Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 21°C Még több cikk.

Viszontagságos a tömegközlekedés

Szeged - Június közepe óta az összes szegedi villamosvonalon munkálatokat végeznek: a helyi tömegközlekedést egy nagyállomásra érkező turista szemüvegén keresztül vizsgáltuk meg. A helyzet nemcsak az idelátogatóknak, a helybelieknek is okoz bosszúságokat.
„Gyüttmöntként" vizsgáltuk meg a szegedi tömegközlekedést: vonattal érkező turistának csaptunk fel. Jelenleg egyik városi villamosvonal sem járható teljes hosszában: átlátja-e a helyzetet a messziről jött idegen?

A Torontál InterCityről szerda délelőtt 11 óra 20 perckor 100–150 ember szállt le. Az állomás hangosbemondóján néhány perces késéssel, de figyelmeztették az utasokat: az 1-es villamos vonalán az Anna-kútig pótlóbuszok közlekednek. A fontos információ csak magyarul hangzott el, ahogyan csak magyar szó olvasható azon a kétoldalas tájékoztatón is, amelyet a hosztesz adott a kijáratnál a tanácstalanoknak. Néhány perc után – amennyiben az ember nagyjából tudja az úti célját – el lehet igazodni a térképen.

Sokan az állomás kijáratánál lévő megállóban akartak felszállni a járműre, de ez csak 100 méterrel feljebb, a másik megállóban lehetséges. A buszvezető gyorsan becsukta az emberek orra előtt az ajtót, és feljebb gurult. Csak a gyorsak jártak szerencsével: a járat a menetrendhez igazodva percre pontosan 11.25-kor indult tovább – azokat sem várta meg, akik már csak néhány méterre voltak az ajtóktól. A következő járatig 7 percet kellett várakozni a feltúrt Indóház téren, a munkagépek által megbolygatott beton szállingózó pora közepette.

Tanácstalan turisták az Indóház téren. Fotó: Karnok Csaba
Tanácstalan turisták az Indóház téren.
Fotó: Karnok Csaba

Nem tudni, hogy csak „rossz" buszra szálltunk, vagy mindegyik járatnál hasonló a probléma, de járművünkön a vezető feletti digitális táblán egyszer sem jelent meg a következő megálló neve. A hangszóró is olyan halk volt, hogy alig lehetett belőle érteni valamit, pedig pontosan alatta álltunk. Többen is a sofőr útbaigazítását kérték.

A hosztesz által osztogatott térképen nem szerepel Újszeged, így aki például a Hunguest Hotel Forrásba szeretne eljutni az állomásról, nem árt résen lennie. Amíg az 1-es villamos korábban a nagypostánál tette le az utasokat, ahonnan már a Belvárosi hidat is látni, most a Centrumnál kell leszállni a pótlóról. Maklári Lászlóné szállodaigazgató lapunk kérdésére elmondta: mivel szinte naponta változik a közlekedési rend a városban, nem tudják kommunikálni szobát foglaló vendégeik felé az aktuális helyzetet. Az igazgatónő ugyan örül a város fejlődésének, de kicsit soknak találja, hogy pont a főszezonban van minden a feje tetejére állítva. A vendégek eddig nem panaszkodtak az építkezésekre.
Lemaradnak a csatlakozásról. A Szegedi Tudományegyetem központi számáról telefonált be egyik olvasónk tegnap Csörög rovatunkba. Munkába menet rendszeresen az 1-es vonalát használja. Nehezményezte: a pláza felől az Anna-kútig járó villamosok követési ideje a korábbi néhány percről 7–8 percre hízott. Tapasztalata szerint a Tarján felől érkező 1-3-4-es számú pótló nem várja meg az átszálló utasokat, így erre a buszra újabb 7–8 percet kell várni. Az SZKT honlapján található menetrend szerint az 1-es villamosok mindössze 1 perccel hamarabb érnek az Anna-kúthoz a pótlóknál: ha előbbi kicsit lassúbb vagy utóbbi gyorsabb, valóban könnyen le lehet maradni a csatlakozásról.

Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. Agáta 2011. június 28. 17:24
    „A Nagyállomáson a tájékoztatás katasztrofális. A beérkező vonatokat csak akkor mondják be, ha már látni lehet a mozdonyt. Ez télen különösen rossz, mert kint kell állni a hidegben. Vannak ugyanis a vonaton sokan, akik nehéz bőrönddel érkeznek, és a hozzátartozó szeretné a vagonnál várni őket, hogy segítsen. Volt télen olyan helyzet, amikor a hidegben a síneknél álltam 20 p-et, mert "persze" ennyit késett a vonat. 5 p volt kiírva és nem mondták be a változást. A kiírást az IC vagon érkezési helyénél nem láttam. Én vak! Nem volt nálam katonai távcső. A keresztül-kasul feldúrt városról már ne is beszéljünk és sok buszvezető moráljáról se! Az is érthetetlen, hogy a 83-as miért csak a Bem utcán áll meg Makkosháza felől érkezvén. Biztosan azért, hogy a porban-koszban caplassanak az utasok a nehéz csomagokkal. A másik, hogy miért kellett az épülettől jó messze tenni az induló megállót, miért csak 2 sor járólap lett lerakva (az is vastagon poros)? Hogy miért nincs kiírva minden angolul is?”
  • 51. nelek 2011. június 27. 16:04
    „Én próbáltam járatot keresni itt:
    http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?pg=MenuDetail&sm=601
    csak megállóhely szerint, vagy járatszám szerint lehet megnézni, keresni sehogy. A Szikire menő kellett volna. A 7F benne sincs.”
  • 50. kisseger 2011. június 27. 11:10
    „Én tegnap érkeztem 9 után a nagyállomásra 4 gyerekkel. Semmi információt nem mondtak be a változásokról, és ha a babakocsival nem túrjuk az amúgy is szűk kialakított járdán az embereket, akkor lemaradunk a villamospótlóról. Nem hogy tájékoztatás nem hangzott el, de hanem vagyunk ide valósiak, nem vagyunk rámenősek, és jegyünk sincs, esélyünk sem lett volna elérni a járatot. arról nem is beszélve, hogy bár alacsony padlós járat volt, a felszálló úgy van kialakítva, hogy babakocsisoknak ne is legyen esélye.”
  • 49. vityillo65 2011. június 26. 19:27
    „Nemsokára elindul az összes új vonalon is a villamosjárat. Még nem láttuk, milyen villamosok fognak közlekedni. Hol vannak addig tárolva, hiszen közeleg a határidő?”
  • 48. Morpheus_RexXx 2011. június 26. 14:39
    „"Nehezményezte: a pláza felől az Anna-kútig járó villamosok követési ideje a korábbi néhány percről 7-8 percre hízott. Tapasztalata szerint a Tarján felől érkező 1-3-4-es számú pótló nem várja meg az átszálló utasokat, így erre a buszra újabb 7-8 percet kell várni..."

    Tisztában vagyunk a sajnálatos szervezési hibából eredő építkezési munkálatok hátrányaival... FIGYELEMBE KELL EZEKET VENNI, IDŐBEN ELINDÚLNI, mindig is hiányzó TÜRELMET TANÚLNI... és ALKALMAZKODNI, ami sosem ment igazán a magyarnak... max csak tűrt... ez is INTELIGENCIA KÉRDÉSE.

    A szállodaigazgató nő (?), ha nem volnának az átépítések sem volna tisztában a dolgokkal, max megnézi a tájékjoztató füzeteket, vagy a netes menetrendeket, vagy szökőévben telefonon rákérdez... bezzeg a régi igazgató úr... ő az emberek között élt, nem az egekben repkedett... :)”
  • 47. joy 2011. június 26. 05:10
    „A 83-as vonalát miért nem járta végig "szakember" egy csuplós merdzsóval? Azon a szűk parkoló aitókkal mindkét oldalon teli utcán nagyon nehéz a haladás és a kanyarodás!
    A járat Alsóváros felől messze elkerüli az Indópázteret, így aki arról az állomásra igyexix méreteset gyalogolhat a Mátyástérről -csupán 1 kicsiny sarok egyirányúsítsa miatt.
    Az építkezést megértjük, örülünk, hogy korszerűsödik, szépül évtizedeken át elhanyagolt városunk.
    DE!
    Elég szomorú, hogy íróasztal mögött t:kvakarászva találják ki Szegeden, hogy nekünk hogyan lesz jobb, így azután mindig rosszabb lesz.
    :o(
    Adja ég, hogy valóban csak 1/2 évig tartson ez a hadiállapot!
    Az eddigi eseményesk sötét fényében erős kétségeim vannak!!!

