Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Visszakapják az autósok a Kossuth Lajos sugárutat

Szeged - Péntektől a régi módon használhatják az autósok a Kossuth Lajos sugárutat a rókusi csomópont és az Anna-kút között. Hétfőtől a csomóponton is átengedik a forgalmat két irányból.
Hét hónapnyi lezárás után holnaptól az eredeti rendben autózhatnak a szegediek a Kossuth Lajos sugárút nagy részén. A Tisza Lajos körúttól a nagykörútig mindkét irányba egy sávon mehetnek a járművek. A Párizsi körúti kereszteződést már nem kell elkerülni, egyenesen át lehet rajta hajtani. Arra kell csak figyelni, hogy a Párizsi körútról érkezőket egyelőre nem engedik jobbra kanyarodni a Kossuth Lajos sugárútra – tájékoztatott az elektromos tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója, Tapasztó Sándor. Jobbra forduláshoz célszerű az eddigi, Hét vezér utcai terelőutat használni.

Visszakapják az autósok a Kossuth sugárutat. Fotó: Schmidt Andrea
Visszakapják az autósok a Kossuth sugárutat.
Fotó: Schmidt Andrea

A nagykörúton kívül mindkét irányban a megfelelő oldalon kétszer két sávon szabad az út a rókusi csomópontig. A vágányok mentén még több helyütt dolgoznak az 1-es villamosvonal építői; elvarrják a szálakat a betonozott sínpálya és aszfaltszegély között, a peronokon az utolsó simításokat végzik. A villamosvonal továbbra is munkaterület, a vágányzár is marad, változatlanul villamospótló viszi az utasokat. A járműveknek a rókusi csomópontot ki kell kerülniük, ott az eddigi terelőútvonalak érvényesek. De már nem sokáig. Hétfőtől ugyanis előreláthatólag 3 hétig az eddigi terelőutat foglalja el a kivitelező; betonozza a Pulz utcai és Vásárhelyi Pál utcai vágányokat, hogy összekösse a rókusi csomópont sínhálózatával. Ehhez lezárják a Pulz és a Vásárhelyi Pál utca érintett részeit, és elterelik a forgalmat. A rókusi pályaudvar felől érkezőket például a Pulz utcán a Szilánkkal szemközt nyíló szervizútra irányítják. Új lesz az is, hogy a rókusi csomóponton két irányból már keresztül lehet hajtani. Az Izabella hídról érkezők egyenesen a Kossuth Lajos sugárútra, és balra, a Rókusi körútra juthatnak. Onnan pedig hétfőtől már nemcsak jobbra vezet az út, hanem balra is, a Kossuth Lajos sugárútra. A terelésről a későbbiekben részletesen tájékoztatunk.

Az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakasza és a rókusi csomópont előreláthatólag május végére készül el.

Olvasóink írták

68 hozzászólás
  • 68. frakk 2010. április 13. 14:54
    „etienne! vigyázat Ifj. Nagy Gömbsüveg ( kőcici, gömbsüveg) párti. Nem tudod az ellenkezőjéről sem meggyőzni.
    Ez olyan mint az elvakult szoci szavazó. Pl. ország adóssága 8 év alatt megduplázódik , de akkor is szocikra szavaz. Hogy miért?, Csak...............”
  • 67. őrgróf 2010. április 13. 10:03
    „Hurá fiúk! Jön a fidesz! Nem lesz több közlekedési káosz! Nyugodtan sétálhat majd a Kossuth L. sugárúti őslakos is. Megszépül Szeged, rombolás nélkül...annyi új munkahely lesz, hogy még a c...nak is jut...már most is szebben süt a nap is...Istenem, csak kitartson ez az álom még vagy 4 évig?!”
  • 66. ifj. Nagy Gábor 2010. április 12. 23:03
    „"Abban gondolom egyetérthetünk, hogy az M43 átadott szakasza nem sok terhet vett le az eddigi terelésekről!???"

    Tökéletesen.”
  • 65. drmtg 2010. április 12. 23:00
    „Kedves ifj. Nagy Gábor

    Én megértelek Téged, hogy hiszel és reménykedsz abban, hogy egyszer lesz egy normális rend itt szegeden a közlekedésben, de én is úgy gondolom, mint többen itt, hogy erre még hónapokat kell várni. Addig pedig marad az, hogy a helyiek a fél várost megkerülik, a külföldiek, meg ki tudja, hogyan keverednek ki a terelésekből, mindezt persze gépjárművekre értem.
    Abban gondolom egyetérthetünk, hogy az M43 átadott szakasza nem sok terhet vett le az eddigi terelésekről!???
    üdv”
  • 64. E! 2010. április 12. 19:19
    „A gyalogosok mikor kapják vissza a Kossuth Lajos sugárutat?”
  • 63. ifj. Nagy Gábor 2010. április 12. 17:19
    „Kedves etienne,

    a tegezés nem zavar, mert a fórumokon ez a normális. :)

    "Elképzelhető, hogy valamikor eljuthatunk majd a Terzéz utcán keresztül a Vasas Szent Péter u-ba, de most a "nagy" körforgalom miatt semmiképpen. és, ha jól gondolom ez még hónapokig így is lesz."

