Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Új pedagógiai utak a Karolinában

Szeged - 140 éve a nevelés szolgálatában címmel rendeztek pedagógusoknak konferenciát szombaton a szegedi Karolina-iskolában. A 650 diákot számláló intézmény a jövő tanévtől koedukált lesz, a tanárok igyekeznek megfelelni a mai kor elvárásainak.
Fennállásának száznegyvenedik, újraindításának pedig huszadik évfordulóját ünnepli idén a szegedi Karolina-iskola, ahol pedagógiai konferenciát rendeztek szombaton. A 140 éve a nevelés szolgálatában elnevezésű konferencián felszólalt többek között Kiss-Rigó László szeged–csanádi megyés püspök, az esemény fővédnöke, Ulrik M. Monika, a Boldogasszony Iskolanővérek tartományfőnöknője és Vlocskó Mihály igazgató. Az oktatási-nevelési kérdésekkel – például motiváció, generációs szakadékok, tehetségek felismerése – foglalkozó összejövetelre eljött a Szeged–csanádi Egyházmegye fenntartásában működő intézmények kétszáz pedagógusa, egykori iskolaigazgatók, és a Boldogasszony Iskolanővérek képviselői is megjelentek.

A konferencián – az egyházmegye számos pedagógusa mellett – megjelent Kiss-Rigó László megyés püspök is. Fotó: Frank Yvette
A konferencián – az egyházmegye számos pedagógusa mellett – megjelent Kiss-Rigó László megyés püspök is.
Fotó: Frank Yvette

2013 szeptemberétől koedukált iskola

Mind a Karolina, mind a szegedi piarista gimnázium koedukálttá alakul 2013 szeptemberétől. Vlocskó Mihály kiemelte, nem egymást megkerülve hozták meg a döntést az intézmények, illetve fenntartóik, hanem egyeztetve, párbeszédet folytatva. – Az a meggyőződésünk, hogy ma Magyarországon nincs nagy igény arra, hogy külön, nemek szerinti nevelést folytassanak az iskolák – fogalmazott. 

– Arra jöttünk rá az utóbbi másfél-két évben, hogy amit eleink elterveztek húsz évvel ezelőtt az újraindításkor, az az idő sebességétől való függés miatt elavulttá nyilvánítható, ki kell találnunk valami újat. Ebben az útkeresésben segítőkhöz fordulunk. Konferenciánknak az előadások és a szekcióülések révén is az a lényege, hogy meghatározzuk a keresztény, katolikus iskolák helyét a 21. századi magyar közoktatásban. Alkalmazkodnunk kell azokhoz az elvárásokhoz, amelyek társadalmi és törvényi szinten megfogalmazódnak az egyházi iskolák irányába – mondta lapunk kérdésére Vlocskó Mihály.

Az igazgató szerint a lánynevelés lágysága, az oktatás empatikus megvalósulása is jellemző a 650 diákot számláló Karolinára, ahol a pedagógusok egyénileg próbálnak minden gyerek felé fordulni. Fejlesztő pedagógiával karolják fel a többiektől leszakadt diákokat, a beszédzavarral küzdőket pedig logopédus segíti.

– Júniusban végeztek azok a tanítványaink, akik újfajta nyelvtanulási koncepció alapján kezdték meg a tanulmányaikat hat éve. Magasabb óraszámban tanulták az első és a második idegen nyelvet, ennek eredményeképpen 65 százalékuk tett eredményesen középfokú nyelvvizsgát az érettségi előtt – 21 százalékuk a második idegen nyelvből is. Ezt az utat próbáljuk a későbbiekben szélesíteni. A célunk, hogy egészséges, magát vállalni tudó személyiségeket formáljunk: boldog és igaz felnőtteket, akik hasznos tagjaivá válnak a társadalomnak. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kicsipkézték az algyői Alkotóházat

Csipkekiállítás nyílt a nagyközség alkotóházában a Gyevi Art Kulturális Egyesület tagjainak munkáiból. Tovább olvasom