Délmagyar logó

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -4°C | 4°C Még több cikk.

Vaskeréken guruló hűtők

Tegnap reggel a megállókban várakozó emberek dideregve várták a járműveket. Az autóbuszokon, a trolikon és az 1-es villamoson meleg utastér – a 3-as és 4-es villamos vonalán fűtetlen kocsik és jéghideg kapaszkodók várták őket.
Fotó: Schmidt Andrea
A reggeli csúcsforgalomban sűrűn érkeztek a megállókba a tömegközlekedési járművek. Az ott várakozó emberek felszállás után a buszokon és a trolikon sapkájukat és kesztyűiket levetették – az utastérben kellemes meleg fogadta őket. Akik azonban a 3-as vagy 4-es villamossal utaztak, ha lehet, még jobban fejükre húzták sapkáikat. A járművek ajtóin keresztül csak úgy süvített befelé a hideg levegő.
Vörös Krisztina mindennap négyes villamossal megy munkahelyére.

– Nagyon hideg van a járművön, nem tudom, miért nem lehet befűteni rajtuk. A buszokon a sofőrök mindig bekapcsolják a fűtést. Ha tehetem, leülök, bár a bőrülések is elég hidegek. Kapaszkodni pedig csak kesztyűben érdemes, a vasból készült fogódzkodókra e nélkül szinte ráfagy az ember keze.

A négyezer forintos bérlet mellett elvárná az ember, hogy ezen a vonalon is melegben utazhasson – mondja bosszúsan.

A nyugdíjas Szabó Imréné szintén fázik a villamoson, ha teheti, inkább busszal közlekedik. – A buszokban mindig jó meleg fogad, míg a 3-as és 4-es villamosokba még fűtőrendszert sem építettek – magyarázza. Elmondja, ha mégis ezekre kell szállnia, télen soha nem ül le, nehogy megfázzon. – A kapaszkodó pedig kesztyűn keresztül is süt a hidegtől – mutatja elgémberedett ujjait.

A régi típusú villamosokat befűteni tényleg nem lehet. Mint azt Dózsa Gábor, az SZKT igazgatója elmondta, a magyar gyártmányú, lassan negyvenéves villamosokba nem szereltek fűtőtestet. – Ezt lehetne pótolni, de elég bonyolult a kivitelezése. Nem is érné meg. Két év múlva az összes „házicsuklóst" kivonjuk a forgalomból. Amint elkészül májusban a tarjáni forduló, a 4-es vonalára Tatra villamosokat állítunk. Csak a 3-as vonalon utazóktól kérek még egy kis türelmet. Ígérem, 2007-2008 telére itt is fűtött villamosok fognak közlekedni – mondta az igazgató.

Melegre tehát, legalábbis ezen a télen, nem számíthatunk ezeken a járatokon. De az utazás mellett azért másra is jók ezek a villamosok. Kipróbáltuk: a táskánk melegéből előhúzott üdítőital fél óra alatt jéghidegre hűlt le. Mintha egy hűtőszekrénybe tettük volna ennyi időre.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kérdések a csatornázásról

A szegedi csatornaberuházással kapcsolatos szerződések nyilvánosságra hozatalát kéri Botka Lászlótól… Tovább olvasom