Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Új jelzőlámpás csomópont és dísztér a Mars téren

Szeged - A tervek szerint október 18-án, hétfőn változik a forgalmi rend a Mars térnél: üzembe kerül a jelzőlámpás csomópont a Hajnóczy utcánál. Elkészült az SZTE Mérnöki Kar épületét méltó módon kiemelő parkosított dísztér is, megszűntetve az átmenő gépjárműforgalmat a tér ezen az oldalán.

A "Szeged városközpontjának funkcióbővítő fejlesztése" projekt keretében befejeződött a Mars térhez kapcsolódó közlekedési csomópontok átépítése, melynek célja a piacra érkező gépkocsiforgalom és a buszpályaudvar forgalmának szétválasztása.

Az új forgalmi rend szerint a körútról a buszpályaudvar felé lekanyarodó járművek csak a Szt. Gellért utca felé haladhatnak a Kossuth Lajos sugárút irányába, nem tudnak áthajtani a Mérnöki Kar előtt a Pulz utca felé.

A tervek szerint hétfőtől a Hajnóczy utcánál beüzemelik a jelzőlámpás csomópontot, hogy megkönnyítse a piac autós megközelítését. Újdonság, hogy a nagykörútról (a Kossuth Lajos sgt. felől) kis ívben jobbra lehet kanyarodni a piac felé, a térről kikanyarodni pedig mindkét irányba lehet a nagykörútra. A Hajnóczy utcából azonban ezután csak jobbra lehet kikanyarodni! A nagykörút felől a piac a továbbiakban csak a Gábor Dénes Gimnázium előtti utcaszakaszon keresztül közelíthető meg.

Újdonság továbbá, hogy a Boross József utca kétirányúvá vált a Mars téri szakaszán. A piac belső parkolójának bejárata átkerült a Boross József utcába, a Mérnöki Kar felőli sarokra. Fő megközelítési útvonala pedig a Nagykörút-Boross József utca, a parkolót elhagyni pedig a Boross József utcán át a Gábor Dénes Gimnázium előtti útszakasz, a Cserzy Mihály utca és a Pulz utca felé lehet. A Boross József utca Mérnöki Kar és a Pulz utca közötti szakasza továbbra is egyirányú marad a Pulz u felé.

A nagyításhoz kattintson a képre!
A nagyításhoz kattintson a képre!

Az SZTE Mérnöki kar előtt elkészült a dísztér. Az intézmény díszburkolatos előtereként szolgáló klasszikus park 450 négyzetméteres cserjés zöldfelületén 20 fa került kiültetésre. A 800 négyzetméter díszburkolaton 2 szobor, 20 pad és burkolatba süllyesztett díszvilágítás kapott helyet.

A kivitelezést a közbeszerzési eljárás nyertese, a Mars SC Konzorcium végezte bruttó 250 millió forint értékben. A cégtársulás vezetője a SADE Magyarország Mélyépítő Kft., a konzorcium partnere pedig a Colas Út Építőipari Zrt - tájékoztatta a delmagyar.hu-t Nemes Szilvia, a Szeged Pólus Kft. kommunikációs főmunkatársa.

