Délmagyar logó

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -8°C | 4°C Még több cikk.

Vadaspark lakópark: lelassít a Teve

Szeged - Továbbra is sokan használják a Teve utcát a szegedi Vadaspark lakóparkban arra, hogy kikerüljenek egy közlekedési lámpát. Pedig arra hosszabb az út.
– Sajnos sem a belvárosban, sem a külső részeken sokan nem veszik figyelembe a forgalmi rend változásait, vagy nem szeretik betartani a szabályokat – fordult hozzánk egy Vadaspark lakóparkban élő szegedi olvasónk.

Megírtuk, a lakóparkban a Hiúz és a Teve utca között a Panda tér két hete zsákutca lett, Nógrádi Tibor önkormányzati képviselő virágládák helyeztetett ki.

Mindkét irányból rövidítenek. Fotó: Frank Yvette
Mindkét irányból rövidítenek.
Fotó: Frank Yvette

– A forgalmi rend változását jelölő táblákat az autósok nem veszik tudomásul, inkább továbbhajtanak a Teve utcán mindkét irányból. Pedig ha ránéznének a kilométerórájukra, észrevehetnék, hogy semmivel sem rövidebb, mint a Szabadkai út–Móravárosi körúti körforgalomtól behajtani a Tesco bejáratáig – háborodott fel olvasónk.

Hervasztó

Aznap, amikor Nógrádi Tibor kihelyeztette a ládákat, a környékbeliek lelkesen, pillanatok alatt virágokat ültettek beléjük. A növényeket azóta láthatóan senki sem locsolta meg, mindegyik elhervadt.

Tanácsát megfogadva magunk is lemértük a két utat. Kilométeróránkat a Szabadkai út–Horgosi út kereszteződésénél lévő körforgalomnál állítottuk nullára, itt indítottuk stopperünket is. Először a Panda tér felé vettük az irányt a Hiúz utcán, a virágládák miatt továbbhajtottunk a játszótérnél, végigmentünk a Teve utcán, így közelítettük meg a Tescót. Pontosan ezer métert és 2 perc 31 másodpercet mutattak műszereink a bejáratnál. Második kísérletünknél a kiinduló körforgalom után a Szabadkai út–Móravárosi körút kereszteződésénél lévő lámpa felé indultunk. A pirosnál túl sokat nem kellett állnunk, a következő körforgalomba egészen hamar bekerültünk, így jutottunk el a bevásárlóközpont főbejáratáig. 900 métert és 2 percet mutattak eszközeink. A közlekedési szabályokat végig betartottuk, olvasónk szerint a lakóparkon áthaladókra ez nem jellemző, legalábbis azokra, akik nem itt élnek.

– Talán majd meggondolják magukat a rövidíteni szándékozók, ha rendőri ellenőrzésbe futnak, ami még sokba is kerülhet, mivel jártak már kint – zárta mondandóját olvasónk.

Olvasóink írták

85 hozzászólás
  • 85. szegedivagyok 2013. július 16. 15:34
    „83. J.G. 2013.07.16. 00:28

    Azért nem szüntették meg, mert közút. Mint ahogy azok az utcák is, amelyekről a cikk szól. A forgalomcsillapítás nem összetévesztendő a forgalomból történő kizárással. Ugyanis nem egy hermetikusan elzárt területről volt szó még a tervezés időszakában sem, hanem egy lakóterületről. De ugyanilyen lakóterület Szeged bármelyik lakótelepe, lakott városrésze, még sincs napirenden a lezárásuk. Ha a város korábban a lakópark tervezése során nem írt elő feltételeket a területfejlesztési fázis során, akkor ez nem több, mint egy új városrésze Szegednek. A rajta áthaladó közút, közvilágítás, közművek nem az ott lakók tulajdona, és nem is kizárólag az ő érdekük volt kiépítésük, hiszen közterületről van szó. Van ennek az ellenkezőjére is szép számmal példa, itthon is, ahol teljesen körbezárt valódi lakópark épült, de itt vélhetően nem ez volt a cél, hiszen akkor lényegesebben drágábban lehetett volna ingatlant venni.

