Délmagyar logó

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -5°C | 1°C

Új szegedi troli: a színe még nem végleges

Szeged - Elkészült az új szegedi troli látványterve. A város közel 3 milliárd forint értékű járműflottáját a gyártó 2014 szeptemberére szállítja le, a prototípus jövő nyáron érkezik.
Az új szegedi trolik tervezése abba a szakaszba ért, hogy a megrendelő önkormányzat és az SZKT tisztázta a főbb paramétereket a gyártó Ikarus–©koda Konzorciummal. Most már csak olyan finomításokat kell elvégezniük a szakembereknek a tervezőasztalon, mint véglegesíteni a műszerfalon a kapcsolók elrendezését és a beltéri berendezések elhelyezkedését. Nincs még döntés a jármű színéről, ezért a máskülönben pontos látványterv a jelenlegi troliflotta zöld-fehér színében készült el. A trolik színéről hamarosan a szegediek szavazhatnak, az új villamosok színéhez hasonlóan több színvariáció közül kiválaszthatják a legszimpatikusabbat.

Ilyen lesz a város új trolija. A színéről a szegediek nemsokára szavazhatnak. Látványterv
Ilyen lesz a város új trolija. A színéről a szegediek nemsokára szavazhatnak. Látványterv

Az új járművek karosszériája a konzorcium magyar tagjánál, a Magyar Autóbusz Kft. üzemében készül, a hajtásrendszert a cseh partner, a Plzen városában működő ©koda Electric a.s. cég gyártja le – tudtuk meg a munkamegosztásról a szegedi tömegközlekedési nagyprojektet koordináló Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatójától. Csanádi Zoltán hozzátette: a Pesa-villamosok gyártásához hasonlóan a szegedi szakemberek többször ellenőrzik majd a trolik előállítását.

Megírtuk: a város 13 trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus–©koda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A gyártás több hatósági bejelentés miatt, amelyekről többször beszámoltunk, másfél évet csúszik. A prototípus jövő nyáron várható, a flotta utolsó tagja várhatóan 2014 szeptemberében érkezik. Ez a nagyprojekt utolsó nagy beruházása. A járművek 100 százalékban alacsonypadlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak és 2,55 méter szélesek. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 5-7 kilométert is képesek lesznek megtenni felsővezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével.

Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. azmegszeged 2012. november 13. 19:55
    „41. Niky90 2012.11.13. 10:03

    Fontos az egységesség nagyon, viszont a tömegközlekedési járművek színe erősen meghatározza a városképet. Emiatt én fontosnak tartom, hogy ezt társadalmi vitára bocsájtsuk.

    Én pont azért javasoltam a hagyományos piros színt, mert szerintem kár volt megtörni a hagyományt olyan 10-12 évvel ezelőtt. Ráadásul az praktikusabb is, ha minél kevesebb színből áll a festés.”
  • 43. laca74 2012. november 13. 15:01
    „Nem lehetne az SZKT igazgató képmását felfesteni? Csak hogy tudja mindenki kinek köszönhetö a "remek" minöségü troli közlekedés...”
  • 42. SP 2012. november 13. 12:32
    „Lehetőleg minél gyakrabban változtassanak színeket.

    Akkor gyakoribb lesz az,
    hogy a megtévesztett utasok troli helyett a kenyérszállító vagy más kocsi miatt rohannak, hogy le ne késsék.”
  • 41. Niky90 2012. november 13. 10:03
    „Maradjon zöld-fehér mint a többi. A villamost se értettem,h mért kellett új szín,mért nem egy formák a villamosok, trolik? Vagy akkor már,fessék át a többit is.”
  • 40. csafe 2012. november 12. 23:37
    „30. messzegedi
    Figyelembe vetted azt a tényt is hogy a megpályázott buszoknak önjárónak is kell lenni? Az szkt-s trolik nem ilyenek. Azért nem mindegy, hogy bonyolultabb a vezérlés, biztosítani kell a töltési lehetőséget, az aksiknak kell a hely, többlet tömeggel kell számolni, valamint a lítiumos aksik sem olcsó dolgok.
    Persze áramszünet esetén senki ne várjon klímát, vagy fűtést.”
  • 39. azmegszeged 2012. november 12. 23:14
    „36. dBrown 2012.11.12. 21:48

    Nem teljesen, én a hagyományos troli színvilágra gondolok, ami a Ziu-kon, Ikarusokon még megvolt. Alacsonypadlósban meg valahogy így néz ki: http://iho.hu/img/kozut/110811_500trollino/trollinobkv.jpg”
  • 38. masaka 2012. november 12. 23:07
    „34.szeti 2012.11.12. 21:28
    Ebből is látszik, hogy semmi értelme a szavaztatásnak.
    Akár mi lesz a végeredmény, ha nem tetszik annak, aki rendel végül, akkor "előkerül" egy rakás levélbeni szavazat valahonnét, és mindjárt a helyes végeredmény jön ki.

