Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 14°C | 25°C Még több cikk.

Várossá pályázták Sándorfalvát

Sándorfalva várossá nyilvánításának pályázatát Volford László, a Step & Vals Consulting Kft. ügyvezetője és társa, Katona Ildikó írta. A Szegedhez közeli települést augusztusban várossá avatták, akárcsak Abádszalókot és Kemecsét – szintén Volfordék pályázatának köszönhetően. Mindez még csak az idei esztendő első felének mérlege.
Katona Ildikó és Volford László Sándorfalva pályázati anyagával. Fotó: Frank Yvette
Idén 15 település várossá nyilvánítását szentesítette aláírásával a köztársasági elnök, közülük három aspiráns pályázatát – Sándorfalváét, Abádszalókét és Kemecséét – a szegedi Step & Vals Consulting Kft. dolgozta ki, eredményesen. A pályázatírással, projektmenedzseléssel, térség- és településfejlesztéssel, üzleti tervek készítésével foglalkozó társaság két vezetője, Volford László és Katona Ildikó eddigi munkáira ezek a sikerek tették fel a koronát, a szakma már rájuk is ragasztotta a városcsináló jelzőt. Volford László elmondta, egy ilyen, a Belügyminisztérium által kiírt pályázatban, amelyet a KSH megyei igazgatója, valamint a helyi közigazgatási hivatal vezetője lát el kézjegyével, „nem lehet lírázni".

Sándorfalva készült a várossá válásra, már 2004-ben is beadtak egy pályázatot, ám akkor a csatornázás hiányosságaira hivatkozva elutasították. Idén újra pályáztak, és ezúttal sikerült. Volfordék Csongrád megyét már úgy ismerik, mint a tenyerüket, hiszen ők készítették el többek között Csongrád kistérség operatív programját, a szentesi ipari park pályázatát, Szegeden a Kálvária ipari parkét, a biotechnológiai innovációs központ megvalósíthatósági tanulmányát.

Egyik munka hozza másikat és egyik eredmény a másikban hasznosítható. Mielőtt például Sándorfalva a városra válásra aspirált, a település rövid- és középtávú fejlesztési terve a Volford-műhelyből került ki. Az SZBK számára készült biotechnológiai tanulmány a mai Biopoliszban él tovább. Abádszalók pedig azért látta el újabb megbízással a szegedi kft.-t, mert korábban Jász-Nagykun-Szolnok megye marketing stratégiájának kidolgozásában vettek részt.

S hogy miként készül el egy településfejlesztési pályázat? A Step & Valsnál az a gyakorlat, hogy az anyaggyűjtéshez kitelepülnek a helyszínekre: ott interjúkat készítenek, megbeszélésekre járnak, igyekeznek együtt élni és lélegezni az adott településen élőkkel, ráérezni a szellemiségre, az adottságokra és a lehetőségekre. Eközben alakul ki az a jövőkép, amelybe bele lehet kapaszkodni. Katona Ildikó elmondta, az a tapasztalat, hogy a nagyobb lélekszámú települések az előremenekülést választják, ezért olyan fontos számukra a várossá válás, a városi rang. Még ha anyagi vonzata nincs is a címnek, úgy vélik, meglévő minták alapján, hogy a befektetők szívesebben mennek a városokba, mint a falvakba.

Sándorfalvára visszatérve a két szakértő kifejtette: a település Szegedhez való kapcsolata megváltozik a jövőben, amiből a nagyváros is profitálhat. Az, hogy Szeged közvetlen közelében urbanizált települések találhatók, emeli a Tisza-parti város rangját.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb házi kedvenc ügye borzolja a kedélyeket Baktóban

A baktói kiskertekben mindenre lőnek, ami mozog, legyen az macska, kutya, madár vagy ember. A… Tovább olvasom