Délmagyar logó

2017. 01. 24. kedd - Timót -7°C | 1°C Még több cikk.

Újra marnak, aszfaltoznak

Cikkeink hatására tegnap eltüntették a szegedi jogi kar előtt a kátyúkat. A munkát nem az útfelújítást végző Soltút Kft., hanem a Szegedi Mély- és Magasépítő Rt. végezte. Utóbbi cég vezetője lapunknak azt mondta: őket csak akkor hívják, ha már nagy a baj. A Soltútnak több helyen fel kell marni és újra kell aszfaltozni az utat.
Fotó: Karnok Csaba
A szegedi önkormányzat – pályáztatás után – a Soltút Kft.-t bízta meg a városi utak kátyúzásával. A cég 80 millió forintért vállalta a felújítást, amit kiadott egy alvállalkozónak. A Soltút Kft. egyik ügyvezetője, Rencsár Judit lapunknak elmondta: a szegedi Estrada Kft. végzi a munkát. A kivitelezőről szakmai körökben még nem hallottak, így nem csoda, ha a szegedi kátyúzásokkal gond van. A Rókusi körúton a műszaki ellenőrzést követően újra fel kellett marni az aszfaltot, mert nem felelt meg a követelményeknek. A reklamációk miatt tegnap a helyszínen bejárást tartott a Soltút Kft. egyik műszaki vezetője. Paska István elmondta: a Rókusi körút mellett a Dugonics és a Vág utcában kell újraaszfaltozni az utat. – A kátyúzás jó ütemben halad: 1700 tonna aszfalt bedolgozására kötöttünk szerződést és ennek kétharmadát már teljesítettük – nyilatkozta a műszaki vezető.

Ennek ellentmond, hogy a szegedi utak kezelője, a Szegedi Környezetgazdálkodási Kht. – cikkeink hatására – elrendelte a jogi kar előtti kátyúzást. Az egyetem előtt szinte már járhatatlan volt az út. A munkát tegnap délelőtt nem az idei pályázat nyertese, a Soltút végezte, hanem a Szegedi Mély- és Magasépítő Ipari Rt. Kiderült: a környezetgazdálkodási kht. nem véletlenül kérte fel a céget a munka elvégzésére, hiszen a város még 2002 áprilisában négyéves szerződést kötött az rt.-vel. Nagy Sándor vezérigazgató szerint mégis alig kapnak munkát Szegeden.

A Rókusi körúton újraaszfaltozzák a vízelvezetők környékét, mert eredetileg túl magasra emelték a burkolatot. Fotó: Karnok Csaba
– Csak akkor hívnak bennünket, ha már nagy a baj. Jól tudják a városban, hogy kátyúzáshoz használatos speciális gépeinkkel minőségi munkát végzünk – mondta a vezérigazgató, aki arra számított, hogy a négyéves szerződés cégének 3-400 millió forintos bevételt jelent majd. Ehelyett eddig összesen 75 milliós megrendelést kaptak. Nem tartja helyesnek az évenkénti pályáztatást, mert ezáltal nem lehet folyamatos munkát végezni. Szerinte ebből adódik, hogy két éve állandó csúszás van a kátyúzással, ami többletköltséget eredményez.

Lapunk úgy tudja, a szegedi utak kezelője jelezte a megrendelő önkormányzatnak, hogy több helyen a víznyelők környékén magasabb a burkolat, ami miatt nem folyik le a víz. Ilyen munkát nem vesz át a város. Információink szerint a kivitelező szombatig átnézi az összes, általa elvégzett kis felületű útjavítást, majd a jövő héten újra egyeztet az ügyben a megrendelővel. Solymos László városüzemeltetési alpolgármester azt hangsúlyozta, hogy csak minőségi munkát vesznek át és fizetnek ki. A többletköltség a kivitelezőt terheli. Kérdésünkre elmondta: az évenkénti közbeszerzési pályáztatással az volt a céljuk, hogy leszorítsák az árakat.

Olvasóink írták

  • 1. trallala 2012. április 22. 21:20
    „nem tudom milyen cég ez a soltut de tompán is gond volt a kivitelezésével, kilora megvették a 2010 elötti polgármestert.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százmillióval többe kerül az esős évszak

Az esős nyár közel százmillió forintos pluszköltséget jelentett a Szegedi Környezetgazdálkodási… Tovább olvasom