Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

Vasárnaptól működik a Kossuth Lajos sugárút tömegközlekedési sávja

Szeged - Vasárnap reggeltől a helyi autóbuszjáratok a Kossuth Lajos sugárút közös tömegközlekedési sávját használják. Így a járatok megállóhelye változik.
A helyi járatú autóbuszok vasárnap reggeltől a Kossuth Lajos sugárút közepén, a gömbsüvegsorral elválasztott, villamosokkal közös tömegközlekedési sávot használják. Az elkülönített közösségi közlekedési sáv célja, hogy a buszok és villamosok a nagy forgalmú sugárúton a közúton haladó személy- és teherjárműveknél lényegesen gyorsabban és biztonságosan vihessék az utasokat. Ezzel jelentősen rövidül a várakozási idő a megállóhelyeken és csökken a torlódások hossza a közúton.

A Dorozsmai úton közlekedő 64, 75, 75Y, 78, 78A, 79, 7F jelű és Makkosház felé közlekedő 2, 83, 83A jelű autóbuszok középen, a villamospályán közlekednek. Megállójuk az 1-es villamos megállójában lesz, ezzel megkönnyítve az átszállást. A Mars tér irányában a buszok a Rókusi csomópontot elhagyva hajtanak rá a villamospályára, és a Károlyi kollégium előtt, a Damjanich utca, valamint a Tavasz utca villamos megállóhelyeken állnak meg. A Rókusi templom előtti buszmegállóhely megszűnik, a Tavasz utca megállóhely után közvetlenül a Mars tér következik.

Vigyázat! Zsákutca lesz a Textilgyári út.
Vigyázat! Zsákutca lesz a Textilgyári út.

Ellenkező irányban a makkosházi 2, 83 és 83A jelű járatok a Párizsi körútnál kanyarodnak rá a villamospályára, és megállnak a Rókusi templom villamosmegállóban. A dorozsmai 64, 75, 75Y, 78, 78A, 79, 7F jelű járatok a Szent Gellért utcánál hajtanak fel. Mindegyik járat megáll a Tavasz utca, Damjanich utca villamos megállóhelyeken, majd lejön a villamospályáról.

A helyközi és távolsági autóbuszjáratok változatlanul a sugárút közútján közlekednek és az eddigi megállóhelyeiken állnak meg.

Ideiglenesen zsákutca lesz a Textilgyári út

Hétfő reggel a tervek szerint újabb forgalmirend-változást von maga után: a kivitelező építi a Textilgyári úti deltafordulót, ezért lezárja a Textilgyári út Kálvária sugárúti végét. A munkálatok várhatóan október végéig tartanak. Az érintett buszok és pótlóbuszok terelőúton járnak.

A 36, 36Y és 3F jelű járatok útvonala nem változik. A 13, 13A autóbuszok és 3-as jelű villamospótló járatok útvonala jelentősen módosul: nem érintik a Kenyérgyári és a Textilgyári utat. A 13 és 13A jelű buszok a Bakay Nándor utca – Vásárhelyi Pál utca – Móravárosi körút útvonalon járnak a Móravárosi bevásárlóközpont végállomásig. A 3V jelű villamospótló buszok a Kálvária sugárút – Vásárhelyi Pál utca útvonalon mennek el a Bakay Nándor utcai végállomásig. Átszállni a 3F járatra a II. kórház megállónál lehet.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. fogtündér 2010. október 14. 20:43
    „Drága vagy !Ezeket én is tudom,de miután még csak alsós valószínű sokáig fog ált.iskolába járni.Nem a táv hanem a biztonsága hiánya a gond.A Tavasz u-nál nincs jelzőlámpa csak őrült kamionos meg autós.A Mars térről szintén nem lehet biztonsággal eljutni a suliba.”
  • 29. FodiDe 2010. október 12. 21:07
    „@28: Vásárhelyi Pál utca/Tavasz utca. Átszállási lehetőségek az 1 villamosra stb. Amúgy meg a Tavasz u. - Rókus I. max 7 perc gyalog. Ha esetleg a gyermekek felnőnek és netán eljutnak valamelyik közép/felsőfokú intézmény tanulói lesznek nem valószínű, hogy átszllás nélkül az iskola előtt fogja lerakni a busz/troli/villamos/(metró)/(mágnesvasút)”
  • 28. fogtündér 2010. október 11. 19:43
    „A kérdésedet meg is válaszoltad.Úgy tudom ez is a nagy projecthez tartozik.Addig pedig BUSZ közlekedik,ami a Tavasz u.után a Mars térnél áll meg legközelebb.Így az iskolába igyekvő ,egyedül közlekedő kisiskolásoknak a Mars térről valahogy el kell jutniuk a Rókusi iskoláig.És ez nem csak 2,83-ast érinti,hanem a többit is,ami Béke telepről,Dorozsmáról hozza a nebulókat.Ezt a számítást a nagy okosok ismét kihagyták.Arról nem is beszélve,hogy öreg Rókuson lakók,mihelyt megszűnik a 2-es busz csak átszállással fognak eljutni Újszegedre.Ezt is kitalálták!”
  • 27. ifj. Nagy Gábor 2010. október 10. 22:46
    „25. hozzászólás fogtündér 2010.10.10. 19:54
    "Addig amíg nem közlekedik a 2,83-as "troli" mi lesz a lakótelepről a rókusi Ált.Isk-ba egyedül közlekedő gyerekekkel?"

