Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Vettel az új német csillag

Szeged - A Red Bull hétvégi utcai parádéján, Szegeden száguld a Forma–1-es autó. Bemutatjuk a csapatot. Dietrich Mateschitz a Forma–1-ben csapattulajdonosként fialtatja az energiaitalból befolyó eurókat.
Öt évvel ezelőtt, a 2004-es szezon végén a Ford úgy döntött, kiszáll a száguldó cirkuszból, és tokkal-vonóval eladta Forma–1-es csapatát, a Jaguar Racinget. Az istállót Dietrich Mateschitz, a Red Bull energiaital-gyártó vállalat tulajdonosa vásárolta meg.

Az új gárda megszerezte a skót David Coulthardot, a másik autót pedig a Jaguárhoz a 2004-es szezonra az energiaitalosok támogatásával érkezett osztrák Christian Klien vezethette, aki helyett négy futamon Vitantonio Liuzzi indult. A 2005-ös autó a leggyengébb Cosworth motorokat használta a szezon során, mégis sokszor pontszerző helyeken autóztak.
Egy év múlva a Ferrari V8-as erőforrásai dohogtak a kasztni alatt. A csapatfelállás a szezon utolsó feléig változatlan maradt, az utolsó három versenyre azonban a vezetés megelégelte Klien gyenge teljesítményét, és helyére a tesztpilótát, Robert Doornbost ültették.
2007-ben ismét motort cseréltek, a Renault szállította az erőforrást. A lassan örökös tagnak számító skót mellett az ausztrál Mark Webber körözhetett. Ez a szezon is a közepesek közé sorolható, a legnagyobb feltűnést mégis újra a Red Bull szolgáltatta: a Brit Nagydíjon a csapat a szurkolók által beküldött képeket festette az autójára. A fotók beküldéséért 1 eurót kellett fizetni a drukkereknek, a befolyt pénzt az istálló a Wings for life alapítványnak adományozta.

idén, a csapat ötödik szezonjában a Red Bull közel kerülhet a tűzhöz
Idén, a csapat ötödik szezonjában a Red Bull közel kerülhet a tűzhöz

A tavalyi szezonban többnyire szenvedtek a Renault motoros autók, viszont idén, a csapat ötödik szezonjában, a Red Bull közel kerülhet a tűzhöz: a Brawn GP legfőbb riválisává nőtték ki magukat, és komolyan beleszólhatnak a világbajnokság alakulásába.

A fiatal reménység

A 21 éves, német Sebastian Vettel a BMW Sauber F1-es tesztpiló-
tájaként 2006-ban a török nagydíjon debütált, ahol a legjobb edzésidőt futotta. A 2007-es szezon elején még szintén tesztpilóta volt, de csapattársa, Robert Kubica súlyos balesete miatt az amerikai nagydíjon már ő indult, s 19 évesen ő lett a száguldó cirkusz legfiatalabb pontszerzője. 2007 júliusában a Toro Rosso csapatához szerződött, 2008-ban megnyerte az olasz nagydíj hatalmas esőzéssel kísért időmérő edzését.

A 2007-es szezon elején még tesztpilóta volt
A 2007-es szezon elején még tesztpilóta volt

Ezzel ő lett a sportág történetének legfiatalabb pole pozíciót elérő versenyzője. Végül a versenyt is megnyerte, ezzel a Formula–1 történetének legfiatalabb futamgyőztese is ő lett, 21 évesen. A Red Bull-istállóhoz idén szerződött. Eddigi mérlege – az idei kínai nagydíjon elért első helyével – 2 győzelem és 2 dobogós hely.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagy szegedi gyalogosvágta

Szeged - Csak az autósok rovására lehet változtatni Szeged legrövidebb gyalogos zöldjén, a… Tovább olvasom