Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Újból napirenden a temesvári vasútvonal

Szeged - A Temesvár–Zsombolya–Nagykikinda– Oroszlámos–Szeged vasútvonal helyreállításáról tárgyalt a román–szerb határon fekvő Zsombolyán a napokban egy nagykikindai küldöttség, amelyet Marossy Zoltán Temes megyei alprefektus fogadott.
„A nagykikindaiak és az Észak-Bánát körzet községei ennek a vasútvonalnak a helyreállításától és egy gyorsforgalmi útnak a kiépítésétől várják a térség gazdasági fellendülését – nyilatkozta a Nyugati Jelennek Marossy Zoltán. – A Temesvár–Szeged-vasútvonal helyreállítását mi is támogatjuk, a gondunk csupán az, hogy az Európai Unió ebben nem érdekelt. A magyar fél is csak hosszú távon érdekelt e vasútvonal helyreállításában, ráadásul nekik kellene újjáépíteni az újszegedi vasúti hidat, amelyet 1944-ben lebombáztak, majd felrobbantottak."

A 112 km hosszú Temesvár–Szeged-vasútvonalat 1857. november 15-én avatták fel, és közel száz évig élénk vasúti forgalmat bonyolítottak le rajta. Helyreállítása több mint 200 millió euróba kerülne, a legnagyobb tételt az újszegedi vasúti híd megépítése jelentené.

Olvasóink írták

  • 4. horvathi 2010. augusztus 18. 21:26
    „Ahhoz újjá kellene építeni a szegedi vasúti hidat, de ez egyenlőre még a tervek szintjén sem szerepel!”
  • 3. papsajt 2010. augusztus 18. 20:52
    „Újból megbeszélték a nagy semmit, elmentek egy jót zabbantani, majd hazament mindenki, ha már ilyen jól dolgoztak.”
  • 2. reagens 2010. augusztus 18. 10:05
    „Már megint beszélnek róla...
    Amit ellenben mostanába "városfejlesztésileg" művelnek az abszolút nem azirányba mutat, hogy a közeljövőben tettek követnék az ábrándozást. Azért mondom ezt, mert legegyszerűbb szerintem a régi nyomvonal rekonstrukciója lenne. Egyrészt nem kellene 700 millió köbméter földet összehordani új töltésépítésre - elég lenne az évek óta húzódó bozótírtás és talpfa meg síncsere -. Másrészt mindösszesen a nagyállomás végétől kb a volt textilgyárig 1,5km pályát kéne építeni aminek több mint fele vasúti híd (és célszerűen közúti is). Harmadrészt a jelen elképzelések szerint a téli kikötő magasságában lenne "áthidalva" a Tisza, ami magától felteszi a kérdést, hogy a Budapest-Temesvár járat tolatva megy be a nagyállomásra?? Ami egy elég idióta megoldás lenne. Vagy építenek úniós pénzekből másik nagyállomást lejjebb a meglévő 2milliárdért frissen felújított helyére??!! Márpedig nem nagyon lesz más megoldás, mert nagy sebbel lobbal elkezdtek bociék újklinikát bővíteni, amit érzésem szerint célszerű lenne mihamarabb leállítani a vasútpálya miatt.
    Ez botkáék 8 év rutinjának városépítési koncepciója. Eszement idióta dilettáns improvizáció.”
  • 1. deszkás 2010. augusztus 18. 09:46
    „Álmodik a nyomor.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Néha Szeged is érdekli a városba érkező sztárokat

Pulikutyát idén senki nem kért a SZIN fellépői közül, de szegedi hűtőmágnest és idegenvezetőt igen. Idén luxusautókra és törölközőkre is van igény. Tovább olvasom