    Az építkezések tereléseit ne keverjük a végleges forgalmi helyzettel... egy-két hónap múlva már működni fog az általam írt kerülési lehetőség.

    "A kerékpárutak kényszerű leterelésével"

    Fordítva látom. A kerékpár normális helye az úttest, így maximum a járdára felterelést tudom kényszerűnek tekinteni.

    "Az általam felvázolt víziók például egy boldogasszony sugárúton a "kis" Ságvári és a szemközti oldalán igen is valós rémálmok!"

    A szemközti oldalon megállási tilalommal jó 4 méter széles a forgalmi sáv a kerékpársáv mellett, aki abban nem fér el, hááát... A kis Ságvári felől pedig csak reggel 7-8 között lehet megállni, a megálló/várakozó autók mellett a kerékpáros minden esetben érdemes, hogy ajtónyitásnyi távolságot tartson. A gyalogosvédő sziget szűkületében a KRESZ szabályai egyértelműen szabályozzák az elsőbbséget (az egyik irányban ugyan még kissé félrevezető a felfestés, de azt várhatóan eltávolítják.

    Az úttest beszűkítése éppen arra jó,hogy lelassítsa a forgalmat és ezáltal csökkentse a balesetveszélyt. Ha széles felületeket hagysz, sokkal inkább fognak száguldozni és hiába több a hely, ebből nagyobb bajok származhatnak...

    "Ha meg szeretném tiltani a sinekre hajtást megtehetem záróvonallal, és meghagyom a lehetőségét szükség esetén a villamos pály használatának, így esélye sincs."

    Szükség esetén gömbsüvegsor meglétekor is rá lehet hajtani a villamospályára.

    "Megjegyzem számos olyan közúti jelzés is kikerült az utóbbi időben a városban amiket nem ismer még az új Kresz sem. Gondolom ez is normális..."

    Ezekre tudnál példát mondani?”
  • 62. etienne 2010. április 12. 12:33
    „61. ifj. Nagy Gábor 2010.04.12. 09:04
    Kedves Gábor!
    Enegdd meg, hogy megtartsam a tegező formulát amit válaszodban alkalmaztál.
    Megértem lelkesedésedet a bevezetett forgalomszervezési döntések iránt, de engedd meg, hogy mégse legyen maradéktalan, örömöd számomra és sokunk számára.
    Igen! Elképzelhető, hogy valamikor eljuthatunk majd a Terzéz utcán keresztül a Vasas Szent Péter u-ba, de most a "nagy" körforgalom miatt semmiképpen. és, ha jól gondolom ez még hónapokig így is lesz.
    Egy városrészt közlekedési szempontból ilyen távolságban keresztülszelni szerintem nem normális dolog.
    Ha emlékszel rá volt már ilyen próbálkozás a "szellemvárosrész" mellett a Makkoserdő. Gyöngytyúk-Árva-Ősz u lezárásával, az sem tartott örökké.

    A gömbsüvegek kérdését pedig úgy általában mondtam. Gyakorlatilag a város villamos síneinek környékét ellepték ezek a művi akadályok.
    Az általam felvázolt víziók például egy boldogasszony sugárúton a "kis" Ságvári és a szemközti oldalán igen is valós rémálmok!
    A kerékpárutak kényszerű leterelésével, majd a forgalmi sáv kerékpársávra "rá"szűkítésével nagyon is valós veszélyhelyzetek alakulhanak ki és nem aaz előrelátó szabálytisztelő autósok részéről, hanem a kerékpárral ott közlekedő gyermekeink részéről, amikor egy egy szabályokat kevésbé ismerő vagy tisztelő autós kerül baleset elhárítás igénylő vészhelyzetbe és nem lesz választása a gömbsüvegek miatt... de ugyan ez a helyzet a szabályosan vagy szabálytalanul álló autó sor miatt amikor az utolsó pillanatban kivágódik egy körültekintés nélkül kiszálló kisiskolás sáv felőli ajtaja mert a drága apja-anyja sem ismeri fel időben a veszélyt vagy nem is érdekli.
    Azért mondom, mert szemtanúja voltam már ilyen eseteknek...
    Ha meg szeretném tiltani a sinekre hajtást megtehetem záróvonallal, és meghagyom a lehetőségét szükség esetén a villamos pály használatának, így esélye sincs.
    Megjegyzem számos olyan közúti jelzés is kikerült az utóbbi időben a városban amiket nem ismer még az új Kresz sem. Gondolom ez is normális...”
  • 61. ifj. Nagy Gábor 2010. április 12. 09:04
    „60. etienne 2010.04.09. 23:13
    "A Francia u. sarkáról a Vasas Szent Péter u. 20 méterre lévő szemközti sarkára autóval átjutni csak egy rövid városnézéssel összekötött kirándulással lehet jutni!
    Kossuth L. sgt.,- Danjanics u. - Szatymazi u. - Plaza.- Pulcz u Vasas Szent Péter u.
    Másik irányból se jobb, csak a Mars tér érintésével jön össze, és igaz ez az összes Rókus felől a Kossuth L sgt-ba csatlakozó utcára...
    Döbbenet!"

