Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Veszélyes csomópontok a városi utakon

Szeged - 12 különösen veszélyes pontot tart számon a rendőrség Csongrád megye útjain. Mi most a városok legbalesetveszélyesebb helyeit térképeztük fel.
Az elmúlt napokban több súlyos közúti baleset történt a megyében. A rendőrség 12 különösen veszélyes gócpontot tart nyilván, amelyet a www.police.hu internetes oldalon egy térképen is jelölnek. A rajz azonban nem tér ki az egyes települések legbalesetveszélyesebb pontjaira, ahol szinte nem múlik el úgy egy hónap, hogy ne történne valamilyen ütközés.
Feltérképeztük Szeged, Hódmezővásárhely, Makó, Szentes és Csongrád érintett utcáit, kereszteződéseit.

Zádorfalvi György gépjárművezető-oktató tapasztalatai szerint a Szegeden közlekedőknek fokozottabban ügyelniük kell a 30-as övezetekben, itt ugyanis a jobbkéz-szabály betartása sok sofőrnek gondot okoz. Balesetveszélyes a Mars tér környéke, a Mérey utca, a Széchenyi térnél a Fekete Sas utca, a rendőrség épülete mögötti rész, a Kálvária sugárút, valamint a város nagyobb útkereszteződései, ilyen például a Makkosházi körút, a Budapesti körút és a József Attila sugárút találkozása, de a sort még hosszan lehetne folytatni.

Hódmezővásárhely utcáin eddig 5 baleset történt augusztusban, és volt olyan, hogy egy nap kettő. Leggyakrabban sérülés nélküli koccanáshoz kell kivonulniuk a rendőröknek, de nem ritka a komoly anyagi kárral járó baleset sem. Augusztus 9-én a Szántó Kovács János, Teleki és Pálffy utca kereszteződésében volt komolyabb ütközés, az egyik jármű nekihajtott egy lámpaoszlopnak. Korábban több ehhez hasonló baleset történt már itt.

A hódmezővásárhelyi belvárosnak több veszélyes kereszteződése is van. Fotó: Tésik Attila
A hódmezővásárhelyi belvárosnak több veszélyes kereszteződése is van.
Fotó: Tésik Attila

– A Kossuth és a Kálvin tér; a Petőfi utca Andrássy úti vége; az Andrássy, Kaszap és Rózsa utca találkozása; a Dr. Rapcsák András út, a Lázár és a Deák Ferenc utca kereszteződése, a Szántó Kovács János, Teleki és Pálffy utca találkozása, valamint a Szántó Kovács János és Jókai utca kereszteződése – sorolta Vásárhely legbalesetveszélyesebb pontjait Oláh János, az autóklub helyi csoportjának vezetője. Hozzátette: az autósok sietnek, figyelmetlenek, de ez ugyanúgy elmondható a gyalogosokról és a kerékpárosokról is.

– Szentesen nincs olyan útkereszteződés vagy utca, ahová rendszeresen kellene járniuk a baleseti helyszínelőknek – tudtuk meg Balogh-Szabó Imrétől, a Kurca-parti város rendőrkapitányától. – A gondot a körforgalomban való közlekedés szabályai okozzák: a Kossuth Lajos és Tóth József utca találkozásánál lévő körforgalomban havonta legalább egyszer történik kisebb baleset. A főutcán és a környező utcákban bevezetett fizetős parkolás jelentősen csökkentette a belváros forgalmát, míg 2008-ban 20 baleset történt itt, addig idén eddig csupán egy – tette hozzá a rendőrkapitány.

Ugyancsak a körforgalom használata okoz problémát Makón, a helyzetet tovább nehezítik a gyakran figyelmetlen járókelők. Csongrád legbalesetveszélyesebb pontja pedig a Fő utca, az Arany János és a Vég utca kereszteződése.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. zongorista 2009. augusztus 14. 23:42
    „Többedszer írom:
    Gyálaréten a Koszorú utcától "lefelé" a kiskertek felé NINCS se lakó-pihenő-övezet tábla, se 30-as övezet-de JÁRDA SINCS!!!(vagyis van, de csak 1 néni tartja rendben, a többi lakó nem, tehát gyakorl. nincs)
    A valamikori mellékutcák pedig az aszfaltozás óta egyenrangúak lettek a valamikori "főutcával"-tehát JOBBKÉZ-SZABÁLY EMBEREK!!!!
    plusz:GYALOGOSOK AZ ÚTTESTEN!!!!!!!!!!!
    (A kedvencem, amikor a kocsmából jönnek ki a gazdák és ülnek be a traktorjukba,,,,naponta többbször)”
  • 30. kötekedő 2009. augusztus 14. 12:26
    „megkövetlek. igazad van.”
  • 29. sauron2 2009. augusztus 14. 12:17
    „27. hozzászólás kötekedő 2009.08.14. 11:50

    én a térképről beszélek te! a térképen az elmúlt 30 nap eseményei vannak rajta!”
  • 28. Stevvve 2009. augusztus 14. 12:13
    „félig off:

    Ma reggel a 43-ason TM-es Audi A6 kamiont előzött az S-kanyar előtt - szembe jött a SPAR-os kamion.
    Nem sajnáltam volna, ha nem jön össze neki...szerintem ki kellene tenni 1 román nyelvű táblát "siess a halálba" felirattal.”
  • 27. kötekedő 2009. augusztus 14. 11:50
    „sauron2
    "nincs rajta az 5 halálos áldozatot követelő 43-on bekövetkezett baleset, sem a kiszombori, sem a szőregi baleset!"
    Szerinted ezen balesetek közül melyik az amelyik a cikkben említett városok veszélyes csomópontjaiban történt?
    Egyik sem. Milyen érdekes! Tulajdonképpen miről is szól a cikk?”
  • 26. kötekedő 2009. augusztus 14. 11:44
    „gyukolac-nak!
    A KRESZ-ből kimásolva lentebb, hol ír ez olyat, hogy jobbkéz-szabály? Ha megtaláltad szólj! Amúgy meg, ha figyelmesebben olvasnál talán észrevetted volna,hogy erre az állításodra "minden más esetben ha nincs kirakva tábla, akkor neked van elsőbbséged" is érkezett már egy a KRESZ-ből szintén pontosan idézett válasz.
    Közlekedés lakó-pihenő övezetben
    39/A. § (1) Lakó-pihenő övezetbe - a ,,Lakó-pihenő övezet" jelzőtáblától a ,,Lakó-pihenő övezet vége" jelzőtábláig terjedő területre - csak a következő járművek hajthatnak be:
    a) kerékpár,
    b) az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 2500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,
    c) az ott lakók költöztetését végző tehergépkocsi,
    d) az oda látogatókat szállító autóbusz,
    e) az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi,
    f) az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen.
    (2) A lakó-pihenő övezetben járművel legfeljebb 20 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
    (3) A lakó-pihenő övezetben a vezetőnek fokozottan ügyelnie kell a gyalogosok (különösen a gyermekek) és a kerékpárosok biztonságára. Ha az úton járda nincs,
    a) a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, a járművek forgalmát azonban szükségtelenül nem akadályozhatják,
    b) járművel várakozni csak az erre kijelölt területen szabad.”
  • 25. komlodi 2009. augusztus 14. 11:17
    „de ott van a deszki, csak éppen nem Deszk-nél jelölve
    Vicces! A kis info gombbal lehet megnézni mellé a szöveget”
  • 24. sauron2 2009. augusztus 14. 11:05
    „a térkép az elmúlt 30 nap legfrissebb eseményeit tartalmazza: nincs rajta az 5 halálos áldozatot követelő 43-on bekövetkezett baleset, sem a kiszombori, sem a szőregi baleset! de ugyanakkor a szeged belterületén lévő koccanások benne vannak!”
  • 23. sauron2 2009. augusztus 14. 11:00
    „ezt nehéz lett volna a linkelni?

    http://www.police.hu/mapdisplay/orsz.html”
  • 22. sauron2 2009. augusztus 14. 10:57
    „legalább egy pontosabb linket tehettek volna be a térképről! pancserek !”
  • 21. gyukolac 2009. augusztus 14. 10:32
    „13-asnak:
    a lakó-pihenő övezet tábla után a sebesség felső határa 20km/h és autómatikusan jobbkézszabály az érvényes
    ahol 30-as tábla van kirakva ott értelemszerűen 30, de az nem klakó pihenő övezet, hanem 30-as övezet, de ott is él a jobbkézszabály. Az ilyen övezetek minden egyes bevezető útján van tábla.
    minden más esetben ha nincs kirakva tábla, akkor neked van elsőbbséged.”
  • 20. komlodi 2009. augusztus 14. 10:24
    „Ezt nem értem! Mit nem lehet felismerni egy kereszteződésen? A hülyéket meg sztem nem kell védeni! Azokat a szerencsétleneket kell védeni, akiket a hülyék a figyelmetlenségük miatt összetörnek. A vezetés nem a figyelmetlenségről szól! Nem kell beledöngetni egy kereszteződésbe 50-nel, főleg nem egy 30-as övezetben! Ennyi! És akkor van esélyed megállni!”
  • 19. kötekedő 2009. augusztus 14. 10:17
    „komlódi

    :-) Van jogsim és vezettem már párszázezer km-t. Egyszerűen csak arról van szó, hogy védelmére keltem azoknak, akik néha a figyelmetlenségük okán, bár ismerve és betartva a KRESZ-t okoznak balesetet. Akadnak olyan kereszteződések, amik nem fölismerhetőek tábla nélkül és pont az ilyen 30-as övezetekben vannak szép számmal. Nehéz úgy elsőbbséget adni, ha fogalmad sincs arról, hogy kellene csak azért mert erről elfelejtettek tájékoztatni a megfelelő táblák kihelyezésével, ráadásul nem felismerhető a szituáció, mivel a környezetében található műtárgyakból ez nem is következik.

