Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Városszerte javítja a megsüllyedt villamospályákat az SZKT

Három műszakban próbálja a Szegedi Közlekedési Társaság használható állapotban tartani a villamospályákat. A problémát nemcsak a sínek süllyedése okozza, hanem az is, hogy a nagy hőingadozás miatt a pálya vasbeton burkoló elemei sdok helyütt fölemelkedtek. Komoly fennakadást okoz, hogy a Zrínyi utcában az autósokat el kellett terelni.
Torlódást okoz a villamossín gyorsjavítása a Zrínyi utcában Fotó: Gyenes Kálmán
Megsüllyednek a sínek, megemelkednek a betonlapok. A szegedi villamospályákon itt is-ott is megjelennek a Szegedi Közlekedési Társaság munkásai, hogy helyreállítsák a pályát. Fenn kell tartani a forgalmat, ezért három műszakban folyamatosan dolgoznak több helyen a vonalakon.

A gondot az okozza, hogy a nagy hőingadozás miatt a pálya vasbeton burkoló elemei fölemelkednek. Ennek az az oka, hogy a beszivárgó hideg víz megfagy, tágul, majd fölnyomja a betonlapot. Ha ez többször ismétlődik önmagát erősítő folyamatként, akkor mozdul el annyira a burkolat, hogy be kelljen avatkozni – magyarázta Elek István. Az SZKT infrastruktúra főmérnöke hozzátette: a hálózat több pontján lassan kiemelkedtek ezek a burkoló elemek, így például a Boldogasszony sugárúton már hozzáértek a járművekhez.

Most két géppel dolgoznak az SZKT emberei, sorra javítják a hibás szakaszokat városszerte. Komoly fennakadást azonban csak a belvárosban okoztak: a Zrínyi utcában részben el is kellett terelni az autóforgalmat, hogy a pályát rendbe hozzák. A panel síkjához képest 8 centivel lejjebb került a sín, így ott sürgősen be kellett avatkozni. A lezárást várhatóan csak jövő héten tudják feloldani.

– Fölázott a sín talpa alatt a zúzalék, a pálya elsüllyedt – magyarázta a főmérnök. A szerkezet ugyanis úgy van kitalálva, hogy fölülről víz ne jusson be.

Csakhogy Szegeden annyira elhanyagolták az elmúlt évtizedekben a pályát, hogy a csapadék sok helyen befolyik a burkolat alá. A villamossínek ettől megsüllyednek. A nyílt vasúti pálya ágyazatát úgy alakították ki, hogy a víz kifolyjon belőle, a betonnal burkolt villamossínekét azonban nem: elvben bitumennel lezárják a réseket. A többi szakaszon is ugyanúgy ki kell önteni a hézagokat a forró tömítőanyaggal, mint tették azt tavaly a Kossuth Lajos sugárúton.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kíváncsiság és empátia

Ezek a hetek sokak számára a döntéskényszer hetei: február közepéig-végéig választani kell a… Tovább olvasom