Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Uniós támogatások közlekedésre, csatornára

A megyében 2534 projektet támogatott az unió 2007 óta, ezekhez a közel 350 milliárdos támogatás 97 százalékát már lehívták az önkormányzatok, vállalkozások és az állami cégek.
5000 milliárd forint uniós támogatás várja még, hogy az ország számára 2013-ig rendelkezésre álló 8209 milliárdos keretből lehívják a pályázatok nyertesei. A Dél-alföldi régióban csaknem 6500 uniós projekt valósult meg, és a térségbe 800 milliárd forint uniós támogatás érkezett 2007 óta – hangzott el a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség támogatások megszerzését segítő roadshow-ján, Szegeden.

Az NFÜ-től kapott adatok szerint Csongrád megyében 2007 óta 2534 projektet támogatott az unió. A megítélt összeg 348,4 milliárd forint volt, ennek a 97 százalékára, vagyis 336,4 milliárd forintra kötött támogatási szerződést a nyertesekkel a közreműködő szervezet.

Eddig a megyében a magán-, állami és önkormányzati programok több mint kétharmada, 69 százaléka valósult meg, szám szerint 1758. Az elkészült fejlesztésekre az NFÜ 210,9 milliárd forintot fizetett ki – ez a megítélt támogatások 60 százaléka. Csongrád megye tehát jól áll a megítélt támogatások lehívásában és a kifizetésekkel is ütemesen halad az NFÜ.

A legnagyobb támogatás eddig az M43-as Szeged–Makó közötti 31,6 kilométeres szakaszára érkezett; a projekt gazdája a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. volt. A tavaly áprilisban átadott sztráda 83 milliárd forint támogatást kapott. A három év alatt felépült beruházás része a 660 méteres Móra Ferenc Tisza-híd, amely közönségszavazatok alapján kapta a nevét. A fejlesztés Makó és az országhatár közötti 23 kilométeres szakasszal folytatódik 65 milliárd forintból. Megírtuk: jelenleg a közbeszerzési eljárás van folyamatban, és a tervek szerint 2014 szeptemberében utazhatunk Szegedtől az országhatárig autópályán.

A szegedi tömegközlekedési nagyprojekt 29,5 milliárd forintos csomagjának a 86 százaléka támogatás: 25,3 milliárd. A beruházás – beszámoltunk róla – terepmunkáinak túlnyomó része elkészült. Felújították az 1-es, a 3-as és a 4-es villamos pályáját, megépült a 2-es vonal, korszerűsítették a 8-as trolivonalat és megszületett a 10-es. Modernizálták, bővítették a hozzájuk tartozó létesítményeket, és megérkezett a 9 tagú új villamosflotta. Idén várhatóan kerékpártárolók és utastájékoztató rendszerek épülnek. A Közbeszerzési Döntőbíróság határozata értelmében 17 hónap csúszással, de nemsokára elkezdődhet a 13 új trolibusz gyártása is.

Ugyancsak jelentős, 11,5 milliárd forint támogatást ítéltek meg Makó, valamint Kiszombor, Maroslele, Földeák, Apátfalva és Magyarcsanád lakossági és intézményi zárt rendszerű szennyvízcsatornájára. A fejlesztés összesen 14 milliárd forintba kerül, a támogatás ennek a 82 százaléka, a határidő 2014 szeptembere. A hat településen összesen 294 kilométer gravitációs és 91 kilométer nyomás alatti csatorna, 34 átemelő és több mint 14 ezer lakossági bekötés készül.

Olvasóink írták

  • 1. saturnus 2012. július 02. 14:10
    „5000 milliárd forint uniós támogatás várja még, hogy az ország számára 2013-ig rendelkezésre álló 8209 milliárdos keretből lehívják a pályázatok nyertesei.
    Kettő észrevétel ,Az EU számtalanszor figyelmeztette a magyar kormányt,hogy a korrupció egyértelműen bizonyított ténye,hogy két ember dönthet ma az uniós pénzek sorsáról ma Magyarországon. És ez 2010 nyarán történt,akkor vissza fogták a pénzeket ebből az okokból.
    És az előzőekből következett az elhibázott gazdaság politikai és politikai okok oda vezettek,hogy a költségvetés elszállt nem teljesültek a hiány célok, Uniós pénzekből akarták megoldani a költségvetési kötelezettségeket. Épp ezért vették el vonták el egy Szegedtől nem olyan messze elhelyezkedő községektől a pénzeket ahol már 2011 tavaszán el kellett volna kezdődni és ez év végén befejeződni. Se pénz se kapavágás. Akkor miről beszélünk kérem ? Sőt a jövőre nézve feltehetően perek sokasága és a sikkasztás vádjai fognak naponta előkerülni a politikai kurzusváltás után.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt éve tábla nélkül a kereszteződés

A Közép és a Bal fasor kereszteződéséből öt éve vitték el a stoptáblát. Az elmúlt néhány napban három baleset is történt - egy totálkáros. Tovább olvasom