    Mindenkinek jó utat és baleset mentes vezetést kívánok.”
  • 18. komlodi 2009. augusztus 14. 10:05
    „Tök igaz! Ha egyéb jelzés nincs, akkor egyenrangúnak kell tekinteni a kereszteződést! Ráadásul ha ténylegesen 30 Km/h-vak mész az ilyen helyeken, akkor simán van időd megállni, amikor véletlen elbambulsz és egy gyalogos lelép eléd. Mondjuk nekem a csúcs az volt, amikor egy magasan képzett idősebb hölgy közölte, miután majdnem balról telibe találta az autóm oldalát, hogy "a jobbkéz szabály azt jelenti, hogy annak van elsőbbsége, aki hamarabb odaér és átmegy" Na ez a sok hülye miatt vannak a koccanásos balesetek! Inkább mindenkinek 2 évente kellene vizsgáznia KRESZ-ből, és akkor biztosan mindenki tisztában lenne a legújabb módosításokkal is. Pl. baromi sokan vannak, akik a körforgalmat még mindig nem ismerik, és vígan indexelnek benne balra.”
  • 17. SP 2009. augusztus 14. 10:02
    „14. hozzászólás gróf 2009.08.14. 09:36
    :) :)
    Ott ahol csak a Japán, Amerikai kocsikat ismerték, skodát, ladát, trabantot stb. nem is láttak, nem is hallottak róla. Az autópálya sok helyen 2x5 sávos. Nincs fagyos tél.”
  • 16. komlodi 2009. augusztus 14. 09:59
    „kötekedő te tényleg nagyon kötekedő vagy!
    Azt tanítják, hogy a közlekedési táblák (STOP, ELSŐBBSÉGADÁS KÖTELEZŐ) azért olyan alakúak, hogy hátulról se lehessen összetéveszteni semmilen más táblával. Tehát egyértelmű legyen akkor is, ha csak a hátulját nézed. Különben a KRESZ-ben is benne van, hogy hogyan kell a kereszteződéseket megközelíteni! REMÉLEM NINCS JOGSID és azért vagy tájékozatlan!

    "28. §
    Elsőbbség az útkereszteződésben

    Az elsőbbséggel rendelkező járművel is kellő figyelemmel és körültekintéssel kell az útkereszteződést megközelíteni, számítva arra, hogy az elsőbbségadásra kötelezett csupán hirtelen fékezésre vagy hirtelen irányváltoztatásra nem kényszerítheti, tehát az elsőbbséggel rendelkező veszélyt nem jelentő, enyhe lassításra vagy irányváltoztatásra kényszerülhet.

    (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
    a) a jobbról érkező minden jármű és
    b) a balról érkező villamos
    részére.
    (2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben
    a) minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;
    b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt ,,Elsőbbségadás kötelező" vagy ,,Állj! Elsőbbségadás kötelező" jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;
    c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;
    d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.”
  • 15. BagatElla 2009. augusztus 14. 09:49
    „>10. kötekedő 2009.08.14. 09:1
    >Csak azért, hogy világos legyen:
    >KRESZ 14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
    >z/1. ,,Korlátozott sebességű övezet" jelzőtábla azt jelzi, hogy a ,,Korlátozott sebességű övezet vége" >jelzőtábláig az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos.

    Tök igazad van, nekem az oktatóm mondta, hogy a jobbkéz-szabály a 30-as övezetben szegedi jelenség.
    De más esetben is, ha nem övezet, de nincsen tiltó v. figyelmeztető tábla egyik úton sem, akkor is jobbkéz-szabály. Ha nem vagy járatos a környéken, lassíts, és filgyeld, hogy a tőled jobbra eső sarkon van-e 3-szög v. 6-szög.

    Ja, amúgy néhány éve, amikor ezt bevezették, volt x-es tábla minden sarkon, egy teljes hónapig, aztán leszedték, mert nem kötelező a figyelmeztetés.”
  • 14. gróf 2009. augusztus 14. 09:36
    „5!
    Nem tán csak a nagyon kulturálatlan Kanadában?”
  • 13. kötekedő 2009. augusztus 14. 09:31
    „Nem kell kitenni mindenhova! Csak a 30-as övezet tábla alá, ahogy ez a legtöbb lakópihenő övezetnél van. Mert ugye a lakópihenő övezet tábla sem jelent egyértelműen a jobbkéz-szabályt.”
  • 12. AngelEye 2009. augusztus 14. 09:22
    „10.ebben igazad van,hogy ezt jelenti a tábla,de ha a kereszteződéseknél nincs kitéve más tábla akkor hogy közlekedsz?Ott akkor már életbe lép az egyenrangú útkereszteződés-és jobbkéz szabály.Csak minden kis utcában ahol 30-as övezet van nem fognak kitenni táblákat.Viszont ha okozol egy balesetet mert nem adtad meg az elsőbbséget egy ilyen kereszteződésben a rendőr téged fog megbüntetni,és hiába magyarázod majd neki hogy nem volt kinnt egyenrangú kereszteződés tábla.”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zoltánfy-alkotásokat keres a REÖK

Szeged - Legendás szegedi festőművész életmű-kiállítására készül a REÖK: az 1988-ban tragikus hirtelenséggel elhunyt festőművész, Zoltánfy István idén lenne hatvanöt éves. Tovább olvasom