Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Versenypályán Szeged

A gazdasági és közlekedési miniszter szerint a kormány az összes befektetésösztönzési fegyvert beveti Szeged fejlődése érdekében. Kóka János elmondta: Budapest után legközelebb Szeged térségében hoznának létre közlekedési szövetséget.
Kóka János: Szeged a kormány közlekedéspolitikájának nyertese Fotó: Schmidt Andrea
Kóka János helikopterrel érkezett Szegedre tegnap, mint mondta, hogy „a sikeres SZDSZ-es helyi politikusokkal találkozzon". A gazdasági miniszter interjút adott lapunknak.

– A közszféra nem arról híres, hogy nagyon meg akar változni. Nekünk, az új politikusi generációnak az a feladatunk, hogy áttörjük ezt a falat – magyarázta a miniszter. – Ha senki sem teszi föl a kérdést, hogy miért nem hatékony a magyar vasút, ha senki nem kérdezi meg, miért költünk évente 200 milliót a 19 megyei közútkezelő felügyelőbizottsági tagjainak díjazására, ha nem tesszük föl a kérdést, hogy milyen funkciók vannak a kormányzaton belül, amelyek „kimehetnének" a piacra, ha nem tesszük föl a kérdést, hogy az államigazgatás hogyan lehet hatékonyabb, akkor a politika soha nem fogja segíteni az országot – fejtette ki Kóka, miért vágott bele röviddel a ciklus vége előtt óriási léptékű átalakításokba.

– Tudatos választás volt a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, ez a gazdaság fejlődését szolgálta, Szeged egyenesen nyertese ennek a
Közlekedési szövetség

Budapest után Szegeden alakulhat meg a következő közlekedési szövetség – mondta a miniszter. Ez azt jelenti, hogy a városban és környékén igénybe vehető valamennyi közlekedési eszközön egységesítik a jegyeket és a menetrendet. Ebben a minisztériumnak óriási a szerepe, hiszen a közlekedési társaságok számára nyújtott támogatásokat is át kell alakítani.  
politikának – fejtette ki. Tény, hogy közben a vasút- és a közúthálózatból „kispórolt" pénz együttesen körülbelül 2000 milliárd forint lett. A közútkezelők átalakítása nyomán – Kóka szerint – jövőre 3 milliárd forinttal több jut az utak karbantartá-
sára.

A miniszter többször hangsúlyozta: derűlátó, mert Magyarországra 2005 első negyedévében több működőtőke áramlott, mint a négyszer nagyobb Lengyelországba. Szegedet is ajánlják a minisztériumban a befektetőknek, az ezzel foglalkozó államtitkár, Garamhegyi Ábel szegedi, itt tanít az egyetemen, a város fejlődésében érdekelt. Az egyetem versenyképességi pólussá válik, Szeged logisztikai központként viselkedik a Balkán felé, az ipari parkok befektetőket fogadhatnak – sorolta. A kormány az összes befektetésösztönzési fegyverét beveti Szeged fejlődése érdekében – ígérte. A miniszter szerint Szegedre úgy tekintenek a befektetők, mint egy 80 milliós piac kapujára. Azaz ha valaki „szemet vet" a Balkánra, de biztonságos környezetben szeretne működni, akkor Magyarországot – Szegedet választja.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elbocsátották a pickeseket

Kiadták a papírokat, és kész – mondták azok a tegnap óta már csak volt pickesnek számító… Tovább olvasom