Délmagyar logó

2016. 05. 01. vasárnap - Fülöp, Jakab 10°C | 20°C

Vádemelési javaslat az M43-as tömegszerencsétlenség ügyében

Befejezte a nyomozást és az iratokat vádemelési javaslattal megküldi az ügyészségnek a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya a tavaly október végén az M43-as autópályán történt halálos tömegszerencsétlenség ügyében.
Mint ismert, 2011. október 30-án egy román kamion Makó irányából Szeged felé tartott az M43-as autópályán, amikor egy útkanyarulatban a pálya ívét nem követte és a középső elválasztó szalagkorlátot átszakítva egyenesen áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol oldalára borulva frontálisan összeütközött egy Makó felé haladó Mercedes Sprinter román kisbusszal. A baleset következtében mindkét jármű az út menti árokba csúszott.

14 halott az M43-ason. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A tűzoltók megfeszített munkával, több mint egy óra alatt szabadítottak ki a kisbusz roncsai közül 14 holttestet és egy túlélőt. Utóbbit a mentők súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállítottak a Szegedi Traumatológiai Klinikára. A román kamionsofőr súlyos sérülésekkel került kórházba, a rendőrség ott vette őrizetbe. Ellene – előzetes letartóztatása mellett – halálos tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozása vétség megalapozott gyanúja miatt indult büntetőeljárás.

Az ügyben a nyomozást a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya befejezte, a keletkezett iratokat vádemelési javaslattal küldi meg az ügyészségnek.

Olvasóink írták

  • 15. klj-54 2012. március 28. 15:08
    „@fritcz:
    Fura dolgot írsz olyan embernek aki úgy vezetett, hogy nem okozott balesetet.
    Túl vagyok egy magánéleti válságon, tehát nem fogok nekiállni veled hisztizni!
    Majd ha Te is fel tudsz mutatni olyan szintű tudást a közlekedéssel kapcsolatban mint én, akkor elfogadom a kritikát, addig félreteszem azt amit írtál.
    Ha csak negyede tudás lenne egy átlag közlekedő fejében (a közlekedéssel kapcsolatban!) nem lenne baleset!”
  • 14. SunCityZs 2012. március 27. 21:47
    „Kedves Fritcz!
    Attól, hogy valaki kormányt fog, valóban nem lesz szakember!
    De ha valaki bejárta Európát keresztbe és kasul, az szakember! Mi, bunkó kamionosok többet vezetünk egy hónapban, mint ti úrvezetők soxor egy évben! Én nem M5, vagy Szeged-Sándorfalva vonalon!!!
    Ha csak magamat nézem: Londontól Istambulig bejártam a kontinenst! Merem magam szakembernek nevezni!
    Hidd el, klj-54 nem mond hülyeséget!”
  • 13. fritcz 2012. március 27. 20:30
    „klj-54 és x_y
    Szerintem <moserálva>otok sincs róla mit beszéltek, satu fék az autópályán és közben még ki is kerülöd az akadályt, ez már igen.
    Az, hogy kormányt fogsz a kezedben nem jelenti, hogy szakember vagy.
    A közlekedés pedig az olyan emberektől veszélyes mint Ti vagytok akik azt hiszik magukról, hogy bárhol- bármikor meg tudnak állni és bármit megtehet az úton mert, az Ő reakciói a legjobbak. Valamint nem használtam rátok jelzőket!”
  • 12. imre57 2012. március 27. 19:03
    „Irigylem az ilyen minden témában naprakész embereket! Elhiszik magukról,hogy mindent jobban tudnak mint a többiek de legalábbis másokkal el akarják hitetni.Vagy csak nagyon ráérnek? Nincs a DM-ben olyan téma ahol ne osztanák az észt.”
  • 11. klj-54 2012. március 27. 09:08
    „@alfoldi:
    Ez a szalagkorlát egy szabvány eszköz.
    Clermont Ferrand mellett épp úgy ezt fogod találni mint Patras mellett.
    Nem alkalmasa derékszögű ütközések elviselésére de nem is azért van telepítve.
    Az oldalról érkező elalvókat felébreszti és erre van telepítve.”
  • 10. helsinkirokker 2012. március 27. 08:56
    „9. 40 tonnás kamion, 100km/h sebességgel. Ezt 3 szalagkorlát sem fogná meg, talán egy fél méter vastag vasbeton fal. Ilyen védelem szerintem sehol nincs a világon. Olyat láttam már, hogy a pálya két sávja között volt vagy 10 méter távolság, ez elegendő mindkét félnek a baj észlelésére.”
  • 9. alfoldi 2012. március 27. 08:07
    „Mit ér az a szalagkorlát, melyen csak így át lehet menni?

    Miért nem kerülnek tisztességes elválasztó elemek az autópályákra?