    +jegyzés:
    A TV-nél nem csak az utas, de a dolgozó sofőrök tájékoztatása is rossz volt!”
  • 46. macs 2011. június 25. 20:50
    „17. demeterkornel,
    "A tömegközlekedés annak való, akinek nincs autója, ellenben a közösségi közlekedést olyan emberek használják, akik a zsúfolt városokban gyorsan és pontosan - lehetőleg dugók nélkül - oda akarnak érni valahova, és szívügyük a környezet védelme, ezért a városhatáron leteszik az autót."
    Akkor én most tömegközlekedem vagy a közösségi közlekedést veszem igénybe, mert gyorsan és pontosan - lehetőleg dugók nélkül - oda akarok érni valahova, szívügyem a környezet védelme és mivel a városban lakom, nem fogok kimenni a város határába, hogy ott hagyjam az autót. Remélem egyre többen lesznek "zöldek"!”
  • 45. Nórikám 2011. június 25. 20:21
    „42:Katicabogár68: Igaz, hogy régebben sem voltak hangosbemondók, de tömeg közlekedés is alig volt! Ráadásul idegen szinte be sem tette a lábát a városba! Ahol én most lakom, régen azt mondták rá :juh széle, olyan messzire volt a várostól, csak gyalog, vagy bicajjal lehetett megközelíteni, ma itt jár a troli. Ja, és régen online DM sem volt.”
  • 44. daveedbrown 2011. június 25. 20:00
    „39! Te magadnál vagy? Mikor jártál te a József A-n? Februárban? Mert akkor igen, szét volt túrva. Ma meg kb 50 méter és teljesen összeérnek a sínek. Jaaaaa, hogy azt nem lehet fikázni mert halad!?”
  • 43. horvathi 2011. június 25. 19:46
    „Egy Szegedre érkező túrista első benyomása, hogy szőnyegbombázás érte a várost és leállt az élet. A tömegközlekedés legalábbis.

    Ma délben érkeztem az IC-vel Szegedre. Ha nem vagyok helyi, akkor biztosan nem találtam volna meg a villamospótló buszt a lebombázott állomás előtt, ahol csak nyaktörő mutatványokkal lehet a lövészárkokon átvergődni.

    A kedves autóbuszsofőr, pont a vonatról érkező nagy tömeg orra előtt csukta be az ajtót és indult el, gyakorlatilag üresen, utasok nélkül. A vonatról érkezők ugyanis még javában bukdácsoltak a buszhoz és mérgesen integettek a sofőrnek, hogy várja meg őket.

    A legtöbben nem akartak hosszúperceket várni az újabb buszra, ezért gyalog indultak neki a városnak. A tömegközlekedés gyakorlatilag megszűnt Szegeden.

    Ezért sokan autóba kényszerúlnek ülni, de azzal sem sokkal jpbb a helyzet, a lebombázott utcák miatt.

    Melegpárti, komcsi polgármesterünket és bűntársait mikor állítják bíróság elé Szeged közlekedésének tönkretételéért? Ebben az országban ettől sokkal kisebb bűnökért is akasztottak már embereket.....”
  • 42. Katicabogár68 2011. június 25. 19:31
    „Egyet értek!!daveedbrown ....

    Régen se voltak hangos bemondók....ki jelzők..Minden rosszban meg kell találni a jót pár hónap és szép lesz minden...”
  • 41. Szemif 2011. június 25. 19:14
    „39. Rotten

    "A hülye Tesco vonal miatt az egész makkosházi körút szét van cseszve, határidő...? ki emlékszik már rá, mennyit csúsznak? "

    1. Tesco vonal nincs és nem is lesz Szegeden!
    2. A makkoházi körút köszöni szépen pont olyan, mint midig is volt, bár tényleg nem a legjobb minőségű, szerintem semmi gond nincs vele
    3. A makkoházi körúton semmilyen csúszás nincs, legfeljebb egy-két gördeszkás vagy bringás csúszik el.

    Bocsi, de ezt nem bírtam kihagyni. :-PPPPPP
    Eztán mielőtt "botkázunk meg 2-es villamosozunk" egy jóízút legalább a térképet vegyük már elő, kedves lokálpatrióták...”
  • 40. Rotten 2011. június 25. 18:42
    „apropó, kerékpárút. A József Attilán már csak azok emlékeznek arra, hogy itt volt kerékpárút/gyalogút sáv a járdákon, akik több, mint 1 évtizede itt laknak.
    Barháék mániája az állandó festés volt; Botka javított ezen a tendencián, mert se festés, se aszfalt.
    Mondjuk a Veszpréminél beszerzett SAAB-ban utazva engem sem nagyon érdekelne...”
  • 39. Rotten 2011. június 25. 18:36
    „ad Géza
    Iskolaszezon? Az 1-es vonal sem volt készen annak idején, sem szeptemberre, de még októberre sem. A hülye Tesco vonal miatt az egész makkosházi körút szét van cseszve, határidő...? ki emlékszik már rá, mennyit csúsznak? A 3-as, 4-es vonal szét van túrva, tudod, mikor lesz az kész júliusban.... jövőre. 1-es vonal, újra túrva, belváros túrva ... szeptemberben a kölköket Botka viszi majd a vállán iskolába.”
  • 38. ugbkbnikl 2011. június 25. 18:32
    „26. lavazza 2011.06.25. 13:03
    Az Ikarus-okon nincs is klíma úgyhogy ha a sofőr fejre áll akkor sem tudja bekapcsolni.”
  • 37. Mignon 2011. június 25. 18:30
    „Utalom a vicceket.
    De ezt elmeselem.

