Délmagyar logó

2018. 11. 20. kedd - Jolán 2°C | 7°C Még több cikk.

Újjáalakult a régió fejlesztési tanácsa

Újraválasztották tegnap Balogh Lászlót a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács (DRAFT) elnökének. Szeged polgármestere lett a teljes jogú helyettesítő társelnök.
A régió fejlesztésében a jövőben kiemelkedő szereplő lesz a DRAFT: a húsztagú fejlesztési tanács tíz tagját a minisztériumok delegálják, a másik tíz személy a régió önkormányzati vezetői közül kerül ki. A dél-alföldi testület tegnap alakult újjá Kecskeméten: a korábbi vezetőt, Balogh Lászlót választották meg újra elnöknek, aki az előző ciklusban a Bács megyei közgyűlés elnöke volt. A szocialista politikust most Lamperth Mónika önkormányzati és területfejlesztési miniszter delegálta a tanácsba, miután a közgyűlés elnöke a fideszes Bányai Gábor lett. Bányai a tegnapi alakuló ülésen azt mondta, a régi-új elnök a kormányoldal egyik legfelkészültebb területfejlesztési szakembere, akit négy évre javasol megválasztani.

A jogszabály szerint is ennyi időre választják a tanács elnökét, de Botka László, Szeged polgármestere, aki a tegnapi választás levezetője volt, ragaszkodott ahhoz: ha a többség akarja, lehessen egy év múlva újra elnökválasztás. Balogh László – akit egyébként Botka javasolt újra elnöknek az előző ciklusban végzett kiváló munkájára tekintettel – ezt elfogadta. A tanács teljes jogú helyettesítő társelnökének nyílt szavazással választották meg Botka Lászlót. A további társelnökök: Török Gusztáv Andor, a gazdasági minisztérium jelöltje, Kalocsa szabad demokrata polgármestere, Varga Zoltán, a Pénzügyminisztérium képviselője, Révfy Zoltán, a Bács megyei kistérségi fórum vezetője, Baja fideszes polgármestere.

A tanács régi-új elnöke egyébként társelnöknek javasolta a régió három megyéjének fideszes közgyűlési elnökeit, de ők nem vállalták a jelölést.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megszűnő járatok az új vasúti menetrendben

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium döntésétől függ, megmarad-e a Vásárhely–Makó… Tovább olvasom