Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Újabb forgalomváltozások a 3-as villamos vonalán

Szeged - A tervek szerint változik a forgalmi rend a Kálvária térnél hétfő reggeltől. Kedden pedig várhatóan újabb forgalmi változás lesz a 3-as villamosvonal rekonstrukciója miatt a Kálvária sugárút és a Vásárhelyi Pál utca kereszteződésében.
A 3-as villamosvonal rekonstrukciója szeptember 27-én, hétfőn a tervek szerint újabb forgalmirend-változást von maga után Szegeden. A Kálvária sugárút mindkét irányban egy-egy sávon járható lesz a Kálvária tér melletti szakaszon, a városból kifelé haladóknak nem kell a Boross József utcánál a tér belső fele felé kerülniük a Kápolna utcáig.

Szeptember 28-án, kedden pedig a vásárhelyi Pál utcánál lesz a tervek szerint újabb forgalmi rend változást. A kivitelező a Kálvária sugárút Vásárhelyi Pál utcai csomópontjában továbbra is a 3-as villamos vonalának síncseréjét végzi. A III. ütemben is zárva marad a Vásárhelyi Pál utca felől érkezők számára a Kálvária sugárútra balra (a belváros felé) kanyarodó sáv, helyette a kanyarodók az egyenesen haladók belső sávját használhatják. A Móravárosi körút irányából az egyenesen (Vásárhelyi Pál utca felé) haladó sávot is lezárják, helyette a két balra (Bajai út felé) kanyarodó sávból a külső sávon lehet egyenesen továbbmenni. A vágányépítési munkálatok várhatóan péntek estig tartanak. A közlekedőket rendőri irányítás segíti.

A 3-as villamosvonal felújítása a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. A kivitelezési munkáit az önkormányzat pályázatán az SZ 3 Konzorcium nyerte el nettó 2 milliárd forintos ajánlatával öt induló közül. A cégtársulást a budapesti Alpine Hungária Építő Kft. vezeti, másik tagja az algyői Délút Építő Kft. Az átépítés során a kivitelező kicserél 2,4 kilométer villamosvágányt és felsővezetéket, a II-es kórháztól a Kálvária térig 700 méter hosszan párhuzamos sínt is fektet. A Kálvária sugárút Veresács utcai csomópontjánál körforgalom épül. Megújul a közvilágítás, és 2700 négyzetméteren útburkolatot cserélnek.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 28. 11:32
    „23. geza 2010.09.28. 09:03

    Végülis nem vitatható, hogy a villamos erre _is_ jó lesz, de hogy ezért újítják föl, azt azért továbbra is erősnek érzem.

    Itt amúgy részletesebben látszanak a bejáratok is:

    http://www.ece.com/shared/media/downloads/3873_de.pdf”
  • 24. geza 2010. szeptember 28. 09:12
    „http://htms.blog.hu/2007/09/24/arka”
  • 23. geza 2010. szeptember 28. 09:03
    „#21 Na jó. Akkor pontosítok, úgy láttam (lehet rosszul) hogy a boross és a rigó sarkán lesz a bejárat (egy bejárat). A mélygarázs lejárat is talán a rigó utcában lesz
    Talán könnyebb lesz megközelíteni villamossal (pl tarjánból), mint trolival.”
  • 22. ValakiaSOKKözül 2010. szeptember 28. 05:57
    „Tegnap a Vásárhelyi P. u. és a Kálvária sgt kereszteződésben a rendőrkislány a forgalmat irányította.
    A trafis autó pedig beállt úgy középre a Vásárhelyi P. -nál a zebrára (ami jelenleg építési terület), hogy a szemből jövő Szabadkai út-Móravárosi krt -ról érkező autókat szépen tudta leszedni......
    Gratulálok a rendőröknek......főleg úgy, hogy egy gyalogos családtagom elütöttek szombaton (súlyos nyaki és koponyasérülés) a helyszíneléshez kb 25 perc alatt értek ki......”
  • 21. ifj. Nagy Gábor 2010. szeptember 27. 16:28
    „20. geza 2010.09.27. 15:30
    "#4 Azért újítják fel, mert ott épül az árkád (Boross József utcában lesz a főbejárat), és kell a gyorsabb elérhetőség."