    2 szegedi megy a Korzon, es jön egy turista,es kerdezi:

    -Ju szpik inglis...?
    Nem, mondja a helybeli.

    -"Parlevu fransze...?
    Nem.
    -"Govoritye po russzki...?
    Nem.
    -"Sprehen zi dojcs...?
    Nem.

    Elmegy a turista.

    Mondja az egyik szegedi a masiknak: -"Te! Valami nyelvet nekünk is megkellene tanulnunk!"
    Mire a masik:
    -"Minek...?
    -"Latod!
    Ez is itt az elöbb 5 nyeven beszelt, es nem jutott semmire...!"

    Jo vicc mi...?”
  • 36. Rotten 2011. június 25. 18:29
    „A város vezetése nem normális. Először a hülye 2-es vonal; az elcseszett átépítés a Boldogasszony sugárúton, ami, mire végre kész lett (megkésve), rájöttek, hogy a nagykörút végére körforgalom kell. Nosza, túrjuk fel.
    Szeged jelenleg olyan, mint egy ostromlott város. Ahol csak lehet, fúrnak, faragnak; mi a 3.14csának kell egyszerre ennyibe belefogni? Mert lehet Uniós pályázati pénzt nyerni? Akkor essünk neki, mint bolond tehén az anyjának, világos. Botkát felültetném egy jó keményre fújt, 27-es, keskenykerekű kerékpárra, aztán végighajtanám a város kerékpárútjain, járdáin. Mindenhol feltúrás, gödör, villamos, nem villamos, tök mindegy. Minden járda úgy szar, ahogy van. Aztán, amikor a hoppász parasztfiú leszállt a drótszamárról, megkérdezném, hogy van a dereka, prosztatája.
    A sztálingrádi csata filmfelvétele helyszínének tökéletesen megfelel a város. Éppen csak lassan élhetetlen, közlekedési szempontból.”
  • 35. pandababa 2011. június 25. 18:23
    „34-egyetértek.Aki meg nem tud magyarul,az meg fizessen háromszáz x forintért jegyet,és még szálljon is át,ha ez nem elég.(Turisták). Undorító!!!!Legalább angolul,meg németül kiírhatnának tájékoztatót.
    Nem hiszem el,hogy az angol-német nyelv ennyire bonyolult lenne!
    Vagy nekik igen?
    Ez szégyen,ha az ilyen "felsőbb emberek" nem tudnak idegennyelven beszélni...Persze tisztelet a kivételeknek.”
  • 34. P.Attila87 2011. június 25. 18:07
    „Szánalmas ez a szegedi tömegközlekedés.”
  • 33. mazsolaszolo 2011. június 25. 17:46
    „23. Dojcsban is ez van. Zónákra van osztva a város és környéke és kb. 1,0 -2,10 Euro közötti a jegy, ez a városra vonatkozik, ha messzebb megy az ember, akkor kicsit több.

    De azt a világon nem láttam még sehol kis hazánkon kívül - tiszt. kiv. - hogy legalább angolul ne vakarnák ki, ha valami megváltozott. Vagy legalább piktogramokat használjanak, az Isten áldja meg őket! Rajzolni csak tud valaki az SZKT-nál is, vagy tévedek?

    Nálunk a város most erősen hasonlít Szegedhez, itt is mindent most javítanak, építenek. EU-s lóvé. Oké, ma is végigvergődtük a fél délelőttöt a gödrök között, de legalább a málé turistáknak kitábláznak mindent, legalább a németen túl még egy, de inkább két nyelven. (A városlakók minden infót megkapnak a helyi harsogóban, pontosan leírva, ha valami nem világos, akkor ott a képviselő neve, telefonszáma, fel lehet hívni, vagy a polgármestert ügyfélfogadási időben kérdezgetni. Többek között ez a dolguk. Ez már legalább otthon is van. A DM-tól nagyon rendes, hogy lehozzák a változtatásokat. )”
52 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drog: Szeged a harmadik legfertőzöttebb város

Drogszempontból az ország harmadik legfertőzöttebb városa Szeged. Tovább olvasom