Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Tűz az autóbuszon

Péntek reggel Sándorfalva központjában tűz ütött ki egy autóbuszban.
Az utasok a járművet időben elhagyták, a tüzet a busz vezetője eloltotta, személyi sérülés nem történt.

Tűz az autóbuszon.
Tűz az autóbuszon.

Olvasóink írták

  • 14. 3ikutas 2013. június 15. 14:29
    „8. _csutak_ 2013.06.14. 19:03
    30 év nagyon sok idő, ezen idő alatt a járműipar, így a haszonjárművek, többek között a buszok is ilyenek, hatalmasat fejlődtek. Aki nem követte, nem követhette, mert 30 éve már távol került ettől, nos csak ilyenek írhatnak ennyire inkorrekt hozzászólást. Ráadásul az aki olyanra vetemedik, hogy az IK-630-ast hasonlítja össze a mostani technikával az teljes tudatlanságról tesz tanúbizonyságot. Beszéltem a sándorfalvi füstölős busz vezetőjének a kollégájával, és ő is azt mondta, hogy csak az elektromos szekrényben füstölt a vezeték, nyílt lángról szó se volt. Ennyit a "tűzről". Egyébként csak annyit a Volánnál minden dolgozónak kötelessége jelenteni még az eloltott tüzet is, többek között a munkahelyi vezetőjének és a Tűzoltóságnak is. Ez utóbbi füstölős esetből is ezért lehetett újság cikk, mert az érintettek betartották az ide vonatkozó előírásokat. Az aki meg csak feltételezésekre alapozva, a tények ismerete nélkül mond sommás véleményt, az jobb ha csendben marad és megtartja magának a baromságait!!”
  • 13. Argos 2013. június 15. 11:43
    „Arany-Tóth Attila úr azt nyilatkozta az esettel kapcsolatban, hogy, idézek: "A felcsapó lángokat a busz sofőrje oltotta el poroltóval, a helyszínre érkező sándorfalvi önkéntes tűzoltók pedig áramtalanították a járművet". Kérdem én milyen felcsapó lángokat? Talán ha nem ferdítené el a valóságot, az aki ilyen felelősségteljes pozícióban van, akkor nem csinálnának a bolhából elefántot. A tűzoltók meg azért lettek kirendelve, mert minden tűzesettel járó ügyet ugye jelenteni kell a tűzoltóság felé, még a legkisebbet is.
    Csutak bejegyzéseire a következőket reagálnám. Csak gratulálni tudok a hozzászólásaihoz, mert tükrözik, hogy milyen jóindulattal áll a Tisza Volánhoz. Mit tud ön, mit tud a működéséről, mit tud a gondjairól, mit tud az erőfeszítéseiről. Olyan helyzetben van most a vállalat immáron 3-4 éve, amely igencsak megnehezíti a mindennapjait a működését. Mint írták korábban, erőn felül teljesen ezekben a nehéz időkben. Sajnos önhibáján kívül került ebbe a helyzetbe, nem csak a Tisza, hanem a többi volán is. Az állam megnehezíti a működésüket. Kérdem én, ilyen egy jó "tulajdonos"?
    Pont azok az emberek a legokosabbak, akik nem tudnak semmit. Mit tud Ön 30 év távlatából? Kifejezetten felháborító a hozzászólása. Ha úgy lenne, ahogy leírja, akkor nem háborogna senki. igenis folyamatosan, és rendszeresen szervizelik az autóbuszokat. Folyamatosan cserélik vagy felújítják azokat az alkatrészeket, amelyek cserére érettek, még akkor is ha nem mentek annyira tönkre, hogy a csere indokolt lenne. 10-11 év után az autóbuszokat teljesen felújítják, mert ugye nincs új autóbusz, már 4 éve. Hogy miért nincs, azt esetleg F.J. államtitkár úr megtudná mondani. Érdekes más hírportálokon semmilyen negatív hozzászólás nem született a Békés-megyei esettel kapcsolatban. Hatalmas veszteség ez a cégnek, mert még egy autóval kevesebb ebben a "buszínséges" időkben, de a lényeg, hogy nem sérült meg senki. A részletek pontos ismerete nélkül pedig nem okoskodnék a helyében, még akkor sem ha 3 évtizeddel ezelőtt a vállalatnál dolgoztam volna. 30 év alatt itt sok minden változott. Már nem azokat az időket éljük, mikor a busz elment egy vödör vízzel, meg egy kanna olajjal, mint már korábban említették. Aki így áll a Volánhoz, az nem is volt igazi volános soha, még akkor sem amikor ott dolgozott. Megbecsülöm a munkahelyemet és kiállok érte. Talán ez a természetes.”
  • 12. Wayland 2013. június 15. 08:28
    „Igen Volános volt 30 éve. Most 2013-at írunk. Én most dolgozom a vállalatnál, kedves Csutak meg már 3 évtizeddel ezelőtt volt alkalmazottja a cégnek, de nagyon tudja mi folyik ott. S őszintén mondom felháborít ez a becsmérlés, mert az. Ez az főleg, hogy tudom nem így van. Most most van, a 80-as évek teljesen más volt. Fogalma sincs a valóságról, s bátran mondhatom nekem s a többi munkatársamnak van. Ráadásul jó hogy megvédem a munkahelyemet. Az a probléma, hogy nem ismeri Csutak a tényeket, csak dobálózik itt a szavakkal. Nem a faros a 630, a 180-as korát éljük már réges rég. S még volánosnak meri nevezni magát, volt volánosnak max, mert aki egykoron ezt szívből csinálta, és szeretett itt dolgozni annak a fejében soha meg nem fordulna ilyen hozzáállás a céghez. Fiatal vagyok de egy pár évet itt töltöttem a már vállalatnál, s bizton állíthatom a lent említettek csupán rosszindulatú rágalmak. Ez nem magyarázkodás, én ezt tudom. Nemhogy azzal foglalkozna, hogy hál Istennek nem sérült meg senki, rögtön a bűnbakot kell keresni.”
  • 11. történész 2013. június 14. 21:57
    „10. _csutak_ 2013.06.14. 21:46