    Összegezve, lehetne működőképes forgalomcsillapítást megtervezni és kivitelezni itt is, de amíg jogi viták vannak a terület átadása, át nem adása körül, addig jobb, ha mindenki belenyugszik, hogy minden marad így!”
  • 84. macs 2013. július 16. 13:18
    „81. Kathryn,
    hát mit mondjak, nem irigylésre méltó ez a felemás helyzet, mert amikor a lakópark mellett döntöttetek, a klasszikus értelemben vettre - kerítés, kapu, stb. - gondoltatok és feltételezem a beruházó bőven beszámította az árban ezek kiépítését. Eddig minden rendben, de akkor ilyen és hasonló kérdések felmerültek egyáltalán:
    1. az utak karbantartása, kinek a feladata, kinek a költsége,
    2. közvilágítás kiépítése, karbantartása, működtetése, kinek a feladata,
    3. a házak kerítésein kívüli zöldfelület, játszótér karbantartása, kinek a feladata, kinek a költsége ?
    Ezeket a feladatokat a városra akartátok átruházni? A közvillt még megértem, a többi, hát kétélű, mert legyen a városé, mert egyébként + költség, de mi döntjük el, hogy ki hajthat át.
    Értem, hogy akkor nem volt Napfénypark, de pl. megkérdezte valaki a Városházán, milyen fejlesztési tervek vannak?
    Kathryn, értelek, csak egy dolog nem tetszik, nagyon nem tetszik, mégpedig a problémátok megoldásának módja és indoklása. :-(”
  • 83. J.G. 2013. július 16. 00:28
    „74. szegedivagyok 2013.07.15. 11:33
    Egy lakopark nem atjarohaz. Minden utat ami nem atjarasra van szanva felenel le kellene zarni. Pl. azt sem ertem miert szuntettek meg a makkoserdosoron a lezarast.”
  • 82. NP1 2013. július 15. 21:23
    „80. macs 2013.07.15. 17:41
    "Úgy vélem azért nem számítottak átmenő forgalomra, mert lakóparkba költöztek, ami a klasszikus értelemben egy kerítéssel körülzárt terület." - eszméletlen telek és lakásárakkal valamint brutális közös költséggel! Vagy ez elmaradt...? Csak a név Lakópark.

    Akkor mi a "Mathias Buildingben" lakunk. Majd szatyorcipelés közben közlöm ezt a lakótársakkal is...”
  • 81. Kathryn 2013. július 15. 18:12
    „80. macs: Kérlek olvasd el a 47-es hozzászólásomat, benne van, miért nem volt szó sem átmenő forgalomról (kerítés volt, lezárt kapu, multik sehol).
    (személes megjegyzés: "jóindulat" alatt arra céloztam, hogy nem értem miért forgattad ki a mondandómat, mert a hozzászólásaid alapján szerintem IQ-ban nincs hiányod)”
  • 80. macs 2013. július 15. 17:41
    „Úgy vélem azért nem számítottak átmenő forgalomra, mert lakóparkba költöztek, ami a klasszikus értelemben egy kerítéssel körülzárt terület.”
  • 79. szegedivagyok 2013. július 15. 16:50
    „75. Panda7 2013.07.15. 13:07

    Mi az, hogy nem számítottak átmenő forgalomra? Lakóparkba költöztek, nem laktanyába!”
  • 78. szegedivagyok 2013. július 15. 16:48
    „76. Tshabalala 2013.07.15. 13:16

    Ugyanarról beszélünk...

    Csak én némi iróniát is belevittem.”
  • 77. NP1 2013. július 15. 15:01
    „71. Panda7 2013.07.15. 09:30

    "Aki ide írja a hozzászólásait, talán nem is járt még erre és azt sem tudja, miről mond véleményt. "
    - maradjunk annyiban, hogy ha kihajolok az ablakomon akkor rálátok a Mátyás térre és a játszótér 2/3-ára, tehát vannak ismereteim. Két gyermekem ide járt játszani, buszokat, autókat, zebrákat, misére menőket, a Kapcába tartókat kerülgetve - ezzel a helyzettel együtt élve.
    Ismerem a vadasparki viszonyokat is hiszen hetente járok oda.

