Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Uniós pénzből fordul a 4-es

Átalakítják a 4-es villamos vonalát, hogy egyirányú járművek is közlekedhessenek rajta. A Vám téren új kitérő épül, így sűrűbben járhatnak a kocsik az egyvágányú szakaszon. A beruházás összértéke 268 millió forint, ebből 100 millió uniós támogatás. Az SZKT közbeszerzés nélkül, maga végzi a munkát.
Fektetik a vágányokat. Fotó: Gyenes Kálmán
Épülnek az új végállomások a 4-es villamos vonalán. Kecskésen úgynevezett deltafordulót alakítanak ki, ahol a villamosok tolatva fordulhatnak meg, Tarjánban hurokforduló lesz. A Vám téren egy új kitérő épül, így az egyvágányú szakaszon ellentétes irányba haladó járművek már nem csak a Szivárvány kitérőnél kerülhetik el egymást. A munkák célja az, hogy a Szegedi Közlekedési Társaság egyirányú Tatra villamosai a 4-es vonalon is fölválthassák az FVV típusú, elhasználódott járműveket.

Az Európai Unió a strukturális alapok keretében 100 millió forinttal támogatja a beruházást. Az önkormányzat a Belügyminisztérium pályázatán további 72 milliós támogatást kért, ezt a legutóbbi közgyűlés hagyta jóvá. Így a városnak a 268 millió forint értékű fejlesztés csak 96 millió forintjába kerül.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elismerte: a tervezettnél később kezdődött el a fordulók építése. Ennek oka részben az volt, hogy tisztázni kellett, a 100 százalékban a város tulajdonában álló SZKT saját beruházásban, közbeszerzés nélkül megépítheti-e az új vágányokat. A cég és az önkormányzat közötti szerződés módosításáról a legutóbbi közgyűlés döntött, ennek értelmében az SZKT különböző építési munkákat maga is elvégezhet. Az alpolgármester elmondta: az uniós forrásból a vonal kapacitásának növelését támogatták, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 4-esen sűrűbben járhatnak majd a felújított, egyirányú Tatra villamosok.

Dózsa Gábor igazgató szerint a cég munkatársainak van tapasztalata az út- és vágányépítésben, hiszen korábban az SZKT-ból kiszervezett Vivaép dolgozott a Dugonics téri körforgalmak kialakításánál is. A bíróság előtt és a Bem utcában az SZKT a közelmúltban szintén saját beruházásban újította föl az íveket. Ekkor a város külön-külön megbízta őket a munkák elvégzésével, most ezt a szerződést általánosították – tette hozzá.

Az SZKT jelenleg a kecskési delta vágányait fekteti, de épül egy új peron a szalámigyárnál is. Az új felsővezeték-tartó oszlopok már állnak, a váltókat két napja szerelték be. A vonalat érintő valamennyi munkát elvégzik az idén.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Katica állami gondoskodásban marad

Már Katica születése előtt eldőlt, hogy állami gondoskodásba kerül, nem haza. Édesanyja minden követ… Tovább olvasom