    Nem ráztalak le..Csak elmondtam,ha tényleg volános voltál nem kelett volna az én véleményem szerint az 5 hozzászólásodban egy két bántó mondat.”
  • 10. _csutak_ 2013. június 14. 21:46
    „@történész:
    Szeretem amikor hülyének néznek :)
    Nem rólam állítottál ki bizonyítványt amikor egy odavetett félmondattal leráztál!”
  • 9. történész 2013. június 14. 20:59
    „8. _csutak_ 2013.06.14. 19:03

    Nem ez a valóság .Varga Janihoz a Pörnye Tónitól kerültem ahol Bánfi Jenő bá volt a művezetőm.Ma is ott vagyok,és nem valós amit írtál a volánról ha tetszik ,ha nem de ez az igazság.Kopasz Juhász amit elrendelt azt az idő túl haladta,azóta újak a buszok, újak a szerelők...Olyan beosztásban dolgoztam,hogy igen sok embert ismertem még a vidékiek közül is,hogy hol az nem lényeg.
    De egy az biztos tény, amit akkor a volán nyújtott és ma is nyújt a dolgozóinak és utazóközönségének az általad leírtak nem valósak.
    Az előző hozzászólásomban leírtam a tűz egyenlőre feltételezett okot, ha gk vezető voltál tudod miről beszéltem.Semmi köze az anyagnak, stb.stb.
    .Wayland 2013.06.14. 19:00 kell egyetértenem,valósan látja a volán helyzetét,erején felül teljesítenek volán társaságok ,és ha leírnám,hogy fentről mik sújtják ezeket a cégeket...akkor leírnám,,,de nem teszem ,mert én is egy dolgozó vagyok ott ahol egy volt dolgozó elfelejtette,hogy mit is nyújtott neki egy cég amíg dolgozott.
    Igen gyulladnak ki járművek amelyek alkalmasak arra,hogy inkorrekt emberek a bérleteket ,a viteldíjat,a gépkocsivezetőket predisztálják ,holott a kettőnek semmi köze egymáshoz.Mindenütt kigyulladnak járművek,és én büszke vagyok arra,hogy a jelenlegi állomány pont olyan becsületesen és szorgalommal kezeli a helyzetet ahogyan erre a központi oktatáson felkészítik.A sajtónak pont az a célja,hogy minél olvasottabb legyen ,kis hírből nagyot csinálni...a nézettség nagy úr..és erre mindig van vágy fokozó személy.
    A Békés megyei Volvo tűz sokkal komolyabb volt mint a sándorfalvi vezeték füstölés és a békés Megyei sajtóban egyetlen Volánt becsmérlő hozzászólás nem jelent meg.”
  • 8. _csutak_ 2013. június 14. 19:03
    „@történész:
    Ha gondolod egy személyes találkozón megmutatom számodra azt a papírt amit az OEP adott rokkant-nyugdíjba helyezésemkor!
    Szőke Jenő, Pörnye Tóni, Török Miska voltak a főnökeim, mielőtt kimentem volna a műhelyből.
    Nem taxira, buszra.
    A valóság leírása miért tányérba rondítás?
    Nem kell hazudozni a publikum számára, mert úgyis kiderülnek a tények, nem gondolod?
    Van pénze a cégnek arra, amit anno a főmérnök, Juhász J. Béla bácsi elrendelt?
    Ha nem emlékeznél, időszakonként a várhatóan meghibásodó alkatrészeket kicserélték ha hibás volt ha nem.
    Érdekes módon akkor a nullára futott 620-as csuklóssal is tudtunk melózni.
    1968.06.17 - 1983.04.30 között dolgoztam ott.
    Mivel amúgy 4200 dolgozó volt anno ott, miből gondolod, hogy te mindenkit ismertél?”
  • 7. Wayland 2013. június 14. 19:00
    „Szinte várható volt, hogy megjelennek itt olyan hozzászólások, vélemények, amelyek a tények pontos tudata nélkül teli vannak spekulációkkal, valamint süt belőlük a rosszindulat. Az életben meg nem fordulna a fejemben, hogy egykori kenyéradóm ellen forduljak, vagy esetleg köpködjem természetesen arc és név nélkül.
    "Itt a meleg, megbosszulja magát a karbantartás hiánya". Érdekes gondolat. A tavalyi év folyamán forróbb nyarunk volt, s mégsem volt ehhez hasonló sajnálatos eset. Hogy szökő évente egyszer előfordul ilyen az nem feltétlenül jelenti azt, hogy valamely volán társaság hanyagolná a karbantartást. Nem is értem, hogy egy műszaki ember, hogy mondhat ilyet. A Tisza Volánra meg pont ez nem jellemző. A Volán társaságok most nehéz időket élnek, s nem önhibájukból, mint tudvalevő, de az érdekes arról nem beszél senki. Avval sem foglalkozik senki, hogy 2009 óta vajon miért nem érkezett vadonatúj jármű a Tisza Volán flottájába. Nem egy vállalat súlyos pénzeket költ járműfelújításra, mert máshogy nem tud új járműhöz jutni. Egyáltalán nem veszem észre, hogy elodáznák a karbantartásokat. A társaság rengeteg pénzt elkölt alkatrészbeszerzésre, mert egy cég sem teheti kockára mások életét. Én ezt látom, és én látom nem csak spekulálok, ez a mindennapjaim része. Jó érzés tudni, hogy itt mindenki ért mindenhez, mindenki tud mindent, mindenki lát mindent. Kicsit felháborít, hogy a vállalat már erején felül teljesít az utóbbi 2-3 évben, s mit kap?! csak a rosszindulatú kritikát. Üdv: Csak egy dolgozó”
  • 6. történész 2013. június 14. 17:19
    „Uraim itt az idő a hülyeséget írókat felkérni bizonyítsák az általa állítottakat..fogalmuk sincs mi történt,hogy történt de aki ért a fideszhez ,maszophoz az ért köpködni a Volánhoz.Ha valaki becsülettel dolgozott egy cégnél az nem rondít a tányérba gondolom én.!
    csutak egyáltalán nem emlékszem rád ,hogy ott mondjuk a 40 év alatt összefutottunk volna !!!A taxi az nem ugyan az mint a volán.

