Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Versenybe szállított Volán

December elsejéig kell beadniuk a pályázóknak a szegedi helyi autóbusz-közlekedés lebonyolítására vonatkozó ajánlatukat. A Tisza Volán és a Szeged önkormányzata közötti szerződés 2006 végéig szól, utána a pályázaton nyertes cég üzemelteti tovább a városi buszokat. Az SZKT és a Tisza Volán biztosan ad ajánlatot, és nemzetközi cégek részvétele is várható.
Kérdés, hogy 2007-től is a Tisza Volán szállítja-e Szegeden az utasokat. Fotó: Frank Yvette
Másodszor pályáztatja meg Szeged a helyi autóbusz-közlekedést. Az előző nekibuzdulást lefújták, mert nehezen birkózott a hivatal a rövidre szabott határidő alatt a feladattal. Most december elsejéig várják az ajánlatokat a 2007-től kezdődő időszakra.

Az uniós csatlakozás nyomán az ellátásért felelős szervezetek eldönthetik, kit bíznak meg a buszos közszolgáltatással. A szegedi próbálkozás az első nagyobb felhívás a témában.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta: tízen vitték el a pályázati csomagot. Lapunk úgy tudja, a Tisza Volán és az SZKT mellett a Hód-Mező, továbbá a Bálint Trans Kft. ügyvezetője, Nemes László – volt SZKT-igazgató – is érdeklődő. Versenybe szállhat a VT Transman is, amely a Széles Gábor nevével fémjelzett csoport része – Budapesten a BKV alvállalkozójaként dolgoznak. Értesüléseink szerint a világ legnagyobb közösségi közlekedési cége, a Connex is érdeklődött, és egy izraeli vállalkozás is látott fantáziát a szegedi buszközlekedésben.

Az SZKT – az önkormányzati határozattal összhangban – minden meghirdetett vonalcsoportra pályázik, legesélyesebbnek tartja magát – mondta Dózsa Gábor igazgató. Szerinte a Volánnál kisebb cég gazdaságosabban tud működni. A környék legnagyobb hagyományú, 120 éve létező, jelentős tapasztalattal rendelkező közlekedési cége az SZKT – tette hozzá Dózsa. Vásárolnának 110 buszt – ehhez legföljebb 3 milliárd 60 millió forint hitelt vehetnek föl a városi közgyűlési döntés értelmében.
Ennél sokkal titokzatosabbak voltak a szegedi piacra most belépni szándékozó cégek. Mindenki mélyen hallgat arról, ad-e ajánlatot. Információink szerint azonban a Tisza Volánnak és az SZKT-nak komoly hazai versenytársa akadt, a cég valószínűleg külföldi partnerrel együtt nyújt be ajánlatot.

Nagy Sándor elmondta: december elseje után tárgyalnak az ajánlattevőkkel, akik a megbeszéléseken kedvezőtlenebb feltételeket már nem kínálhatnak. Nyár elejére szeretnék a végső ajánlatokat megkapni, azután nyolc évre szerződnek a nyertessel. Azt remélik, a pályázatban rögzített kemény feltételek nyomán javul a szolgáltatás színvonala. Az alpolgármester szerint a város saját cége, az SZKT ugyanolyan pályázó, mint a többi. Nem érdekük az, hogy irreálisan alacsony árral az SZKT nyerjen, hiszen a cég rossz eredményét a városnak kellene kompenzálnia. Az, hogy a Volán piacot veszthet, Nagy szerint nem jelenti azt, hogy dolgozók kerülnek az utcára, hiszen az új cégnek is szüksége lesz sofőrökre.


Versenyben a Volán

A Tisza Volán Rt. a legtöbb konkurenssel szembenézni kénytelen Volán vállalat Magyarországon. Először a Hód-Mező engedélyezésével kapott versenytársat, majd az SZKT is buszokat vett, így már nem rendel tőlük villamos- és trolipótlókat. Most a megyeszékhely – a Volánnak néhány tízmilliós veszteséget hozó – helyi közlekedésében léphetnek piacra a konkurensek. Szeri István vezérigazgató elmondta: természetesen pályáznak ők is. Kérdésünkre, tartanak-e a versenytársaktól, azt válaszolta, „minden pályázó őrült lenne, ha nem tartana tőlük." Szeri nem tud arról, hogy másik Volán is beadná az ajánlatát, bár elvileg ez lehetséges volna. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy fantom pofozkodott

Dózsa Gábor felfüggesztette tegnap a gyermekbántalmazással kapcsolatban indított vizsgálatot. Az… Tovább olvasom