Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Vízszámla a semmibe

Tízéves számlák kapcsán keveredett vitába egy szegedi férfi és a vízszolgáltató. A férfi állítja: rossz címzések és nevek miatt nem kapott meg több számlát és csekket, amiket nem fizetett be. A cég arra hivatkozik, a felelősség a fogyasztóé. Az ügy most a békéltető testület elé kerül.
Még a kilencvenes évek közepén kezdődött számlavita a szegedi Tánczos József és a Szegedi Vízmű Rt. között, ami ma is tart.

Tánczos 1993-ban családi ház építésébe fogott a Tárogató utcában, ahol a vízóra már a következő évtől kezdve forgott. A számlákat a cég egy Ipoly sori címre küldte, ahol a család lakott. Amikor a házuk elkészült, odaköltöztek – miközben a számlák Táncos, illetve dr. Tánczos névre mentek, különféle szegedi címekre. Ezek egy részét a fogyasztó megkapta – igaz, csak jóval később. Az édesapjához érkeztek, aki azonban nem érdeklődött különösebben az értehetetlen számlalevelek iránt, mivel átutalással fizette a vízszámláját.

Tánczos József, mint mondta, megunva a „kavalkádot" 2001 februárjában személyesen kereste meg a vízszolgáltatót. Leírta nekik, pontosan hogyan hívják, hol lakik, és kérte a céget, hogy a nevére szóló, elmaradt számlákat pótolják – ő pedig fizet. Kérése ellenére 2003 év végén kapott először olyan számlát, amin minden adata és a címe is stimmelt. A szolgáltató eközben tucatnyi felszólító levelet küldött valódi címére arról, hogy fizessen – a számlát, a csekket viszont más címre küldhették, mert állítása szerint olyat nem kapott. Miután végül vízkorlátozással fenyegették meg, átutalással rendezte tízezres adósságát. Mint elmondta, erről a mai napig nem kapott számlát, noha azzal igazolhatná tartozása kifizetését. A cég azonban tartozása kamatait és az üggyel kapcsolatos költségeit is rajta akarja behajtani – ezt pedig ő elvből nem hajlandó megfizetni.

A Szegedi Vízmű Rt. értékesítési osztályvezetője, Bóka József úgy nyilatkozott: azért nem a Tárogató utcai címre küldték a számlákat, mert ott nem lakott senki. A díjbeszedőt az utcában úgy tájékoztatták, hogy a fogyasztó a Fürj utcában lakik, ott pedig találtak is egy dr. Tánczost – a panaszos apját –, így erre „pontosították" a nevet és a címet. A vezető hangsúlyozta, hogy a fogyasztó hibája, hogy nem jelentette be időben lakcímváltozását, amit harminc napon belül meg kellett volna tennie – így ennek következményei őt terhelik. Bóka elmondta: a számlák és a felszólítók ugyanabból az adatbázisból „dolgoznak", azt azonban – tértivevény híján – nem tudják bizonyítani, hogy a felszólítások mellett számlákat és a befizetési csekkeket is megkapta a fogyasztó. A cég eljárási díjból és késedelmi kamatból származó követelése közel tízezer forint, ezt továbbra is jogosnak tartják.

Tánczos – miután nem tudott megállapodni a céggel – a fogyasztók és a szolgáltatók között közvetítő megyei békéltető testülethez fordult, hogy végre lezáruljon a számlakálvária.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Üzemmé alakult át a volt Móricz

Százötvenmillió forintos beruházással elkészült a Szegedi Szefo Fonalfeldolgozó Zrt. új telephelye a… Tovább olvasom