    Ezt lehetne máshogy? nem teljesen értem a kérdést...

    A 2-83 ugyebár közlekedik, de busz. Ha majd nem közlekedik (a Rókusi körúton), akkor villamos lesz helyette. Mi a gond?”
  • 26. ifj. Nagy Gábor 2010. október 10. 22:45
    „17. hozzászólás Attis2 2010.10.09. 21:52

    Nem is tudom, a CORÁT én a béketelepi buszokkal házasítanám valahogy össze, de akár a 90-es is odakeverhető lenne, fene tudja.

    18. hozzászólás ferdzso 2010.10.10. 08:46

    Ötletelni szabad, az index fórumra négy éve az újszegedi nyomvonalak kapcsán a városházáról is érkezett jelzés, hogy jó a téma, mondja el mindenki az ötleteit, mert ott lassanként lépni kell. A szakember úgyis kiszórja az indokolatlan dolgokat (vagy nem :) ).

    19. hozzászólás mezopeti 2010.10.10. 09:38

    Az általad leírtak igazak, azonban az egyirányú villamosok kisebb beszerzési költsége (az ajtók mellett a vezetőfülke is tétel) és a nagyobb befogadóképessége közel egyenértékű előny a másik oldalon. 10 kétirányú villamos árából vehetsz 11-et és azon 12 villamosnyi utas fér el (az adatok csak tájékoztató jellegűek :) ).”
  • 25. fogtündér 2010. október 10. 19:54
    „Addig amíg nem közlekedik a 2,83-as "troli" mi lesz a lakótelepről a rókusi Ált.Isk-ba egyedül közlekedő gyerekekkel?IDIÓTÁK!Autóval ne hordjam a gyereket iskolába,mert kényelmes.Megállni az iskola mellett és behajtani az iskolához csak kerülővel lehet.Kötelező egyáltalán az iskolakötelesnek iskolába járni?Tudom a megoldást!Minden reggel az önkormányzati képviselő testület marconái majd hozzák-viszik az én gyerekemet is.”
  • 24. FodiDe 2010. október 10. 14:11
    „igen és a Dorozsma-Szőreg metró beté a honvéd térre a mars térre és tarjánba.
    én inkább a mini-panorámajáratpár (36-36Y) menetidejét redukálnám 8-10 perccel. Nem túl kényelmes a 25km/h-s hipersebesség csúcsidőben/este fél 11kor.”
  • 23. szeti 2010. október 10. 11:12
    „19. Az a helyzet, hogy már mindenhol máshol van forduló (Tarján, Kecskés, Személyi pu., Rókus pu.), tehát szerintem egyszerűbb itt is megoldani a megfordulási lehetőséget, és akkor nem kell "kétoldalas" villamost venni. Amúgy én nem is szeretem azokat a villamosokat, amiken mindkét oldalon van ajtó, mert pl. csomó ülőhely elvész. Jó ez így, hidd el. :)”
  • 22. unknown 2010. október 10. 10:42
    „Helyesen, egy szóval kiegészítve:

    De azért elég stresszes lehet a buszvezető számára különösen a műszak vége felé, fáradtan és idegesen, hogy a szembe jövő jármű miért nem húzódik ki jobbra... Egy kis munkapszichológia...”
  • 21. unknown 2010. október 10. 10:30
    „15. ifj. Nagy Gábor 2010.10.09. 21:02
    8. hozzászólás unknown 2010.10.09. 06:36

    Úgy mint a kiskörúton már vagy 6 éve.

    Ezt nem tudtam... Ahogy idősödik az ember fia egyre kevesebb hely felé kódorog :-))
    De azért elég stresszes lehet a buszvezető számára különösen a műszak felé, fáradtan és idegesen, hogy a szembe jövő jármű miért nem húzódik ki jobbra... Egy kis munkapszichológia...”
  • 20. Attis2 2010. október 10. 09:50
    „fredzso

    Bizzuk arra akinek ez a szakmája? Oké,csak az a baj,hogy akire most jelenleg ezt csinálja,az nem ért hozzá,és megszüntet olyan járatokat,amik jók voltak.”
  • 19. mezopeti 2010. október 10. 09:38
    „én nem értem ezt a deltafordulót!
    nem praktikusabb a mindkét végén vezetőfülkével ellátott szerelvény?
    mivel nincs mindkét oldalán ajtó, így mindenhová két megállót kell építeni.
    ha "két irányú" lenne a villamos, akkor egyes helyeken a két vágányos szakaszon meglévő és esetleg még építhető átkötéseken (lásd anna fürdő előtt, szécheni tér) az egyik pályáról átállhatna a másik iránya egy esetleges forgalmi vagy műszaki probléma esetén.”
  • 18. ferdzso 2010. október 10. 08:46
    „Fiúk! Szerintem, kapcsoljátok ki a gépeiteket, és a terepasztalon a kisvasúttal, vagy "matsboxokkal" álmodjatok okos közlekedést. Ott nem baj, ha üresen megy a "kisvonat", vagy ki siklik, el gurul egy kis busz... Másik megoldás: tanulni kéne a győri közlekedési főiskolán, közlekedés szervezői szakon, és aztán, lehet csinálni "nagyban" is. Addig meg bízzátok arra, akiknek ez a szakmája!”
  • 17. Attis2 2010. október 09. 21:52
    „Ifj. Nagy Gábor!

    És a 90H-s ötletem milyen? Azt kifelejtetted!

    A 11,21,90,90F fordulása viszonylag egyszerű lenne,mert ott tele van kisutcákkal,ahol visszalehet fordulni! Pl:Füzes utca,Pállffy utca,Nyil utca fordulóval! A 90 Y-t azért gondoltam,mert ha megszűnik a 83-as Makkosházáról,akkor akkor pl,aki Tescoba megy,vagy a Rókusi krt.-on valahova,akkor csak átszállással tudna majd eljutni,a 90Y visszaállitásával,pedig ez a gond megszünne! Hogy miből fedezném a költséget? Az ötleteimmel! :-D”
  • 16. ifj. Nagy Gábor 2010. október 09. 21:25
    „11. hozzászólás Attis2 2010.10.09. 09:04
    "A 2-est is elvinném Katalin utcába,Erdélyi tér betéréssel,és a 71-est is Erdéyi térre bevinném,és úgy Katalin utca!"

    A betéretést nem támogatom, időveszteség a többi utasnak. Inkább sűrítsék.

    Nyomvonalakra négy éve az indexen rengeteget ötleteltem, többekkel együtt, ettől a hozzászólástól kezdve (remélem jó a link) vannak térképvázlatos javaslatok igen nagy számban:

    http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049702&go=60690012&p=1#60690012

    "Az egyetemisták miatt a 11-es,21-es,-90-es,és 90F-es buszt meghosszabitanám a Hattyasi egyetemi épületig(1 megállóval hosszabb)"

    Ez nem rosz, csak fordulási lehetőséget kell valahogy biztosítani.