    gyalogkakukk 2013.06.14. 09:48
    A te problémáidról sem kérünk képet. Biztosíték tábla füstölt el,,,nagyobb volt a füstje.. a Sándorfalvi dolognak.
    A Végegyházi járat tűzvizsgálata még jelenleg a társaságnál tart...Sajnos egy motortér tűz az nem olyan mint a konyhai tűz itt nagyon gyors a tűz terjedési sebessége ..csak pl.ként említsem,hogy a turbó hőmérséklete kb csúcsterhelésnél megközelíti a 800Co-t a gázolaj lobbanáspontja 150 Co...ha valaki érti akkor tudja mi következik be egy esetleges pl. nyomó cső törésnél.Aki volt sofőr az tudja egy jármű sajnos bármikor meghibásodhat.A farosok egy vödör vízzel, olajjal elmentek a világ végéig, a modernek meg leégnek már egy kis olaj csöpögéstől is.Privát üzidre tudok képet küldeni milyen egy motortér tűz..”
  • 5. _csutak_ 2013. június 14. 14:00
    „1968-ban kezdtem a Tisza Jolán jogelődjénél a 10-es AKÖV-nél szakmát tanulni.
    Akkor sem volt igazándiból túl sok pénz az érdemi karbantartásra, azaz az előírt időben kicserélni bizonyos, a gyártó által előírt alkatrészeket. Mondjuk gumi csöveket, összekötőket és van még pár dolog, ami miatt lehet tűz egy idős kort megélt járműnél.
    Erre már akkor sem volt sem munkaerő, sem pénz, alkatrész, ma még annyi sincsen.
    Itt a meleg, megbosszulja magát a karbantartás hiánya.
    (a 400-as széria konstrukciós hibájától tekintsünk el!)”
  • 4. gyalogkakukk 2013. június 14. 09:48
    „Kicsit több infó és esetleg képek???”
  • 3. Tina80 2013. június 14. 09:43
    „http://www.delmagyar.hu/belfold_hirek/kiegett_egy_tisza_volan-jarat_vegegyhazanal/2337417/”
  • 2. Tina80 2013. június 14. 09:42
    „De jó hogy gyalog járok....”
  • 1. CID 2013. június 14. 09:30
    „Marad még busza Tisza Volánnál, :)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beszélgetés Vajda Árpád IH-igazgatóval

A frissen kinevezett IH-igazgató türelmet kér azoktól, akiknek tartozik az intézmény. A június 21-én munkába álló igazgató a fiatalokban és a Tiszára kifutó Tarzan-hintában hisz. Tovább olvasom