Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Új repülőtérről álmodnak

Csongrád megye - A meglévő szegedi regionális reptér fejlesztésében, és akár egy új légikikötő felépítésében is gondolkodni kellene – többek között ezt szorgalmazza az egészségturizmusra létrehozott Hungaromed Klaszter.
Olyan infrastrukturális beruházásokat, többek között repülőtér-fejlesztést sürget a Hungaromed Klaszter, amelyeknek azonnali gazdaságélénkítő hatása lehet – hangzott el a napokban a kamaránál megszervezett találkozón. Az érdeklődő üzletembereket a klasztermenedzser Hungaromed Kft. hívta össze. Herczeg Zita ügyvezető elmondta: saját területükön, az egészségturizmusban is tapasztalták a térség hátrányos helyzetét, mivel nehezen megközelíthető, a városokat összekötő utak rossz minőségűek. – Azért keresünk partnereket, hogy a társadalmi igényt – fejlődjön a régió – megfogalmazzuk, erre felhívjuk a politika, az önkormányzatok figyelmét. Ha áldozunk az infrastruktúrára, befektetők és újabb üzleti partnerek, valamint vendégek jönnek hozzánk.



A Hungaromed személyesen keresi meg lehetséges partnereit, hogy csatlakozzanak: ez nem kerül pénzbe, nem várnak tőlük támogatást – mondta az ügyvezető. – Csak azt szeretnék, ha „megjeleníthetnénk" a társadalmi igényt, és a Csongrád Megyei Önkormányzat felvenné a következő ciklusra szóló fejlesztési tervébe a reptérberuházást.
Azzal kapcsolatban, hogy a reptérfejlesztés a jelenlegi bővítését, vagy új építését jelenti-e, a következő választ kaptuk: – Van egy olyan koncepció is, amely új reptér kialakítását tartalmazza Szegedtől északabbra, Kistelek körül, az M5-ös és a Szegedet Budapesttel összekötő vasútvonal mentén – válaszolta Herczeg Zita. – Ezt a lehetőséget is megvizsgálnák a szakértők a jelenlegi regionális repülőtér bővítése mellett. Példánk a győri légikikötő, amelyet az Audi szinte önmaga eltart: nálunk a kecskeméti Mercedes-gyár tölthetné be ugyanezt a szerepet, amennyiben annak tulajdonosai látnak benne fantáziát.

Ott voltak a találkozón a szegedi repteret üzemeltető SZKT képviselői is: Nemes László, a társaság igazgatóhelyettese elmondta, minden kezdeményezésnek örülnek, ami a reptér fejlesztését segíti. Remélik, hogy sikerül előrevinni az ügyet, hiszen ők „egyedül kevesek". A szegedi légikikötőnek minden évben egy kicsivel emelkedik a forgalma: a 2006-os beruházás óta az utasszám évi 11 ezerről 24 ezerre, a le- és felszállások száma 6-ról 10 ezerre nőtt. Azt nem érzékelik, hogy a Malév csődje bármilyen hatással lett volna az úgynevezett „mozgásszámra".

A klaszter. A Hungaromed Klasztert Csongrád megye vezető egészségügyi és turisztikai szolgáltatói hívták életre 2010-ben, azzal a céllal, hogy az együttműködésből eredő előnyök kihasználásával saját gazdasági teljesítményüket is javítsák. Jelenleg 28 tagja van, köztük az egyetem klinikai központja, megyei kórházak, egészségcentrumok, magánklinikák, szakorvosi rendelők, a Hunguest Forrás, Novotel, Dóm hotel. A tevékenység elindításához uniós pályázaton 27 millió forintos támogatáshoz jutottak, a projekt teljes költségvetése 33 millió.

Olvasóink írták

67 hozzászólás
  • 67. herczeg.zita 2012. augusztus 01. 12:41
    „66. szegedivagyok 2012.08.01. 11:53
    www.hungaromed.com
    drherczeg@hungaromed.com”
  • 66. szegedivagyok 2012. augusztus 01. 11:53
    „65. herczeg.zita 2012.07.31. 16:02

