Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Tűzoltó, veterán motoron

Tűzbe jött Haller Péter szegedi tűzoltó, amikor először megpillantotta azt a motort, amit régóta keresett. Azonnal megvette a Mindszenten fellelt, 650 köbcentis Ural M–63-ast! Inkább túladott 250 köbcentis Simsonján, csak hogy magáénak tudja a szovjet-oroszok BMW-től koppintott boxermotoros kétkerekű csodamasináját.
„Dübögős a hangja, erősebb a motorja", mint korábbi járgányaié, mégis veterán jármű – érzékelteti Haller Péter, miért a kedvence az Ural M–63.

A Balástyán élő tűzoltó a falubeli veterán motorosok és autósok klubjában, pontosabban barátai körében tanulta meg becsülni a korosodó járművek értékeit.

„Katonai zöldre festettem, mert így nem kell annyit suvickolni" – magyarázza a motoros, miért tűnik oly avíttnak 1972-es évjáratú kétkerekűje. „Két évig tartott, mire a barátaimmal olyan állapotba hoztam az öreg motoromat, hogy azzal hosszabb utakra is vállalkozni mertem" – mentegetődzik Haller Péter, aki a balástyai veterán járműveket kedvelők klubjával nemrég tett egy 70 kilométeres túrát. De munkahelyére, a tűzoltóság szegedi, Napos úti laktanyájába is érkezett már a veterán motoron. A 20-21 kilométeres táv meg se kottyant a járgánynak, amelynek ilyenkor is 70 „kilométer/óra" a végsebessége. De ez cseppet sem zavarja a tűzoltót, aki szerint egy veterán járművel nagyobb élményt jelent, varázslatosabb a motorozás, mint egy milliós kétkerekűt bőgetve eltűzni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megint kevesen voltak a képviselők

Ismét határozatképtelen volt a szegedi ellenzék kezdeményezésére tegnap reggelre összehívott… Tovább olvasom