    Na azért ennyire nem rosz a helyzet, mert ha nem robotok módjára megyünk, és nem csak a saroknál eszmélünk rá, hogy mi van, akkor mindkét irányban elmehetünk a Damjanich utca felé a Hétvezér-Damjanich-Teréz-Pulz utca érintésével.

    "Elég egy sávban veszteglő műszaki hibás járműre , vagy egy veszélyhelyzet elhárításra irányuló manővert végző jármű lehetőségeire gondolni. Sokszor egy "eltévedt" kényelmesen kerekező kerékpáros tartja a sort, vagy egy hirtelen kinyíló kocsiajtó és esély sincs a kikerülésre..."

    Te most miről beszélsz?

    A Kossuth Lajos sgt. a körúttól kifelé két-három sáv széles, ott ezek azért nem éppen leküzdhetetlen feladatok.

    "Mindezt csupán azért, hogy 10 percenkét elhaladjon ott majd egy-egy villamos"

    Figyi, még a 3-ason is 5 percenként halad el egy villamos (10 perces követési idő mindkét irányban = 5 perc).

    Az 1-es-2-es közös követési ideje 4 perc lesz, úgyhogy kb. 2 percenként megy majd el ott villamos, valamint ott megy ráadásképpen az összes helyi és helyközi busz is.

    De kellemes további halálvíziókat... :-))”
  • 60. etienne 2010. április 09. 23:13
    „A Kossuth L. sgt páros vagy páratlan oldalára ezentúl születni kell! A Francia u. sarkáról a Vasas Szent Péter u. 20 méterre lévő szemközti sarkára autóval átjutni csak egy rövid városnézéssel összekötött kirándulással lehet jutni!
    Kossuth L. sgt.,- Danjanics u. - Szatymazi u. - Plaza.- Pulcz u Vasas Szent Péter u.
    Másik irányból se jobb, csak a Mars tér érintésével jön össze, és igaz ez az összes Rókus felől a Kossuth L sgt-ba csatlakozó utcára...
    Döbbenet!

    Közlekedés biztonsági szempontból is agyrém beton gömbsüvegekkel sávban tartani a forgalmat, korlátozni az irányváltoztatást. Amekkora előnye van egy ilyen korlátozásnak annyi hátránya is.
    Elég egy sávban veszteglő műszaki hibás járműre , vagy egy veszélyhelyzet elhárításra irányuló manővert végző jármű lehetőségeire gondolni. Sokszor egy "eltévedt" kényelmesen kerekező kerékpáros tartja a sort, vagy egy hirtelen kinyíló kocsiajtó és esély sincs a kikerülésre...

