Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Útdíjat fizetnek az ELI-hez is

Szeged - Szegedi a fuvarcím, mégis csak útdíjas szakaszon lehet megközelíteni, panaszkodott olvasónk. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szerint az útdíjhálózat hossza nem csökken, viszont a szakaszok továbbosztásával igazságosabb lesz a rendszer.
– Ha egy nap többször szállítok a gumigyárba, akkor sok útdíjat fizetek. Annak ellenére, hogy a gumigyár a címe alapján szegedi. Az útdíj bevezetésekor azt mondták, csak a városon kívül lesznek fizetősek az utak. Miért nem rakják kijjebb a városhatár táblát, ha már az 5-ös útra is kiért Szeged? – kérdezte olvasónk. A belterületen alkatrészt gyártó, majd azt a ContiTech Rubber Industrial Kft. – CBG, Szeged, Budapesti út 10. szám alá szállító fuvarozó úgy érzi, igazságtalanul fizeti a szegedi címért is felszámolt útdíjat.

A tavaly július elsején bevezetett e-útdíjjal a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárműveknek nemcsak a gumigyári szállítás lett díjköteles; a Délép Ipari Parkba és a Szegedi Ipari Logisztikai Központba is csak útdíjjal lehet eljutni. Az összeg az 1,5 kilométeres szakaszra ugyan nem jelentős, de napi két fordulóval számolva az éves fizetnivaló közel 30 ezer forint. Olvasónk azt mondja, mivel a szegedi ELI is – a tábla szerint – Szegeden kívül van, az építkezéshez érkező teherautósoknak is megugrik a költségük.

Tejszállító az 5-ös úton, Szeged határában. Több ipari parkba, logisztikai központba csak útdíjjal jutnak el a teherautók. A szerző felvétele
Tejszállító az 5-ös úton, Szeged határában. Több ipari parkba, logisztikai központba csak útdíjjal jutnak el a teherautók. A szerző felvétele

 Alig szabálytalankodnak a fuvarozók

Március 16. éjfélig közel 31 milliárd forint útdíj folyt be az államkasszába. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint az útdíj 91 százalékát a kamionoktól szedik be, több külföldi fizet, mint magyar vállalkozó. Elárulták, az áruszállítók mindössze 2,6 százaléka feledkezett meg az útdíjfizetésről. Megtudtuk, hamarosan indul a HU-GO mobilapplikáció, amely segítségével az okostelefonnal rendelkezők egyszerűen és kényelmesen válthatják meg a jegyüket.

Mi kell ahhoz, hogy kijjebb kerüljön a Szeged tábla, és a fuvarozóknak útdíjmentes legyen az ipari parki út? – kérdeztük az útdíjrendszer üzemeltetőjét. Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivője azt mondta, ez elsősorban városrendezési-városfejlesztési, illetve forgalomtechnikai kérdés. – A kérdéskörben nem vagyunk kompetensek, konkrét megkeresés esetén a település önkormányzata és a
közútkezelő együttműködve vizsgálja meg a lehetőségeket. Ahol lehet, az ilyen jellegű, szakmailag indokolt kezdeményezéseket támogatjuk, és változtatás esetén az e-útdíj-rendszerben rövid időn belül felvezetjük a módosított szakaszhatárokat – reagált megkeresésünkre a szóvivő.

Az ipari parkok, logisztikai központok útdíjproblémája nem új keletű. – A fuvarozói érdekképviseletekkel való szoros szakmai együttműködést jól mutatja, hogy a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének szakmai javaslatai alapján a díjköteles elemi útszakaszokat néhány hónap tapasztalata után tavaly decemberben továbbosztottuk. A beérkezett észrevételek elsősorban ipartelepekre és útcsatlakozásokra vonatkoztak, de voltak köztük kiemelt jelentőségű tanyákra, logisztikai központokra és kamionos pihenőhelyekre vonatkozó javaslatok is – mondta Kibédi-Varga Lajos. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivője hozzátette, az e-útdíj-rendszerben a díjköteles úthálózat hossza gyakorlatilag nem változott, azonban a szakaszok bontásával a fizetés pontosabb, még inkább használatarányos lett. A felhasználók számára ez azt is jelentheti, hogy csökken az adott útvonalra kifizetett útdíj mértéke.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kelemen Annácska beintett Szegednek

Hivatalos lett volna egy buliba, de nem jelent meg, inkább forgatott. De legalább elnézést kért. Tovább olvasom