Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Új buszmenetrend Szegeden - 19 szegedi busz vonalán változás

Szeged - 19 buszvonalon lép életbe jövő kedden új buszmenetrend Szeged járatain. 6 járat hétköznapi közlekedése változik. A buszok többsége hétvégén és iskolaszünetben jár ritkábban és rövidebb vonalon.
A szegedi közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága február végén, a képviselő-testület pedig március elején döntött a helyi buszközlekedés átalakításáról. Április 10-étől 19 buszjárat főleg hétvégente és iskolai szünetekben az eddiginél sokkal ritkábban és rövidebb útvonalon jár. Vagyis a változások zöme az iskolába járást nem befolyásolja, a munkába járást is csak iskolamentes munkanapokon. Megírtuk: az alapelv szerint kevésbé forgalmas időszakokban a külvárosokban – Alsóvároson, Baktóban, Dorozsmán, Gyálaréten, Petőfitelepen, Szentmihályon, Szőregen, Tarjánban, Tápén, Újszegeden – a buszok ritkábban járnak, és csak a közeli busz- vagy trolivégállomásig viszik az utasokat.

A www.tiszavolan.hu honlap információi szerint megszűnik a 71A. Hétvégén, illetve nyári szünetben hosszabb követési idővel közlekedik a 10-es, a 11-es, a 71-es, a 72-es és a 90-es. Munkanapokon és hétvégén is ritkábban jár a 21-es, munkanapokon ritkábban jár csúcsforgalmon kívül a 74-es, a 76-os és a 84-es. Hétvégén, illetve nyári szünetben rövidített útvonalon viszi az utasokat a 70-es, a 73-as, a 73Y-os, a 78-as és a 78A-s. Hétvégén, illetve nyári szünetben módosul a menetrendje és rövidített útvonalon is jár a 60-as, a 60Y-os és a 90F-es busz. A 72Y-os jelzése 77-esre változik; tanítási napokon változik a reggeli menetrend és a busz betér Baktóba is, a hétvégeken délután pedig rövidül a vonal.
A március 3-án bevezetett menetrendváltozások – a 2-es és 83-as busz megszüntetése –, valamint az április 10-étől és május 2-ától érvényes módosítások miatt idén közel 600 ezer kilométerrel kevesebbet tesznek meg a Tisza Volán járművei. Évente valamivel több mint 750 ezer kilométer a megtakarítás – tájékoztatott Káity Károly. A Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója hozzátette: a változások érintik a cég jármű- és buszvezető-kapacitását, ezt jelenleg belső feladatátcsoportosításokkal kezelik. Megírtuk: az új menetrenddel évente nagyjából 160 millió forintot spórol a város, amire azért van szükség, mert 500 millió forint hiányzik a tömegközlekedés működtetéséből. Ekkora lyuk tátong az 5,7 milliárdos bevételek és a 6,2 milliárdos költségek között.

A Tisza Volán a saját honlapján és a www.szegedkozlekedes.hu oldalon, a decentrumokban és bérletpénztárakban, a járműveken és a megállókban tájékoztat a változásokról.

Átszállójegy. Hétvégeken, illetve tanítási szünetben az eredeti végállomásig lehet utazni ugyanazzal a menetjeggyel a 60-as, a 60Y-os és a 70-es buszról átszállva az 5-ös trolira. A 73-as és 73Y-os busz után felhasználható a jegy a 11-es és a 21-es buszon, illetve a 9-es és a 19-es trolin. A 77-esen váltott jegy érvényes a 11-es buszon és a 19-es trolin, a 78-as és 78A-s jegyével lehet utazni a 9-esen.

Májusi módosulások. A munka ünnepe utáni keddtől a dorozsmai buszok hétvégi menetrendje is változik. A 36-os és 36Y-os járat nem közlekedik szabad- és munkaszüneti napokon; helyettük 36H jelzéssel új buszvonal létesül a dorozsmai Czékus utcától a Honvéd térig. A 75-ös és a 75Y-os busz sem jár hétvégente; 75H jelzéssel új buszvonalat alakítanak ki a Czékus utca és a Mars tér között.