    "visszahoznám,a 35,35Y-ost,36,36Y-onnal közösen"

    Tekintettel a készülő 10-es trolira nem tartanám szerencsésnek, kivéve egy viszonylag ritkított változatot, amennyiben az a Hajós utcánál kimenne a Felső Tisza-partra és utána az alsó rakparton át haladna egyfajta alternatív belvárosi gyorsjáratként.

    "22-est,Honvéd tér betéréssel,Móravárosi Bevásárlóközpont végállomásig"

    Azért szűnt meg, mert szinte végig elektromos üzemű vonalakkal volt párhuzamos, ha nem tévedek, ez pedig most is fennáll, sőt, azóta fokozódott...

    "a 90Y-t Szintén vissza Vadkerti térre,Móravárosi Bevásárló központ érintésével!"

    Hasznos lenne, esetleg olyan változatban, hogy a Vadkertitől esetleg csak az amúgy is eléggé kiürülő Hont Ferenc utcai buszvégállomásig járna.

    "Szóval én ellátnám a népet! Csak sajna nem én döntök! Mindenki véleményét az ötletemről szeretettel várom! :-)"

    Egy fontos kérdés maradt a végére: a jelentős többletköltséget hogyan kívánnád fedezni? ;-)”
  • 15. ifj. Nagy Gábor 2010. október 09. 21:02
    „8. hozzászólás unknown 2010.10.09. 06:36
    "Én csak azon filózok a hír megjelenése óta, miként megy el egymással szemben a kötött pályás villamos és az autóbuszvezető térérzékelése függvényében vezethető autóbusz úgy a gömbsüvegsorokkal határolt térközben, hogy le ne vigyék egymás visszapillantó tükreit?"

    Úgy mint a kiskörúton már vagy 6 éve.

    Sőt, egyszerűbben, mert itt jóval egyenesebb a nyomvonal.”
  • 14. unknown 2010. október 09. 11:24
    „12. papsajt 2010.10.09. 09:24
    én meg metrót építenék Szőreg-Dorozsma közé :)

    Helyes, én is mellette szavazok! :-)) A monda szerint alagút van az Apátsági-domb és a szegedi vár között. Már fúrni sem kell, mint a 6-os autópályánál a húsz méter magas lőszfelszínbe... Gyerek koromban még láttam a régi temető alatti oldalon egy vasráccsal lezárt bejáratot (ami azonban csak egy ottani pince lehetett :-((”
  • 13. Attis2 2010. október 09. 09:42
    „papsajt

    Az is jó ötlet! Támogatom! :-D”
  • 12. papsajt 2010. október 09. 09:24
    „én meg metrót építenék Szőreg-Dorozsma közé :)”
  • 11. Attis2 2010. október 09. 09:04
    „leirom,hogy én a város helyében mit csinálnék!

    A 2-est is elvinném Katalin utcába,Erdélyi tér betéréssel,és a 71-est is Erdéyi térre bevinném,és úgy Katalin utca! Az egyetemisták miatt a 11-es,21-es,-90-es,és 90F-es buszt meghosszabitanám a Hattyasi egyetemi épületig(1 megállóval hosszabb), visszahoznám,a 35,35Y-ost,36,36Y-onnal közösen,de betérnének a Kereskedő közbe,és a 13A-s nem kell,felesleges,a 90H-s óránkénti követéssel,a Cora miatt,visszaállitanám a 22-est,Honvéd tér betéréssel,Móravárosi Bevásárlóközpont végállomásig,a 90Y-t Szintén vissza Vadkerti térre,Móravárosi Bevásárló központ érintésével! Szóval én ellátnám a népet! Csak sajna nem én döntök! Mindenki véleményét az ötletemről szeretettel várom! :-)”
30 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felavatták a GEMMA-t

Felavatták pénteken a GEMMA-t, a fogyatékosok nappali intézményét Szőregen. Tovább olvasom