Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Vízsugárral fürdették a rakpartot

Megkezdődtek az árvíz utáni helyreállítási munkák a szegedi rakparton, amelyre az átázott altalaj miatt egyelőre még nem lehet ráhajtani. Ha jó idő lesz, vasárnap átadhatják a forgalomnak. Csak a partfal szegedi szakaszán százmilliós a kár.
Rakpartmosás árvíz után. Egyelőre csak a locsolókocsi hajthatott az útra. Fotó: Schmidt Andrea
Az idei szokatlan magasságú és időtartamú árvíz levonulása után megkezdődtek a helyreállítási munkák a szegedi rakpart teljes hosszán. A Szegedi Környezetgazdálkodási Kht., az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Atikövizig) és a polgármesteri hivatal munkatársai közösen tartottak szemlét tegnap az érintett szakaszokon.

A kht. munkatársai kijelölték a burkolathibákat, amelyeket a következő napokban kátyúznak, mossák a lépcsőket, a szalagkorlátot, és megtisztítják az iszaptól az úttest vízelvezetőit. Serege János, a cég városüzemeltetési részlegvezetője elmondta: két helyen keresztirányú szivárgást fedeztek fel a rakparton, az egyik a várral, a másik az Arany János utcával van egy vonalban. A szivárgásokat – amelyek a burkolat alatti csőtörésekhez hasonlíthatók – minél hamarabb meg kell szüntetni. A lépcsők alatti és az útpálya alatti altalaj még mindig vízzel telített, ennek kiszikkadására várni kell. Ha az ágyazati részt a pénteki ismételt szemlén már megfelelőnek találják a szakemberek, akár vasárnap megnyílhat a forgalom előtt a Huszár Mátyás rakpart.

Serege szerint a rövid távú burkolat-helyreállítási munka nagyjából másfél millió forintba kerül, a rossz állapotú gyalogjárda rendbehozatala tizenöt-húszmilliós tételt jelent. A vezető hozzátette: a következő egy éven belül égető szükség lenne egy teljes aszfaltszőnyegcserére is a rakparton, ennek százmilliós költségéhez kormányzati támogatást várnak.

– A „felületi kezeléshez", vagyis a szegedi partfal azonnali beavatkozást igénylő munkáihoz nagyjából százmillió forintra van szükségünk. Ezt a kormány már jóváhagyta – mondta el tegnap Dobi László, az Atikövizig igazgatója. A dilatációs hézagok, tömörítések, a burkolati elemek javítása, a lépcsők cseréje és újrabetonozása tartozik ebbe a körbe, magyarázta, de szükség lenne egy átfogóbb – és jóval többe kerülő – fejlesztésre is a partfal nagyobb védképessége érdekében. A helyreállítási munkák a jövő héten megkezdődnek és szeptember végéig, október elejéig be is kell fejeződniük, mivel a töltéserősítő földmunkákat fagyban már nem lehet elvégezni.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Három szegedi vállalkozás is bekerült a Top 50-be

Három szegedi vállalkozás is szerepel az ötven legígéretesebb magyar céget bemutató országos… Tovább olvasom