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. ifj. Nagy Gábor 2012. április 06. 13:39
    „54. Mil

    Értem, viszont korántsem vagyok biztos benne, hogy a buszos változat olcsóbb lenne.”
  • 54. Mil 2012. április 05. 18:56
    „52. ifj. Nagy Gábor 2012.04.05. 15:56

    Azt írod, ha már ott van a vezeték, akkor használni kell, még ha nem is logikus. Gazdaságosság vs takarékosság: pl amikor akciós áron többet veszel valamiből, vagy épp olyat veszel, amire épp most nincs szükséged. Gazdaságos vagy, de nem takarékos, mivel költesz, többet költesz.
    Esetünkben meg pl ha használják is azt a vezetéket, akkor jobban használódik, több karbantartást, javítást igényelhet..”
  • 53. kacsacomb 2012. április 05. 15:59
    „tapasztalataim szerint a 74-es buszok így is tömve vannak általában, de ez az nyomorogjunk még jobban..ha esetleg valahova el akarok jutni hétvégén akkor mehetek egy órával hamarabb, hogy biztosan odaérjek köszönöm..ettől függetlenül értem, hogy csökkenteni kell a költségeket, de ilyen feltételek mellett főleg nyáron jóval visszább fog esni a bérletvásárlás, így a bevétel is ....”
  • 52. ifj. Nagy Gábor 2012. április 05. 15:56
    „51. Mil

    Megtennéd, hogy meghatározod pontosan, hogy mt értesz gazdaságos és mit takarékos alatt?

    Azt közben hozzátenném, hogy én nagyon rossz üzenetnek tartanám azt, hogy párhuzamos troli és busz közül a troli ne járjon. Itt hosszú távon csakis az önjárásra is képes troli lehet a jó megoldás és most sem késő ebbe az irányba fordulni, mert a 20 éves Skodákat is szép fokozatosan le kellene cserélni valamivel és akkor már ilyenekkel kéne...”
  • 51. Mil 2012. április 05. 15:41
    „47. ifj. Nagy Gábor 2012.04.05. 10:17

    Ezt egyszerűbb megoldani, ha a busz megy végig és a troli adott szakaszokon meg nem közlekedik, csak sajnos az állandó költsége (vezeték, benne árammal) akkor is ketyeg.
    Na itt keverik a gazdaságosságot a takarékossággal.. Ez gazdaságosnak gazdaságos, de nem takarékos, és főleg nem utasvonzó. A takarékos az lenne, ha a drágább és problémásabb trolikat vágnánk vissza, és a busz menne végig.”
  • 50. macs 2012. április 05. 11:57
    „49. ifj. Nagy Gábor,
    kösz a választ, így nem gondoltam végig. :-)
    39. gabocac,
    Ami a 11-est illeti engem is rosszul érint. Most azt találtam ki, hogy a 19-es trolival elmegyek a Nagypostáig, és ott szállok át a villamosra. Ja, és vettem egy gurulós böröndöt!
    Most néztem a BKV honlapját, tényleg jó az átszállójegy, lehetne Szegeden is, bár akkor az lenne a baj, hogy csak 1-szer lehet vele átszállni. :-)”
  • 49. ifj. Nagy Gábor 2012. április 05. 11:11
    „25. macs
    "Valaki magyarázza meg, ha a két 36 -os, illetve 75-ös helyett 2 nagy körjárat lesz, akkor mennyit fognak megspórolni?"

    A menetrendben meglelhető a magyarázat: amíg eddig félóránként indult két busz Dorozsmára, melyek a templomnál szétváltak jobbra-balra, addig innentől egy fog, de az a jobb és bal (bocs, északi és déli) oldalt is bejárja.

    Tehát a dorozsmai oldalban úgymond nincs kilométer-megtakarítás, viszont a Mars tértől odáig igen - meg két buszvezető helyett egy elég lesz...”
  • 48. ifj. Nagy Gábor 2012. április 05. 10:27
    „Csak néhány dolgot kiragadva a hozzászólásokból:

    "Nem értem, hogy a 20-as busz (előtte a 83-as, azt megelőzően a 33-as) mit kanyarog össze-vissza a Nagyállomásnál? Kerület felesleges háztömböket. Semmi értelme nincs, használhatná a _Bem utcai villamosmegállót."

    Ha valaki azt kifogásolta lejjebb, hogy Baktóból nincs közvetlen eljutás az újszegedi temetőbe (mennyi utast érinthet ez? napi 5-10 fő?), akkor azt gondolom, a 20-as menjen csak be az Indóház térre, mert ha nem menne be, akkor az lenne a kifogás - joggal -, hogy ha már kiszorították az autókat a térről, legalább a tömegközlekedés vigyen már be.

    "Talán érdemes volna visszaállítani annak lehetőségét, hogy lehessen venni egy vonalas bérletet régen volt ilyen, illetve úgy kombinálva utas igényéhez igazodva, hogy olyan kombinált bérletet lehessen venni ami 1 vonalas busz 1 vonalas villamos, vagy troli bérlet legyen.
    (...)
    Autó, kerékpár és gyalogos közlekedést és ha ezek közül bármelyik megoldást választják akár átmenetileg, akár végleg akkor a Volán és SzKT bevétele csak tovább fog csökkenni."

    És az egyvonalas bérlet bevezetésével miért nem csökkenne?