Olvasóink írták

54 hozzászólás
  • 54. csiperke73 2010. október 29. 12:50
    „A csongrádi sgt 61-69 előtti szervízutat most javítják. Az útra tényleg ráfér már a felújítás mivel igen gödrös volt már.
    De mint látom az illetékesnek elkerülte a figyelmét hogy a 67 szám előtt 1979-óta "folyamatosan tilosban parkolnak a kukák" !
    Ezenkívül a kresz szerint Lakó-Pihenő övezetben 39/A. § (3)b) járművel várakozni csak az erre kijelölt területen szabad.A lakó-pihenő övezet tábla teljes területi megállni tilos jelzés kivéve kialakított parkolók ! A rendőrök és a közterület felügyelet semmit sem tesz.
    Rendszerváltás előtt engem megbüntettek ezen a szakaszon tilosban parkolásért !
    Azt mondták hogy mivel kevés a kialakított parkolók száma ezért nem foglalkoznak vele.
    Egy megállni tilos tábla megerősítésként csak jó lenne az adott szakaszra.
    A szervízút szélén körülbelül 10 autó fér el, annyi szabad parkoló mindig van a környéken ez nem indok!
    Az első tízemeletestől a 69 számig nem lehet bejönni úgy hogy ne kellene kerülgetni a szabálytalanul parkolókat.
    A seprőskocsi még az életben nem tudta rendesen kitakarítani az utcát.
    Szeretném megkérdezni lesz-e a kukáknak kialakítva tárolóöböl? Vagy ez senkit sem érdekel?
    Valamint az új aszfaltréteg továbbra is a szervízúton szabálytalanul parkoló autóké lesz vagy esetleg megvalósul a kétirányú közlekedés lehetősége?
    A 65-69 szám előtt a betonfeljáró sem tört volna darabokra ha nem hajtanak rá a kerülgető autósok a szélére!
    Komolyan el kéne gondolkozni ezeken ez a miénk lesz mi fogjuk használni nem játék!”
  • 53. vino_veritas 2010. október 28. 15:21
    „Igaza van a goldvinnak!
    Legyen rend az Árpád téren!! Építsék meg a tervezett gördeszkapályát, had legyen jó barátságosan hangos
    az a tér, az ott lakók legnagyobb örömére! Egy kis graffiti sem fog ártani a belvárosnak!
    Elmebetegek!!!!”
  • 52. makákó 2010. október 18. 10:41
    „47. Okz: ott a pont!!!:))))))”
  • 51. goldvin 2010. október 17. 14:03
    „k.elvis
    Kényszerképzete van, hogy ezt a mondatot szinte minden cikkhez hozzáfűzi?
    Úgy emlékszem hogy sem a fidesz, sem az LMP, sem a jobbik szavazóit senki nem minősítette.
    Üdv
    goldvin”
  • 50. k.elvis 2010. október 16. 22:35
    „Kedves szoci szavazók, ti tényleg idióták vagytok.”
  • 49. Ganxta 2010. október 16. 22:08
    „36. joy 2010.10.16. 07:35

    Köszönjük, leülhetsz, fújd ki magad.

    Itt egy zsebkendő, töröld meg a nyelved, kicsit xaros lett...”
  • 48. csendesen 2010. október 16. 19:40
    „38. Válóperes! Baj, hogy fejlődik a városod ?Hm durva. Ott a baj, hogy ezeket a dolgokat, már igen régen véghez kellett volna vinni. Így egy kicsit sok, de inkább ez mint egy poros sárfészek. Nem csak egy ekkora városnak, hanem minden másnak is fejlődni kell. Vagy fejlődik vagy leépül. Más lehetőség nincs.
    Csak egy példa : egy barátomék háza előtt útfelújítás kezdődött. A szomszédja morgott és felháborodott a nagy zaj miatt, de előtte való nap azért dühöngött, hogy milyen kátyús az út. Szerinted ?”
  • 47. okz63 2010. október 16. 12:29
    „38. hozzászólás valoperes_zugugyved 2010.10.16. 09:07
    EZEK MÁR SZÉTROMBOLTÁK VOLNA A DUGO TERET IS MEG ÁRPÁD TERET IS!
    SZERENCSÉRE MÁR NINCS TÖBBSÉGÜK A KÖZGYÜLÉSBEN)

    Nos, ha neked az Árpád tér és a Dugó tér jó így, ahogy van, akkor részvétem és élvezd, hogy semmi nem fog történni az elkövetkező 4 évben. Úgy látom, hogy neked ez a célod.
    Egyébként szívesen adok egy Caps Lock nélküli billentyűt, hogy ne ragadjon örökké be :D :D :D”
  • 46. Katyvaszka 2010. október 16. 12:29
    „Az a legnagyobb baj hogy a tanyasi aki csak bejár a belvárosba autókázni roppantul nem érzi azt amit az aki itt lakik. Én azt látom hogy egyre többet és hülyébben kell autóznom ahhoz, hogy egyáltalán megfelelő irányban ki tudjak jutni innen. Joy említette hozzászólásában hogy használjuk a Kálváriát ne a "mellékutcákat". Hát az a gáz ha járna arra meglátná, hogy a NAGY ÁTERESZTŐKÉPESSÉGŰ Kálvária sgt. a 2x1 iszonyat keskeny sávval alkalmatlan arra amit állítanak róla. Az egyirányú mellékutca sokkal gyorsabb. Akármennyire is gondolják okosok hogy az emberek gyalogolni fognak, elárulom hogy nem. Aki dolgozik és munkaidőben van igenis időhöz van kötve és nincs ideje biciklizgetni meg sétálgatni a városban azért hogy forgalomcsillapítást színleljen. Akkor már egyszerűbb lenne a nagykörúton belülről teljesen kitiltani a forgalmat és csak azt engedni be aki itt lakik. Amúgy meg majd rájöttök pajtosok ha elkezdik átépíteni a nagykörutat!! Azt a lámpás kereszteződést is amit most létrehoztak!!”
  • 45. okz63 2010. október 16. 12:20
    „2. hozzászólás SandWitch 2010.10.15. 12:23

    Kicsit körülményes lett a Hajnóczy utcáról pl. a Kálvária sugárútra való eljutás. Eddig a kiskörútról a Hajnóczyn át szépen át lehetett menni a Bakay Nándor utcára, vagy a Kálvária felé, de mostmár a Tisza Lajos körutat a Mérei utcán kívül semmi nem is köti össze a nagykörúttal a Kossuth Lajos és a Petőfi sugárút között.

