Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Veszélyes a vasúti átkelő Hattyasnál

„Rendesen anyáznak a népek", egymást szidják az autósok és a biciklisek, pedig egyikük sem tehet róla, hogy akadályozzák egymás átjutását a hattyasi vasúti átjárón. Az út szűk, a nagyobb járművek leszorítják a törékenyebbeket. Ha mégis előrefurakodik a biciklis, az autós nem tudja megelőzni. Kerékpárút kellene.
Szűk a vasúti átkelőnél az út, gyakori a veszekedés. Fotó: Segesvári Csaba
Az autósok szidják a kerékpárosokat és a gyalogosokat Szegeden a hattyasi vasúti átjáróban. Az átkokat a gépjárművezetők is megkapják a drótszamarasoktól. Mindenki sietni akar, amikor felnyílik a sorompó. A szűk úttesten azonban nehezen halad a forgalom, a kerékpárosok leszorulnak az útszéli földes részre, és a göröngyös szakaszon csellengnek. Nehezen jutnak az átjáróba. Persze az élelmesebbje előremegy, míg a sorompó zárva van, és beáll a sor elejére. Ha felnyílik a sorompó, az autók és a tehergépkocsik a kerékpárosokat nehezen tudják kikerülni, mert szembe is jön a forgalom. Az út keskeny, ezáltal balesetveszélyes. A vasúti vágányok váltókezelője, Markó Balázs gyakran hall veszekedéseket.

– Rendesen anyáznak a népek – mondja a fiatalember. A vonatok a nappali órákban átlagban tizenöt, húszpercenként húznak el a bakterház előtt a Tompai kapuban. De ha tolatás van, akár két-három perc után ismét lezárják a sorompót. A bakter megfigyelte: nem ritkaság, hogy a biciklisek annyira leszorulnak az útról, hogy képtelenek ilyen rövid idő alatt áthajtani a vasúti átkelőn. Meg kell várniuk a tolatást, illetve a következő vonat elhaladását is.

Kátyús megállók

Több panasz érkezett szerkesztőségünkbe, hogy a Szentháromság utcában, a rendelőintézet közelében az autóbusz-megállóban az aszfalt felgyűrődött, és ez balesetveszélyes. A Szegedi Környezetgazdálkodási Kht. városüzemeltetési részleg vezetője, Serege János elmondta: az említett megálló aszfaltját még az ősszel kijavítják. Megemlítette, ennél súlyosabb a helyzet a Sárkány utcában, ahol negyven centiméter mély a kátyú. A kivitelezővel sürgősségi sorrendben végeztetik a munkákat. A felújítási programban az idén kilenc buszmegállót – többek között a Népkert sorit, a Felső Tisza partit és két József Attila sugárútit – javítottak ki, illetve köveztek ki viacolorral. Mindez húszmillió forintba került.

– Gyakran olyan közel jönnek hozzánk az autósok, hogy a síneken le kell ugrani a kerékpárról. Nekem ez nem okoz gondot, mert még mindig sportolok, de vannak, akik elesnek – meséli Garamvölgyiné Szombathelyi Rózsa a sorompó felnyitására várva. Az asszony elpanaszolja, hogy Gyálarét felé sem jobb a helyzet, a száguldozó autók miatt életveszélyes kerékpárral közlekedni. Az időközben összecsoportosuló kerékpárosok és gyalogosok azt szeretnék, ha minél hamarabb kiépülne Hattyason is a kerékpárút. Ez annál is inkább sürgetőbb, mert a MÁV december közepétől sűríti a Szeged–Budapest és a Szeged–Békéscsaba vonalon a járatokat. A sorompót többször le kell majd zárni, nagyobb lesz a torlódás.

Az önkormányzat városfejlesztési irodáján megtudtuk, hogy a tervek már elkészültek a kerékpáros-gyalogos átvezetésre a vasúti átkelőn. A kerékpárút a Vadkerti tértől indulna és Hattyason a töltés rézsű alján érne véget. Az átvezetés nemcsak kerékpárút-építésből állna, hanem a vasúti átjárót is fel kellene újítani. A beruházás összesen 80-90 millió forintba kerülne, amiből ötvenmillió a vasúti rekonstrukció.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az érdekvédők nem tüntetnek

Nem vesznek részt a pénteki tüntetésen szervezett formában sem a gyógyszerészek, sem a diákok, sem a… Tovább olvasom