    Más lett volna a baleset kimenetele, ha a szalagkorlát megfogja ezt a szerencsétlent!”
  • 8. X_Y 2012. március 27. 05:31
    „4. fritcz 2012.03.26. 20:10

    Amúgy anno mikor még fizetőkapus volt az M5 velem jött szembe(!) román aki a kapunál megfordult mert gondolom nem akart fizetni.
    Ja és persze "jobbra tartva" vagyis a belső sávban... Szerencsére én mindig számítok barmokra, így nem volt frontális ütközés, de ez nem a román humanoidon múlott.. Ja és persze hívtam a 112-t (alig 10 perc után fel is vették - de legalább nem csak üzenetrögzítő volt, mert egy másik alkalommal csak az jelentkezett - ja, segélyhívó vazzeg ) és megígérték hogy majd utána néznek. Szerintem mire a rend éber őrei autóba ültek, a román csóka már Bukarestben volt...”
  • 7. X_Y 2012. március 27. 05:21
    „4. fritcz 2012.03.26. 20:10

    Nagyon remélem hogy te maximum birkanyájat vezetsz és nem autót... Az ilyen "csak nézek magam elé" uton közlekedő emberszerű képződmények miatt veszélyes üzem a közlekedés...”
  • 6. klj-54 2012. március 26. 21:46
    „@fritcz:
    Rosszal kötözködöl:)
    Egy nem szunyáló vezető látja a kamion relációjelző fényét, mely elhagyja az addigi nyugodt vonal vezetését.
    Egy mikrobusz sebessége nálunk autópályán 80 km/óra, ,mert nem személyautó.
    Egy satufékkel és időben megtörténő kormányzással ez a baleset nagy valószínűséggel védhető lett volna, HA nincs túlterhelve a mikrobusz.
    Ne higgy nekem, beszélj olyan ma is dolgozó szakemberrel aki nem csak a gázpedál nyomásához ért.”
  • 5. SunCityZs 2012. március 26. 20:19
    „X_Y és klj-54! Nagyon igazatok van! Néhány hete pár méterrel előttem vette a hasa alá egy román kamion a középső szalagkorlátot. Hiába dudáltam, villogtam! Mikor a fülke felért, akkor villant a féklámpa.....
    Anno morogtam a Svájci szabály miatt, mikor menni kellett volna, de így utólag.... Jó az! Egész EU-ban bevezetném.”
  • 4. fritcz 2012. március 26. 20:10
    „Hát azt megnézném, hogy egy szalagkorlátot átszakító frontális ütközésnél mennyi időd lenne fékezni.
    Egy az,hogy mindenki megy a saját sávjában és nem azt nézed minden másodpercben, hogy valaki átjön-e a túloldalról.”
  • 3. klj-54 2012. március 26. 17:26
    „Bármelyikük pihent lett volna NINCS BALESET!
    Egyik sem fékezett, legalábbis a hozzám eljutott (helyszínelő) infók alapján.
    Rühelltem Svájcba járni de egy nagyon tetszett:
    22.00-06.00 között fővesztés terhe mellett tilos kamiont vezetni!”
  • 2. X_Y 2012. március 26. 14:49
    „Ja,az ember csak megy az autópályán..rogyásig megpakolt kisbusszal, plafonig szatyrokkal, bőröndökkel, még a sofőr ölében is minimum 5 táska, másfélszer annyian bezsúfolva mint ahány ülőhely, egymás nyakában, ölében ülve-fekve-lógva, alig 25 órája úton,a sofőr is békésen szenderegve... azután túloldalról puffff egy kamion, aminek a sofőrje is majdnem 4 órát aludt az előző 72 órában...

    Teljesen "megszokott" látvány az M5-ön a sávok közt kóválygó <moderálva> megpakolt román kisbusz - napszaktól függetlenül...

    Rendünk éber őrei meg közben mérőszalaggal ellenőrzik hogy mindenki minimum 2 méterre parkolt a zebrától és a törvény teljes szigorával csapnak le a 198.6 cm-re parkoló vadállatokra... Az indokolatlanul "ottfelejtett" sebességkorlátozó tábláknál lesből trafiznak. És hasonló a közlekedés szempontjából kirívó esetekkel foglalkoznak.

    "Országutak vámszedői az éhes szürke varjak,
    Megtámadnak téged is a pénztárcádba marnak.
    Országutak vámszedői az éhes szürke varjak.
    Belőlünk élnek, minket lopnak de vajon kit szolgálnak?"”
  • 1. GAgyi 2012. március 26. 14:14
    „Szörnyű dolgok ezek. Az ember csak megy az autópályán..békésen..azután túloldalról puffff egy kamion....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Indul a szavazás - hívja meg barátját, ismerősét is

Hétfőtől egy hétig lehet szavazni az állatszépségversenyen. Hívja meg barátait, ismerőseit, ossza… Tovább olvasom