    Háááát... ha csak nem a Rigó utca legsarkán lesz az a bejárat, akkor a 7-es troli megállója közelebb lesz, arról nem is beszélve, hogy az a városközpont felől egyenesen arra meg, a 3-as meg némi kerülővel. De csodálnám, ha a körút felől nem lenne bejárat.”
  • 20. geza 2010. szeptember 27. 15:30
    „#4 Azért újítják fel, mert ott épül az árkád (Boross József utcában lesz a főbejárat), és kell a gyorsabb elérhetőség.
    A villamos meg szégyen volt...
    (+ kellett még lenyúlni pénzt)”
  • 19. Szemif 2010. szeptember 27. 13:08
    „18. Ha a nyers számokat és pénzösszegek nézzük természetesen igazad van és a villamos drágább, mint a trolibusz. Csak ilyenkor szokás elővenni az az egy utaskilométer előállításához szükséges költség és egyéb kacifántos közlekedési mutatókat és így szokott idővel érzelmi alapú "mer´ én villamost szeretnék" vitává fajulni a dolog. Ennek nagyon szép példája volt a vasúti mellékvonalak megszüntetések ügye, ahol mellékvonal pártiak és mellékvonal ellenesek is mind egész jó érveket dobtak be és nem tudták meggyőzni egymást.”
  • 18. Bagarja 2010. szeptember 27. 12:50
    „17: Persze, igazad van, de azért ki ne találjuk már, hogy a villamos olcsóbb, mint a troli, mert a végén még elhiszi valaki...”
  • 17. Szemif 2010. szeptember 27. 12:42
    „14. De szép is lenne, hogy csak pikk-pakk alátesszük a trolit...

    Gondolom az eszedbe sem jut, hogyha a villamost megszüntetnénk és átépítenénk a Kálváriát, akkor az egész mostani infrastruktúrát a villamosét is, el kéne bontani, tehát itt bukik a csak egy plusz drót kell elméleted...”
  • 16. Bagarja 2010. szeptember 27. 12:37
    „15: Teljesen igazad van, úgyis mindegy mostmár... :)”
  • 15. Szemif 2010. szeptember 27. 12:32
    „Meg egyébként is elég felesleges dologról vitatkozunk, a villamost felújítják -tehát nem szűnik meg, ahogy te szeretnéd-troli nem lesz, és a buszok is maradnak-ennek meg én nem örülök különösebben. Szóval a mostani felújítással a 3-as villamos jövője hosszabb távra biztosítva, az érdekes kérdés az a Fonógyári úti szakasz, mert annak tényleg nincs értelme a jelenlegi rendszerben (amíg van 36-36Y is), de végülis mindegy.”
  • 14. Bagarja 2010. szeptember 27. 12:30
    „13: "hiszed vagy sem de egy trolivonal építése a Kálvárián jóval többe kerülne, mint a 3-as villamos mostani nagyfelújítása"
    Nem hiszem. A szakmám Közúti villamsojármű szerelő, tudok ezt-azt a dologról. A troli vonal kiépítése, meglenne abból a pénzből, amibe most a villamos felsővezeték cseréje kerül + egy dróttal több. Minden más megvan, oszlopok, elektromos rendszer stb.”
  • 13. Szemif 2010. szeptember 27. 12:27
    „12. Jó, nem egy városban lakunk, egy biztos mikor én utoljára utztam a 3-assal a Kálvárián (igaz ez még 2009 tavasza volt) akkor nem jutott ülőhely, pedig nem csúcsidő volt, hanem délelőtt, biztos az SZKT felbérelt egy pár statisztát a kedvemért. Továbbá ha ez vígasztal a bengálinál csak rövidebb villamos fog arra járni, tehát a "fajlagos férőhelykihasználtság" biztosan javulni fog.