    Macs egyébként pontosan leírta: a legnagyobb veszélyt a játszótérre való eljutás jelenti!”
  • 76. Tshabalala 2013. július 15. 13:16
    „Szegedivagyok látom nem érted! Tehát épült egy lakopark, az építés során a kivitelező az adofizetok pénzén megrendelt és építtetett egy utat hogy a leendő lakók megkozelithessek otthonukat, ám a terület magántulajdonú. Ha magántulajdonú akkor logikus hogy a Panda tér éjszakai vilagitasat az adofizetok pénzéből fizetik. A nappalim is maganterulet, a világítást még is én fizetem:-) van egy lakopark aminek a költségei a közt terheli, de használatából a köz ki van zárva! Tudok pár tanyát eladót:-D”
  • 75. Panda7 2013. július 15. 13:07
    „Még csak annyit ehhez a felesleges szócsatához (különösen a hülyeségeket íróknak - 69., 73., 74. stb.): ne felejtsük el megköszönni azt sem, ami mindenkinek természetesnek kellene lennie, azoknak, akik rendesek és betartják a közlekedési szabályokat és ezt az egészet csak olvassák, nem reklamálnak. Ugyanis egyre többen vannak olyan autósok, akik a Bev. Kp. parkolójából a Laktanya utcán keresztül mennek ki a Szabadkai útra.
    A lakóparkban lakó reklamálóknak pedig csak annyit: ugyanannyi joguk van a Panda tér környékén lakóknak is a nyugodt környezethez, mint a magánházban vagy a kis utcákban lakóknak, mivel mindenki azért költözött a lakóparkba, mert csendes, nyugodt környezetre vágyott. (A vonat zakatolására mindenki számított, mivel az már itt volt, mikor az első lakó beköltözött, de átmenő forgalomra nem, mivel az az eredeti terven nem szerepelt.) Ezért egy kis kerülőt talán megtehetünk egymásért, én úgy gondolom!”
  • 74. szegedivagyok 2013. július 15. 11:33
    „Építsék vissza a korábbi laktanya betonkerítését, és zárják le úgy a lakóparkot, ahogy a laktanya is volt. Na az biztos megfelelő lesz a lakóknak, senki nem fog áthajtani rajtuk. Ja, hogy akkor meg korlátozva lesznek ilyen-olyan jogukban? Akkor meg miért a pampogás? A közút az közút, benne van a nevében, nincs létjogosultsága semmilyen lezárásnak. Ezt jelenti a városi élet, hozzátartozik, akár tetszik, akár nem. Esetleg még egy megoldás: a tanya.”
  • 73. Tshabalala 2013. július 15. 10:40
    „Meglatogattam a Laktanya lakoparkban a barátnőm, ott aludtam a vadmacskaban, na engem a vonat esti és hajnali zakatolasa zavart. Nem lehetne a sineket viragladakkal lezarni?”
  • 72. macs 2013. július 15. 10:28
    „Az NP1 által említett játszóterek valóban így vagy úgy védettek, de az a közös bennük, hogy a gyerekek csak nagy forgalmú utakon áthaladva tudják megközelíteni. Tehát, bizony veszélyt jelent számukra az átmenő forgalom.
    Elfogadom, hogy vannak olyan városrészek, ahol az ott élők haragszanak az átmenő forgalomra és kiharcolták maguknak a forgalomcsillapítást. Csak azt nem értem, hogy amikor a belvárosból megpróbálják kiszorítani az autóforgalmat, az miért vált ki tiltakozást?”
  • 71. Panda7 2013. július 15. 09:30
    „60. NP1
    Éppen ezekre gondoltam: Pl. a Roosevelt téri mélyebben van az út szintjétől, épülettel és fákkal van körbe véve, a Bartók téri szintén alacsonyabban van a szinttől, a Mátyás téri a ház mellett van messzebb az úttól, a Szent György téri szintén beljebb van a főúttól, amelyik nagyon forgalmas. Aki ide írja a hozzászólásait, talán nem is járt még erre és azt sem tudja, miről mond véleményt.
    Egyébként nem a Vadaspark az egyetlen, aki évek óta "harcol" az átmenő forgalom ellen. Ez volt a Zsitva és az Ipoly soron is. Azt is megoldották egyirányúsítással. Ráadásul azzal, hogy megszüntették az átjárást Béke telepen is (a volt Corába), mert nekik is elegük volt az átjárásból, így a Zsitván is jóval megcsappant a forgalom, így most már nagyobb a nyugalom. A Marostői városrészben már eleve így kezdték a tulajdonosok, mint már valaki említette, és bizonyára van még sok ilyen kis utca, terület, ahol ezt megoldották, mert vannak főutak, ahol lehet szabályosan 50-nel is közlekedni.
    De úgy gondolom, itt az a legnagyobb probléma, a magyar mentalitás: "megdöglött a lovam, dögöljön meg a szomszédé is". Ha nekem rossz, ne legyen jobb másnak sem. Elég szomorú, hogy sokan így gondolgodnak!”
  • 70. KPNÉ 2013. július 15. 06:28
    „Hát igen, nem közterület, mert a város nem veszi át, de aki itt lakik fizessen adót és nem kaphat semmit vissza! Ha Újszegeden és a városcszámos pontján van lezárás, akkor itt miért nem lehet! Azokról miért nem cikkezik a t sajtó? Érdekes? Amikor ezek az utcák megépültek nem volt itt a Napfény park, vigyék innen , akkor menjen a lezárás is! Nagyon jó ez! Van akiknek nem tetszik, hogy vannak szabályok, azok fizessenek! Sok elégedetlenkedő majom van, akik állati vándorlási szabadságukat csak egy teljesen leaszfaltozott városban tudnák kiélni! Az ilyenek költözzenek el! Vajon hogy került ide ez a cikk? Jaja. A delmagyarn?l parkoló fekete audival nem lehet rövidíteni, állandóan körbemegy”
  • 69. Egyolvasó 2013. július 15. 05:39
    „Nem lehetne ezt a lakóparkot körbe keríteni háromméteres betonkerítéssel?”
  • 68. NP1 2013. július 15. 01:22
    „66. Panda7 2013.07.14. 21:58

