Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 2°C

Uniós forrásból kompetenciaalapú oktatást vezettek be

Szeged - Felkészítés a kompetenciaalapú oktatásra címmel nyert uniós forrásból 18 millió forintot még 2006-ban a szegedi Vasvári Pál Közgazdasági Szakközépiskola.
Az összegből 2008 januárjáig közel húsz pedagógust képeztek ki. Ők többek között szövegértésben, matematikában, idegen nyelvben már arra koncentrálva oktatnak, hogy a gyerekek a mindennapi életben hasznosítható tudást szerezzék meg.

A Vasvári Pál Közgazdasági Szakközépiskolát 2006 első negyedévében értesítették arról, hogy sikeresen pályázott uniós forrásokra, és 18 millió forintot nyert a kompetenciaalapú oktatásra. A projektet elindították, majd az oktatás is elkezdődhetett szeptembertől – tájékoztatott Marschalek Norbert projektmenedzser, az iskola igazgatóhelyettese. Utána azonban felgyorsultak az események, és 2007 nyarára befejeződtek a továbbképzések: hat kompetenciafejlesztő tanár sikeresen elvégezte a 120 órás tanfolyamokat.

Az első, a 2006–2007-es tanév végére pedig még jelentősebb lépések történtek: a pedagógusok alkalmazni kezdték a programcsomagokat, teljesítették a tanmenetben előírt modulokat. Később újabb tanárokat vontak be a programba, mára pedig mintegy húsz pedagógust képeztek ki, az utolsó négyet például a 2008–2009-es tanév elejétől. A projekt vezetése már tervezi a 2013-ig vállalt fenntartási kötelezettség miatti bővítést, úgy a kompetenciaterületeket, mint a pedagógusok számát illetően.

A középiskolában az eddiginél több időt fordítanak a gyakorlatra. Fotó: DM/DV
A középiskolában az eddiginél több időt fordítanak a gyakorlatra.
Fotó: DM/DV

A sikeresen megvalósított Alkalmaz-lak projektet idén január végén zárták a Vasváriban. A projektmenedzser szerint, ha nincs az uniós támogatás, számos beruházást nem sikerült volna megvalósítani, vagy csak nagy nehézségek árán. A pályázati forrásoknak köszönhetően sikerült ugyanis fejleszteni az iskolában tanító pedagógusok módszertani kultúráját központi, szakmai szolgáltatók által szervezett továbbképzéseken, egyéni továbbképzések keretében, illetve szervezett, koordinált belső terjesztéssel: munkaközösségi értekezleteken, bemutató órákon, konzultációkon. A képzések eredményeképpen a pedagógusok szemléletmódja változott, nagyobb teret kaphatott az új típusú tevékenységközpontú oktatás.

Technikai eszközöket is beszereztek a Vasváriban – a rendelkezésre álló keretből mintegy 6 millió 700 ezer forintot költöttek oktatástechnikára. A tanárok szívesen alkalmazzák a korszerű digitális eszközöket, interaktív táblákat, laptopokat, multimédiás számítógépeket. Felmenő rendszerben vezették be az új oktatási programcsomagokat és ma már 12 tanulócsoportban folyik kompetencia alapú oktatás.

Mi változott a tanórákon? A tanárok a tanulók képességeit testhezállón fejlesztették, az interaktív táblákkal izgalmasabbá, mozgalmasabbá tették az órákat, több időt fordíthattak a gyakorlatra. A diákok pedig a csapatmunkában edződhettek, alakíthatták ki egymásban az együttműködés készségét.

Adattár

A projekt elnevezése: Alkalmaz-lak a Vasváriban. Felkészítés a kompetenciaalapú oktatásra.
A beruházás helye: Szeged, Gutenberg u. 11.
A projekt költségvetése: 18 000 000 Ft.
Uniós támogatás: 18 000 000 Ft.

Olvasóink írták

  • 2. bizony 2008. május 16. 12:25
    „A Kőrösyben gyakorlatilag ugyanez megvalósult!!”
  • 1. szegedi olvasó 2008. május 16. 10:43
    „Gratulálok az eredményekhez, jó lenne több hasonló, sikeresen megvalósított fejlesztésről olvasni! Ilyen cikkek valók egy helyi újságba!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kakuk Marci nem hódíthat a ligetben

Szeged - A nagyszabású Dóm téri produkciók mellett az újszegedi színpadon vígjátékot, néptáncgálát, nótaestet és dixie-koncertet kínál ezen a nyáron a Szegedi Szabadtéri Játékok. Tovább olvasom