Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 19°C | 33°C Még több cikk.

Változik a forgalmi rend a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében

Szeged - A 4-es villamosvonal rekonstrukciója keretében a tervek szerint május 2-án, hétfőn a második ütemmel folytatódik a pályazóna útburkolat cseréje a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében. Változik a forgalmi rend.
A 4-es villamosvonal rekonstrukcióját végző MTV4 Konzorcium két ütemben cseréli az útburkolatot a pályazónában a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében. Az első ütem elkészült, a második ütemet a tervek szerint május 2-án, hétfőn reggel kezdi a kivitelező. Ezért a forgalomterelés rendje változik a csomópontban.

A második ütemben a csomópont belváros felőli oldalát zárja le a kivitelező, itt lesz a munkaterület. A félpályás útzár – a burkolat megfelelő szilárdulása érdekében – várhatóan ezen a szakaszon is egy hónapig tart. A csomópont forgalmát továbbra is jelzőlámpák irányítják. Az új forgalomtechnikát május 1-jén, vasárnap éjszaka alakítja ki a kivitelező.

A kereszteződésben – kevesebb sávon – minden eredeti irány járhatóvá válik, az algyői helyközi buszjárat visszatér eredeti útvonalára.

A kivitelezés előrehaladtával várható további változásokról folyamatos tájékoztatást adnak. Bővebb információ: www.ujpalyan.hu.

A nagyításhoz kattintson a képre!
A nagyításhoz kattintson a képre!

A 4-es villamosvonal felújítása a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezés munkáit a nemzetközi közbeszerzési tenderen az MTV4 Konzorcium nyerte nettó 2,35 milliárd forintos ajánlatával; a cégtársulást a budapesti székhelyű Magyar Aszfalt Kft. vezeti, tagja a Tóth T. D. Kft. és VIV Zrt. A kivitelező elbont és újjáépít 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket, valamint 4 kitérőt. Felújítja a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepít. Megépít 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát. A 4-es villamosvonal a Tarján végállomás és az Anna-kúti csomópont között újul meg. Ezzel párhuzamosan a kivitelező átépíti a Glattfelder tér közlekedését; a Tisza Lajos körút ezen szakasza pedig faltól falig újjászületik. A körúton végig tömegközlekedési sáv lesz, térburkolattal látják el a járdákat és végig zöld szigeteket alakítanak ki.

Olvasóink írták

  • 13. Jozsoci 2011. május 03. 07:04
    „TÉVES INFORMÁCIÓ! Az Algyő felől továbbra sem lehet balra, a Budapesti körútra bekanyarodni. Az algyői busz ezután is kerülő úton jár.”
  • 12. Hatt 2011. május 01. 19:31
    „9. Zsoltee0716

    Csak azt tudom neked mondani, hogy az utolsó síndarabig, csavarig mindennel el kellett számolni a bontásnál. Különben meg ócskavasnak jó max. mert annyira szét volt rohadva minden. Vissza került az SZKT-hoz. Amúgy meg EU-s a projekt, keményen figyelve vannak az ilyen dolgok.”
  • 11. TELSTAR 2011. május 01. 16:17
    „Csak szólok, hogy a Budapesti-Makkosházi körutat nem az Algyői út hanem a József Attila keresztezi!”
  • 10. CID 2011. május 01. 14:36
    „Milyen réz ?”
  • 9. Zsoltee0716 2011. május 01. 14:18
    „Amúgy az pénz hová tűnik ami a felszedett sín ill a réz vezeték után jár, mert az eléri a milliós nagyságrendet.”
  • 8. zoltankis 2011. május 01. 14:02
    „Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt szerintem nem azt jelenti, hogy villamos vasúti sínekkel kéne elrabolni a közlekedésre alkalmas terület felét.”
  • 7. tótkomlósi 2011. április 30. 20:04
    „figyelő!
    Te nagyon buta lény vagy.
    Mit rombol a Botka?
    Ha a villamos pálya felújításáról beszélsz, akkor tényleg bagyon butha vagy. Ha nem csinálnának semmit, akkor az lenne a bajod. Te is azok közé tartozol, akik azt hiszik, hogy este lefekszenek, és mire felébrednek, addigra fel van újítva a város!
    Pedig csak a kezed ért a bilibe.”
  • 6. Figyelő 2011. április 30. 17:45
    „Miért TÁJÉKOZTATNÁK AZ EMBEREKET?!
    A szegediek örüljenek, hogy a Botka még egyáltalán megtűri az embereket a városban!
    Tavaly ősszel megtették a magukét, ezt magyar Cheausescu -t - értsd: város romboló a falu romboló helyett - és most már nincs szüksége rájuk az újabb választásokig!”
  • 5. Attis2 2011. április 30. 11:00
    „Na,amit ma láttam az már több a soknál,hogy az embereket nem tájékoztatja sem a DM,SEM A Tisza Volán! Az Árkád előtt a Bakay Nándor u. le van zárva,a 13-as is terelőútvonalon jár! De meg nem mondom,hogy merre,a Kálvárián láttam ma!”
  • 4. tótkomlósi 2011. április 30. 08:47
    „Milyen jó lenne, ha lenne egy elkerülő autópálya mondjuk a 47-es és az 5-ös út között. Hátha egyszer építenek egyet, amit narancsliget vesz körül......”
  • 3. Zsoltee0716 2011. április 29. 21:20
    „2.gereben na te fanatikus , yes, imádjuk az ilyet, tiszta szégyen a politika/politikusok, és ti hülyék még rajongtok érte, de azt a szerződést a polgármester bonthatja fel. Még közgyűlés sem kell hozzá.”
  • 2. gereben 2011. április 29. 18:52
    „a fidesz sem meri felbontatni a a 2-es szerződését, csak pofáznak. Sokkal drágább lenne és még több év az átadásig.A 4-es épitői példamutatóan dolgoznak, igy is lehet!”
  • 1. daveedbrown 2011. április 29. 15:38
    „na,már várom a kommenteket a 2-essel kapcsolatban...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mekkora fizetésre vágyunk?

Szeged - A válságos években kevesebb bért kérnek az álláskeresők – derül ki a workania.hu… Tovább olvasom