    " Viszont kiváncsi lennék, hány olyan játszótér van a városban és a lakótelepeken, amelyik közvetlen egy forgalmas út mellett van az átmenő forgalom miatt(ami persze nem kellene, hogy így legyen) és nincs elkerítve?" - sok! Csak ízelítőül: Roosevelt tér, Mátyás tér, Bartók tér, Szilléri sgt, Szent György tér - és az átmenő forgalma mindegyiknek összehasonlíthatatlanul nagyobb a Vadasparknál.”
  • 67. 1szegedi 2013. július 14. 23:25
    „Ha MAGÁNTERÜLETről van szó, MIT KERESNEK OTT a rendőrök??? Behívhatom őket az udvaromba is forgalom-ellenőrzésre????? (Hátha a gyerekem nem szabályosan teker, vagy nem jelzi irányváltoztatási szándékát)”
  • 66. Panda7 2013. július 14. 21:58
    „Kathryn és Csanyiv hozzászólásával teljes mértékben egyetértek. Viszont kiváncsi lennék, hány olyan játszótér van a városban és a lakótelepeken, amelyik közvetlen egy forgalmas út mellett van az átmenő forgalom miatt (ami persze nem kellene, hogy így legyen) és nincs elkerítve? Ugyanis vagy el van kerítve, vagy olyan védett, nagy területen van (lakótelepeken), ahol a panelházak veszik körül és nincs átmenő forgalom. Valószínű, hogy az építtető sem erre számított, ezért nem kerítette körbe. Így ez a megoldás maradt a forgalom csökkentésére, mivel a fekvőrendőrt nem lehetett megoldani és az alábbi hozzászólók egy része azon is 60-nal száguldana keresztül, már "csak azért is", azzal nem érnénk semmit. A lakóparkban lakó ellenzők pedig nem igaz, hogy nem bírnak 100-200 métert kerülni. Mi is ezt tesszük és kibírjuk, ´pedig még a garázsig gyalogolni is kell´! Egy kis séta nagyon egészséges, nem kell nekünk az előszoba ajtóig autóval menni!”
85 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csalamádé nem fér a pacalos rétesbe

Elkezdődött a IV. Dél-alföldi Rétesfesztivál Mórahalmon: a társadalmi zsűri pénteken megválasztotta az év legkitűnőbb dél-alföldi csemegéit. Pacalosra jól csúszik a mákos. Tovább olvasom