    30.messzegedi 2012.11.12. 19:27
    Te mindent elhiszel, amit az ujságban leírnak?”
  • 37. ezmivolt 2012. november 12. 21:51
    „A zöld csíkos egyáltalán nem egyedi, Plzenben is ugyanilyen.
    Azokhoz csatlakozom akik szerint az összes SZKT legyen PESA - napfénysárga. Persze csak idővel, amikor egyébként is aktuális a festés.”
  • 36. dBrown 2012. november 12. 21:48
    „28! pl ilyen?
    http://img.index.hu/imgfrm/8/0/7/3/BIG_0010658073.jpg”
  • 35. macs 2012. november 12. 21:32
    „30. messzegedi,
    úgy tudom, hogy mivel Uniós pályázatról van szó, és a megrendelő Szeged Önkormányzata, ezért a tulajdonában lévő SzKT, nem pályázhatott, sem egyedül, sem konzorciumban.”
  • 34. szeti 2012. november 12. 21:28
    „25. nem a zöld nyert, hanem a sárga, azért azt rendelték meg. a zöld csak az internetes szavazáson nyert, de ahhoz hozzászámolták a nyugdíjasok által bepostázott szavazólapokat, így a sárga lett a győztes.”
  • 33. szeti 2012. november 12. 21:26
    „30. eu-s pályázatoknál nem lehet az elnyert pénzt olyan cégbe nyomni, amely kapcsolatban van a pályázóval, így szóba se jöhetett, hogy az szkt gyártsa le a trolikat. ráadásul az új diri irányítása alatt eléggé bedöglött a járműgyártás.”
  • 32. mgabca 2012. november 12. 21:22
    „http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/96/Pink_bus.JPG/800px-Pink_bus.JPG

    Mi a baj a dekorált buszokkal? Bevétel a cégnek, és a világon mindenhol elfogadott!

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/db/TIA_2006ToyFair_Decorated_Bus_dscn6883.jpg/800px-TIA_2006ToyFair_Decorated_Bus_dscn6883.jpg

    http://theshavedhead.files.wordpress.com/2010/07/bus-view-2-colored.jpg”
  • 31. szegedi07 2012. november 12. 20:05
    „legyen "napfény" színű, hiszen itt Szegeden mindent arról neveznek el. A ráfestett barom reklámoktól úgysem látszik az eredeti színe.”
  • 30. messzegedi 2012. november 12. 19:27
    „228 millió Ft/darab? Na nemá! Ez éppecskén 58 millió Ft-tal drágább darabonként, mint az ARC T660 prototípusa, ami mellesleg 2 éve szépen rója a köröket a városban.

    Ha valaki nem emlékezne:
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/bemutattak_az_szkt_sajat_fejlesztesu_trolibuszat/2179234/

    A teljes flottára így pontosan 754 millióval kell többet költeni ... Miért is nem jó ennek a városnak a helyi gyártmány? Vajon hány szegedinek adhatott volna munkát a troliflotta legyártása? Arról nem is beszélve, hogy lenne jobb helye is annak a gyönge kis háromnegyedmilliárd forintnak ...

    Persze látom a projektmenedzser még mindig Csanádi Napsárgavillamos Zoltán ... így már nem is meglepetés a dolog.”
  • 29. kumisz 2012. november 12. 18:39
    „Legyen narancsvörös:)”
  • 28. azmegszeged 2012. november 12. 18:38
    „Mindenképp legyen a hagyományos piros-szürke összeállítás is a válaszhatók között!”
  • 27. bgea 2012. november 12. 18:26
    „22. barsan2 Egyetértek.
    A Víztorony térre sokkal többen utaznának, mint a Lugas utcába. Nincs gond a 9-19-es trolikkal - ideiglenes megoldásként a legjobb. Legfeljebb annyit érdemes lenne változtatni a menetrenden, hogy ne egyszerre induljon el a 19, 10, 11 és utána 15-20 percig semmi... Ezt vajon ki tervezte így és miért nem korrigálják?
    A troli színeiben szívesen látnám Szeged színeit. De nem is a szín a legfontosabb, hanem, hogy járjon végre a 10-es troli. Óriási kárt okozott a másfél éves csúszás - ezért ki fel?”
  • 26. Jozsoci 2012. november 12. 17:26
    „Mindegy milyen színű lesz, úgyis telefestik reklámmal, lásd Tátra villamosok. Már várom, hogy a Pesák mikor lesznek lefóliázva.”
  • 25. Agáta 2012. november 12. 17:06
    „"A trolik színéről hamarosan a szegediek szavazhatnak......"

    Ja, a villamos esetében a zöld gyúzött, mégis sárgát rendeltek. Szavazzon, aki akar, én többé nem fogok, öreg vagyok már bohócnak.”
44 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ébresztő, Magyarország

Három hónap alatt hatezer példány fogyott el Molnár Róbert Ébresztő, Magyarország című könyvéből. Tovább olvasom