.06. 09:37
    A diákok szerintem gyakorlaton vannak. Pont ezért címkézték fel DIÁK-nak :)”
  • 111. Qllancs 2012. július 06. 09:37
    „Azok a buszok NEM azért állnak ott a Tesco parkolóban --mert mindenki ott bent vásáról ! Ha nem ott gyülekeznek--onnan indulnak !!!Nem mindd vevő ! Szóvivő --mellébeszélő !!!
    Ne diákot --képzett felnőttet foglalkoztassanak --pláne iskola időben !!!
    Csak ugye ez a multi se akar fizetni ...csak dolgoztatni !! mint rabszolgát !!!!!”
  • 110. breki123 2012. július 06. 09:18
    „A hozzászólások zöméből az tűnik ki nekem,hogy túlnyomó többségük a kereskedelemben dolgozott,vagy dolgozik és tudják,hogy milyen nehéz ezt a szakmát türelmesen és tisztességesen végezni.Én amikor látom a sokasodó embereket a kevés pénztárnál,máris beszüntetem a vásárlásomat és otthagyom az áruházat,majd jövök legközelebb,ha nem lesznek annyian.”
  • 109. Egyszercsak 2012. július 06. 09:03
    „108. la-za 2012.07.06. 08:46

    Ja, csak tudod, amikor az ember olyasmit vásárol, ami árban hosszú időn keresztül nem változik, akkor a motorikus reakciók a vásárlás során életbe lépnek :)
    Ettől még valaki elárulhatná, hogy az a gizda kis paradicsom mitől kerül a duplájába.
    Na mindegy, nem akarom én szétoffolni, csak úgy felmerült bennem egy kis tuskós panaszkodhatnék :)”
  • 108. Mozimasiniszta 2012. július 06. 09:03
    „Ez a büntetés azért, hogy a internácionális szeméttelepen herdáljátok a pénzt....”
  • 107. la-za 2012. július 06. 08:46
    „106.Egyszercsak 2012.07.06. 08:24

    Nekem nem szokott ilyen problémám lenni, ugyanis megnézem az árakat... :)”
  • 106. THK 2012. július 06. 08:39
    „103 la-za,
    talán az újdonság erejével hat, de a futárok nem szállítanak pl. romlandó ételt...

    Másfelől ha nem hiszed, nézd meg hogyan dolgozik egy pénztáros a Lidiben vagy az Aldiban, és hasonlítsd össze a Spar-ral: ha valóban nem látod a különbséget, nincs miről beszélni... Utóbbiban jellemzően olyan megfontoltak, mintha csak aludnának... Ez pedig függ a boltlánctól, mert előbbiekben kimondottan tréningezik (és valószínűleg mérésekkel kényszerítik is) a pénztárosokat a gyorsaságra.”
125 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Autót, termet kaptak az algyői polgárőrök

Egy Suzuki SX4-gyel lettek gazdagabbak. Tovább olvasom