Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Újabb csúszás az 1-es vonalánál

Szeged - A Boldogasszony sugárutat a mai határidőre láthatóan nem fejezi be a kivitelező Szegeden, ezért nem veszi át a város. Holnaptól másodszor is ketyeghet a kötbér. A Kossuth Lajos sugárút határideje is ma jár le, de messze van még a késztől. A kivitelező újabb határidő-módosítást kér a várostól.
Az összes munkát és javítást mára kellett volna befejeznie a Boldogasszony sugárúti új villamosvágányok mentén a kivitelező A-Sz-E Konzorciumnak, amit az üzemeltetés alapfeltételéül – a 30 napos műszaki átadás végére – megszabott az uniós beruházást felügyelő mérnök. Egy hete Orosz Károly, a konzorcium vezetője, az A-Híd Zrt. híd- és mélyépítési igazgatója azt mondta, nem lehet akadálya a befejezésnek. Ehhez képest tegnap hiányoztak még bicikliutak és járdaszakaszok. – A kivitelező a hiányokat nem pótolta, a műszaki átadás emiatt nem zárulhat le – mondta Tapasztó Sándor, az elektromos tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Ma a mérnökkel a megrendelő város képviselői végignézik a Boldogasszony sugárutat, és várhatóan szombattól újra napi 10 milliós kötbért számolnak fel.

Nem először ketyeg a kötbér a Boldogasszony sugárúton. Az átvételi eljárás tavaly december közepén kezdődött, mert az eredeti, november közepén esedékes határidőt nem tudta tartani a kivitelező. Helyette december végére akarta módosítani a szerződést, a megrendelő város viszont december 4-ét jelölte ki átadáshoz, de azt sem tudták tartani az építők. Emiatt arra a 10 napra összesen 100 millió forint az önkormányzat kötbérkövetelése.

Tegnap még hiányoztak a bicikliutak, és a járda sem készült el a Boldogasszony sugárúton. Fotó: Karnok Csaba
Tegnap még hiányoztak a bicikliutak, és a járda sem készült el a Boldogasszony sugárúton.
Fotó: Karnok Csaba

Ugyancsak január 15. a határideje a Kossuth Lajos sugárúti vágányoknak, vagyis mától kellene járnia megint a tujának az egész vonalon. Ez is módosított határidő; eredetileg december végére kellett volna elkészülnie, a kivitelező február közepéig kért haladékot, de a városvezetés ragaszkodott a január 15-i befejezéshez. Ezen a szakaszon december közepén mintha megállt volna az idő, csak az utóbbi napokban táltosodott meg vagy félszáz építő. A rókusi pályaudvar előtt látni új beton talpfákat, valamint a Kossuth Lajos sugárút Vasas Szent Péter utca és a Rókusi templom közötti részén fektettek síneket. A Vadász és a Bocskai utca között megvan az utolsó betonréteg.

Ideális körülmények között is késnének két hetet – Holnaptól ismét napi 10 millió forint a kötbér.
Ideális körülmények között is késnének két hetet. Holnaptól ismét
napi 10 millió forint a kötbér. Fotó: Karnok Csaba

Tapasztó Sándortól megtudtuk: a kivitelező újabb határidő-módosítást kért. Hogy ebből mennyi jogos, azt most vizsgálja a felügyelő mérnök. A város és a kivitelező egyeztet az újabb határidőkről.

Ahogy a kivitelező látja

Orosz Károlytól, a kivitelező A-Sz-E Konzorcium vezetőjétől tegnap ígéretet kaptunk a visszahívásra, de lapzártánkig nem értük el. Néhány napja még nem mert konkrét időpontot jósolni, mikor lesz kész a Kossuth Lajos sugárút és a nagykörforgalom. Megismételte: eddig a közműtérképek több hibája és a nem városi tulajdonú ingatlanok átadása hátráltatta a munkát. Karácsony előtt a rendkívüli fagy állította le őket, a két ünnep között nehéz volt fokozott tempóba kapcsolni ekkora alvállalkozói hátteret. Anyag, ember és eszköz rendelkezésre áll, ha tudnak, dolgoznak. Alvállalkozóikra és azok alvállalkozóira hozzá nem érkezett panasz. Úgy becsülte, ideális körülmények között – vagyis ha nincs eső, hó, fagy – a Kossuth Lajos sugárút átadásáig 20 munkanapra van szükségük, a rókusi csomóponthoz pedig legalább 30 munkanap kell.