    A 36-36Y-os busz valóban Dorozsmáról jár, de akkor is luxus fenntartani, ha van mellette villamos is. (ugyanilyen luxus például a 13-as és a 72Y busz is, én már rég összevontam volna őket némi sűrítéssel) Kiskundorozsma az egyetlen a szegedi elővárosok közül, ahonnan négy buszjárat van. Érdekes módon másutt elég 1 vagy 2 is. Tény, hogy Dorozsma nagyobb lakosságra és területre is, mint mondjuk Szentmihály, és nem is lehet egy olyan szép a városrészt felfűző buszjáratot kialakítani, mint a 76-os, de bőven elég lenne, ha a 75-75Y járna 7-8 perces követéssel csuklósokkal. Elvégre a 35-35Y is többek közt azért szűnt meg, hogy ne csináljon konkurenciát a 3-asnak a belvárosi szakaszra. Persze ha Szegednek van annyi pénze, hogy legyen villamos, meg busz is akkor felőlem...
    A trolit egyébként ne is emlegesd, hiszed vagy sem de egy trolivonal építése a Kálvárián jóval többe kerülne, mint a 3-as villamos mostani nagyfelújítása.”
  • 12. Bagarja 2010. szeptember 27. 12:08
    „9: hát én biztos nem támadtam... Nekem semmi bajom a nagy körforgalommal, hacsak nem az, hogy nem lett tőle lényegesen gyorsabb, csak rengetegbe került, de ha már megvan, éjlen-éljen :)