    Milyen csatornán lehet Önöket elérni?”
  • 65. herczeg.zita 2012. július 31. 16:02
    „62. szegedivagyok 2012.07.31. 11:10
    Ha bekerül a reptér a fejlesztési tervbe és sikerül igazi érdeklődést felkelteni a téma iránt, akkor szeretnénk összehozni egy szakmai fórumot, ahová szakértőket hívnánk meg. Ezt kb. október végére lehetne összehozni. A meghívott szakértők személyére javaslatot is köszönettel veszünk.”
  • 64. szegedivagyok 2012. július 31. 14:17
    „63. Mike3 2012.07.31. 12:03

    Nem kimondottan a repülőnapra gondolok.Bár nagyon jó lenne egy színvonalas repülőnap, és tuti kint is lennék.Mégis ki az a személy?Tippem van,de csak tippem.”
  • 63. Mike3 2012. július 31. 12:03
    „62: Nem lesz repülőnap ha erre gondolsz, mert bizonyos személy nem engedélyezi. Sok éve probálkoznak nála, de nem. Pedig megsúgom, hogy a Red Bull annyira meghatódott a 3000 fős, fél nap alatt összejött tömegen, hogy bármikor visszajönnének az egész flottával. Egy ilyen rendezvény pedig a hőn áhított román vendégeket is tömegével csábítaná ide, ha már a fürdőt leszarják :)”
  • 62. szegedivagyok 2012. július 31. 11:10
    „61. herczeg.zita 2012.07.31. 10:52

    Maximálisan egyetértek. A kételyem nem is a repülőtérre vonatkozik, hanem a döntéshozókra.hiszen itt van a négy év problémája...

    Egyébként várható-e a későbbiekben a repülőteret érintő bármilyen hasonló esemény megrendezése?szívesen részt vennék rajta.”
  • 61. herczeg.zita 2012. július 31. 10:52
    „57. szegedivagyok 2012.07.31. 08:27
    Jelenleg valóban le vagyunk maradva pl. Temesvárhoz képest, ezért is tartjuk fontosnak és időszerűnek a fejlődést. Azonban a fejlődés lehetőségeit ennek a régiónak az adottságaira kell alapozni. Másoktól tanulni, ötleteket szerezni lehet, de hiba lenne egy második temesvári repteret építeni. Szerintem ha sikerülne megmozgatni a reptéri szolgáltatásokban érdekelt szakemberek és üzletemberek fantáziáját, akkor létre tudna jönni egy optimális és rentábilis egyedi koncepció. Magyarország a szellemi termékekben, innovációban mindig is jó volt. A másik fontos összetevőt - magának a desztinációnak a fejlődését - ugyanígy meg fogják alapozni az egyes szektorok szakemberei és üzletemberei. A desztináció fejlődése a reptérrel kétirányú (oda-vissza) kölcsönhatásban van, egymás fejlődését katalizálják.
    Ami a városképi fejlesztéseket illeti, szerintem az is fontos, szükséges és nagy érték, sokkal vonzóbbá tette Szegedet, mint desztinációt. Sajnálatos, hogy - nyilván forráshiány miatt - a reptér és egyéb közlekedési infrastruktúra fejlesztés nem mehetett párhuzamosan, illetve olyan tempóban - hiszen azért ezen a területen is volt előrelépés - mint az indokolt lett volna.
    A jövő szempontjából azonban most az lesz meghatározó, hogy a jövőre vonatkozóan akarunk-e előrelépni a közlekedési infrastruktúra területén. Van ennek a kérdésnek egyébként egy másik, szintén érdekes aspektusa. Az ellentét verzión is érdemes elgondolkodni, azon, hogy mi vár a megye/régió gazdaságára a közlekedési infrastruktúránk fejlesztése nélkül, amikor a környező régiókban ez nagy ütemben fejlődik.”
  • 60. herczeg.zita 2012. július 31. 10:27
    „56. scott1 2012.07.31. 08:03
    Véleményem szerint a beszállítók logisztikája ugyanígy érdekelt lehet itt is, mindenképp érdemes körültekintően felmérni, hiszen, ha valós igény van, azt nem szabad figyelmen kívül hagyni.
    Köszönöm az információt és köszönettel vennék további adatokat, javaslatokat!”
  • 59. szegedivagyok 2012. július 31. 08:33
    „56. scott1 2012.07.31. 08:03

    bocsi,valóban nem a legfrissebb adatokat írtam.Bár azt hiszem nem sokat lendít ez Szeged helyzetén.”
  • 58. Mike3 2012. július 31. 08:31
    „Temesvár Wizzair bázis is egyben. A magyar érdekeltségű cégnek 2 bázisa van romániában. Ezen azért érdemes lenne elgondolkodni :)”
  • 57. szegedivagyok 2012. július 31. 08:27
    „56. scott1 2012.07.31. 08:03

