Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Világsztárok játszottak a Szegedi Jazz Napokon

Telt ház előtt léptek fel a Szegedi Jazz Napok előadói szombaton és vasárnap az ifjúsági házban. Az első napi koncertek a blues-muzsika ünnepét hozták a szegedi közönségnek.
Joan Faulkner. Fotó: Frank Yvette
A szombati nyitókoncert előtt a főszervező Drienyovszki András bejelentette, a Szegedre 25 év után visszatérő „Philadelphia" Jerry Ricks Magyarországon kíván letelepedni. Az archaikus country-blues-t játszó amerikai zenész szándéka komolyságát azzal kívánta bizonyítani, hogy magyarul köszöntötte a dzsessznapok közönségét.

A teremben kevesen voltak olyanok, akik hallották a 80-as évek elején játszani a fekete gitárost, de Jerry Ricks legendája olyannyira élő Szegeden, hogy kedvéért megtelt az ifjúsági ház nagyterme. A közönség sorai között feltűntek azok a közéleti személyiségek, akik régi rajongói és támogatói az igényes instrumentális muzsikának. Jerry Ricks muzsikájára persze a szakma képviselői voltak a legkíváncsiabbak: a közönség soraiban ült többek között Háló Pál és Dandó Péter, a szegedi dixie-zene képviselői. Az amerikai zenész nem okozott csalódást senkinek. Olyan klasszikus blues- dallamokat szólaltatott meg akusztikus gitárján és sajátos érdes hangján, melyeket a hazai közönség is jól ismer. A hallgatóságot magával ragadó stílusával elérte, hogy a másfél órás koncert végén mindenki a „blues-nagypapával" együtt énekelte a dalok refrénjeit.

A szombat este másik koncertjét a Joan Faulkner–Csík Gusztáv Blues Quartett adta. Ennek az együttesnek az a különlegessége, hogy tagjai külön-külön olyan hírességekkel játszottak együtt, mint Oscar Peterson, Ella Fitzgerald vagy Dizzy Gillespie. Leginkább a dobos, Bobby Durham játékára volt kíváncsi a közönség, hiszen ő nemcsak az ütős hangszereken tud különlegeset alkotni, de nagyszerű
blues-énekes is. Durham azzal lepte meg a szegedi közönséget, hogy – a dzsesszformációk esetében ritkán hallható párosításban – egyszerre dobolt és énekelt. Néhány trióban előadott dzsesszklasszikus után a színpadra lépett az együttes énekesnője, Joan Faulkner is.

Az amerikai előadó nem csak remek blues-énekes, de nagyszerűen kommunikál is a közönséggel, így gyorsan a hallgatóság kedvence lett. Főként akkor forrósodott fel a hangulat, amikor Duke Ellington számokat adott elő a magyar származású zongorista, Csík Gusztáv briliáns kíséretében. Az est fénypontja mégis az volt, amikor a koncert végén „Philadelphia" Jerry Ricks ismét a színpadra lépett, és amerikai zenésztársaival közösen örömzenét varázsolt a színpadra.

A Szegedi Jazz Napok vasárnap az úgynevezett világzenét játszó Karim Ziad „Ifrikya" nevű együttesének és a legendás amerikai dzsessz-rock dobos Billy Cobham „CultureMix" formációjának koncertjével zárult.


Lehangoló zongora

Furcsa közjáték zavarta meg a Joan Faulkner–Csík Gusztáv Blues Quartett koncertjét szombat este. Drienyovszki András szervező egy szám után a színpadra lépett, és közölte: „Ennek itt most véget vetünk, mert ez a... zongora lehangolódott. Jó lenne, ha ez a város szerezne végre egy jó zongorát." Értetlenül néztek egymásra a jelen lévő városi vezetők, és azt kérdezték egymástól, vajon honnan érkezett a problémás zongora. Kiderült, hogy a Bartók Béla Művelődési Központból szállították ide, korábban nem volt vele különösebb probléma, márkája pedig a világ egyik legjobbjának számít. A koncert később folytatódott, az amerikai muzsikusok tréfásan fogták fel az intermezzót, a szegediek többsége viszont sajnálta, hogy ez a jelenet lezajlott a színpadon. 


Szincsok György

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Áder János szerint a 22-es csapdájában vagyunk

Áder János szerint a 22-es csapdájába manőverezte az ország gazdaságát az MSZP–SZDSZ-kormány,… Tovább olvasom