Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Vékonyodik a telefonkönyv

Minden évben vékonyabb a telefonkönyv. A Csongrád megyei 2005-ben 336 oldalas volt, idén 288 oldal. Az Invitel szerint azok mondják le a vezetékes telefont, akik elköltöznek vagy meghalnak.
– Halló, Kis lakás? Akkor cserélje nagyobbra – a klasszikus, bár kissé fárasztó poén csak vezetékes telefonon működik, mobillal nem az igazi. A vezetékes előfizetők persze nem a telefonos viccek miatt ragaszkodnak a készülékükhöz. Van, akinek internet miatt kell, más a helyben élő rokonait hívja, illetve az ügyintézést ítéli egyszerűbbnek vezetékes telefonon, mint mobilon vagy személyesen.

Három év alatt 48 oldalt fogyott Fotó: Karnok Csaba

Az általunk megkérdezettek között olyan is volt, aki közölte: nem azért van vezetékes telefonja, hogy a mi kérdéseinkre válaszoljon – majd lecsapta a kagylót. Más azt mondta, azért kell a vezetékes, mert bármi történhet. De mégis mi? – kérdeztük. Hát akármi – válaszolta.

A városiak szeretik a könyvet

A 18 és 59 év közötti budapesti vagy megyeszékhelyen élő lakosság több mint fele szívesebben keres a nyomtatott telefonkönyvben, mint más típusú, például elektronikus adatbázisban – derült ki a Szonda Ipsos 2007-ben végzett felméréséből, melyet a Magyar Telefonkönyv-kiadó Társaság megbízásából végzett.  
Egy ez évi Szonda Ipsos-felmérés szerint nemcsak a készülékhez, de a telefonkönyvhöz is sokan ragaszkodnak – a kutatást végzőknek azt mondták, hogy egyszerűbben tudnak a telefonkönyvben keresni, mint elektronikus adatbázisokban. Mégis: a könyv évről évre vékonyabb.

A Csongrád megyei telefonkönyv 2006-ban 320 oldalas volt, a telefonszámok a tizedik oldalon kezdődtek. A 2008-as csak 288 oldal, a számok a harmincegyedik oldalon indulnak, és az utolsó három oldal reklám, illetve jegyzetlap. Egy oldalra körülbelül háromszáz-négyszáz telefonszám fér, tehát eggyel kevesebb oldal is komoly veszteség a szolgáltatóknak.

Nyáron zártak

A telefonkönyvben az Invitel és a T-Kábel ügyfelei is benne vannak. Az ez évi kiadvány nyomdai zárása július 26-án volt, az utolsó adatokat július 18-án kapták. Aki ez után fizetett elő, az ebből kimaradt.  
– Általában elmondható a vezetékes telefonvonalak számáról, hogy lassuló ütemben csökkennek, stagnálnak. A vonalat inkább egyéni előfizetők mondják le. Kevésbé jellemző a lemondás a cégekre, főleg az irodát fenntartó, illetve több alkalmazottal működő vállalatokra – mondta Zsembery György, az Invitel marketingvezérigazgató-helyettese.

A vezetékes telefont egyébként „önmagáért" az idősebb korosztály szereti, a fiatalok inkább az ADSL miatt ragaszkodnak hozzá. Új előfizetők például az újonnan épült lakóparkok lakóiból lesznek, a lemondás oka az Invitel szerint például a költözés vagy a halál.




Olvasóink írták

  • 8. NTK 2007. december 16. 12:45
    „Sok minden más mellett a telefonkönyvvel is spórol az Invitel. Amilyen hangya betűkkel vannak benne a nevek nem is csodálom, hogy vékonyodik. Még egy jól látó embernek is gondot okoz a betűk apró mérete. A másik meg, hogy a havi előfizetési díjért mit is nyújt? SEMMIT! Rendelkezésre állást!? Ezért aztán ne csodálkozzanak, hogy akit teheti az más szolgáltó után néz. Az meg már nem is lep meg, hogy nem meri kimondani a cég illetékese, hogy mi is az előfizetői létszám csökkenésének a valódi oka.
    Az önkritika ma már nem divat ebben az országban.”
  • 7. Teo 2007. december 16. 10:28
    „Nagyon téved az Invitel, ha abban ringatja magát, amit leír. Én is voltam Inviteles, de eljöttem, pedig nem költöztem el, és még csak meg sem haltam ezidáig. Szerintem rablás amit ők csinálnak. A Kábeltelefon a leggazdaságosabb. Arról nem beszélve ahogyan az ügyintézőjük/egyesek/ beszélnek ilyen irányú kérelmeikkel hozzáforduló ügyfelekkel. No meg azért itt van ám a mobiltelefon is ami szintén egy nagy ellenfele a vezetékes telefonnak.”
  • 6. Bobó 2007. december 15. 20:30
    „Gyerekek, a vezetékesnek annyi, ezt mindenki tudja. kommunikáljuk úgy, hogy az invitelesek nagy része elköltözött meghalni.
    Az invitel egyébként csodás cég:telefonon keresztül tudnak szerződést kötni, de úgy, hogy nem is tudsz róla, és utána ezt is lehet szépen"kommunikálni". Kommunikáció-belemagyarázás”
  • 5. létminimum alatti polgártársnő 2007. december 15. 18:55
    „"Az Invitel szerint azok mondják le a vezetékes telefont, akik elköltöznek vagy meghalnak."
    Ha meghalok, még előtte le kell mondanom a vezetékes telefont, vagy majd csak utána? :D”
  • 4. Ilicica 2007. december 15. 15:44
    „El van tévedve az Invitel vezetője! Én is azért mondtam le mert sokal jobbat találtam a Kábeltelefont, 1700 Ft. az előfizetés és még le is beszléhetem. Akkor miről is beszélünk. Akinek esze van meg megteheti az leváltja az Inviteles telefont.”
  • 3. Konrad 2007. december 15. 14:57
    „Nemcsak az Invitel előfizetők vannak benne a telefonkönyvben...”
  • 2. ILOOM 2007. december 15. 12:42
    „AZÉRT HOGY ITT ÁLL A TELEFONOM CSAK 3000FT FIZETEK ÉS M NEM IS TELEFONÁLTAM!!!!!!!!”
  • 1. B. Sz. 2007. december 15. 10:14
    „Egy rövid megjegyzés a cikkhez! Azt persze nem gondolja Zsembery György, az Invitel marketingvezérigazgató-helyettese, hogy nem csak azért csökken évről évre a telefonkönyv vastagsága, mert elköltöznek meg meghalnak, hanem mert van egy sokkal jobb szolgáltató nála,ez nem más, mint a Tvnetwork!
    Rengetegen ember ezért mondta le az Invitel előfizetését leginkább!!!
    Sokkal olcsóbb a percdíj, és nem kell alapból 2-3e Ft-ot kifizetni,mert van vonala az embernek!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szilágyi Annamária szívesen veszi kezébe a fakanalat

Jeles és ismert személyiségeket kérdezünk sorozatunkban arról, milyen programot választanak maguknak… Tovább olvasom