    Most is megoldható, hiszen a Gábor Dénes előtt kétirányú lett a tér oldala, így a Boros József utcán át tudsz menni a Kálváriáig”
  • 44. Sandwitch 2010. október 16. 10:54
    „Azt azért el kell ismernem, hogy egyáltalán nem haszontalan ez az átrendezés, ha hosszú távon nézzük a dolgokat. Egészen biztos, hogy a leendő Árkád pláza ingyenes parkolójában fogom tárolni az autómat, ha készen lesz. Onnan csak 5 perc gyalog a Hajnóczy és megszabadulok a Szeparktól végre. Már sokkal korábban meg kellett volna tenni, hogy ingyenes nagy parkolókat építenek a zónák határán, akkor nem alakult volna ki az a káosz a belvárosban, ami most van. Nem is kellett volna a parkoló mellé pláza, anélkül is funkcionált volna!!”
  • 43. Sandwitch 2010. október 16. 10:49
    „36. hozzászólás joy 2010.10.16. 07:35

    "Annak észbeli képességeiről, aki a Hajnóczyn jött ki a Kiskörútról a Nagykörútra a dugó elől, inkább nem írok semmit, mert a monitor elpirulna."

    Amikor a Dugonics téri körforgalom előtt több száz méteren torlódnak az autók a kiskörúton, akkor te mégis mit tennél, ha a Kálvárián szeretnél menni kifelé a bajai útra? A Dugonicsnál nem lehet a Kálváriára menni, ott is szép kis körözés vár rád, ha a bajai útra tartasz. Akkor mi is a baj annak az észbeli képességeivel, aki a kiskörútról jobbra lekanyarodik a Hajnóczyra, majd a végén balra (eddig legalábbis) a nagykörútra és utána jobbra a Bakayn vagy a Kálvárián? Kb. egy km-t megspórolt, nem a belvárosban eregeti a kipufogógázt.
    Azzal, hogy a belvárosban körözésre kényszerítjük az autósokat, nem fog csökkeni a forgalom. Sajnos sokan kényszerülnek ügyintézés, bankok miatt bemenni oda. Én munkámból kifolyólag a Hajnóczyn székelek, így ezután teszek még egy km-es kört az Attila-Jósika-Mérey-Mars tér útszakaszon, mielőtt el tudok indulni hazafelé.”
  • 42. goldvin 2010. október 16. 10:33
    „valoperes_zugugyved-nek
    "EZEK MÁR SZÉTROMBOLTÁK VOLNA A DUGO TERET IS MEG ÁRPÁD TERET IS!
    SZERENCSÉRE MÁR NINCS TÖBBSÉGÜK A KÖZGYÜLÉSBEN)
    Örülünk is neki, hogy a többségben lévő képviselők szigorúan végrehajtják a Vezénylő Tábornok utasítását.
    Meg kell fojtani a várost, mert a "zemberek" voltak olyan "buták", hogy a semmire sem jó B Nagy helyett az eddig eredményes Botkát választották polgármesternek.
    Nem baj, hogy ezzel a döntéssel 1,7 MILLIÁRD FORINTOS KÁRT OKOZNAK A VÁROSNAK, (köztük a rájuk szavazóknak is) hogy a folyamatban lévő klinikai beruházást is akadályozzák, hogy nem lehet rendebe hozni a Dugonics és Árpád teret (esetleg újra felállítani ott az országzászlót).
    Ne baj, éljen a fidesz, és kedves vezetője, Orbán Viktor.
    Üdvözlettel
    goldvin”
  • 41. frakk 2010. október 16. 10:25
    „Olvasom a hozzászólásokat, sajnos a közlekedésszervezők nem. Van benne pedig sok jogos igény. Na nézzük a Mars tér forgalmi helyzetét. Sajna az egész továbbra is felemás megoldás, hiszen a Buszpályaudvar ott éktelenkedik.
    Mindenképpen jó ötlet, hogy végre a Párizsi körútról jövet a Mars térre két helyen is be lehet kanyarodni kis ívben jobbra. Végre a nagy tudásúak rájöttek a Gábor Dénes előtti rész kétirányú is lehet. Sajnos a parkoló a SzÉF előtt kicsi is meg nagyon körbejárós. Mi lett a földalatti tervekkel?? A nagyobb külföldi városokban a központi helyeken (ez a javából az ) a föld alá , és emeletes garázsokba viszik a forgalmat. Mellesleg erre megy ki itt is a játék. Még lehetősége sem lesz az autósoknak nem bemenni majd parkolóházakba. Tudatosan ezért teszik tönkre a belváros forgalmát, szűkítik a normális haladást, szüntetik meg az utcai parkolásokat.”
  • 40. zehn 2010. október 16. 10:10
    „29.kopuler.
    Azt gondolom,hogy a buszpályaudvar jelenlegi helye és helyzete nem szerencsés a Mars téren. És nekünk sem szerencsés,hogy nap,mint nap kerülgetjük a büdös füstös buszokat. Továbbra is állítom, nem oda való.Ronda is,lepukkant is,egészségtelen is.Sokan nem tudják, egykor ez az intézmény a Takarék utcában volt / 1960-as évek/ és miután ezt kinőtte, került jelenlegi helyére.Most ugyanez a helyzet. A vasút állomás sincs a központban,mégsem kéri senki,hogy telepítsék a Dugonics térre,mert az neki közelebb van. Egyébként Pesten is így látták jónak pár éve,amikor az Erzsébet -térről kivitték az üllői út mellé.”
  • 39. N.P. 2010. október 16. 10:04
    „kopuler