    11: "szinte minden a Dugonics térről kifelé tartó járaton volt 30-40 utas"
    Hát ez vicces, mert én naponta látom, és még sose láttam rajta 30 utast egyszerre még csúcsidőben sem, de még 20-at sem. Max halottak napján, mert akkor pár napig tényleg vannak rajta, akik a temetőig mennek, de azért a pár napért hány milliárdot is szórunk el? Miért nem tudná egy troli elvinni töredék áron azokat az utasokat, akik mégiscsak arra mennének?
    A 36 meg nem útjában van, hiszen az Dorozsmáig megy, a villamos meg nem, tehát vagy kivisszük a villamost dorozsmára és akkor nem kell a 36-os, vagy a 3-as végállomásától indítunk egy buszt dorozsmára, vagy nem tudom, de most a kettő csak egy drabig megy egy útvonalon...”
  • 11. Szemif 2010. szeptember 27. 11:53
    „8. Megint elsiklassz afölött a nyilvánvaló tény felett, hogy nem a villamos van a 36-36Y útjában, hanem fordítva! Továbbá a mostani felújításnak, kétvágányúsításnak épp az a célja, hogy gyorsabb legyen a 3-as villamos. Meg azt hidd el, hogy a bengálik igencsak rontják a 3-as népszerűségét, ha majd minden járatot Tatraval fognak csinálni a mostaninál rövidebb menetidővel a 3-ason, akkor ki lesz ott használva a KT4-es Tatra. Egyébként meg nem tudom te hol láttál üresen kongó 3-as villamosokat, én ugyan nem voltam egy rendszeres utas, de szinte minden a Dugonics térről kifelé tartó járaton volt 30-40 utas.”
  • 10. tüsök 2010. szeptember 27. 11:49
    „1.Fremen
    Más források szerint Szeged lakossága nőtt és tartozása sincs.”
  • 9. 140 2010. szeptember 27. 11:45
    „Bagarja,
    "Autóközlekedés nélkül nem működik egy nagyváros, akár tetszik akár nem. És nem tiltani kell, hanem meggyorsítani..."
    Akkor mi is a baj a Kossuth L. sgt-i nagy körforgalommal? Mert a multkor meg ezt támadtátok.”
  • 8. Bagarja 2010. szeptember 27. 11:34
    „csayiv: Vlahol igazad van, de nem az a megoldás, hogy egy járatlan útvonalra nagyon drágán villamost építünk napi három nyugdíjasnak. Egyszerűen van egy ésszerűségi határ. Ennyi erővel építsünk villamost a baktói kiskertek és Béketelep közé, talán felszállnna rá hetente két ember. Például az 1-es és a 4-es vonalra szükség van, újítsák fel, semmi baj. De a 3-as, ami totálisan kihasználatalan, és nem azért mert öregek a villamosok és nem csillognak-villognak, hanem mert nincs arra dolga annyi embernek, ami igényelne egy villamos volnalat, ezért nem is járnak arra. Ha mégis, akkor a 35-ös úgyis megy, és sokkal gyorsabb, mint a villamos.
    Az autózásra pedig szükség van, aki szerint nincs, az nem érti hogyan műküödik egy város. Autóközlekedés nélkül nem működik egy nagyváros, akár tetszik akár nem. És nem tiltani kell, hanem meggyorsítani, hogy akinek erre van dolga, az gyorsan áthaladjon az útvonalán. Vagy szerinted, aki a Bajai úton jön be a városba, az hogy oldja meg? Vagy elkerülő út kell (de akkora forgalom meg nincs onnan, hogy ez megérje), vagy a belső utakat kell épelméjűen megolndani.
    És ha a környezetszennyezés miatt aggódunk, akkor azt nem úgy lehet elérni, hogy megnehezítjük az autózást, hanem hogy egyrészt gyorsítjuk, hogy kevesebb ideig szennyezzen, ha már ott jár, másrészt a hibrid-elektromos autóknak kell adókedvezményt, ingyenes parkolást stb adni, és akkor az fog elterjedni...”
  • 7. Szemif 2010. szeptember 27. 11:29
    „Hoppá, eltűnt egy komment a 3. és 4. közül. Ilyenkor nem lehetne csak simán kivenni? Mert így elcsúsznak a számok is.”
  • 6. Szemif 2010. szeptember 27. 10:37
    „2. Nem is szegedi, a nickje alapján legalábbis, egy másik bolygóról tévedt ide hozzánk :-DDDD

    http://hu.wikipedia.org/wiki/Fremenek

    3. Azt sok ember szeretné tudni, egyelőre minden marad így ahogy van. A Szeviép csőd a Volánnak is betett. Ha tippelnem kéne azt mondanám 2012-ig biztosan NEM lesz új buszállomás. Bár ez a 2012 is csak akkor lenne tartható, ha jövőre hozzáfognának egy másik céggel. Amire sajnos nem sok esély van, tehát egyelőre tovább húzódik a szegedi buszpályaudvar ügye...

    5. A te általad felvetett problémán könnyen segíthetünk, egyszerűen meg kell szüntetni a 36-36Y-t, hidd el rögtön nem fog gyakran járni a doroszmai busz. :-) (egyébként mikor jár sűrűn a 36-36Y??? a délutáni csúcsban is csak 15 percenként megy a két busz együtt) Ezt amúgy csak félig mondom viccből, ha kész lesz a 3-3F felújítása, akkor a 36-36Y megszüntethető lesz, cserébe a dorozsmaiak 75-75Y-t kapnának sűrítve. Igazából nem is értem, hogy minek tart fenn az önkormányzat a 3-as villamossal majdnem végig párhuzamosan futó buszjáratokat, gondolom ilyen sok felesleges pénz van...”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rekord a Maty-éren: 207 horgász

Minden eddiginél többen, 207-en indultak vasárnap a Maty-éri nemzetközi horgászversenyen. A győztes egy szerbiai sportoló, Milos Pavlicevic lett, aki 3 óra alatt 19 kilogramm halat fogott. Tovább olvasom