    Ha eddig vettek 10-es 10 fabatkás kombinált bérletet, akkor a bevétel 100 fabatka volt. Ha ehelyett vennének mondjuk 3-an vonalbérletet 6 fabatkáért, akkor a bevétel 7×10+3×6=88 fabatkára csökkenne és valahonnan a hiányzó 12 fabatkát is elő kellene teremteni. Vagy a kombinált árának további emelésével, vagy az egyvonalas nem lehetne ennyivel olcsóbb - de akor meg alig venné meg valaki - vagy a jegyár emelésével, vagy ritkítással, vagy az összes szegedi adójából a szúnyogirtás/útkarbantartás/iskolák/stb. rovására...”
  • 47. ifj. Nagy Gábor 2012. április 05. 10:17
    „Nyilván a bejelentett változások sokaknak kényelmetlenséget okoznak, pláne ha a végrehajtás nem lesz tökéletes (pl. csatlakozások nem teljesülnek vagy alacsonypadlóshoz nem alacsonypadlós csatlakozik). Egy ilyen ostobaság máris van, hogy a járatszámok nem változnak, ugyanaz a szám egyszer így megy, másszor úgy.

    A végigmenő járatok nyilván jobbak lennének utasszempontból. Ezt egyszerűbb megoldani, ha a busz megy végig és a troli adott szakaszokon meg nem közlekedik, csak sajnos az állandó költsége (vezeték, benne árammal) akkor is ketyeg. Profibb megoldás lenne, ha a troli csáp nélkül is tudna közlekedni és kimenne a buszos szakaszra is. Az új trolik - ha egyszer végre megjönnek - képesek lesznek valamekkora önjárásra, sajnos tartok tőle, hogy nem olyan mértékűre, ami mondjuk Szőregig alkalmazható lenne. Ha a régi igazgató maradt volna, akkor most ráállhatnának egy ilyen házi trolifejlesztésre.

    Bár már írták előttem, azért megismétlem, hogy a 2-s villamos többletköltségét a 2-es és 83-as buszok rövidítésének megtakarítása fedezi, így a rövidítéseket olcsó demagógia a 2-es villamosra fogni.”
  • 46. szandokán 2012. április 05. 09:22
    „Aki ezt kitalálta azt egytől egyik autóval hurcolásszák,menjenek a p,,,,,csába.”
  • 45. v.imre 2012. április 05. 09:10
    „44.dknyk 2012.04.05. 08:29

    Csatlakozom hozzászólásodhoz. A szegedi közgyűlés idején megjelent tudósítás alá már beírtam ugyanezt - eredmény nélkül. Tényleg: Miért kell a szőregieknek átszállni újszegeden ahhoz, hogy átjussanak a hídon a Széchenyi téri tényleges csatlakozás csomópontba? Aki éppen a favorizált vonattal akar tovább utazni, annak még egyszer át kell szállni a villamosra. az 5-s troli indulhatna a Bartók térről, hiszen van kiépített fordulója. Miért nem ott a szakasz határ ezekben a szüneti időszakokban? Nem az ésszerűség döntött.”
  • 44. dknyk 2012. április 05. 08:29
    „Miért épp a 60 és 60Y-os buszjáratot rövidítik (szőregiek érdekében)? Nekem jobb ötletem van, járjon az 5-ös troli csak a Bartók Béla térig. A szőregi járat (60Y) menjen be a Csanádi utcába, a 60-as maradjon a Székely soron. Szőregről általában aki a város felé közlekedik, nem a gyerekkórházig szeretne menni, még szünidőben sem!!! Aki viszont Újszegedről indul a város felé, annak mindegy lenne, hogy trolival vagy busszal megy. Amíg a Széchenyi téren az Erste előtt állt meg a szőregi busz, akkor sem nézték az újszegedi lakosok, hogy megvárják-e a trolit, hanem felszálltak a buszra, ez most is kivitelezhető lenne! Csak a logika a politikából kimarad. Azok hozzák a döntéseket, akik azt sem tudják mi fán terem a tömegközlekedés. Nincs autóm, halmozottan sérült gyerekkel közlekednék, de ez igencsak nehéz lesz. Kíváncsi leszek, hányszor indul el a troli a busz beérkezését megelőző pillanatokban, amikor éppen látjuk, hogy kiindul a megállóból!”
  • 43. szunyi 2012. április 04. 22:09
    „39.gabocac

