Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

Veszélyes csomópontok

A szerencsének, valamint az autósok óvatosságának is köszönhető, hogy Szeged különösen balesetveszélyes kereszteződéseiben nem koccannak össze naponta autók. Kiderült, négy, lapunk által kockázatosnak ítélt csomópontban már évek óta tervezik körforgalom megépítését.
Több olyan nagy forgalmú útkereszteződésről tudnak a szegedi autósok, amelyeket legszívesebben elkerülnének, ha tehetnék. A legkritikusabb helyeken a gyengébb idegzetű pilóták hosszú percekre képesek feltartani a forgalmat, miközben a mögöttük tülkölő agresszív autósok hajmeresztő előzésekbe kezdenek. Az egyik ilyen kritikus pont a Vásárhelyi Pál utca és a Pulz utca kereszteződése, közel a Kossuth Lajos sugárúti lámpás csomóponthoz. Itt a Bakay Nándor utcai körforgalom felől érkezők képtelenek a Pulz utca, vagyis a Szilánk felé nagy ívben balra kanyarodni, mert szemből folyamatos a forgalom, miközben a kanyarodó villamosra is ügyelni kell. Annak pedig, aki a volt ruhagyár felől, a Pulz utcában szeretne egyenesen továbbhaladni – keresztezve a Rókusi körutat –, semmi esélye sincs.

Látszólag egyszerűbb csak a helyzet a Belvárosi temetőnél, a Fonógyári és a Bajai út sarkán. A Fonógyári út felől ugyanis nagy ívben balra, a belváros felé csak akkor tud kikanyarodni az autós, ha nagy gázzal „kilövi" magát, bízva abban, hogy az egyenesen haladó kocsik fékrendszere hibátlanul működik. Kísértetiesen hasonló helyzeteket élnek át a Makai útra Szőreg (Újszentiván, Kübekháza) felől a belváros felé kikanyarodók, vagy azok, akik pont fordítva, Makóra szeretnének eljutni a Thököly utcából. A Szőregi és Makai úton ugyanis mindkét irányban szinte egyenletesen sűrű a forgalom. Már most a veszélyes útkereszteződések között tartják számon a Szabadkai és a Horgosi úti kereszteződést a Pick és a műjégpálya között, holott a Vadaspark lakópark még nem is népesült be teljesen. Itt csak azért lehet időnként idegeskedés nélkül nagy ívben balra kanyarodni, mert a kecskési vasúti sorompó megakasztja a forgalmat.

Gödör, Belvedere

Az autósok további veszélyhelyzetekre is felhívják a figyelmet: reggelente és a délutáni csúcsban kritikus közlekedési szituációk alakulnak ki a Gödörnél, a Hősök kapuja közelében, ahol szintén a pilóták ügyességén múlik, ki tudnak-e hajtani az Aradi vértanúk teréről. Azok sincsenek könnyű helyzetben, akik a rakpartról a Belvedere irodaháznál a Tisza Lajos körút, vagy fordítva, a Felső Tisza-part felé szeretnének kijutni. A Hajnóczy utcából pedig még jobbra is nehéz a nagykörút sűrű gépkocsioszlopába besorolni, nemhogy balra, nagy ívben.

Fehér Éva, Szeged főépítésze válaszolt lapunk kérdéseire tegnap. Kiderült, nyitott kapukat döngetünk, a városi rendezési terv négy körforgalom építésére nyújt lehetőséget, a Délmagyarország által is észlelt veszélyes kereszteződésekben: a Kossuth Lajos sugárúton, a temetőnél, a Szőregi, valamint a Szabadkai úton. Ez utóbbival kapcsolatban a főépítész elmondta, a leendő áruházak alapozásakor, már a közeljövőben megépül a körforgalom. A Pulz utcai kereszteződést emlegetve pedig az derült ki, a Kossuth Lajos sugárúti és Rókusi körúti lámpával védett csomópontban már tíz évvel ezelőtt, a pláza építésekor háromsávos körforgalmat terveztek, amelyen a villamos is áthaladt volna, ám anyagi okok miatt akkor elmaradt, s még ma sincs rá fedezet. Mivel a Kossuth Lajos sugárút a Magyar Közút Kht. kezelésébe tartozik, a beruházás költségeihez az állami cégnek is hozzá kellene járulnia.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Decemberben is esszük, pedig júliusban lejárt

Akciós zöldségkonzervet vásárolt egy család karácsony előtt. Kiderült, az üvegen két címke van,… Tovább olvasom