Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Versenybe szállított Volán

December elsejéig kell beadniuk a pályázóknak a szegedi helyi autóbusz-közlekedés lebonyolítására vonatkozó ajánlatukat. A Tisza Volán és a Szeged önkormányzata közötti szerződés 2006 végéig szól, utána a pályázaton nyertes cég üzemelteti tovább a városi buszokat. Az SZKT és a Tisza Volán biztosan ad ajánlatot, és nemzetközi cégek részvétele is várható.
Kérdés, hogy 2007-től is a Tisza Volán szállítja-e Szegeden az utasokat. Fotó: Frank Yvette
Másodszor pályáztatja meg Szeged a helyi autóbusz-közlekedést. Az előző nekibuzdulást lefújták, mert nehezen birkózott a hivatal a rövidre szabott határidő alatt a feladattal. Most december elsejéig várják az ajánlatokat a 2007-től kezdődő időszakra.

Az uniós csatlakozás nyomán az ellátásért felelős szervezetek eldönthetik, kit bíznak meg a buszos közszolgáltatással. A szegedi próbálkozás az első nagyobb felhívás a témában.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta: tízen vitték el a pályázati csomagot. Lapunk úgy tudja, a Tisza Volán és az SZKT mellett a Hód-Mező, továbbá a Bálint Trans Kft. ügyvezetője, Nemes László – volt SZKT-igazgató – is érdeklődő. Versenybe szállhat a VT Transman is, amely a Széles Gábor nevével fémjelzett csoport része – Budapesten a BKV alvállalkozójaként dolgoznak. Értesüléseink szerint a világ legnagyobb közösségi közlekedési cége, a Connex is érdeklődött, és egy izraeli vállalkozás is látott fantáziát a szegedi buszközlekedésben.

Az SZKT – az önkormányzati határozattal összhangban – minden meghirdetett vonalcsoportra pályázik, legesélyesebbnek tartja magát – mondta Dózsa Gábor igazgató. Szerinte a Volánnál kisebb cég gazdaságosabban tud működni. A környék legnagyobb hagyományú, 120 éve létező, jelentős tapasztalattal rendelkező közlekedési cége az SZKT – tette hozzá Dózsa. Vásárolnának 110 buszt – ehhez legföljebb 3 milliárd 60 millió forint hitelt vehetnek föl a városi közgyűlési döntés értelmében.
Ennél sokkal titokzatosabbak voltak a szegedi piacra most belépni szándékozó cégek. Mindenki mélyen hallgat arról, ad-e ajánlatot. Információink szerint azonban a Tisza Volánnak és az SZKT-nak komoly hazai versenytársa akadt, a cég valószínűleg külföldi partnerrel együtt nyújt be ajánlatot.

Nagy Sándor elmondta: december elseje után tárgyalnak az ajánlattevőkkel, akik a megbeszéléseken kedvezőtlenebb feltételeket már nem kínálhatnak. Nyár elejére szeretnék a végső ajánlatokat megkapni, azután nyolc évre szerződnek a nyertessel. Azt remélik, a pályázatban rögzített kemény feltételek nyomán javul a szolgáltatás színvonala. Az alpolgármester szerint a város saját cége, az SZKT ugyanolyan pályázó, mint a többi. Nem érdekük az, hogy irreálisan alacsony árral az SZKT nyerjen, hiszen a cég rossz eredményét a városnak kellene kompenzálnia. Az, hogy a Volán piacot veszthet, Nagy szerint nem jelenti azt, hogy dolgozók kerülnek az utcára, hiszen az új cégnek is szüksége lesz sofőrökre.


Versenyben a Volán

A Tisza Volán Rt. a legtöbb konkurenssel szembenézni kénytelen Volán vállalat Magyarországon. Először a Hód-Mező engedélyezésével kapott versenytársat, majd az SZKT is buszokat vett, így már nem rendel tőlük villamos- és trolipótlókat. Most a megyeszékhely – a Volánnak néhány tízmilliós veszteséget hozó – helyi közlekedésében léphetnek piacra a konkurensek. Szeri István vezérigazgató elmondta: természetesen pályáznak ők is. Kérdésünkre, tartanak-e a versenytársaktól, azt válaszolta, „minden pályázó őrült lenne, ha nem tartana tőlük." Szeri nem tud arról, hogy másik Volán is beadná az ajánlatát, bár elvileg ez lehetséges volna. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy fantom pofozkodott

Dózsa Gábor felfüggesztette tegnap a gyermekbántalmazással kapcsolatban indított vizsgálatot. Az… Tovább olvasom