Délmagyar logó

2018. 01. 18. csütörtök - Piroska 0°C | 6°C Még több cikk.

Vevőket bukhatnak a kereskedők

Szeged - Nem fognak amiatt élőláncot alkotni a vállalkozók a Mars tér körül, mert a nagyállomás mögé költözik a buszpályaudvar. Azon törik a fejüket, hogyan lehetne a csökkenő bevételt pótolni.
– Azt kérjük, vizsgálják meg, mekkora forgalomkieséssel jár, ha a Mars térről elköltözik a helyközi és a távolsági buszpályaudvar – mondta Pataki Andrea, a Kisosz Csongrád megyei titkára a szegedi kereskedők érdekeit képviselve.

Hasznos együttélés. Ha a buszpályaudvart elköltöztetik, kevesebben fordulhatnak meg a piacon – félnek a kereskedők. Fotók: Frank Yvette
Hasznos együttélés. Ha a buszpályaudvart elköltöztetik, kevesebben fordulhatnak meg a piacon – félnek a kereskedők. Fotók: Frank Yvette

 Solymos: A helyköziek is megállnak

– Az új piaccsarnok megépítése után a korábbiakhoz képest közel kétszeresére nőtt a forgalom a piacon, mert mindenki értékeli, hogy kulturált körülmények között lehet vásárolni friss termékeket – mondta Solymos László, Szeged alpolgármestere. – A tervekben szereplő új intermodális csomópont a helyközi és távolsági buszjáratok végállomása lesz. Helyi tömegközlekedési csomópontnak mindenképpen megmarad a Mars tér és a helyközi, távolsági járatok jelentős része is meg fog ott állni, mint a város más pontjain is.

– Nem gondolnánk, hogy élőlánccal kellene tiltakozni, és azt elvárni, ne építsék meg az intermodális csomópont. Hanem fel kellene mérni, mit veszítenek a kereskedők, és utána azon gondolkodni, városi segítséggel milyen megoldást lehetne találni a kieső bevétel pótlására.

A Kisosznál úgy tudják, a Mars téren pár éve napi 60 ezer le- és felszálló utast számoltak meg. Vajon hányan vásárolnak közülük a piacon?

– Egyszer már felmértük, hány a vidéki a vevőink közül. Kiderült: mintegy 30 százalékuk reggelizik nálunk, vagy vásárol tejet, kenyeret – magyarázta Vida János vállalkozó, akinek két üzlete is van a Mars téren. – De addig, amíg nem lesz egyértelmű, hogy a vidéki utasok buszai átjönnek-e a városon, és megállnak-e ugyanúgy a Mars téren, vagy másik útvonalon viszik el őket a nagyállomáshoz, nem lehet jóslásokba bocsátkozni.

Többismeretlenes az egyenlet: ha itt is leszállhatnak a vidékiek, és a tér megmarad helyi közlekedési csomópontnak, akkor kisebb lesz a veszteség.

Megírtuk: az előttünk álló 7 éves uniós költségvetési ciklusban, uniós támogatással, mintegy 3,5 milliárd forintból intermodális, több funkciójú csomópont épül Szegeden. Az intermodális azt jelenti, hogy egy helyen lehet átszállni például a vonatról a távolsági buszra, tram trainre, vagy akár hajóra.

Vida János. Fotó: DM
Vida János. Fotó: DM

Pataki Andrea elmondta: az eddigiekben bevonták a Kisoszt a tervezésbe. A jövőben pedig azt képviselik, hogy a piac – városi segítséggel – turisztikai attrakció, szegedi vásárcsarnok lehessen. A pályaudvar helyén olyan közösségi teret alakítsanak ki, amelynek rendezvényei vevőket hoznak a kereskedőknek. 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ujhelyi István: Nem lógok az ülésekről

Ujhelyi István állítja, soha nem tartozott a lógós politikusok közé. Tovább olvasom