Délmagyar logó

2018. 11. 17. szombat - Hortenzia, Gergő 0°C | 9°C Még több cikk.

Versenyben a vevőért - ma már mindenért ajándékpont jár

Szeged – Bármerre is indulunk vásárolni, elköltött forintjaink után a legtöbb helyen a megvásárolt termék mellé pontokat is kapunk. Már csak az a kérdés: a pontokért leszünk hűségesek az adott helyhez? A benzinkúttól az élelmiszerláncon át a patikáig – mindenhol a visszatérésre csábítanak, néhol ajándékokkal, máshol levásárolható, beváltható pontokkal.

A legtöbb embernek a pénztárcájában legalább egy hűségpontgyűjtő kártya lapul. Ha elindulunk vásárolni, már-már természetesnek tűnik, a kiválasztott áru mellé valamilyen kedvezményt is kapunk. A kiskereskedelmi láncok legtöbbször az ajándékkupont vagy az ajándékpontrendszert választják: a vásárló minden elköltött forintja után jóváírást kap.

A maipiac.hu cikke szerint a pontok egyelőre csak eladásösztönző eszközök, hűségerejük viszonylag kicsi. A vásárlók a rövid promóciókat szeretik, ritkán gyűjtögetnek – az azonnali akciókra viszont ugranak, örömmel veszik, ha rövid időn belül kézbe vehetik a kiszemelt ajándékot.

Antireklám. Senkit sem sért. Fotó: Segesvári Csaba
Antireklám. Senkit sem sért. Fotó: Segesvári Csaba

– Az idősebb korosztályt a legkönnyebb az ajándékokkal megfogni – ismerte el Zolnay Kriszta, a Kígyó Patika vezetője. Szeged ráadásul speciális hely, az országban talán először itt alakult ki az ajándékosztás rendszere. Már a 90-es évek elején megjelent ez a vevőcsalogató módszer. Ez nem is lenne baj, viszont én úgy érzem: a szakmai plusz, amit egy patika adhat, többet jelenthet a rövid távú anyagi előnyöknél – tette hozzá a patikavezető.

Sokan szeretik az ajándékokat. Fotó: Segesvári Csaba
Sokan szeretik az ajándékokat. Fotó: Segesvári Csaba

A belvárosi gyógyszertár is üzemeltet hűségkártyarendszert – korábban az egészséggel kapcsolatos ajándékokat is adtak. Jelenleg inkább helyben rendezett szűrésekre és egyéb kedvezményekre költik az erre szánt keretet.

– A gyógyszerészi gondozás új lehetőségként jelent meg a rendszerben, ez azt jelenti, hogy a beteg a gyógyszerésszel együtt viszi végig a terápiát. Egy betegtájékoztató nem helyettesítheti a tudást: egy patikai beszélgetés során viszont könnyen kiszűrhető, mely gyógyszerek „ütik" egymást, milyen hatással lehetnek a páciensre. Sokan nem is tudják, hogy a patikába nem csak recepttel érdemes betérni: különböző tesztekkel előzetesen otthonunkban is szűrhetjük magunkat – mondta Zolnay Kriszta.

A jutalompontok mellet árakciókkal, vérnyomás-, vércukor- és koleszterinszint-méréssel próbálják megnyerni a vásárlókat.

Nyugalom és segítség. A plusz szolgáltatások nem csak pénzben mérhetőek. Fotó: Segesvári Csaba
Nyugalom és segítség. A plusz szolgáltatások nem csak pénzben mérhetők. Fotó: Segesvári Csaba

Megkérdeztük a Pingvin Patikákat üzemeltető Feketesas Pharma Kft. képviselőit is, mi a véleményük a vásárlócsalogató módszerekről. – A betegeink szeretik ezt a törzsvásárlói rendszert. Hűségesen visszatérnek és keresnek bennünket. Ezért cserébe személyre szóló, komplex szolgáltatásokat és egyéb előnyöket nyújtunk számukra a jövőben választásuk szerint – nyilatkozta telefonon Görög Judit, a Pingvin Patikák ügyvezetője.

2010. január elsejétől megszűnt az a népszerű lehetőség is, miszerint egyes gyógyszertárak a térítési díjból pénzt fizettek vissza. Ma már csak az ajándékokkal lehet egymástól átcsábítani a betegeket.

Olvasóink írták

  • 7. flexsnake 2010. február 11. 13:34
    „20forintba került egy csomag gluténmentes tészta mert a kígyóban váltottam ki a bogyót, majd átmentem kávéért a másikba...adtak egy 3kilós mosóport is, aztán már majdnem el is fogyott a kiváltanivaló mikor a kezembe nyomtak még egy raklapnyi dolgot :D Jó ez így :D Nekem tetszik. Pláne ez a 20forintos tészta :D A normál ára 400ft. Na meg a kávé 100%arabika :D Iszok is egyet a vérnyomáscsökkentőre :D”
  • 6. persona 2010. február 10. 08:00
    „halad már az esetfeltárás abban az ügyben, hogy idősek otthonaiban az önkormányzat pénzhiányra hivatkozva leszereltette az SOS jelzőberendezéseket?”
  • 5. csiperke73 2010. február 10. 00:11
    „Ilyen pont,amolyan pont!
    Miért pont engem hülyítenek engem?
    A naptáron a légyxar az is egy pont !”
  • 4. szegarazs 2010. február 09. 20:19
    „"A jutalompontok mellet" MELLETT, MELLETT, MELLETT! Világos? A cicit, dudát, csöcsöt, az más. Melyik kolléganő ül veled szemben, kedves Csaba? Vagy tényleg a helyesírással vannak bajok? Az egy újságírónál elég gáz.”
  • 3. macs 2010. február 09. 20:12
    „Én nem a pontokért megyek. Gyorsan kiszolgálnak és még mosolyognak is.”
  • 2. Yucca 2010. február 09. 18:28
    „Mióta megnyílt a Mars téri patika, általában oda megyek, mert gyakran útba esik. Kezdettől a legkisebb vásárlás mellé is kapok valami apróságot, amely gesztus végülis jólesik. Több kézkrémet, testápolót, zsepit, stb. kaptam már, mind hasznos és jó minőségű volt. Nekem ez szimpatikus. Ráadásul sosem kell sort állni.”
  • 1. Celtis 2010. február 09. 14:01
    „Az sem igazán "tudatos vásárló", aki az ajándéknak álcázott 1% kedvezmény (ami ráadásul nem is 1%, mert csak ugyanannál a cégnél levásárolva lehet érvényesíteni) hatására vásárol egy boltban, még ha az árak 5%-kal magasabbak is.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szabadlábra helyezték a fajtalankodással vádolt nevelőszülőt

Szeged - Szabadlábra helyezik a Szegedi Ítélőtábla döntése nyomán azt a dévaványai férfit, akit 8-14… Tovább olvasom