Olvasóink írták

77 hozzászólás
  • 77. stunde 2010. január 19. 11:38
    „Nézzük a jó oldalát! Abból a rengeteg lóvéből amit kötbérnek kiperkálnak meg lehet csinálni azokat az utakat(Kálvária,Csongrádi,Rókusi)amiket ezek adög nagy kamionok széjjel cincáltak:))Szerintem köthetnénk fogadásokat hogy miko lesz kész!Várom a tippeket:)!Szerintem az idén szeptemberben(talán):))”
  • 76. KG1947 2010. január 18. 11:42
    „Nem baj, így is jó!
    Egyetlen cél a fontos: a választásokra minden szép legyen Botkéák dicsőítésére.
    Még a Belvárosi Hidat is jó lenne újra becsomagolni! Sőt, a Bertalan hidat is!”
  • 75. persona 2010. január 18. 08:13
    „valami firkász most már meginterjúvolhatná a kivitelezőt is, hogy hallhassuk a magyarázatát, miért nem tudják tartani a határidőket.”
  • 74. joy 2010. január 17. 20:04
    „Ez már gyalázat!”
  • 73. a_szamoán 2010. január 17. 18:57
    „"török" Ez a tipikus szócső duma !
    A színvonal alatti munkát, az értelmetlen felfordulást te sem gondolhatod komolyan !!
    ha ilyen jól értesült vagy akkor mi az igazság az őnerő hitelből fizetésével?
    Így is ki kell használni ezt a pályázatot? Nem lehetett volna annyit megtenni, amit felelősséggel , becsületesen ki lehet vitelezni?? Így sokak szerint a program " művészi" értéke 8,9 a technikai kivitlelzés 0,9”
  • 72. ValakiaSOKKözül 2010. január 17. 16:31
    „#70 :
    Igen, Botka azt használja ki ami adódik...... csak ez a baj, hogy első szempont az, hogy "ők" ebből hogy tudnak minél többet maguknak kiszedni....a tényleges érdem többedik dolog a sorban.....”
  • 71. geza 2010. január 17. 14:52
    „Ha jól hallottam, a város az önerőt is hitelből biztosítja”
  • 70. török 2010. január 17. 13:58
    „68. geza: Én csak annyit láttam, hogy ezeken a részeken meg volt repedve a beton, ami miatt gondolom szólt a város, és ezeket javítják. Az a helyzet, hogy ha megjön a jóidő, akkor lassan lendülnek munkába, aztán fagy előtti napokban meg kapkodnak, és még friss a beton, amikor eléri a fagy. Nem tudom, így mennyire lesz tartós.

    69. szamoán: Igazad van. Akkor ne is használjuk ki az elektromos közlekedésre kiírt pályázatot, hanem várjunk addig, amíg valami másra nincs pénzt, amire jobban szükségünk van. Magyarán maradjunk le minden pályázatról, csak, mert a városnak prioritásban más az első. Ezt te sem gondolod komolyan.

    Botka niyilván azt használja ki, ami adódik, és ha az a prioritási listán nem az 1., hanem a 6. problémát lövi ki, attól még kihasználja, mert önerőből nem lesz rá pénz akkor, amikor majd az kerül az 1. helyre.”
  • 69. a_szamoán 2010. január 17. 11:39
    „"ValakiaSOKKözül"
    Igazad lehet ! A pénzkivétel az egyetlen komoly érvezeknél a munkáknál.
    Erre jött támogatás , ebből lehet lecsípni. Az hogy ebben a városban mire volna igazán szükség....
    Az nem érdekes, és fontos !”
  • 68. geza 2010. január 16. 17:45
    „Ma járam a Boldogasszonyon, verték fel a frissen lerakott bentont. Téglalapokat vágtak ki belőle, majd betonozták vissza.
    Tudja valaki hogy miért?”
  • 67. szgd-i 2010. január 16. 15:20
    „Most a csúszások, és a kötbér fenyegetettsége miatt lesz "hamar" munka, aminek az eredményét borítékolni tudom. A nagy sietség miatt elkapkodott gyenge minőségű lesz az elvégzett munka minősége.
    Mondjuk az is igaz mindent amit megrendelt a város gyenge minőségben készült el. Gyenge a munka, siralmas a munka átvétele.... ismerős az a szoci balib rendszertől!
    Üzlet ez mindenkinek csak a város polgárainak, adófizetőinek nem...”
  • 66. geza 2010. január 16. 13:35
    „#60 Persze problémás lenne a dolog, de csak arra szerettem volna rámutatni, hogy egy olyan munkát "vettek" át aminek gyakorlati jelentősége nincs. Azaz, vagy egyben vették volna át, vagy sehogy (az egybent értem én a végállomástól-végállomásig).
    De ha már így vették át, lehetne "hasznosítani" mint Széchenyi tér-Pályaudvar”
  • 65. kötekedő 2010. január 16. 11:32
    „Csak azt nem értem, hogy mikor megtervezték az egészet, akkor miért nem lehetett az egyes villamos vonalának azon részeit, ahol más járművek nem keresztezik azt vagy nem használják, füves borítással ellátni , mint ahogyan majd a kettesnél lesz?”
  • 64. Juhi 2010. január 16. 09:04
    „60. ifj. Nagy Gábor Ha ismernéd a kresz szabályait akkor tudnád, hogy nyílt villamospályát csak akkor használhatja az autós, ha nem zavarja a villamost. Az meg sajnálatos dolog, hogy sok a bunkó vezető aki nem tartja be a szabályokat.”
  • 63. Moon 2010. január 15. 23:49
    „Figyelmébe ajánlom a tisztelt sajtónak, hogy arról is írjon cikket majd ha a kötbért elkezdik fizetni! Roppant módon kíváncsiak vagyunk arra is, mi egyszerú földi halandók.”
  • 62. ValakiaSOKKözül 2010. január 15. 23:14
    „csak óvatosan kalkuláljatok a kötbérekkel....ugyanis a szerződésben maximálva van a nagysága......a kivitelezés árában benne van a kötbér maximált ára is, és még így is busás hasznot hoz a vállalkozónak....
    ha innentől nem jelentkezem, akkor megtaláltak a politikusok :)”
  • 61. Pinaman 2010. január 15. 22:58
    „moderálva”
  • 60. ifj. Nagy Gábor 2010. január 15. 22:48
    „23. samsungboy 2010.01.15. 09:13
    "Hát igen!
    Sz.r a rendszer, de legalább lesz szép új, és egyszer majdcsak elkészülő villamos beruházás. Lesz mejd szép új villamosunk, meg ki...szott nagy dugók minden felé. De ha már 6000 egy bérlet, legalább szép helyen menjen a villamos, kérdés, hogy ki fog raja utazni?????"