    Mindezt csupán azért, hogy 10 percenkét elhaladjon ott majd egy-egy villamos 10 másdoperc alatt...”
  • 59. bzoli-41 2010. április 09. 21:56
    „A Vadász utca még mindíg egyirányú! MIÉRT???”
  • 58. valakiiii 2010. április 09. 15:14
    „Szegeden olyan munkáért kap közpénzt az a reklámcég, amely milliós és milliárdos állami megbízásokat nyer el egyedüli pályázóként, amit az önkormányzat saját cégeivel is lebonyolíthatna
    Az Insomnia Reklámügynökség Kft. egy 47 milliós vállalkozói szerződést köthetett a várossal olyan tevékenységre, amit a város saját alkalmazottaival is elvégeztethetne. A belvárosi rekonstrukciókkal kapcsolatos kommunikációs feladatokra szerződött le ez a pesti székhelyű ügynökség egy évre. Tevékenységei között szerepel például 8 darab sajtótájékoztató megszervezése közel 2 millió forintért, sajtó- és médiafigyelés 1,3 millióért. Egy sajtóközleményt pedig 30 ezer forintért készítenek el s küldenek ki látszik a szerződésből. Ez nem más, mint a közpénz elherdálása egy baráti cég felé, hiszen az önkormányzat fenntart egy kabinetet, sajtófőnököt foglalkoztat, van saját tévéje újságírókkal, a Szegedi Városkép Kft. pedig PR- és reklámtevékenységgel foglalkozik. Na így talicskázzák ki a városházáról a közpénzt a szocialisták házi vállalkozóinak.”
  • 57. E! 2010. április 09. 14:01
    „53. dühös 2010.04.09. 08:13
    "A mentők, a tűzoltók hogyan használhatják a villamossíneket, ha úgy adódik? Kinek a hülye ötlete volt a kerékvető????"
    A kerékvető még személyautóval sem leküzdhetetlen akadály - ahogyan azt néhány jogosítvánnyal művelt kolléga már bemutatta.”
  • 56. E! 2010. április 09. 14:00
    „A kerékpárosok mikor kapják vissza a Kossuth Lajos sugárutat?”
  • 55. gavallér 2010. április 09. 12:12
    „A beton kötési ideje 300 /háromszáz/ év. Nyilván a terhelhetőségi ideje nem ennyi, de akkor is meg kell kötnie
    Hiába állsz a beton mellé ötven emberrel, hogy egyszerre mondják, hogy köss!Nem köt gyorsabban.”
  • 54. ifj. Nagy Gábor 2010. április 09. 09:06
    „51. mezopeti, 52. pocckiraly: a városlakók azért szokták csesztetni a közlekedésszervezőket, hogy bénák, egy csomót lehetne gyorsítani a forgalmon és akkor nem lenne annyi dugó. Nos, ennek az egyik módját látjátok: ha nincs balra kanyarodó, aki feltartja a sáv forgalmát, amíg vár, hogy bekanyarodhasson, gyorsul a forgalom...

    53. dühös 2010.04.09. 08:13
    "A mentők, a tűzoltók hogyan használhatják a villamossíneket, ha úgy adódik?"

    Úgy, mint eddig. A gömbsüvegsor kereszteződésekben nem folytonos, ott kényelmesen felmegy a sínekre és végigmegy rajtuk, egy másik kereszteződésben meg lejön.”
  • 53. dühös 2010. április 09. 08:13
    „A mentők, a tűzoltók hogyan használhatják a villamossíneket, ha úgy adódik? Kinek a hülye ötlete volt a kerékvető????”
  • 52. pocckiraly 2010. április 09. 07:25
    „Én csak azt nem értem, miért nem lehet bizonyos utcákból, pl. a Vasas Szent Péter utcából a szembeni utcába átmenni a Kossuthon? Ennek mi az értelme?”
  • 51. mezopeti 2010. április 09. 01:02
    „Ma a Vasas Szent Péter utcánál érkeztem a Kossuth Lajos sugárútra, és azt láttam, hogy a kereszteződésben az áthajtás a Francia utcába, utcából már nem lehetséges. Gondolom így van, lesz ez a többi "kispályás" utcánál is. Balra kanayrodás: kuss.
    Ennyit a "régi módon" használatról. Meg a múltkori olvasói levél egy ottlakótól.
    A kedves újságíró hölgy jobban tenné, ha nem a párt... izé polg.hiv sajtóosztályának anyagát venné át, hanem megtekintené a helyszínt, a főszerkesztő elvtárssal együtt.

    A kommentek magukért beszélnek..

    Független sajtó! Nahát...”
  • 50. KingTiger 2010. április 08. 23:16
    „Aki járt ma este a Kossuth Lajos sgt felé, az láthatta hogy megint egy félig kész szakaszt adnak át.
    Az aszfaltozás ugyanolyan, mint a Boldogasszony sugárúton....magyarán semmilyen. Kimart és aszfaltozatlan sávok, terelőoszlopok, stb.

    Igen, ismét megcsináltuk!

    Remélem lesz szalagátvágás és ünnepi beszéd is, csak úgy kampány módra.....”
  • 49. maug 2010. április 08. 21:11
    „kíváncsi vagyok mennyi román fog mégis jobbra kanyarodni????????????????????????????????????”
68 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Betörtek a MKP szegedi irodájába

Betörtek a Magyar Kommunista Párt szegedi irodájába, ahonnan a tettes egy kisméretű lemezkazettát vitt magával. Tovább olvasom