    Igen, azt hiszem egy kicsit fáziskésében van Szeged.ezeknek a találgatásoknak, vagy nevezzük inkább felkészülésnek évekkel ezelőtt kellett volna megtörténnie.Amíg fontosabb lesz díszburkolatot és szökőkutat építeni,addig minden marad a régiben.Ott mégiscsak jobban mutat a képviselő politikus, nem igaz?Persze, hogy nem igaz, de erre van igény Magyarországon.”
  • 56. scott1 2012. július 31. 08:03
    „szegedivagyok!
    Én egyetértek veled de a temesvári reptérnek éves szinten már több mint 1 200 000 utasa van. Közvetlen járata van Athénba, Londonba, Genoaba, Milánóba, Bécsbe, Barcelonába, Odesszába, Lembergbe, Bariba, Madridba, Stuttgartba, Münchenbe, Firenzébe... hadd ne soroljam! Reggelente van, hogy 10-15 percenként szállnak fel és le a gépek. A debreceni repülőtér ugyanezt a szerepet akarja betölteni pár éven belül az Észak-Alföldön... szóval lehet kapaszkodni itt Szegeden :)
    H.z-nek még annyit, hogy a győri példa a schwehat-i és a pozsonyi repülőtér közelsége miatt sem hasonlítható a szegedi helyzethez! + figyelmen kívül hagyták a Győr környéki Audi beszállítóinak logisztikáját is, amely ugyan itt gyárt, de a szomszédos Pozsony Volkswagen gyárába sokszor nagyobb volumenbe szállít.”
  • 55. szged 2012. július 30. 22:15
    „Nekem vannak külföldi ismeröseim akik voltak Szegeden. Ök egy órás városnak nevezik Szegedet, mert kb. ennyi idö alatt minden nevezetességet meg lehet nézni.
    Lokálpatriotának lenni egy dolog.
    A ja vannak múzeumok. Hát az meg nem mindenkit érdekel.”
  • 54. szegedivagyok 2012. július 30. 22:13
    „52. szged 2012.07.30. 18:34

    Egyáltalán nem butaság Temesvárral példálózni. Pont ellenkezőleg.A jó példákat megfigyelni és itthon megvalósítani.Tévedés, hogy Temesvár csak a külföldön dolgozó románokra épített, és ebből van ma már évi 800 ezres utasforgalma. Nyilván volt egy jó alap, a repülőtér, és egy kellő időben történt felismerés.Temesváron ma már nem kizárólag az utasforgalom jelentős, hanem a cargo is. Abban viszont egyetértek veled, hogy egyéb infrastruktúra fejlesztések is kellenek Szegeden és környékén. Többek között azért, hogy a repülőtér megközelítése, pl. a fel-és elfuvarozás ne okozzon problémát, a vasúttal meglévő közvetlen kapcsolat stb...

    Azt pedig igenis tudomásul kell venni, hogy egy repülőtér nem elsősorban a prolik kedvéért épül, nem ők használják.Javaslom, hogy beszélgess el olyan emberrel aki közvetlen közelről látja ezt a kérdést, ebben dolgozik.Ő el fogja tudni mondani mire van igény és mire nincs.Addig viszont hozzászólásod nem több egy hangzatos megnyilvánulásnál.”
  • 53. lupusl 2012. július 30. 19:42
    „52. szged 2012.07.30. 18:34

    Szegeddel kapcsolatban van egy nagyon-nagy tévhit, hogy nincs turizmus. Pedig van!
    Érdekes, hogy nagyon ezt lehet mindenhol olvasni. Csak példaként említem múlt hétvégét, amikor a booking.com adatbázisa szerint 31 szálláshelyből csak 3 rendelkezett szabad szobával. Ezek után lehet találgatni, hogy kinek érdeke, hogy úgy tűnjön, hogy a magyar turizmus halott... gondolod viccből nyílnak meg az újabb hotelek városunkban? Pl.: Tiszavirág (Hajnóczy u.), Soleil (Oroszlán u.), Szent János Hotel (Guttenberg), Mozart Hotel stb., ill a sörkert helyén az újabb... - és ezek csak az elmúlt 2 év termései

    EU-s támogatást nem kapsz a fenntartásra, csak az építésre!

