Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 12. 22. hétfő - Zéno

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Változások a szegedi tömegközlekedésben: végállomást cserélnek a trolik

Változások a szegedi tömegközlekedésben: végállomást cserélnek a trolik

Szeged - Makkosházról eltűnik a 2-es és a 83-as busz – a járatok rövidebb útvonalon, a Mars térig közlekednek. Márciustól végállomást cserélnek a szegedi trolik. Tavasszal utasfelmérés és újabb menetrendváltás jöhet.

Segesvári Csaba - Délmagyarország napilap - 2011.12.29. 05:50
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
Elkészült az 1-es villamos vonala, rövidesen megindul a próbaüzem a 2-es villamos Rókusi körúti szakaszán. A Makkosházat a szegedi pályaudvarral összekötő új, uniós támogatással megépült villamosvonal célja: kapacitásával kiváltani a lakótelepekről a belvárosba tartó buszforgalmat. A márciusban induló új villamos miatt átszabják Szeged tömegközlekedését.

Kalmár Ferenc (KDNP) városüzemeltetési tanácsnok decemberi sürgősségi indítványa alapján a 2-es villamos beindítása miatt megváltozik a 2-es, a 83-as, 83A-s buszok, az 5-ös, a 8-as és a 9-es troli útvonala és menetrendje, az 1-es villamos követési ideje. Még nem dőlt el minden kérdés: a városüzemeltetési bizottság még tárgyal a menetrend-módosulás finomhangolásáról.

Hogy a Rókusi körúton ne jelenjen meg felesleges többletkapacitás, Makkosházról márciustól eltűnik az Újszegedre közlekedő 2-es, az Alsóvárosra a vasútállomáson át igyekvő 83-as, 83A-s busz. A 2-es buszból 72-es lesz. A 83-as, 83A-s buszokkal együtt várhatóan rövidebb útvonalon, a Mars térig fognak közlekedni – de az is lehet, hogy megszűnik, és a bizottság a 20-as busz útvonalának alsóvárosi meghosszabbítására tesz javaslatot.

Az elkészült 2-es villamosvonallal párhuzamosan közlekedő 2-es busz márciustól eltűnik Makkosházról – várhatóan az újszegedi Erdélyi tértől a Mars térig jár majd. A szerző felvétele
Az elkészült 2-es villamosvonallal párhuzamosan közlekedő 2-es busz márciustól eltűnik Makkosházról – várhatóan az újszegedi Erdélyi tértől a Mars térig jár majd. A szerző felvétele

Megváltozik a makkosházi trolik végállomása is. Az 5-ös Vértó helyett a Körtöltés utcáig fog járni, a 8-as útja pedig Makkosházon ér majd véget. A 9-es Makkosház helyett az 5-ös jelenlegi, Vértói úti végállomására érkezik. A trolivégállomások újrarajzolása a szolgáltatás színvonalának csökkenése nélkül is évente 50 ezer kilométeres – mintegy 35 millió forintos – megtakarítást eredményez. A márciusban induló 2-es villamos miatt az 1-es vonalon növekszik a követési idő – amiből az utasok alig éreznek majd valamit, hiszen a két villamos a rókusi csomópont–Szeged pályaudvar között azonos pályán fut. Rókus közvetlen kapcsolata megszűnik a Mars térrel, a villamostól a piacig 190 métert kell majd gyalogolni.

307 ezer kilométerrel kevesebb

A Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság számításai szerint a 2-es és a 83-as, valamint a 83A-s buszok útvonalának rövidítése 307 ezer kilométer, azaz közel 127,4 millió forint megtakarítást jelent.

– Nem várhattunk tovább a menetrendváltozás bejelentésével: szerződés szerint a kapacitáscsökkentést 60 nappal előre jeleznünk kell a Tisza Volánnak. Ha ezt most nem tesszük meg, március harmadikán nem indulhatna el a 2-es villamos – közölte Kalmár Ferenc, hozzátéve: igaz, hogy korábban ellenezte a 2-es vonal megépítését, viszont ha már elkészült, ideje lenne használni. Kifejtette, az új villamosvonal beindítása 130 milliós forrást igényelne, viszont a buszok útvonalának rövidítése 127 millió forint megtakarítást eredményez. Ezzel a tranzakcióval egyensúlyba kerül a gazdálkodás.

– Az előterjesztéshez benyújtott menetrendek kapcsán rengeteg visszajelzést kaptunk a lakosságtól, önkormányzati képviselőktől. A Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottsággal törekszünk a kompromisszumos megoldásokra.

– A szegedi tömegközlekedés alapjait a 60-as, 70-es években fektették le. A kötöttpályás vonalakon kívül ideje lenne minden vonalat újragondolni – fogalmazott Kalmár Ferenc. Hozzátette: a márciusi menetrendváltást követően felmérést készítenek a szegediek utazási szokásairól, aminek eredményeképp újabb, az utasokat még jobban kiszolgáló változtatások jöhetnek.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

123456789... következő >> végére >>> 171 hozzászólás
Moderálásra küldöm 171. Neszemetelj! 2012.01.04. 14:05

Örüljetek neki hogy nem gyalog jártok, vagy lovaskocsival! Ennyi elégedetlen <moderálva>...
Tuti ezek akarják azt is, hogy kifizesse az állam helyettük a hitelt is!!! Szégyen!