    "Mire gondoltok, az a bazi nagy parkoló nem fog annyi szennyet a levegőbe engedni mint a buszpályaudvar? Elmondom, sokkal többet fog. " - ne haragudj, de ez nem igaz! A piacra autóval járók eddig is ott voltak, csak szét osztva a mellékutcákban. A buszpályaudvar plusz forgalmat (busz+a érkezőkre váró taxik, autós családtagok) generál és ezzel együtt több szennyezést ráadásul a nap szinte minden szakában!”
  • 38. valoperes_zugugyved 2010. október 16. 09:07
    „35. hozzászólás nagypappa 2010.10.16. 03:07

    Nem kell aggódni...
    Ha kész lesz az autópálya a városban a felújítások, csendes kisváros lesz Szeged.
    NE ÁLMODOZZ
    EZEK MÁR SZÉTROMBOLTÁK VOLNA A DUGO TERET IS MEG ÁRPÁD TERET IS!
    SZERENCSÉRE MÁR NINCS TÖBBSÉGÜK A KÖZGYÜLÉSBEN)”
  • 37. valoperes_zugugyved 2010. október 16. 09:06
    „sing-song - :) ot miko SZÜNTETIK MÁR BE?”
  • 36. joy 2010. október 16. 07:35
    „Természetes, hogy vannak. akik nyikorognak.
    Az meg, hogy olyan is akad, aki juszt se tartom be a Kresz-t álláspontra helyezkedik, majd megfizeti a tanulópénzt.

    Rövid az emlékezet.
    Én még emléxem, mekkora morgás volt a Csillagtér köröndösítésénél, ahol előtte csaknem évente volt halálos baleset. Nos bevált, azóta gyakorlatilag 1-2 szőkeagyú autós /mert "én juszt is balra kanyarodok..."/ kivételével sosem történt mg koccanás sem.
    Mekkora üvöltözés volt a jelzőlámpás Szvese-körönd miatt is, és az is bevált!
    Akik még mindig vérnyognak, nem használják, csaxájuk jár -fölöslegesen.
    Ésszerű, logikus a Mars forgalomszervezése.
    Az iskolába menő-jövő fiatalokat nem zavarja a hajnali érkkező, és délutáni távozó piacolók autósforgalma.
    Csak meg kell szokni, hogy ami eddig egyirányú volt, az most kétirányú lesz.
    Ennyi.
    Annak észbeli képességeiről, aki a Hajnóczyn jött ki a Kiskörútról a Nagykörútra a dugó elől, inkább nem írok semmit, mert a monitor elpirulna.”
  • 35. nagypappa 2010. október 16. 03:07
    „Nem kell aggódni...
    Ha kész lesz az autópálya a városban a felújítások, csendes kisváros lesz Szeged.
    Mióta elkészült az autópálya, Kecskemét is csendes, élhető város lett.”
54 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Olcsóbb belépők a Napfényfürdőben

Csökken a jegyek ára, új az éjszakai fürdőzés a Napfényfürdő Aquapolis Szegedben. Árlista. Tovább olvasom