    Időalapú jegy bevezetését pártolom, és a 24h-ás jegyet is. Az elöző SZKT vezetés altt volt is terv a bevezetésére, majd sajnos elhalt az ügy.”
  • 42. szpalika 2012. április 04. 20:42
    „http://nol.hu/gazdasag/szeptembertol_nem_jar_a_busz_szekesfehervaron
    olvastátok már? Ez várna Szegedre is, de itt inkább a részleges átszervezéseket szeretnék megvalósítani, és nem hagyni bedőlni az egészet. A tanácsnokok korában, a benzin és gázolaj emelkedés miatt lett egy nagy hiány. Ezt vagy máshonnan vonják el, vagy a TV kötelezve lesz a szerződés felmondására.
    Tehát valószínűleg elmondhatjuk jövőre, hogy Szegednek van a legjobb tömegközlekedése a vidéki városok közül, mivel alig marad majd olyan város, ahol lesz :(”
  • 41. Attis2 2012. április 04. 20:23
    „A 4:10-es 11-es busz azért van,mert a 4:35-ös pesti vonathoz visz ki az állomásra! Ez jövő hétvégétől lehetetlenné válik! Semmilyen buszjárat nem visz ezentúl ki az állomásra a legelső vonathoz hétvégén!”
  • 40. feri37szeged 2012. április 04. 19:03
    „Szerintetek ezeket a hozzászólásokat valaha is elolvassa valami fejes?
    Eddig soha nem történt olyan hogy valaki aki a fejből nyeri a pénzét, átgondolná amit kitalált...
    Sohasem!
    Csak a zsebtömés megy....
    Lenne merszem én is indulnék a választáson!”
  • 39. gabocac 2012. április 04. 18:42
    „szunyi ,macs
    Én mindenhova kerékpárral járok de azzal nehéz lenne a csomagokat kivinni az állomásra mikor utazunk..Az háborít fel,hogy idáig felszálltam a 11-re és nem volt gond.Miért nincsen rendes átszálló jegy mint Pesten??Vagy azt sem értem ,hogy a napi jegy,heti jegy mért reggeltől érvényes??Normális országokban úgy működik,hogy ha délután veszed meg akkor onnantól érvényes és délután is jár le.”
  • 38. juvefan 2012. április 04. 18:31
    „Kalmárkám!Egyszer láttalak a trolin,de akkor még nagy senki voltál.Most kis senki vagy,és a trolin sem látlak.Jómód?Kocsival?Enne meg a fene!Agyad nem sok van.Csak az összeharácsolt bankszámlád gyarapodott.Szép,igazán férfimunka volt.Remélem már csak 2 évig kell elviselni az "okos" gondolataidat.”
  • 37. tothkornel6785 2012. április 04. 18:30
    „És ha áramszünet van az újszegedi trolivégálomáson akkor a szőregiek h mennek be?”
  • 36. Anmari51 2012. április 04. 17:55
    „Anmari51
    A város tömegközlekédésének ilyen módon történő átalakítása bizony sok kellemetlenséggel jár a lakosság jelentős részének, különösen a kertvárosban élőknek.
    Az új menetrend után sok városlakónak áldozatot, de főleg beletörődést kell tanusítania, tudom ez senkit nem vigasztal. Hiszen ritkábban közlekedő, rövidített útvonalon és akár többszöri átszállással tudnak majd eljutni uticéljukhoz amihez nem csak türelemből, időböl is több kell majd!
    Közvélemény kutatást ha volt ilyen a város teljes lakosságára kiterjesztően kellett volna elvégezni, és nem csak eseti, rendszeres utasszámlálást kéne végezni a járatok kihasználtságának értékelése céljából.
    Talán érdemes volna visszaállítani annak lehetőségét, hogy lehessen venni egy vonalas bérletet régen volt ilyen, illetve úgy kombinálva utas igényéhez igazodva, hogy olyan kombinált bérletet lehessen venni ami 1 vonalas busz 1 vonalas villamos, vagy troli bérlet legyen. Nagyon drága a tömegközlekedés Szegeden arányaiban véve drágább mint Pesten és vagy bliccelni próbálnak sokan, mert nem tudják megfizetni, vagy más megoldást választanak. Autó, kerékpár és gyalogos közlekedést és ha ezek közül bármelyik megoldást választják akár átmenetileg, akár végleg akkor a Volán és SzKT bevétele csak tovább fog csökkenni. Az kinek lesz jó?
    Régóta és többször foglalkoztak már azzal, hogy összevonják a város két tömegközlekedését bonyolító céget! Még mindig nem jött el az ideje? Összevonás után lehetne igazán racianiozálni a város közlekedését járművek és vezetők, karbantartók igényszerint rugalmasabban átcsoportosíthatóvá válna. A két cég nem volna riválisa egymásnak az ország szinte minden nagyvárosában egy cég működteti az adott település tömegközlekedését.”
55 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alig marad pesti sztráda buszjárat

Az új menetrenddel tehát a napi többszöri közlekedés lehetősége szűnik majd meg. Tovább olvasom