Délmagyar logó

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -4°C | 4°C Még több cikk.

Választások előtti lájkverseny a Facebookon

Szeged - Aktívan használják saját profil- és közszereplői oldalaikat az országgyűlésiképviselő-jelöltek a Facebookon. A profilt nem lehet kedvelni, lájkot csak közszereplő vagy politikai szervezet kaphat. Szegeden a lájkversenyt pártként a Jobbik vezeti, egyéniben Bohács Zsolt áll a legjobban. Az ország legnépszerűbb politikusai legalább 20 ezer lájkkal rendelkeznek.
Az országban és Szegeden is a Jobbik Magyarországért Mozgalom rendelkezik a legtöbb Facebook-rajongóval az interneten – szegedi szervezetét 1496 ember lájkolta, vagyis kedveli, míg országosan a mozgalom 195 ezer 523 embernek nyerte el eddig a tetszését a legnagyobb közösségi oldalon. A Fidesznek országosan 124 ezer 13 követője van az oldalon, az Együtt 2014 Mozgalom 170 ezer 512 kedvelést kapott, a MSZP 91 ezer 557, a Demokratikus Koalíció 34 ezer 602 felhasználónak tetszik. Az MSZP Szeged közösségi oldala ez idáig 839 embert vonzott, az Együtt 2014 Szeged 285 követővel bír, míg a Fidesz–KDNP Csongrád megyei 1. számú választókörzete oldal 147 lájkkal büszkélkedhet.

 A legnépszerűbb honanyák és honatyák

Az országgyűlési képviselők közül Orbán Viktor miniszterelnöknek 221 ezer 358 lájkja van, akit Vona Gábor Jobbik-pártelnök követ 166 ezer 277 kedveléssel. Mesterházy Attilát, a baloldali összefogás miniszterelnök-jelöltjét 156 ezer 661-en lájkolták, Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök 90 ezer 689 tetsziket kasszírozott be. A nők körében a Demokratikus Koalíció tagja, Vadai Ágnes 25 ezer 361 lájkkal áll, akit 30 ezer 944 kedveléssel előz meg Dúró Dóra, a Jobbik szentesi születésű szóvivője.

Az április 6-i országgyűlési választások szegedi képviselőjelöltjei közül nem mindenkinek van közszereplői oldala, ahol a lájkokat tudná gyűjteni. Nem rendelkezik ilyennel a jobbikos Tóth Péter sem, akinek csak profiloldala van.

– A Facebook legfontosabb feladata, hogy minél szélesebb körben terjedjen egy adott hír, amihez mindegy, hogy valaki saját profilt vagy közszereplői oldalt hoz létre. Az biztos, hogy a Facebook bele fog szólni a kampányba, becsléseim szerint a választópolgárok 30 százaléka csatlakozott már hozzá, ami igen magas szám – mondta a 2-es választókerület jelöltje.
Bátyai Edina, a 2-es választókörzet MSZP–Együtt–PM–DK jelöltje tavaly november 24-én hozta létre közszereplői oldalát – pár hónap alatt 619 lájk lett a jutalma. – Ötvenéves koromig ellenálltam a Facebooknak, de mikor tavaly elhatároztam, hogy politikai pályára lépek, a férjem, aki kommunikáció szakos hallgatókat is tanít az egyetemen, valamint az ismerőseim köteleztek a regisztrálásra. Szeptemberben hoztam létre a saját profilomat, és pillanatok alatt kétezer ismerősöm lett. Úgy gondoltam, nem szerencsés, ha a magánoldalamon osztok meg politikai dolgokat, ezért hoztam létre a közszereplői oldalamat november végén, ami remek kapcsolattartó rendszer, és amin a véleményemet is kifejthetem. Az utóbbi időben nem tudtam sokat ránézni, ez látszik is a lájkok számából, de a kampányban aktívan akarom majd használni, hiszen itt látszik, hogy mennyien követik, figyelik az embert, ami nagy élmény – mondta Bátyai Edina.

A Fidesz–KDNP Csongrád megyei országgyűlési képviselői és egyben jelöltjei közül Farkas Sándor 1273, B. Nagy László 561, Bohács Zsolt 1136, Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár 380 lájkot tudhat a magáénak. – Igyekszem naponta frissíteni a közszereplői oldalamat, és mint minden politikusnak, nekem is fontosak a lájkok: ez jelenti azt, hogy az ember iránt érdeklődnek, pozitívnak találják a munkáját – fogalmazott a 1-es számú választókörzetben induló Bohács Zsolt.

267 ezer felhasználó

A Maven7-PC politikai helyzetjelentést tett közzé a Facebookról. Kutatásukban a pártok hivatalos oldalai voltak azok a felületek, amelyeken több mint 267 ezer felhasználó valódi online politikai aktivitását tudták elemezni. Főbb megállapításaik: a Fidesz és a Jobbik januárban szinte végig magasan a többi párt felett állt egyirányú online szimpatizánsai számát tekintve. Ez azt jelenti, hogy a két jobboldali párt továbbra is jóval nagyobb elkötelezett és aktív táborral bír a Facebookon, mint a többi politikai erő. A Fidesz és a Jobbik szinte végig ellentétes pályát írt le a hónapban: amikor az egyiknek nőtt a bázisa, akkor a másiknak csökkent. Ez arra utalhat, hogy van átjárás a két párt tábora között az online térben is. A baloldalon az MSZP látványosan előretört az online térben, jelentősen meg tudta növelni egyirányú és többirányú szimpatizánsi táborát is. A baloldali összefogás bejelentése a DK híveit lelkesítette leginkább, ugyanakkor a baloldali ellenzék tábora a Facebookon sem növekedett érdemben. 2014 januárjában az előző hónaphoz képest csökkent a Facebookon kizárólag egy irányba elkötelezett felhasználók száma, a felhasználók többsége egyszerre több párt oldalán is aktív volt.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Üvegzsiráf és fusing mágnes

Zsiráfot vág, sörösüveget olvaszt, tulipánt csiszol domaszéki tanyáján Molnár Veronika. Tovább olvasom