Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Védőkorlát lesz az 55-ös árkainál

Csongrád megye - Van egy megoldás, a hossz-szivárgó rendszer, amelynél nem kell 3 méter mély árkokat építeni az út mellé. Egy hasonló itt készült az orrunk előtt, a szegedi partfalberuházásnál. Egy baranyai buszbaleset miatt is beszédtéma a megújuló 55-ös főút árokrendszere.
 Olvasóink is félnek


Kotroczó Zoltán: Idiótán előző autós elől, ha menekülni kellene oldalra, akkor is megdöglik az ember az árok miatt...
Krémer Julianna: Nem kell aggódni, majd kiteszik az 50-es táblát, és akkor minden megoldódik!
Rácz Attila: Kiskőrös és Kalocsa között is ezt csinálták. Az útépítőnek köbméter után fizettek, így egy komplett első világháborús árokrendszert rakott az út mellé. A gaz benőtte, én onnan láttam, hogy benne van egy Lada, hogy már mászott ki belőle a sofőr! Ha eszméletlen, akkor simán elhajtok mellette, mert teljesen eltűnt a kocsi benne! Az út készítőjét és az engedélyezőt közveszélyokozásért le kéne csukni!
Kiss Laci: Én nem értek hozzá, de ilyet nem láttam máshol!

Mi a szakadék alternatívája, és mennyibe kerül? – kérdeztük az 55-ös főút felújítását levezénylő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t. Loppert Dániel kommunikációs vezető a következőket válaszolta:– Szó sincsen semmiféle „szakadékról". Az 55. számú főúton tervezett vízelvezető árkok rézsűhajlása és mélysége is az előírásoknak megfelelő, kialakításuk az országban számtalan helyen épült gyakorlat szerinti. Ahogy korábban is jeleztük, a régebben alkalmazott, meredekebb falú, elvadult szikkasztó árkok helyett most – éppen a forgalombiztonság miatt – enyhébb rézsűhajlással vízelvezető árkok épülnek.

– Szintén a forgalom biztonságát segíti a 7,5 méterre kiszélesített burkolat és a korábbinál jóval szélesebb (1,75 illetve 2,25 méteres) padka is. Passzív biztonsági berendezést, szalagkorlátot általános esetben 3 méter töltésmagasság felett kell építeni. Most a földmedrű árkok láthatók, ahol még nem füvesítettek, vagy a fű még nem erősödött meg, ezért optikailag mélynek tűnhetnek, főleg azokon a helyeken, ahol még nem helyezte ki a szalagkorlátot a kivitelező – fejtette ki a vezető.

Védőkorlát lesz az 55-ös árkainál. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Megírtuk, hogy életveszélyesnek tűnnek az 55-ös főút mellé kétoldalt épített vízelvezető árkok. Nemrégiben Baranya megyében súlyos baleset történt: egy sekélyebb árokba hajtott bele egy busz, a 25 utasból 23-an sérültek meg, 10-en súlyosan, közülük ketten életveszélyesen. Egy 12 éves kislány kezét amputálni kellett. A baleset kapcsán újra beszéltünk egy mérnökkel, aki nem akart névvel nyilatkozni. Szerinte hossz-szivárgót és enyhe emelkedésű, legfeljebb fél méter mély árkot kellett volna kialakítani.

– A szegediek a partfal építésekor láthatták, hogyan készült a Stefánián a hossz-szivárgó, amely a város felőli oldal belvizét fogja majd meg, hogy az ne kezdje ki a partfalat, ne a Tisza felé keresse az utat – mondta a szakértő.
A beruházás során ástak egy árkot, abba belehelyeztek egy kilyuggatott, műanyag „porszívógégecsövet", és betakarták vízáteresztő műanyag szövettel, hogy ne tömődjenek el a lyukak. Majd betemették. A csőbe beszivárgó víz számára aknákat építettek, ahonnan azt a későbbiekben szivattyúval emelik át a Tiszába. Szakértőnk szerint ugyanilyen aknákban lehetett volna összegyűjteni a vizet az 55-ös mellett is, majd kivezetni a földekre vagy a csatornákba.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

250 közmunkást vehetnek kölcsön a kerítésépítéshez

A közfoglalkoztatottak is részt vehetnek az érintett megyékben a magyar–szerb határzár felépítésében. Tovább olvasom