    Senki az égvilágon.

    Tök üresen fog közlekedni.

    Gondolom ezt még el is hiszed...
    ----------------------------------------
    27. geza 2010.01.15. 09:53
    "#20. Basszus. Ha átvették, ok. Járjon rajta a villamos ameddig lehet!! Pl Széchenyi tér-Állomás. Ha nem jár villamos rajta, akkor ne vegyék át."

    Gondolom örülnének azok az utasok, akik a Széchenyi térnél nem akarnának leszállni, hogy át kell szállniuk a pótlóbuszról a villamosra. Meg azok is, akiknek a villamosát a 3-ason meg a 4-esen feltartaná az Anna-kútnál forduló 1-es.
    ----------------------------------------
    31. antikos 2010.01.15. 10:22
    "Nem akarok építési szakemberként tetszelegni, de kérdezném, hogy a síneket kötelező beönteni betonnal"

    Nem kötelező, de akkor például a mentő nem tudna rámenni a sínekre, ha siet és az lenne a baj.
    ----------------------------------------
    32. MirrMurr 2010.01.15. 10:31
    "Még egyszer mondom: ne aggódjatok! A választásokra már villamossal mehettek szavazni! Persze "véletlenül úgy jön ki...""

    Nem biztos az... Van egy másik felújítandó szakasz is az Anna-kút és a Hősök kapuja között. :)
    ----------------------------------------
    54. Juhi 2010.01.15. 14:59
    "És arról ne is beszéljünk, hogy melyik hülye tervezte zárt pályásra a villamos síneket"

    Nyilván olyan hülyék, akik azt gondolják, hogy egy 100-200 embert szállító jármű a mellette haladó 1-2 embert szállító járművekkel szemben megérdemli az akadálymentes haladást.”
  • 59. bubu841001 2010. január 15. 22:42
    „Tejoci!
    A kötbéreket nagyon-nagyon sok helyen nem a főnöktől, hanem a "paraszt" emberek munkabéréből is vonják!!!!
    Sajnos ez így van!!!

    Vegyük pl ugye a Tisza centert is. Rengeteg munkásnak 180- 200 ezer forintját nem fizették ki!!! És mint utólag kiderült, nem is voltak bejelentve, mint ahogyan az az (ál)szerződésen mutatkozott. És persze a kötbért is a dolgozóktól akarták levonni, mert miért ne?

    Egyébként az építőipart nem egész 5-8 év alatt sikerült RENDESEN HAZAKÜLDENI!!! :S. :(

    Ehhez a témához szólva:
    Nemegyszerl láttam olyat is, hogy 8-an voltak a sinek mentén, effektive 1 ember dolgozott, a másik hét ember nézte, vagy lapátot támasztott, vagy a másik fele a boltba járt felesekért... Azért (tisztelet a kivételeknek) a munkások sem hajtják agyon magukat, mert minek, úgyis órabérbe vannak foglalkoztatva... A Boldogasszony sgt-on lévő sinek menti egyedülálló/rendkivüli gumibetétről meg annyit, hogy nem kell pár év szarrá fog menni rendesen! A feljebb lévők egy kicsit gondolkodhatnának mik a gumi főbb tulajdonságai... Igaz ez őket nem érdekli, csak az, hogy minél több legyen a zsebbe!”
  • 58. szilvi650219 2010. január 15. 21:45
    „Hamar munka ritkán jó...-tartja a jó magyar közmondás.És mi ezt tartjuk is majdnem mindenben.”
77 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

+36: az utolsó nap a váltásra

Tízből öten nem tudták, hogy szombat nulla órától már nem tudnak hét jegyű számokkal telefonálni. A szegedi belvárosban érdeklődtünk, ki mit hallott az átállásról. Tovább olvasom