    Egy fapados légitársaság pl. ennél is több turistát hozna. Csak ahhoz rendes nemzetközi reptér kell.
    Logisztikai szempontból pedig pláne jól járna a város. Mindent bele! :)”
  • 52. szged 2012. július 30. 18:34
    „Ha a repülötér akkora üzlet lenne, akkor már egy magyar milliárdos megcsinálta volna. Magánpénzböl, saját rizikóra támogatom. De a mi adónkból talán nem kellene játszani.
    Szegeden alig van turizmus. A városban nincs ipar, az emberek keveset keresnek. Az a néhány milliómos akiknek repülözésre van igényük nem tudnak eltartani egy repteret.
    Temesvárral példálozni butaság. A reptér elsösorban a rengeteg külföldön dolgozó és idönként hazarepülö román kiszolgálására szolgál. Temesvár eleve nagyobb város és a vonzáskörzetében is többen élnek.
    Talán jobb lenne Szegeden a külvárosi utakat felújítani vagy a vonatközlekedést javítani.”
  • 51. szegedivagyok 2012. július 30. 17:59
    „49. Mike3 2012.07.30. 16:17

    Ez <moderálva> aranyos!!!!! :)

    Örülök, hogy rövid időn belül 2x is cikk van a DM-ben a repülőtérről. Csak az zavar, hogy ez nem tudatos, hanem véletlen. Első lépésnek persze jó dolog, minél többször szerepljen a repülőtér, akár itt, akár szakmai berkeken belül. Teljesen igaz amit írtál. Van igény, de nem tudjuk kiszolgálni. Amíg ez nem változik meg, érdemi előrelépés nem lesz.”
  • 50. Mike3 2012. július 30. 16:21
    „41: Van igény a repülésre. a magyar business jet luxusgépek 100%-os kihasználtsággal mennek. Mondok egy példát: egyik barátom panaszkodott, hogy aznap 2x volt Szerbiában, de előtte elugrott Németországba is. Menne ez, ha a repülőtér alkalmas lenne a kiszolgálásra és a megközelítésre. Igen sok ember van, akinek nem téma súlyos százezreket kifizetni egy repült óráért.”
  • 49. Mike3 2012. július 30. 16:17
    „48: A kettes pontodhoz: eleve más biztosítási kondíciók vonatkoznak a füves üzemeltetésre, nyilván nem véletlenül. Az ürgés ügy hatalmas kabaré volt anno. Összefogdostak egy párat milliókért. A rokonaik meg folytatták tovább az örjöngést. Azóta is vígan túrnak és fúrnak. Sokszor látom, ahogy pucolnak a gép elől, nagyonon aranyosak :)) Ha anno a Gabonakutatót nem picsázzák ki a területről, a mai napig megoldott lenne az ürge ügy. Ők ugyanis több sávot is ültettek egyrészt a kísérletek védelmére, másrészt azért, hogy odacsábítsák a jószágokat.

    Ez meg hatalmas és témába vág:

    http://www.youtube.com/watch?v=89HTnx2wzpY

    :))”
  • 48. X_Y 2012. július 30. 14:45
    „41.Ebgondolat 2012.07.30. 09:02

    "Pár évvel ezelőtt már tervbe volt véve, hogy kis létszámú (kb 30fő) repülőket indítanak a nyári szezonba pl Horvátországba. 1-2 repülés után le is állították. Vajon miért?"

    Azért az a "pár év" van már vagy 10...

    Több ok is volt:
    1. Akkor csak füves pálya volt - márpedig gázturbinás gépek nem nagyon szeretnek fűről üzemelni: - potenciálisan fümagot, kórót szemetet szed össze a hajtómű (még az L410 is), füves pályán soha nem lehet kizárni ürgelyukat, esetleg rókalyukat - ebbe belegurulva hamar lesz milliós kár.
    2. Az a pár járat inkább csak "beetetés" jellegű volt, néha több volt az újságíró, politikus, és egyéb "nem fizető" utas, mint aki jegyet is vett.
    3. a gépet eleve csak korlátozott időre adta bérbe a tulajdonosa.”
67 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabad az újszegedi strand

Büfével, turulpályával és Patkóssal, de Majka nélkül nyitott a szabad strand Újszegeden. Tovább olvasom