Moderálásra küldöm 170. atomboy 2012.01.02. 20:36

169. Belváros
1." Nem értem mit írsz itt, mert értelmetlen a mondat!"
Arra celzok, hogy Dozsa Gabornak es a csapatanak tovabbi tervei voltak meg az eppen futo projektek mellett. Csak az uj vezetes keresztbe tett. Pl az idoalapu jegy...

2. "Nem zavar hogy ez az SZKT-ARC Tr187/TV.EU típus, mi a francos köze van a Skoda pályázatnak ehez?"
Skoda a hajtast adta volna, az Ikarus a felepitmenyt. Es az ARC-t atneveztek Ikarusra. Forras: http://omnibusz.blog.hu/2010/02/11/feltamad_az_ikarus

Moderálásra küldöm 169. Belváros 2012.01.02. 17:13

153. atomboy 2011.12.30. 14:49
"Márciustól min. 3 db PESA 120Nb villamos fogja szelni a 2-es vonalat,"
Es nem orulsz? Naná!

" de FVV-ket is tennék közéjük egy kis nosztalgia, és az átkozott sínek bejáratása miatt!"
Az FVV vesztartalekkent lennenek, amig nem erkezik meg mind a 9 PESA. Ez így igaz!

"Az új SZKT vezetés alatt elkészült:"
Az elkeszulte nem egyenlo a megkezdessel. Az az elozo vezetes erdeme, hogy elindult valami. Ugy olvastam, hogy a papiron betervezett felujitasokat, beszerzese azonban leallitotta az uj vezetes.
Nem értem mit írsz itt, mert értelmetlen a mondat!!! Valóban amit kitalált a régi vezető azt az új vezetés befejezi, kivéve azt a két őrültséget (KT8A3-M-LF ez a pontos típusa, és a KTNF6)

"Az új trolik sorsa kétséges, mert amivel pályáztak csak papíron létezett, na de a Skoda ilyen villamossal pályázott Miskolcon is!!!"
Mar van egy mukodo peldany, a videomon lathatod: http://www.youtube.com/watch?v=qy1R8c6g9sQ

Nem… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 168. ifj. Nagy Gábor 2012.01.02. 13:39

Írta valaki, hogy a babakocsival mennyivel nehezebb lesz a villamosra felszállni, mint a buszra.

Hát nem ártana belegondolni, hogy az alacsonypadlós villamos mindig hajszálpontosan ugyanolyan közel áll meg a pontosan hozzá igazított magasságú peronhoz, úgyhogy a felszállás iszonyatos nehézsége a babakocsi megtolása lesz előrefelé pár méternyit...

Moderálásra küldöm 167. saturnus 2012.01.02. 07:02

Minden ami szemét,felesleges és rosssz az a szemetesbe kerül. Ilyen a tőrténelem szemetes ládája is.

Moderálásra küldöm 166. atomboy 2011.12.31. 16:36

164. eszterláncicérna
Anna kut, Nagyposta, Aradi ter nem a Belvaros resze? Neked kellene gondolkoznod...

Moderálásra küldöm 165. eszterláncicérna 2011.12.31. 13:24

"Arra megy ki a játék, hogy ne lehessen egy járattal a várost átutazni." Ott a pont. :(

Moderálásra küldöm 164. eszterláncicérna 2011.12.31. 13:22

Hihetetlen, amit csinálnak! Most zötyögjek villamoson, ami ráadásul el sem visz a belvárosig és szállogassak át minimum 1szer? Emberek, tessék már gondolkozni néha!

Moderálásra küldöm 163. öregvegyész 2011.12.30. 23:50

161 szunyi

Szerintem tévedsz,vagy nem tudom te mit tekintesz Rókusnak Az tény ,hogy az újszegediek a Csongrádi s.úttól kezdenek el felszállni mert ott vannak azok a bevásárlási helyek melyek egész Újszegeden nincsenek, Denem egyszer szálltam már fel a végállomásán is. Viszont a Tesco tájékán megtelik és a mars téren legalább annyi felszálló van ,mint leszálló, Ugyanez a helyzet a Szlchenyi téren ahol általában dugig megtelik, mert a hídon túl vannak az újszegedi lakótelepek, a sportcsarnok, a kollégiumok, Az iskolák zöme pedig Szegedn. Én nem látom azt ,hogy a busz valahol nem lenne kihasználva. A 60-as és 71-essel kapcsolatos megállapításaid tévesek,A 60-as járatok lényegileg Szőreget kötik össze átszállás szerinted melyikről hova lehet? De ott van még a 70-es az sem jár üresen. Az sem látom be hogy ha két részre bontják olcsóbb lesz. Igy a 9-es trolit is megfelezhetnék,hiszen azon ugyanaz történik, a belvárosban fokozatosan az utasok kicserélődnekA széchenyi tér mega Mars tér tele… Tovább olvasom »

Moderálásra küldöm 162. atomboy 2011.12.30. 22:10

158. öregvegyész
Rokusi varosreszben lakok, es parszor volt alkalmam kettessel elmenni Ujszegedre, neha sportcsarnokba, neha tovabb (ott el egy ismerosom). Megfigyeltem az utasokat, valoban nagyon kevesen mentek velem ugyanoda, 90%-a leszallt Mars ter - Szechenyi ter kozott, a helyuket a kollegiumba igyekvo egyetemistak vettek at. Ezzel tamasztom ala szunyi allitasat.


171 hozzászólás123456789... következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...